چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
حمایت سوئیس از ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور

حمایت سوئیس از ارز دیجیتال برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور

حمایت سوئیس از ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور

افزایش روز به روز علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال به دلیل دارا بودن پتانسیل مالی و تجاری بالا و همچنین بهره ‏گیری از ویژگی ‏های ذاتی متمایز توانستند در مدت زمان کوتاهی که وارد بازارهای جهانی شدند، علاقه و رغبت بسیاری از سرمایه‏ گذاران را در راستای فعالیت در بازار خود جذب نمایند. به طوری که در حال حاضر از سراسر دنیا، افراد زیادی به صورت فعال در بازار ارزهای دیجیتال مشغول سرمایه ‏گذاری بوده که درصد قابل توجهی از این افراد، موفق به کسب سود و درآمد مناسبی می‏‌شوند.

در این بین، با توجه به احتمال سودآوری و کسب درآمد بالا از بازار ارزهای دیجیتال، همه روزه بر تعداد افراد علاقه‌‏مند برای سرمایه‏ گذاری در آن با افزایش مواجه هست و مردم با خرید ارزهای دیجیتالی خاص وارد دنیای سرمایه ‏گذاری در این بازار می‏‌شوند. حال همانطور که گفته شد در سراسر جهان درصد افراد آشنا با ارزهای دیجیتال همواره در حال افزایش است و ارزهای دیجیتال در راستای تبدیل شدن به عنوان یک روش اصلی در انجام‏ گیری تراکنش‌‏های مالی در دنیا با اطمینان در حال حرکت هستند.

کاهش قدرت دولت در کنترل فعالیت های مالی، دلیل نگرش منفی برخی کشورها نسبت به ارز دیجیتال

در این بین باید گفت که نگاه و طرز رفتار کشورهای مختلف، نسبت به ارزهای دیجیتال متفاوت بوده به طوری که برخی از کشورها با نگرش مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال توجه کرده و شرایط و امکانات مناسبی را در راستای توسعه‌‏ی این ارزها در داخل کشور خود فراهم می‏‌نمایند. این در حالی است که بسیاری دیگر از کشورهای دنیا از زمان پیدایش و ورود ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی، همواره با تردید و شک نسبت به این ارزها نگاه کرده و در سایه‌‏ی فشارهای وارد شده از طرف بانک‌‏ها، با وضع قوانینی مشخص، در پی محدودسازی فعالیت ارزهای دیجیتال بوده‌‏اند.

چرا که به نظر این دولت‌‏ها و مخصوصاً بانک‌‏ها، تراکنش‌‏های صورت گرفته با ارزهای دیجیتال، قابل پیگیری نبوده و این امر فرصت مناسبی را برای افرادی به وجود آورده است که قصد پنهان کردن فعالیت‏‌های مالی و اقتصادی خود از نگاه دولت و بانک‌‏ها را دارند. در واقع در این شرایط نظارت و نگاه دولت و بانک‌‏ها نسبت به تراکنش‌‏های صورت گرفته بسیار محدود بوده و این قدرت‏‌ها، نمی‌توانند نسبت به اعمال قدرت در تراکنش‏‌های صورت گرفته و حتی دریافت مالیات از آن‏ها اقدام نمایند و این امر خود باعث کاهش قدرت دولت و ارگان‏‌های وابسته به آن در کنترل شرایط می‌‏شود.

حمایت از ارزهای دیجیتال ، راهکار سوئیس برای جذب و نظارت بر سرمایه گذاری ها در بازار ارز دیجیتال

البته از طرفی دیگر، با به وجود آمدن ارزهای دیجیتال و تراکنش‏‌های صورت گرفته در حول این ارزها، بسیاری از دولت‏‌ها به دلیل نبود قوانین خاص نظارتی بر روی تراکنش‌‏های صورت گرفته با ارزهای دیجیتال، این اعتقاد را دارند که سرمایه و پول مردم کشور با انجام این تراکنش‏‌ها از داخل مرزهای کشور خارج شده و به سادگی وارد کشورهای دیگر می‏‌شود به طوری که هیچ گونه سودی را برای کشور در بر نخواهد داشت. لذا برای جلوگیری از روی‎ دادن چنین اتفاقاتی، برخی از کشورها، تصمیم به صدور اجازه فعالیت ارزهای دیجیتال در داخل کشور خود گرفته‌‏اند.

کشور سوئیس نیز جزئی از این کشورها بوده به طوری که اتحادیه‌‏ی بانک‏‌های سوئیسی در آخرین تصمیم خود، برای جلوگیری از خارج شدن سرمایه‏‌ی کشور به واسطه‏‌ی تراکنش‌‏های صورت گرفته با ارزهای دیجیتال، قوانینی را برای فعالیت آزادانه‏‌ی ارزهای دیجیتال در داخل کشور وضع نموده‌‏اند. به طوری که شرکت‏‌های در ارتباط با توسعه‏‌ی ارزهای دیجیتال می‏‌توانند از این پس به صورت آزادانه و با راحتی به فعالیت‏‌های خود در کشور سوئیس ادامه داده و با فراهم‎سازی زیر ساختی مناسب علاوه بر این که از خروج ارز ملی سوئیس تا حدودی جلوگیری نمایند، می‏‌توانند باعث ورود هر چه بیش‏تر ارز از کشورهای دیگر، به واسطه‏‌ی تراکنش‌‏های صورت گرفته با ارزهای دیجیتال نیز باشند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.