قطع برق استخراج کنندگان ایرانی بیت کوین و ارز دیجیتال در بلاک چین

قطع برق استخراج کنندگان ایرانی بیت کوین آغاز شد!

انجمن بلاک چین ایران طی اطلاعیه‌ای گفته بود استخراج کنندگان ارز دیجیتال می توانند در ساعات پیک سیستم های ماینینگ را خاموش کنند و این گونه آسیبی به برق کشور نخواهد رسید.

اما معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر طی مصاحبه ای که با خبرگزاری فارس داشت، اعلام کرد که این ادعا نمی تواند درست باشد و برق استخراج کنندگان ارز دیجیتال به صورت موقت قطع خواهد شد.

مصطفی رجبی همچنین اضافه کرد که چون دستگاه های استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال تحت نظارت ما نیستند، نمی توانیم اطمینان داشته باشیم که در ساعات پیک دستگاه های خود را خاموش کنند.

او همچنین اشاره کرد که موضوعی که برای ما حائز اهمیت است، قابل اندازه گیری بودن برقی است که توسط استخراج کنندگان ارز دیجیتال مصرف می شود اما از انجمن بلاک چین ایران تشکر می کنیم که به این موضوع اشاره کرده اند که در ساعات پیک مصرف برق بسیار بالاست.

همچنین از سخنگوی صنعت برق سوال شد که آیا فعالیت این صنعت در کشور قانونی است یا خیر؟

مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال گفت که شورای عالی فضای مجازی رسمی بودن فعالیت این صنعت را اعلام کرده است و وزارت صنعت و معدن هم به افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، پروانه فعالیت خواهد داد.

رجبی مشهدی گفته است اگر این فعالیت ها قانونی باشد، وزارت نیرو هم مشکلی با تامین برق آن ها نخواهد داشت و به همین دلیل از سمت وزارت نیرو، لایحه ای به هیئت دولت داده شده است که در آن درخواست شده برق استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال با تعرفه برق صادراتی محاسبه شود که این موضوع تحت بررسی قرار گرفته است.

۱۴۸ هزار دستگاه استخراج در ایران!

همچنین از سخنگوی صنعت برق سوال شد که آیا شناسایی تمام دستگاه های ماینینگ یا استخراج تمام شده است و تعداد آن ها مشخص شده است؟ رجبی مشهدی در پاسخ گفت که تخمین ها نشان می دهد که 148 هزار دستگاه ماینینگ در ایران وجود دارد که به ماینینگ ارز دیجیتال می پردازند اما باز هم نمیتوان گفت که آمار دقیقی از تعداد این دستگاه ها وجود دارد.

او همچنین در خصوص قطع برق انشعابات دستگاه های ماینینگ گفت که شهرهای شمالی و مراکز استان ها بیشترین مکان برای استخراج ارز دیجیتال در ایران است و قطع برق به صورت موقت هم از همین مکان ها آغاز خواهد شد.

او همچنین اضافه کرد که قطع برق دستگاه های استخراج ارز دیجیتال آغاز خواهد شد و شرایط باید برای وصل دوباره آن ها فراهم شود.

یک دیدگاه

  1. مطلب مفیدی بود خیلی ممنون از سایت خوب شما

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.