چهارشنبه 29 فروردین 1403
ارز دیجیتال سامسونگ کوین و بیت کوین در بلاک چین

راه اندازی ارز دیجیتال سامسونگ ( سامسونگ کوین )

سامسونگ نام یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ است که انتشار ارز دیجیتال مخصوص خودش را در دستور کار قرار داده است. قبلا شرکت‌های دیگری مثل facebook  وchase   jpmorgan هم اقدامات مشابه انجام داده‌اند که طبق گمانه‌زنی‌های تحلیل‌گران، از توکن‌های ارز دیجیتال مربوط به این شرکت‌ها، استفاده‌های متعددی خواهد شد. فعلا این خبر به طور رسمی تایید نشده است ولی سکه های شرکت سامسونگ که Samsung coin  نام خواهد داشت، می‌تواند نرم افزاری برای پرداخت‌های مربوط به گوگل پلی شرکت داشته باشد و در تراکنش های ارز دیجیتال استفاده شود.

این شرکت اعلام کرده است که گوشی هوشمند galaxy S10 یک کیف پول اکسچنج داخلی (built-in) ارز دیجیتال خواهد داشت.

پس از این که بسیاری از شرکت‌های بزرگ به فناوری بلاک چین روی آورده‌اند، شاید رقابت بر سر چگونگی اجرای ارز دیجیتال مجازی آن‌ها با یگدیگر و همچنین با سایر اکوسیستم‌های مجازی ارز دیجیتال، حائز اهمیت باشد.

آماده سازی مین نت سامسونگ

سامسونگ در حال آماده‌سازی مین نت (main net) جدید بلاک چین بر بستر اتریوم و توکن‌های ارز دیجیتال است.
در روز چهارشنبه، 24 آپریل 2019، یک منبع داخلی سامسونگ اعلام کرد که بلاک چین متعلق به این شرکت در حال توسعه مین نت بلاک چین بر بستر اتریوم است. طبق گفته های این منبع این پروژه همچنین دارایی مجازی، تحت عنوان Samsung coin   خواهد داشت. در حال حاضر سلسه مراتب شرکت سامسونگ، هیچ تاییدیه‌ای مبنی بر مین نت بلاک چین یا توکن‌ها را صادر نکرده‌اند ولی اقدامات اخیر این شرکت در عرصه ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین می‌تواند صحت گزارشات اخیر را تایید کند.

در پاسخ به سوالات مطرح شده در نمایشگاه بلاک چین که در لندن و در تاریخ 25 آپریل 2019 برگذار شد، شرکت توسعه تجاری و رییس مرکز sds سامسونگ در اروپا، اظهار داشت که شرکت فعلا تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده‌ است. به گفته مدیر اجرایی شرکت سامسونگ، بخش‌های مختلفی در شرکت روی این پروژه کار می‌کنند.

استفاده از توکن ها در پلتفرم بلاک چین سامسونگ

Von widekind همچنین افزود که توکن های پیشنهادی می‌تواند در پلتفرم بلاک چین نکست لجر (next ledger) مربوط به شرکت سامسونگ به کار گرفته شود.
شرکت سامسونگ به تازگی 4 میلیون دلار روی شرکت zengo که یک نرم افزار کیف پول ارز دیجیتال روی گوشی هوشمند است، سرمایه گذاری کرده است. Nextledgar همچنان به دنبال جذب توجه شرکت‌های سراسر جهان است و اخیرا موفق به همکاری با شرکت فناوری اطلاعات و هندی Mahindra شده است.

گرچه تا زمانی که این شرکت به طور رسمی چیزی اعلام نکرده است، درباره چگونگی به کارگیری این توکن‌ها چیزی نمی‌توان گفت ولی با توجه به روش کسب و کار این غول الکترونیکی، برخی مفروضات محتمل همیشه وجود دارد.

سامسونگ کوین می‌تواند به‌عنوان یک توکن پرداخت در نرم افزار مربوط به پرداخت‌های شرکت، استفاده شود. این توکن همچنین می‌تواند در تبادلات عمومی ارز دیجیتال بازار، معامله شود.
همانند سکه پیشنهادی فیسبوک، هیچ کس اطلاعاتی درباره چگونگی مالکیت این ارزهای دیجیتال نخواهد داشت.  اگر این سکه‌ها تبدیل به سکه‌های پرداخت شود آیا توانایی رقابت با بیت کوین را خواهد داشت؟

سامسونگ کوین

فیسبوک روش دیگری در سیستم پرداخت به‌کار می‌گیرد

همان‌طور که کوین تلگراف ( cointelegraph)، قبلا در ماه دسامبر 2018، اعلام کرد که فیسبوک، بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی در جهان، در حال راه اندازی ارز دیجیتال مجازی خود است، ولی هیچ صحبت رسمی دراین باره از سمت فیسبوک انجام نشد، سامسونگ کوین هم هیچ  ادعای رسمی درباره ارز دیجیتال خود نداشته است.
برخی از تحلیل‌گران و مفسران اظهار می‌کنند که فیسبوک کوین می‌تواند یک استیبل کوین برای تبدیل سبد ارز دیجیتال فیات شود و می‌تواند در انتقالات پولی در داخل نرم افزار‌های پلتفرم، استفاده شود.

