هاردفورک مونرو و استخراج ارز دیجیتال

هاردفورک مونرو و تغییرات اخیرش!

تقریبا سه روز است که واقعه هاردفورک مونرو می گذرد. این ارز دیجیتال خصوصی به خاطر جایگاهی که پیدا کرده است، به عنوان سیزدهمین دارایی ارز دیجیتال شناخته می شود چون حجم زیادی از بازار را پوشش داده است.

به تازگی بحثی در مورد تغییر شکل هاردفورک مونرو صورت گرفته است و مطرح شده که تغییرات بزرگی در حال وقوع است. یکی از مواردی که تغییر خواهد کرد، الگوریتم اندازه بلاک پویا است که برای جلوگیری از حملات بیگ بنگ و حملات اسپم بلوتینگ تغییرات بزرگی خواهد داشت. همچنین مقیاس پذیری کوتاه مدت و بلند مدت این هاردفورک تغییر خواهد کرد و در آینده ای نزدیک به بهبود این هاردفورک کمک شایانی خواهد کرد.

مقیاس پذیری

مونرو عنوان کرد که منظور ما از مقیاس‌‌پذیری کوتاه مدت این است که بتوانیم به تقاضاهای کوتاه مدت که مثلا برای مشکلات فصلی به وجود می آید، پاسخ دهیم. این مورد معمولا قبل از تعطیلات رخ می دهد که اخیرا هم ایجاد شده بود و باعث افزایش 20 برابری فعالیت شبکه در مدت چند روز یا هفته شد. در طی چند روز یا هفته شد و درست پس از شروع تعطیلات به شدت کاهش پیدا کرد.

الگوریتمی که برای اندازه بلاک های پویا استفاده می شود، اجازه می دهد نرخ تراکنش ها تا 50 برابر افزایش یا جهش داشته باشند. اگر این میزان به حداکثر اندازه برسد، گیت های مونرو این قابلیت را دارند که نرخ تراکنش ها را تا دو برابر افزایش دهند.

و اما منظور مونرو از مقیاس پذیری بلند مدت این است که رشد کلی مونرو میسر باشد و در طول زمان افزایش مقیاس پذیری به این رشد کمک کند. تخمین زده شده که افزایش ۱.۴ برابری سایز بلاک به سادگی می‌تواند رشد شبکه مونرو را کنترل کند.

برخی از کارشناسان پیشنهاد کرده اند که ایده «حد فاصل دوگانه ساده‌تر» برای مونرو مناسب تر خواهد بود چون نیازهای کوتاه مدت برطرف خواهد شد و مونرو به سمت پذیرش تغییرات دیگر خواهد رفت.

الگوریتم استخراج

تغییر دومی که قرار است انجام شود، تغییراتی در الگوریتم استخراج شبکه مونرو است که مشص شده است که استخراجی که توسط ای سیک ها انجام می شد، باید از بین برود. تیم مونرو طی بیانیه ای اعلام کرد که این تغییر باعث حفظ مقاومت در برابر ای سیک خواهد شد. یعنی استخراج‌کنندگان نیاز دارند تا به روزرسانی را انجام دهند یا نرم افزار استخراج خود را کلا تغییر دهند.

الگوریتمی که در حال حاضر در حال فعالیت است، تا به حال چند به روز رسانی داشته و تغییرات زیادی که روی آن انجام شده باعث شده تا جلوگیری از زیان های زیاد در برابر این اقدامات سخت باشد. استخراج کوین‌هایو Coinhive شرکت مونرو را عامل تعطیلی خودش در حوزه ارزهای دیجیتال می‌داند و به شدت آن را سرزنش می‌کند.

شناسه پرداخت رمزگذاری شده

تغییر سومی که قرار است گریبان هارد فورک را بگیرد، ایجاد یک «شناسه پرداخت رمزگذاری شده ساختگی» است که برای افزایش انسجام تراکنش‌هاست.

تغییر اندازه کد بندی

چهارمین به روز رسانی مونرو تغییر اندازه کد بندی و استفاده از ماسک‌های معین را کاهش می دهد و میزان کامیت‌ها را راحت تر می‌کند.

با این تقسیم‌بندی زمانی برای هاردفورک امکان استفاده از فرمت تراکنش به استخراج‌کنندگانی که هنوز در حال استفاده از آن هستند، می‌دهد.

مونرو برای آماده کردن کاربران برای هارد فورک توصیه کرده است که کسانی که از شبکه آن‌ها استفاده می‌کند نسخه خود را به CLI v0.14.0.0 Boron Butterfly یا GUI v0.14.0.0 Boron Butterfly تغییر دهند. این ارتقای نسخه باعث می‌شود زمانی که هارد فورک برای کاربران و سرویس‌ها و حتی کسب‌وکارها قابل دسترس شود، به سادگی اجرا شود و مشکلی نباشد.

 

منبع: bitcoinexchangeguide

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.