ارز دیجیتال ملی برای مقابله با تحریم آمریکا

روزنامه دیلی: ایران این هفته ریال رمزنگاری شده معرفی می‌کند!

پس از فراز و نشیب­های فراوان برای پذیرفته شدن یا نشدن ارز­های دیجیتال، بالاخره پس از ارائه سیاست­نامه بانک مرکزی، امروز 9 بهمن 1397 اولین ارز دیجیتال ایران رونمایی خواهد شد.

ایران در حال تهیه اعلامیه‌ای ست که به واسطه آن ارز رمزنگاری شده ملی (کریپتوکارنسی) معرفی کند. ایران قصد دارد این اعلامیه را در کنفرانسی که امروز (29 ژانویه) آغاز به کار می‌کند، اعلام کند.
انتظار می‌رود در چند روز آینده ایران ارز رمزنگاری شده (کریپتوکارنسی) مخصوص به خود را معرفی کند تا با استفاده از آن به جمهوری اسلامی کمک شود و بتواند در مقابل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا ایستادگی کند. در جریان کنفرانس سالانه بانکداری الکترونیکی و سیستم‌های پرداخت که روز سه شنبه 29 ژانویه در تهران آغاز می‌شود، ایران تصمیم دارد کریپتو_ریال را معرفی کند. این انجمن دو روزه امسال با شعار “انقلاب بلاک چین” برگزار خواهد شد.

ارز دیجیتال رمزنگاری شده
ارز دیجیتال رمزنگاری شده

 

ارز دیجیتال ملی راهی برای مقابله با تحریم ایران

با توجه به اینکه در تابستان ایالات متحده آمریکا از برنامه توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها مجددا برای کشور ایران به اجرا درآورده شد، مقامات ایرانی تصمیم گرفتند تا کریپتوکارنسی مخصوص به خود را اعلام کنند.

در ماه نوامبر سال 2018 بانک مرکزی ایران از شبکه بانک بین المللی swift خارج شد و اقداماتی صورت گرفت تا دسترسی این بانک به ارز‌های ایالات متحده محدود شود. بلافاصله پس از آن خدمات مبادلات رمزنگاری عمده برای ساکنان ایرانی از دسترس خارج شد.

بر اساس این گزارش، کریپتوکارنسی ایرانی در مراحل اولیه اجرا خواهد شد. در ابتدا در نظر گرفته شده است که یک علامت دیجیتالی مخصوص طراحی شود که از واحد پولی ایران (ریال) حمایت کند و سپس به واسطه آن بتوان پرداخت‌های بین بانک‌های ایرانی و سایر مؤسسات فعال در فضای رمزگذاری را تسهیل کنند. همچنین این امکان وجود دارد رمزنگاری به عنوان ابزار پرداخت برای عموم مردم ایران در مرحله بعد معرفی شود. تصور بر این است که ایران روی نسخه ارز دیجیتال مخصوص خود بتواند یک سیستم پرداخت بین المللی داشته باشد تا با استفاده از آن در معاملات با کشورهای دیگر که از سویفت خارج شده اند، روابط بهتری تسهیل گردد.

کریپتوکارنسی، ابزاری برای مقابله با تحریم‌ های ناعادلانه

در یک رویداد مربوط به ارز دیجیتال که در ماه نوامبر در ایروان برگزار شد، جمهوری اسلامی یک توافقنامه همکاری با روسیه و ارمنستان را امضا کرد. در آن زمان، یوری پریپاچکین، رئیس جمهور انجمن رمزنگاری روسیه، اظهار داشت: “براساس اطلاعات ما، در حال حاضر در حال توسعه یک نسخه فعال از سویفت Swift ایرانی هستیم.”
مقامات ایرانی انتظار دارند بر اساس این تصمیم گیری و معرفی ارز دیجیتال ایرانی، اوضاع اقتصادی ایران بهبود پیدا کند و با استفاده از این ارز ایرانی بتوان با سایر کشور‌ها مبادلات ارزی انجام داد تا در برابر تحریم ها مقاومت کرد.

کشور­های آفریقایی و آمریکای جنوبی از جمله پرچم­داران استفاده از ارز دیجیتال برای مقابله با تحریم­های آمریکا هستند. ونزوئلا اولین دارنده این ایده برای یکپارچه کردن سیستم پرداخت داخلی و منظم بخش آن است. با آن­که نحوه استفاده از آن برای مقابله با تورم چند میلیون درصدی فاجعه است، اما می­توان ارزش پول را در این کشور برای مدت کوتاهی حفظ نمود. البته گفته می­شود کشور ترکیه نیز در حال توسعه یک سامانه کریپتوکارنس برای خنثی کردن تحریم­های آمریکاست.

نظر شما در این­باره چیست؟ آیا این ارز دیجیتال را خریداری خواهید کرد؟

 

منبع: news.bitcoin.com

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.