مشعل لایتنینگ در ایران

مشعل لایتنینگ در ایران

سرانجام پس از کش مکش های فراوان و نگرانی‌هایی که به خاطر تحریم‌های آمریکا وجود داشت، مشعل لایتنینگ بیت کوین به ایران رسید. این خبر را ضیا صدر که یک کارشناس ایرانی در زمینه بیت کوین است، در حساب توییتر خود اعلام کرد.

چند هفته پیش حرکت بزرگی در توییتر با عنوان مشعل لایتنینگ (Lightning Torch) به راه افتاد. یک کاربر با فرستادن ۱۰۰ هزار ساتوشی (معادل ۰.۰۰۱ بیت کوین) از طریق شبکه لایتنینگ این حرکت را شروع کرد.

این حرکت به این صورت بود که کاربران با دریافت این مبلغ و اضافه کردن ۱۰ هزار ساتوشی دیگر به آن، یک تراکنش با شخصی که به او اطمینان دارند انجام می‌‌دهند تا این حرکت به شکلی زنجیره ای ادامه داشته باشد. این جنبش زمانی جدی تر شد که اشخاص مشهور و شرکت های مطرح مانند جک دورسی (مدیر عامل توییتر و شرکت بزرگ فیدیلیتی) به این جنبش پیوستند. هدف از انجام این جنبش، بالا بردن مقبولیت شبکه لایتنینگ بود.

مشکلات ایران برای دریافت مشعل لایتنینگ

در سمت دیگر ماجرا کاربر ایرانی ضیا صدر که یکی از چهره های معروف و فعال در زمینه بیت کوین است، سعی کرد تا بتواند این جنبش را به ایران برساند و ایران را به جمع کشورهایی که مشعل لایتنینگ از آن‌ها عبور کرده است، اضافه کند.

همان طور که در ابتدای این خبر مطرح کردیم، در ابتدای کار ترس از تحریم های آمریکا باعث می شد تا حضور ایران در این جنبش با مشکل مواجه شود و کسی داوطلب نمی شد تا این مشعل را به دست یک ایرانی بدهد. اما آقای صدر با تلاش های بسیاری که در گرفتن مشعل لایتنینگ انجام داد، بالاخره توانست با استفاده از یک واسطه مشعل را دریافت کند.

مشعل لایتنینگ در اختیار بیت کوین مگزین (Bitcoin Magazine)، یکی از رسانه‌های معروف در حوزه ارز دیجیتال بود که ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) از بنیان گذاران آن است. آقای صدر درخواست خود را برای گرفتن مشعل لایتنینگ اعلام کرد اما مجددا تحریم‌های آمریکا مانع رسیدن این مشعل به دست آقای صدر شد.

خرید و فروش بیت کوین

لایتنینگ در ایران

فداکاری یک کاربر ولزی در توییتر

اما سرانجام یک اکانت توییتری در ولز بریتانیا با نام کاربری bitgeiniog، طی یک حرکت داوطلبانه نقش یک واسط را بازی کرد و بعد از این که مشعل لایتنینگ را از بیت کوین مگزین دریافت کرد، آن را در اختیار ضیا صدر قرار داد. این خبر بازتابی گسترده‌ و بسیار مثبت در رسانه‌های خارجی داشت.

تحریم‌هایی که از سمت دولت آمریکا وضع شده است، باعث شد تا افراد آمریکایی که از دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا مجوز نداشتند حین ارسال پول به ایران با مشکلاتی مواجه شوند. این موضوع باعث شد تا بیت کوین به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال وجه به کشورهایی که تحت تحریم هستند، به حساب آید. البته این موضوع فقط در صورتی ست که تراکنش هایی که شما انجام می دهید، زیر ذره بین فضای رسانه‌ای نباشد و توجهات زیادی را به سمت خود جلب نکند.

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.