پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
دولت ونزوئلا و ارز دیجیتال

پرداخت حقوق از طریق ارز دیجیتال

دولت ونزوئلا قصد دارد که حقوق کارمندان خود را از طریق ارز دیجیتال مخصوص به خود کشور پرداخت نماید.

ارزهای دیجیتال

هدف پیدایش هر ارز دیجیتال

ممکن است که هدف و دلیل پیدایش و توسعه‏‌ی هر ارز دیجیتال با ارزهای دیگر متفاوت باشد و هر ارزی را برای رفع مشکلی خاص در یک زمینه و یا این که فقط در رابطه با بحث سودآوری تولید کرده‏ باشند. می‏‌توان با نگاه به تاریخچه و روند توسعه و پیدایش یه ارز دیجیتال خاص، دلیل تولید آن را بهتر متوجه شد. در حال حاضر بیش‏تر افرادی که در حوزه‌‏ی بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‏‌کنند، به خرید و فروش این ارزها، می‎پردازند و در واقع تنها با هدف کسب سود و درآمد از معامله‌‏ی ارزهای دیجیتال وارد این بازار شده‏‌اند. ولی در عین حال برخی دیگر از افراد و حتی کشورها نیز هستند که هدف آن‌‏ها صرف بدست آوردن سود و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نمی‌‏باشد. بلکه این افراد و کشورها، با استفاده و کاربرد ارزهای دیجیتال، قصد دارند اهداف دیگری را عملی نمایند.

فرار از کاهش ارزش پول کشورها در برابر ارزهای مطرح دنیا

از جمله‌‏ی این افراد، می‌‏توان به تجار و کشورهایی اشاره کرد که در حال حاضر در وضعیت نامناسب اقتصادی به سر می‌‏برند. به طوری که در کشور آن‌‏ها، اوضاع اقتصادی بسیار نامناسب بوده و این کشور ارزش پول خود را در برابر ارزهای مطرح در دنیا از دست داده است و دیگر نمی‌‏تواند به مانند ایام سابق از طریق ارز خود کشور به تجارت با دنیا بپردازد و به کسب درآمد و سود بیندیشد. چرا که ارزش پول کشورش در برابر قدرت‌‏های دنیا کاهش یافته است، مصداق بارز این کشورها، کشور ونزوئلا می‌‏باشد که در شرایط فشار اقتصادی از طرف قدرت‏‌های بزرگ دنیا قرار گرفته است به طوری که بسیاری از کشورها در تجارت‏‌های بین المللی این کشور را قبول نداشته و وارد معامله با وی نمی‌‏شوند.

در این راستا، کشور ونزوئلا برای رهایی از شرایط بد اقتصادی، نگاه ویژه‌‏ای به ارزهای دیجیتال داشته است و برای این که بتواند نفت خود را آزادانه در دنیا بفروشد، یک ارز دیجیتال مخصوص به خود را که ویژه‏‌ی حوزه‌‏ی نفتی می‏‌باشد، با نام ” Petro ” وارد دنیای ارزهای دیجیتال نموده است.

استفاده کشور ونزوئلا از ارزهای دیجیتال برای رسیدن به ثبات در اوضاع اقتصادی

کشور ونزوئلا در شرایطی که ارزش پول کشورش بسیار پایین آمده، از این ارز دیجیتال برای رسیدن به ثبات در اوضاع اقتصادی استفاده می‏‌کند. به طوری که به صورت نسبی این ارز دیجیتال را وارد بخش‏‌های مختلفی از امور کشوری کرده و آن را به نوعی جایگزین پول رسمی خود نموده است که ارزش پول رسمی آن‏‌ها به مراتب بسیار پایین‌‏تر از ” petro ” می‌‏باشد. در واقع در حال حاضر، ارز دیجیتال ” petro “، در ثبات بسیار بیش‏تری نسبت به ارز رسمی کشور به سر می‏‌برد و این خود باعث شده است تا دولت‌مردان کشور ونزوئلا، استفاده و کاربرد بیش‏تر ارز دیجیتال ” petro ” را در دستور کار خود قرار دهند.

به طوری که دولت ونزوئلا قصد دارد که حقوق کارمندان خود را از طریق ارز دیجیتال ” petro ” پرداخت نماید که این عمل هم از طرف بسیاری از کارشناسان اقتصادی این کشور یک حرکتی مثبت در نظر گرفته شده است. چرا که در عین حال احتمال قدرت گرفتن این ارز دیجیتال به خاطر پشتوانه‏‌ی کاربرد بیش‏تر آن بسیار محتمل می‏‌باشد و همچنین می‏‌تواند باعث ایجاد شرایط ثبات نسبی در وضعیت اقتصادی کشور گردد. در شرایط فعلی کشور ونزوئلا به کار گیری این ایده را برای فرار از فشارهای اقتصادی دنیا، در دستور کار قرار داده است و امیدوار است که شرایط اقتصادی به سمت بهبودی حرکت کند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.