خرید ارز دیجیتال بیت کوین

دو زنگ خطر برای خریداران ارز دیجیتال بیت کوین !

در سال 2017 بازار دوران گاوی خود را سپری می‌کرد و ارز دیجیتال بیت کوین توانست افزایش قیمت قابل توجه روزانه هزار دلاری را هم ثبت کند، تا اینکه در سال 2018 بیت کوین حدود 40 درصد از ارزش خود را طی دو هفته از دست داد.
روز گذشته به دنبال شکست قیمت 6000 دلاری، سطح مقاومت بعدی 6300 تا 6400 دلار تخمین زده می‌شد تا این که این روند ادامه پیدا کرد و دیروز، پادشاه ارزهای دیجیتال، رکورد جدید 7000 دلار را ثبت کرد.

دو خطری که در کمین است

آیا بازار کاملا وجهه گاوی به خود گرفته است؟ آیا بیت کوین به 10000 دلار خواهد رسید؟ به نظر من (به نظر نویسنده  YUVAL GOV ) برای این نتیجه‌گیری‌ها زود است.
این روزها دو عامل در کمین نشسته‌اند تا روند این بازار گاوی را به کلی تغییر دهند.

صرافی بزرگ بایننس

در ادامه مشکلی که برای صرافی بایننس به وجود آمد و حدود 40 میلیون دلار از سرمایه این صرافی هک شد، آن‌ها تصمیم گرفتند که درب‌ گیت‌های واریز و برداشت خود را ببندند. همان‌طور که می‌دانید صرافی بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی ‌ها در دنیای ارز دیجیتال است و اگر هیچ واریز یا برداشتی از طریق این صرافی انجام نشود، بازار دستخوش تغییرات ناگهانی توسط نهنگ‌هایی که سرمایه کلانی در بایننس یا دیگر صرافی‌ها اندوخته‌اند، خواهد شد. شرایط بازار بسیار دیدنی و جالب خواهد بود اگر صرافی بایننس بار دیگر امکان برداشت از حساب را فراهم کند. در نظر داشته باشید که صرافی بایننس اعلام کرده است که تحقیقات و بازجویی خود را در یک بازه زمانی 7 روزه انجام خواهد داد.

صرافی بیت فاینکس

به دنبال رسوایی 850 میلیون دلاری و از حدود دو هفته قبل از این اتفاق، صرافی بیت فاینکس، تغییر قیمت قابل ملاحظه 6 درصدی را در ارز دیجیتال بیت کوین به ثبت رساند. این اتفاق برای بازار امری ناخوشایند بود و به احتمال زیاد، زمانی اتفاق افتاد که کاربرها  بیت کوین را به قصد نقد کردن می‌خریدند. با این‌حال، طی گزارش روز گذشته، تغییر قیمت به چیزی حدود یک درصد رسیده است که این امر به منزله قدرت هم تلقی می‌شود ولی به این نکته باید توجه داشت که در دنیای ارزهای دیجیتال، همواره همه چیز در حال تغییر است.

رقم کل سرمایه‌گذاری در بازار: 206 میلیارد دلار
رقم کل سرمایه‌گذاری بیت کوین در بازار: 120 میلیارد دلار
میزان تسط بیت کوین بر بازار:58.0 درصد

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین

نگاهی به چارت یک روز و چهارساعته بیت کوین

سطح مقاومت/ سطح حمایت

شگفت انگیز است ولی تمام قیمت‌های هدفی که در تحلیل دیروز لحاظ شده بودند، روی نمودار به ثبت رسیده است. همان‌طور که در تحلیل دیروز گفته شده بود بیت کوین به قیمت هدف 7000 دلار دست پیدا کرد. در حال حاضر این ارز دیجیتال که در حال تاختن اسب خود در راه صعود است، در حال تلاش برای ماندن روی نقطه مقاومت 6800 دلار است. در صورت موفق شدن به شکست این قیمت، سطح مقاومت قابل پیش بینی بعدی 7000  و در ادامه 7200  و در نهایت  7400 دلار دور از انتظار نیست. بیت کوین در سپتامبر  سال 2018 (شهریور 97) به این سطح مقاومت دست یافته بود. ( قابل مشاهده در نمودار)

تحلیل قیمت بیت کوین

از دیدگاه خرسی می‌توان گفت سطح مقاومت، به سطوح حمایتی تبدیل شده است، به این ترتیب که به رقم‌های 6800، سپس 6600 دلار و پس از آن به رقم قابل ملاحظه 6300 تا 6400 دلار در منطقه مقاومت رسید.

حجم بازار

همان طور که روز گذشته گفته شد، انتظار ما از حجم بازار، بعد از تجربه شکست قیمت اخیر، چیزی بسیار بیشتر از رقمی است که در شرایط کنونی وجود دارد. شاید می‌توان دلیل وقوع چنین امری را، سپری کردن تعطیلات آخر هفته دانست. نکته قابل توجه دیگر هم این است که مقدار کل سرمایه‌گذاری بازار رو به افزایش است بنابراین مقدار زیادی سرمایه از سمت سایر آلت کوین‌ها به سمت بیت کوین سرازیر می‌شود.

شاخص قدرت نسبی (RSI): پس از تجربه شکست پر سرو صدای اخیر و به دنبال شکست سطوح شاخص قدرت نسبی 74-75 ، با یک دیدگاه گاوی می‌توان انتظار رسیدن این شاخص به سطح 85 را هم داشت. به هر صورت این شاخص در قلمرو حکومت گاوها در حال پرسه زدن است و دیر یا زود امکان اصلاح قیمت وجود دارد.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین

منبع: cryptopotato

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.