قیمت اتریوم و بیت کوین در دنیای ارز دیجیتال

چگونه اتریوم در یک ماه با 80% رشد از ریپل پیشی گرفت؟

اتریوم با بهترین عملکرد در میان دارایی های دیجیتال در دسامبر

اتریوم در دوم ژانویه، پس از ۷ درصد افزایش قیمت از ریپل   Ripple XRP پیشی گرفت تا به عنوان دومین ارز دیجیتال ارزشمند در بازار جهانی، تاج و تخت خود را بازپس گیرد.

 Ethereum در ۳۰ روز به میزان ۸۰ درصد افزایش یافت

دو عامل اصلی احتمالی که منجر به افزایش کوتاه‌ مدت قیمت Ethereum در ماه گذشته  را می‌توان فروش بیش از حد  و فورک آتی Constantinople دانست.

از اوایل نوامبر تا اواسط  ماه دسامبر، اتریوم کاهش شدید قیمت از از ۲۲۰ تا ۸۳ دلار را تجربه کرد. با وجود صعود ۸۰ درصدی قیمت اتریوم در ماه اخیر، این دارایی هنوز به سطح ماه نوامبر نرسیده است و هنوز هم باید با افزایش ۴۶ درصدی دیگری به ۲۲۰ دلارافزایش یابد.

بازار نشان داد که فروش های یکباره پس از کاهش ناگهانی قیمت در اتریوم از ماه  نوامبر تا دسامبر ، به کاهش فشار فروش در این دارایی دیجیتال انجامید و به آن اجازه داد تا ریکاوری نسبی داشته باشد.

اتریوم با بهترین عملکرد در میان دارایی های دیجیتال در دسامبر

تحلیل کروگر  و دلایل پیش بینی افزایش  قیمت اتریوم

به گفته الکس کروگر، اقتصاددان و تریدر ارزدیجیتال ، فورک پیش روی اترویم موسوم به قسطنطنیه، تقاضای اتریوم  را افزایش می‌دهد، زیرا این فورک پاداش بلاک های اتریوم را از ۳ به  ۲  کاهش خواهد داد.

کروگر معتقد است عملکرد بالای اتریوم در چند هفته  گذشته نسبت به بیت کوین  بدلیل فورک پیش رو و کاهش عرضه آن است ،  تاخیر در انتشار بککت نیز در پیشروی اتریوم نسبت  بیت کوین بی تاثیر نیست.

کاهش پاداش بلوک اتریوم کاهش تعداد ماینر های متقاضی استخراج اتریوم را در پی خواهد داشت که در دراز مدت منجر به کاهش تدریجی پتانسیل عرضه اتریوم در جریان گردش خواهد شد. بنابراین به همان نسبت  که عرضه اتریوم کاهش می‌یابد ، تقاضا بالا می‌رود یا به همان مقدار سابق می‌ماند، و با به هم خوردن این توازن عرضه و تقاضا  انتظار می‌رود که قیمت اتریوم افزایش یابد.

به گفته وی در کریسمس سال گذشته:

فورک قستنطنیه در بلاک 7080000 ، در حدود 16 ژانویه سال 2019 منتشر خواهد شد و با کاهش پاداش بلاک از سه به دو اتر و در نتیجه ی آن کاهش عرضه ی اتریوم های جدید، در دراز مدت ، قطعاً بازار صعودی را رقم خواهد زد.

وی همچنین به تحلیل درست خود در فورک قبلی اتریوم، به میزان افزایش قابل توجه ارزش اتریوم در بازار اشاره کرد. و اکنون در حالی که بازار بشدت نسبت به شرایط قبلی متفاوت است ، وی در بررسی عملکرد تاریخی اتریوم ، کماکان بر این باور است که فورک قستنطنیه می‌تواند منجر به افزایش قیمت این دارایی دیجیتال شود.

در فورک قبلی ، اتریوم در حدود بازه ای دو ماهه 1150 درصد افزایش قیمت داشت (هم در قیمت دلاری و هم قیمت نسبت به بیت کوین ، چرا که بیت کوین در طول این بازه قیمت ثابتی داشت)  کروگر خاطر نشان کرد که  نمی‌توان انتظار تکرار چنین شرایطی را (دربازه ای کوتاه مدت)  از اتریوم در بازاری متفاوت و زمانی متفاوت داشت.

اتریوم با بهترین عملکرد در میان دارایی های دیجیتال در دسامبر

اتریوم در دسامبر 2018 با پیشی گرفتن  از بیت کوین ، ریپل و بیت کوین کش ، در  لیست ارزهای با بهترین عملکرد باقی‌ماند .

با این حال  اتریوم از نظر ارزش بازار هنوز در حدود 130 میلیارد دلار باقیمانده و این رقم بسیار دور تراز قله های فتح شده ی قبلی این ارز دیجیتال است و هنوز بسیار زود است که نتیجه بگیریم که اتریوم شروع به یک پیشروی صعودی قیمت در میان مدت کرده است.

نظر شما در رابطه با آتیه این ارز دیجیتال در میان ارزهای متنوع بازار چیست؟ آیا این ارز با وجود عملکرد های گذشته و حوادث پیش رو مناسب سرمایه گذاری است؟

منبع : ccn

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.