سه‌شنبه 28 فروردین 1403
مالیات برای ارز دیجیتال در صرافی آنلاین

شهروندان شیلی ملزم به پرداخت مالیات ارزهای دیجیتال می­‌شوند.

مالیات برای ارزهای دیجیتال

در سال 2019 میلادی و پس از این، اداره مالیات بر درآمد شیلی تنها افرادی را که مشغول به کار هستند دربر نمی‌­گیرد؛ بلکه یک بخش جدید در این سازمان برای اسِت­‌های کریپتو نیز ارائه شده است.

اعمال مالیات بر ارزهای دیجیتال برای اولین بار

به گفته رسانه داخلی این کشور، این اولین باری است که یک کشور به صورت رسمی اقدام به اعمال مالیات بر ارز­های دیجیتال می‌­نماید. تبصره آن نیز بدین گونه نگارش شده است؛

“هر گونه درآمد شخص ثالث یا درآمد فردی از شرکت‌­هایی که یک درآمد تاثیرگزار ارائه می­‌کنند.”

بنابراین، می‌­بایست افراد دارایی‌­های دیجیتال خود و تراکنش­‌ها را در یک سامانه ثبت نموده و در پایان هر سال، مالیات آن را پرداخت کنند.

شناخت ارز­های دیجیتال به عنوان یک ارز رسمی و مقبول از طرف دولت

در این اتفاق بی­نظیر ارز­های دیجیتال به عنوان یک ارز رسمی و مقبول از طرف دولت شناخته شدند. این در حالیست که همچنان برای قانونی بودن یا نبودن ارزهای دیجیتال در دولت این کشور بحث و گفتگو وجود دارد.

کشور شیلی

کریپتونوتیاس، یک خبرگزاری رسمی داخلی این­‌چنین می‌­گوید؛

سازمان مالیات بر درآمد شیلی به گسترده ترین راه ممکن اقدام به اعمال مالیات کرده است. به طور واضح در لایحه جدید دو هدف مهم وجود دارد. در ابتدا ساختار مالیاتی بر تمامی کریپتواست­‌ها و در وهله دوم اقدام بنیادی با اعمال فشار مالیاتی برای رسمی کردن و تعیین یک ابزار برای قانونی نمودن ارز­های دیجیتال در این کشور.

صرافی MKT عاملی برای رشد ارزهای دیجیتال در آمریکای جنوبی

تا پیش از این، هیچ­گاه ارزهای دیجیتال رشد مناسبی در یک کشور آمریکای جنوبی نداشته  اما صرافی MKT در یک اقدام انقلابی یکی از مهم­ترین علل این اتفاق بود که به بیش از 5.000 بازرگان داخلی اجازه داد تا امکان ترید و پذیرش ارز­های دیجیتال را داشته باشند.

با این روال، باید دید که آیا مالیات در پایان هر سال با توجه به رشد آن ارز یا بالاترین قیمت در سال تعیین شده ، همچنین درصد مالیاتی آن به چه صورت خواهد بود.

چیزی که بدیهی است با موفقیت این قانون، کشور­های دیگر نیز به زودی روی به این درآمد نوین خواهند آورد.

 

منبع:CCN

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.