طبق world payment report (wpr) در سال 2018، معاملات پولی در جهان در سال 2016 به رقم 41 میلیارد دلار رسید و این رقم بیش از 8 درصد از کل معاملات غیر نقدی را تشکیل داد و این نشان دهنده تقاضای رو به رشد تراکنش‌های کیف پول الکترونیکی است.

مطالعات wpr  همچنین گواه این مطلب است که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل، فیسبوک و tencent، بیش از 70 درصد از بازار انتقال پول جهانی تا سال 2016 به خود اختصاص داده‌اند.

اقدامات فیسبوک در زمینه ارز دیجیتال

البته فیسبوک کوین اولین اقدام این شرکت برای ورود به حوزه ارز دیجیتال نیست و قبلا در سال‌های 2011 تا 2012 هم این غول بزرگ الکترونیکی خدماتی مثل facebook credits و facebook gifts را هم ارائه کرده بود.

به ‌هر حال این شرکت خدمات مربوط به facebook credits را از سال2012 به بعد ارائه نکرد و همچنین این شرکت اقدام به راه اندازی سیستم پرداخت همتا به همتا (p2p) برای پلتفرم مسنجر خود در سال 2015 کرد که بعد‌ها به فکر تعطیل کردن این پروژه هم افتاد.

برخی از مفسران حتی تصمیم فیسبوک، برای قطع سیستم پرداخت p2p  را نشانه ای روشن جهت آغاز غریب الوقوع به‌کارگیری توکن‌های ارز دیجیتال این شرکت دانستند.
همان‌طور که قبلا و در ماه آپریل نیویورک تایمز اشاره کرده بود، فیسبوک قصد سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری روی توکن‌های مطرح شده را دارد.

ارز دیجیتال جی پی مورگان

در اوایل ماه فوریه 2019 غول بزرگ وال استریت، به ‌نام jpmorgan chase  از ارز دیجیتال خودش رونمایی کرد و به اولین بانک ایالت متحده امریکا که ارز دیجیتال مجازی را در کارکرد‌های بیزینسی خود به‌کار می‌برد، تبدیل شد. طبق اظهارات بانک، سکه‌های JP با عنوان quorum، که یک بلاک چین بر اساس اتریوم است، شروع به کار خواهند کرد. بر خلاف فیسبوک کوین برنامه های jp morgan chase با پنهان‌کاری جلو نمی‌رود. سکه جی پی مورگان که یک استیبل کوین می‌باشد، ابتدا در پروتکل داخلی بانک مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا کارایی فرایند کلی را افزایش دهد.

از طرفی دیگر، برخی تحلیل گران بر این باور هستند که سکه جی پی مورگان می‌تواند ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و ریپل را به چالش بکشد، این در حالی است که طبق اظهارات خود jp morgan chase  ، اتخاذ این سکه‌ها را به مشتریان بزرگ خود محدود خواهد کرد.

ارز دیجیتال نایکی

در روز پنج‌شنبه و در تاریخ 25 آپریل 2019، کوین تلگراف گزارش داد که غول بزرگ صنعت کفش، نایکی، به دنبال راه اندازی ارز دیجیتال خود است. گفته شده است که نایکی یک نشان تجاری، در دفتر ثبت اختراع ایالت متحده با نام cryptokicks به ثبت رسانده است.
پس از بررسی cryptokicks تقریبا به این نتنیجه می‌رسیم که cryptokicks می‌تواند نوعی ارز دیجیتال یا سیستم پرداخت دییجیتال باشد.

نتیجه گیری

به طور کلی دموکرات‌سازی پرداخت‌ها در سطح جهانی، یکی از اصول بنیادین بیت کوین و ارز‌های دیجیتال است. بنابراین، شاید توجه به این مطلب می‌تواند ضرورت راه اندازی ارز دیجیتال توسط شرکت‌های مطرح جهانی را توجیه کند.

برخی از منتقدین گمان می‌کنند که غیر متمرکز سازی وجود ندارد و چنین اقداماتی را از سمت شرکت‌هایی که بر این باورند که اینترنت خصوصی به مراتب موفق‌تر از اینترنت عمومی است، می‌دانند. همانطور که اینترنت عمومی بسیار موفق‌تر و محبوب‌تر عمل کرد تحلیل‌گران بر این باورند که پروژه های بلاک چین موفق تر خواهند بود. سامسونگ به خوبی می‌تواند به این مفهوم آگاه باشد و ممکن است بیشتر متمایل به قبول یک بلاک چین سرمایه گذاری هیبریدی تا امثال کاملا مجاز آن باشد. کوین تلگراف برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس‌های متعددی با شرکت سامسونگ برقرار کرد ولی تا کنون به نتیجه نرسیده است.

 

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.