چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
تحلیل قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال تحت فشار هستند و مقدار کل سرمایه گذاری در بازار به عدد 260 میلیارد دلار رسیده است. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا معتقد است تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین هم باید مقرراتی مانند سایر تراکنش‌های مالی داشته باشد، چرا که انجام تراکنش‌های بی نام ممکن است سبب بروز سوء‌استفاده‌هایی نظیر تامین مالی مقاصد تروریسمی شود. این موضوع بر دقت و نظارت دولت‌ها  بر ارزهای دیجیتال دلالت می‌کند.

از طرفی سازمان‌ها هم در حال جمع‌آوری بیت کوین هستند، نلسون مینیر ( Nelson Minier ) رئیس فروش و معاملات ( OTC ) در شرکت Kraken گفت از سال 2018 تا کنون، تراکنش‌های OTC افزایش 20 برابری را تجربه کرده‌اند که این مورد را می‌توان به عنوان نشانه گاوی این بازار در نظر گرفت. در همین راستا آنتونی پامپلیانو ( Anthony Pompliano ) معروف به پامپ، کارآفرین و سرمایه گذار مطرح آمریکایی بر این باور است ارز دیجیتال بیت کوین، در آینده قادر خواهد بود به سبد خرید هر سرمایه گذار سازمانی راه پیدا کند.

طی چند روز گذشته، بسیاری از تحلیل گران اذعان داشتند ارز دیجیتال بیت کوین در صورت بحران اقتصادی می‌تواند به عنوان یک پناهگاه امن عمل کند.  اسپنسر بوگات ( Spencer Bogart ) سرمایه گذار ریسک پذیر بلاک چین، نیز معتقد است ارز دیجیتال بیت کوین در هنگام کاهش ارزش پول می‌تواند به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته شود ولی در صورت بروز بحران نقدینگی با چالش‌هایی همراه خواهد بود. آیا در حال حاضر موقعیت خرید ارز دیجیتال بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها وجود دارد یا باید منتظر رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به سطوح پایین‌تر باشیم؟

شاخص ‌های میانگین متحرک بیت کوین با کاهش همراه بوده‌ندان‌اند، همچنین شاخص قدرت نسبی دوباره به محدوده منفی برگشته و این موضوع، نشان دهنده تعادل میان خریداران و فروشندگان است.

تحلیل قیمت بیت کوین

اگر روند فعلی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین ادامه داشته باشد، گاوها ناچار به دفاع از سطح حمایتی 9,080 هستند به دلیل اینکه در صورت شکست این سطح، احتمال رسیدن قیمت جفت ارز دلار/ بیت کوین به سطوح 7,451.63 دلار دور از انتظار نیست.

در صورتی که این جفت ارز موفق به شکست سطح 9,080 دلار شود و روند صعودی خود را ادامه دهد،  موقعیت خرید همراه با نسبت ریسک به پاداش تشکیل خواهد شد. توصیه ما به خریداران ارز دیجیتال بیت کوین، انتظار تا زمان جهش این ارز از مرز 9.080 دلار است. در این صورت حد ضرر را هم می‌توان در محدوده 8.900 دلار در نظر گرفت. اگر این جهش قیمت از قدرت کافی برخوردار نباشد، معامله‌گران باید گام‌های خود را برای خرید این ارز دیجیتال محتاطانه بردارند ، از طرفی چون در این سطح میزان علاقه خریداران برای خرید بیت کوین نسبتا کم است، ممکن است این ارز دیجیتال با کاهش قیمت هم همراه باشد.. برای تصمیم گیری باید منتظر رفتار این ارز دیجیتال در چند روز آینده باشیم.

تحلیل قیمت از زبان چارتیست ها

پس از گذشت دو روز از تثبیت قیمت در محدوده خط روند نزولی مثلث شکل گرفته در نمودار، ارز دیجیتال بیت کوین از 9,000 دلار به سمت سطوح 9,968 دلار گام برداشت.

در حال حاضر می‌توانیم نشانه‌های خرسی را در نمودار قیمت این ارز دیجیتال مشاهده کنیم.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

سوال اینجاست که آیا بیت کوین قادر است مرز پایین مثلث ( که محدوده 9,850 تا 10,000 دلار در نظر گرفته شده است ) را حفظ کند؟

این سطح حمایت برای بیش از یک ماه حفظ شده است.

سطوح کلیدی عبارتند از :

حمایتی/ مقاومتی

به دنبال سقوط اخیر قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال در محدوده سطوح حمایتی فوق‌الذکر ( 9,800 تا 10,000 ) قرار دارد که در صورت شکست این قیمت، سطح حمایت بعدی را می‌توان در منطقه 9,600 تا  9,400 دلار در نظر گرفت.

منطقه مهم بعدی حاوی یک خط روند صعودی قرمز در نمودار قیمت این ارز دیجیتال است.

سطوح مقاومتی فعلی مربوط به سطح 10,300 دلار است که به سطح مقاومت تبدیل شده است.

شاخص قدرت نسبی نمودار روزانه

شاخص قدرت نسبی روزانه با علائم خرسی همراه است و پس از تلاش برای باقی ماندن در سطح بالای 50، هم اکنون در منطقه 43/44 قرار دارد و در تلاش است به سطوح قبلی بازگردد. اگر این اتفاق بیفتد و اگر قیمت این ارز دیجیتال در محدوده بالای 10,000 دلار حرکت کند، نتیجه می‌گیریم گاوها هنوز میدان را ترک نکرده‌اند!

حجم معاملات

بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون شاهد کمترین میزان از حجم معاملات از ماه آپریل تا کنون است ولی با این حال، این حجم از معاملات هنوز هم توانایی تغییر کل بازار ارزهای دیجیتال را دارد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.