پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تنها سه میلیون بیت کوین استخراج نشده دیگر باقیست!

بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ 19 اکتبر ( 27 مهر ) شاهد یک بهبود نسبی پس از تجربه روند نزولی اخیر در نمودار قیمت روزانه خود بود و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیای رمز نگاری شده یعنی بیت کوین هم تمام تلاش خود را برای رسیدن به سطوح 8,000  دلار به کار بست.

تنها سه میلیون بیت کوین استخراج نشده دیگر باقیست

ارز دیجیتال بیت کوین که روز گذشته در محدوده 8,000 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گرفت، موفق به ثبت یک بهبود نسبی کوتاه مدت در نمودار قیمت روزانه خود شده و در حال حاضر ( هنگام نگارش این مطلب ) با  افزایش 1.2 درصدی در محدوده 8,041 دلار در دسترس علاقمندان به این ارز دیجیتال قرار گرفته است. با این حال این رمز ارز با ثبت کاهش قیمت 3.4 درصدی در نمودار هفتگی خود، در بین ارزهای دیجیتال قرمز رنگ ( ارزهای دیجیتالی که با کاهش قیمت همراه هستند) قرار دارد. لازم به ذکر است میزان سلطه بیت کوین بر بازار نیز چیزی حدود 66.2 درصد است.

قیمت بیت کوین

طبق گفته آنتونی پامپلیانو ( Anthony Pompliano )، سرمایه گذار آمریکایی و بنیانگذار شرکت مورگان گریک،  روز 18 اکتبر، تعداد کل بیت کوین های استخراج شده تا کنون به رقم 18 میلیون رسید و فقط 3 میلیون بیت کوین استخراج نشده دیگر باقیست. طبق گفته وی در حال حاضر 85.7 درصد از کل بیت کوین‌های موجود استخراج شده‌اند و تعداد بیت کوین‌های استخراج نشده تا هالوینگ بعدی این ارز دیجیتال چیزی معادل 373,888 عدد است.

همچنین از طرفی Peter Wuille یکی از چهره‌های مطرح در صنعت ارزهای دیجیتال، طی پیغام توییتری خود عنوان کرد: تعداد بلوک‌های موجود در بلاک چین ارز دیجیتال بیت کوین به مرز 600,000 عدد رسیده است.

صبح امروز پیتر شف که یکی از سرمایه گذاران مطرح بازار طلا و همچنین از مخالفان سرسخت بیت کوین به شمار می‌رود طی یک پیام توییتری، بار دیگر دیدگاه خرسی خود را بیان کرد و گفت در آینده‌ای نزدیک احتمال سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطوح 2,000 دلار نیز وجود دارد.

نظر کوتاه تحلیل‌گران درباره قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین در حال تکمیل کانال نزولی خود و با یک سطح حمایت قوی در الگوی سه گانه نزولی روبه رو است. شاخص‌ مکدی و شاخص قدرت نسبی نیز با نشانه‌های خرسی همراه بوده‌اند و سطوح مقاومت اصلی در محدوده‌های 8,170 تا 8,360 و 8,580 تا 8,800 دلار قرار دارند. به نظر می‌رسد بازار این ارز دیجیتال تحت تسلط خرس‌ها بوده و امروز شمع نمودار هفتگی بیت کوین نیز بسته خواهد شد. این ارز دیجیتال طی هفته آینده روزهای پرهیجانی را تجربه خواهد کرد.

قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم هم به عنوان برترین آلت کوین دنیای ارزهای دیجیتال روز گذشته با ثبت افزایش 1 درصدی در نمودار قیمت روزانه خود، در محدوده 174 دلار مورد خرید و فروش قرار گرفته و در نمودار قیمت هفتگی خود موفق به ثبت افزایش 5 درصدی شده است.

قیمت اتریوم

ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال ریپل به عنوان سومین ارز دیجیتال برتر به لحاظ سرمایه گذاری در بازار، روز گذشته با افزایش 1.3 درصدی خود در محدوده 0.294 دلار در دسترس علاقمندان این رمز ارز قرار گرفت. دومین آلت کوین برتر بازار، هفته پرسودی را پشت سر گذاشته و طی 7 روز گذشته با بیش از 8 درصد افزایش قیمت همراه بوده است. روز گذشته یکی از توسعه دهندگان ارز دیجیتال ریپل عنوان کرد در سه ماهه سوم سال 2019  حدود 66.24  دلار ریپل فروخته شده که این مقدار با کاهش 74 درصدی نسبت به سه ماهه سال 2019 همراه بوده است.

ارز دیجیتال ریپل

لازم به ذکر است از میان ارزهای دیجیتال برتر، رمز ارز Monero ( XMR ) بیشترین کاهش قیمت و ارز دیجیتال Tron  ( TRON ) بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.