کاربرد ارز دیجتال و فناوری بلاک چین

سرمایه گذاری و افزایش علاقه به ارز دیجیتال

علاوه بر قابلیت سرمایه گذاری چه جنبه‎هایی باعث افزایش علاقه دنیا به ارز دیجیتال شده است؟

کاربرد ارزهای دیجتال

بازار ارز دیجیتال

از زمان پیدایش و ظهور ارز دیجیتال ، این ارزها و بازار مختص به آن‏‌ها، با محدودیت‌‏ها و موانع بسیاری در مقابل پیشرفت و توسعه‌‏ی خود رو به رو شده‏‌اند که تا حدودی توانسته‌‏اند که در برابر این محدودیت‏‌ها مقاومت کرده و خود را بالاتر بکشانند. در روزهای اول پیدایش ارزهای دیجیتال این ارزها با ویژگی‏‌های ذاتی‏‌ای که داشتند، مورد توجه قشر خاصی قرار گرفتند و بتدریج علاقه و رغبت به ارزهای دیجیتال بالاتر گرفت و افراد زیادتری به ایجاد ارتباط با این ارزها شروع کردند.

ولی بعد از مدتی ارزهای دیجیتال از هدف و کاربرد اولیه خود فاصله گرفتند و از آن جایی که دارای یک ماهیت ارزی بودند، به عنوان یکی از جدیدترین ابزار سرمایه‏ گذاری در بازارهای جهانی مطرح گشتند و پول و سرمایه‌‏ی بسیاری از طریق افراد مختلف در سراسر دنیا وارد این بازار گشت و هم اکنون نیز همه روزه شاهد خرید و فروش‏‌هایی در اندازه‌‏ها و مقیاس‌‏های کلان در این بازار هستیم.

سیاست دولت‌ها در مقابل ارز دیجیتال

البته این افزایش محبوبیت و طرز استفاده از ارزهای دیجیتال ، به مذاق بسیاری از دولت‌‏ها و قدرت‏‌های برتر و بانک‌‏های بزرگ در سراسر دنیا خوش نیامد و این قدرت‎ها، مخالفت علنی خود را با ارز دیجیتال اعلام نمودند و با در نظر گرفتن محدودیت‏‌هایی سعی در ایجاد رکود در این بازار گشتند. محدودیت‏‌هایی مانند عدم ایجاد تسهیلات بانکی برای خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال، عدم اعتباردهی به پروژه‏‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و غیره. این امر باعث شد تا ارز دیجیتال از حالت تمام تجاری خود که فقط برای استفاده در سرمایه گذاری مطرح بودند، خارج شوند و سعی داشته باشند تا ویژگی‌‏های دیگر خود را نیز نشان دهند تا بدین ترتیب، کاربرد و استفاده‏‌ی خود را در بین عموم گسترش داده باشند.

فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال

لذا از آن زمان به بعد ارز دیجیتال بیش‏تر با ویژگی‌‏های دیگر خود مطرح گشتند تا بدین ترتیب نظر و پشتیبانی برخی از قدرت‏‌ها را به خود جلب نمایند. از جمله‌‏ی این ویژگی‌‏ها می‏‌توان به قدرت برتری ارزهای دیجیتال نسبت به روش‏‌های معمول در تراکنش‏‌های مالی اشاره نمود که باعث افزایش سرعت و امنیت در تراکنش‏‌های مالی صورت گرفته می‌‏شوند. در عین حال ارزهای دیجیتال در دل خود، از فناوری و تکنولوژی‏‌ای به نام بلاک چین بهره می‏‌برند که این فناوری به خودی خود، دنیای تکنولوژی را دگرگون نموده است. به طوری که در حال حاضر، شاهد آن هستیم که شرکت‏‌ها و کشورهای قدرتمند، پروژه‌‏های عملی بسیاری را در حول این تکنولوژی بنا نموده‌‏اند و به صورت بی‎وقفه در حال گسترش و توسعه‏‌ی فناوری بلاک چین می‏‌باشند.

تقریباً در حدود یک سال است که ارزهای دیجیتال بیش‏تر خود را با فناوری بلاک چین خود مطرح نموده‌‏اند. این تکنولوژی به قدری مورد نیاز نظام فنی فعلی دنیا بوده است که به عقیده‏‌ی بسیاری از کارشناسان، می‏‌توان با استفاده از این فناوری به عصر جدید پیشرفت در دنیای تکنولوژی وارد شد و مرزهای کاربردها و استفاده‌‏های فناوری در زندگی روزمره‌‏ی بشر را از طریق آن گسترش داد.

در کل می‎توان گفت که ارزهای دیجیتال مدتی بود که از کاربردهای اصلی خود به دور بوده‌‏اند ولی گویا در مدت زمان اخیر توجه ویژه‏‌ای به کاربرد آن‌‏ها شده است. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی، توجه بیش‏تر به کاربرد و استفاده‏‌ی ارزهای دیجیتال را به عنوان عامل تعیین کننده‌‏ای می‏‌دانند که باعث ایجاد پشتوانه برای ارزهای دیجیتال خواهد شد که در راستای آن، با افزایش پشتوانه‏‌ی این ارزها، شاهد افزایش قیمت آن‏‌ها در بازارهای جهانی خواهیم بود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.