استخراج مخفیانه ارز دیجیتال در فایرفاکس

مسدود سازی استخراج مخفیانه ارز دیجیتال توسط موزیلا فایرفاکس

مرورگر متن باز و معروف موزیلا فایرفاکس یک سیستم محافظتی جدید در ورژن جدیدش استفاده کرده است که به واسطه آن اطلاعات کاربر در برابر بدافزارهای استخراج مخفیانه ارز دیجیتال ، محافظت می شود.

شرکت موزیلا تازه ترین ورژن های فایرفاکس را با نام های Nighty 68 و  Beta 67 منتشر کرده است که در این ورژن ها،  سطح جدیدی از حفاظت ایجاد شده است تا در برابر حملاتی که در اثر استخراج مخفیانه ارز دیجیتال رخ می دهد و همچنین در برابر هک اثر انگشت، مقاومت کند. این اقدام موزیلا در راستای مجموعه حفاظت های مرتبط با مسدود سازی محتوا انجام شده است.

موزیلا با همکاری شرکت دیسکانکت (که یک ارائه دهنده نرم افزارهای امنیتی و حفظ حریم خصوصی است)  توانسته است این نسخه جدید را عرضه کند. شرکت دیسکانت، یک لیست سیاه از تمام دامنه های بدافزار ارائه کرده است که با استفاده از جعل اثر انگشت و استخراج مخفیانه ارز دیجیتال اطلاعات کاربران را به سرقت می بردند.

خبرگزاری بلیپینگ کامپیوتر اعلام کرده است که این لیست سیاه قادر است سرویس های استخراج داخلی مرورگر مثل کوین هیو و کریپتو لووت را مسدود کند.

لازم به ذکر است که این سیستم جدید حفاظت در حال حاضر به صورت پیش فرض (default) فعال نیست اما شما می توانید از بخش تنظیمات امنیت و حفظ حریم خصوصی  (Privacy and Security settings) این قابلیت را فعال کنید. اما اگر علاقه مند باشید که به صورت پیش فرض از این سیستم استفاده کنید، باید چند هفته منتظر باشید چون موزیلا فایرفاکس در هفته های آینده این نسخه را فعال خواهد کرد.

امنیت اطلاعات کاربران ، مهمترین هدف

همان طور که می دانید یکی از هک های رایج و عمده، استخراج مخفیانه ارز دیجیتال است. هکر ها با استفاده از مخفیانه از قدرت محاسباتی سخت افزار کاربران، تلاش می کنند تا به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند. در حالی که خود کاربر نه از این موضوع اطلاه دارد و نه حتی اجازه این کار را داده است. شرکت بلومبرگ هم در دسامبر سال 2018 اعلام کرد، بزرگترین تهدید سایبری در خیلی از نقاط جهان، در حال حاضر استخراج مخفیانه ارز دیجیتال است و افزایش و رواج این تهدید بعث شده است تا باج افزاری هم بیشتر شود.

به تازگی یک دادگاه ژاپنی یک شخص را به اتهام استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال تبرئه کرد. این شخص متهم بود که با استفاده از کوین هیو ، به استخراج رمزنگاری آنلاین پرداخته است. قبل از این مورد هم یک شخص اوکراینی که به دلیل منتشر کردن اسکریپت های بدافزار استخراج ارز دیجیتال در وبسایت شخصی اش، به شش سال زندان محکوم شد.

برای آگاهی بیشتر و حفظ بهتر اطلاعات و حریم خصوصی خود، می توانید به مقاله آشنایی با حملات فیشینگ در حوزه ارز دیجیتال رجوع کنید.

 

منبع: cointelegraph

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.