چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
رقابت شدید و تنگاتنگ بین اتریوم و ریپل در بازار ارزهای دیجیتال

رقابت شدید و تنگاتنگ بین اتریوم و ریپل در بازار ارز دیجیتال

رقابت شدید و تنگاتنگ بین اتریوم و ریپل در بازار ارزهای دیجیتال

اتریوم و ریپل در رقابت بر سر درصد بیشتر  سهام در بازار ارزهای دیجیتال

در طی چند سال اخیر، با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال و افزایش علاقه و رغبت سرمایه ‏گذاران برای فعالیت در این عرصه، همواره شاهد رقابت شدید و تنگاتنگ بین ارزهای دیجیتال مختلف در این بازار بوده ‏ایم که هر یک از این موارد برای رسیدن به درصد بیش‏تری از سهام بازار ارزهای دیجیتال در حال تلاش و رقابت می‌‏باشند. حال در طول این مدت،این رقابت به شکل های مختلف صورت گرفته است بطوریکه هر یک از ارزهای دیجیتال با رقبای مشخصی در حال جدال هستند.

یکی از رقابت‏‌های تنگاتنگ و سختی که اخیراً در حال شکل‏‌گیری و روی دادن است، رقابت شدید بین ارز دیجیتال اتریوم و ارز دیجیتال ریپل در بازار ارزهای دیجیتال می‌‏باشد. البته رقابت بین این دو ارز همواره سازنده بوده و علاوه بر این که باعث افزایش حجم معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال می‏‌شود، ارزش و قیمت هر یک از ارزهای دیجیتال نیز به صورت قابل توجهی افزایش می‏‌یابد.

تحلیل شرایط  اتریوم و ریپل در بازار ارزهای دیجیتال از نظر حجم مبادلاتی و  ظرفیت بازار

حال با توجه به آمار قبلی مشاهده شده، می‌‏توان گفت که اتریوم همواره در این رقابت پیروز بوده و توانسته که از نظر حجم مبادلاتی و به اصطلاح ” trade volume ” و ظرفیت بازار که به اصطلاح ” market cap “، نامیده می‌‏شود، نسبت به ارز دیجیتال ریپل برتری داشته و پیشی گیرد. ولی در طی 48 ساعت گذشته در بازار ارزهای دیجیتال، شاهد فعل و انفعالات و نوسانات خاصی بوده ‏ایم به طوری که در پی این اتفاقات، ارز دیجیتال ریپل توانسته از نظر ” trade volume ” در 24 ساعت گذشته و نیز از نظر ” market cap “، حرکت‏ های رو به بالایی را صورت دهد.

از این رو، بر اساس آمار منتشر شده، در حال حاضر ارز دیجیتال ریپل دارای 3 بیلیون و 871 میلیون و 40 هزار و 803 دلار حجم مبادلاتی در طی 24 ساعت گذشته بوده که ریپل با این حد از حجم مبادلات در طی این مدت توانسته که خود را به جایگاه دومی (البته بدون احتساب تتر) در بازار ارزهای دیجیتال برساند. این در حالی است که حجم مبادلاتی اتریوم در 24 ساعت گذشته، برابر با 2 بیلیون و 870 میلیون و 195 هزار و 606 دلار بوده است که اتریوم با این حجم مبادلاتی در رتبه‌‏ی سوم (بدون احتساب تتر) بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

جایگاه ریپل و اتریوم

البته در طی این مدت زمانی، ریپل توانسته بود که از نظر ” market cap ” نیز از اتریوم پیشی گیرد، ولی گویا اتریوم توانسته، جایگاه از دست رفته‏‌ی خود را دوباره از ریپل پس بگیرد، در این راستا، بر اساس آمار منتشر شده، ” market cap ” مربوط به اتریوم، برابر با 24 بیلیون و 972 میلیون و 754 هزار و 428 دلار بوده که توانسته با این مقدار از سرمایه، بر ارز دیجیتال ریپل که دارای ” market cap “ی برابر با 20 بیلیون و 24 میلیون و 867 هزار و 651 دلار است، غلبه داشته باشد و همچنان در رتبه ‏ی دوم در بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته باشد.

اتریوم و ریپل در 24 ساعت گذشته

این در حالی است که قیمت ریپل در مقایسه با قیمت اتریوم بسیار پایین‏‌تر بوده ولی با توجه به نوسانات مناسب و سودآور ریپل، این ارز دیجیتال همواره به عنوان یکی از محبوب‎ترین ابزار مبادلاتی در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده و توسط سرمایه‏ گذاران به کار گرفته می‌‏شود.

از طرفی دیگر، اگر به قیمت ارزهای دیجیتال اتریوم و ریپل نگاه کنیم، باید گفت که در حال حاضر قیمت اتریوم، برابر با 244 دلار بوده که در مقایسه با 24 ساعت قبل، در حدود 20 دلار افزایش قیمت داشته است در حالی که قیمت ریپل برابر با 0.503023 بوده که تقریباً با قیمت ساعات قبلی خود برابری کرده و دچار نوسان زیادی نشده است.

ریپل در رقابت با بیت کوین از نظر حجم ارزی در حال گردش

همچنین باید گفت که ارز دیجیتال ریپل علاوه بر رقابت با ارز دیجیتال قدرتمندی مانند اتریوم، در حال رقابت با غول بازار ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین نیز می‌‏باشد. بدین ترتیب که ریپل توانسته از نظر ” circulating supply “، یعنی حجم ارزی در حال گردش، نه تنها بر اتریوم غلبه داشته باشد بلکه در رقابت با بیت کوین نیز صاحب برتری شده است.

به طوری که ” circulating supply ” برای ارز دیجیتال ریپل برابر با 39 تریلیون و 809 بیلیون و 69 هزار و 106 دلار بوده که با داشتن این چنین رقمی از حجم ارزی در حال گردش توانسته بر تمامی ارزهای دیجیتال بازار و بخصوص بیت کوین غلبه داشته باشد. حال باید دید که در روزهای آینده، رقابت بر سر رتبه و درآمدزایی بیش‏تر در بازار، به نفع کدام ارز دیجیتال تمام خواهد شد!

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.