چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
جایگاه فعلی ارزهای دیجیتال در کاربردهای روزانه

جایگاه فعلی ارز دیجیتال در کاربردهای روزانه

جایگاه فعلی ارزهای دیجیتال در کاربردهای روزانه

اهداف اولیه توسعه دهندگان ارز دیجیتال

در زمان پیدایش و ظهور اولین ارزهای دیجیتال ، کم‏تر کسی با این موارد آشنایی داشت و نسبت به نحوه عملکرد و کار این ارزها، دارای اطلاعاتی بود. درابتدای  ورود ارزهای دیجیتال، این ارزها اغلب به عنوان پروژه‏ های دانشگاهی و یا استارتاپ ‏ها مطرح بودند که در آن زمان به عنوان یک ایده ‏ی ناب و قابل توجه شناخته می‏‌شدند.

هدف اولیه پیدایش و استفاده از ارز دیجیتال به این طریق بود که از این ارزها به عنوان پول‏ های آینده دنیا یاد می‌‏شد به طوری که توسعه‎دهندگان ارزهای دیجیتال این عقیده و انتظار را داشتند که در سال‏‌های بعد از وارد شدن این ارزها در بازار، شاهد این امر باشیم که این ارزها بتوانند خود را به جای واحدهای پول دنیا نظیر دلار، یورو، ین و … جایگزین نمایند و در سال‏‌های اخیر با توجه به افزایش علاقه و اعتماد به تکنولوژی، به عنوان واحدهای پولی جدید و پرکاربرد در زندگی روزمره‏‌ی مردم تبدیل گردند.

ارز دیجیتال ، تکنولوژی کاربردی یا ابزار سرمایه گذاری

حال بعد از گذشت چندین سال از زمانی که اولین ارز دیجیتال توسعه داده و وارد بازار شد، شاهد آن هستیم که ارزهای دیجیتال توانسته‌‏اند، گام‏‌های مثبتی را برای رسیدن به اهداف تعیین شده‏‌ی اولیه‏‌ی خود بردارند و در حال حاضر بسیاری از افراد در سراسر دنیا با ارزهای دیجیتال آشنایی داشته و از این ارزها، به نوعی در امور زندگی خود استفاده می‏‌کنند.

البته در شرایط فعلی، ارزهای دیجیتال بیش‏تر با قابلیت مطرح شدن آن‏ها به عنوان یک ابزار سرمایه‏ گذاری در بازار شناخته می‏‌شوند ولی در عین حال در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که ارزهای دیجیتال توانسته‌‏اند بسیاری از مشکلات و محدودیت‏‌های موجود در زندگی انسان‏‌ها را برطرف نموده و باعث تسهیل و بهتر شدن شرایط زندگی مردم شوند.

 ارزهای دیجیتال راهکار دور زدن تحریم ها

از جمله نمونه‌‏های استفاده از ارزهای دیجیتال مربوط به خرید محصولات می‏‌باشد. در واقع در حال حاضر افراد بسیاری هستند که برخی از خریدهای خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام می‏‌دهند. در این بین باید گفت که بیش‏تر در شرایط وجود محدودیت هست که افراد از ارز دیجیتال برای خریدهای خود استفاده می‌کنند. مثلاً مردم بخش خاصی از دنیا، اجازه خرید در دنیا را نداشته و برای پنهان کردن هویت خود و انجام شدن خرید، از طریق ارز دیجیتال نسبت به این کار اقدام می‏‌کنند. البته در برخی جاها هم مردم ویژگی‏‌های مثبت ارزهای دیجیتال را در نظر داشته و برای سرعت بخشیدن و افزایش ایمنی خریدهای خود از این ارزها استفاده می‏‌کنند.

ارز دیجیتال ، واحد پولی جدید در کیف پول شما در پرداخت هزینه ها

همچنین بسیاری دیگر از افراد نیز با توجه به ماهیت سودآوری و ارزش گرفتن ارزهای دیجیتال، سعی دارند تا دارائی‏‌های خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل نمایند تا هم بتوانند از کاهش ارزش دارائی‌‏های خود جلوگیری نمایند و هم این که بتوانند در شرایط افزایش قیمت ارزهای دیجیتال ، ارزش دارائی‌‏های خود را چندین برابر کنند. از طرفی دیگر برخی از شرکت‏‌ها هم هستند که از تکنولوژی به کار رفته در ارز دیجیتال استفاده می‏‌کنند تا بتوانند بر امور خود سر و سامان داده و باعث افزایش بهره‏‌وری در آن شوند. همچنین در برخی از کشورها هم استفاده از ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم و در بخش‌‏هایی مانند حمل و نقل عمومی، رزرو هتل و یا پرداخت صورت حساب و …، وارد زندگی روزمره بشر شده است.

در نهایت می‏‌توان گفت که در کل شاهد آن هستیم که ارز دیجیتال با گذشت چندین سال از پیدایش و توسعه‏‌ی خود، توانسته‏‌اند تا حدودی به صورت همگانی در سطوح مختلف جوامع کاری و زندگی بشر و با توجه به نیازهای متفاوت موجود، مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک واحد پولی و طرز پرداخت هزینه جدید در سراسر دنیا، مطرح شوند. حال باید دید که آیا ارزهای دیجیتال می‌‏توانند در آینده، به جایگاه واقعی خود دست یابند؟

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.