سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
چرا هر کشوری به دنبال ایجاد ارز دیجیتال مخصوص به خود است؟

چرا هر کشوری به دنبال ایجاد ارز دیجیتال مخصوص به خود است؟

چرا هر کشوری به دنبال ایجاد ارز دیجیتال مخصوص به خود است؟

ارز دیجیتال ملی نیاز کشورها در آینده تحارت های جهانی

گسترش و توسعه ‏ی استفاده‏ از ارزهای دیجیتال تا حدی بوده است که در حال حاضر کشورهای مختلف در دنیا یا در حال فراهم سازی تدارکات برای تولید ارز دیجیتال ملی و مخصوص به خود هستند و یا این که مدتی است که این ارز دیجیتال را به وجود آورده ‏اند.

همه روزه اخبار جدیدی از بخش‏ های مختلف دنیا در مورد پیاده‎سازی پروژه ‏های ارز ملی به گوش می‏‌رسد و سرمایه ‏های زیادی در این راه توسط دولت‏ ها خرج می‏‌گردد. ولی در واقع، چرا کشورها تا این حد در حال تکاپو برای ایجاد ارز دیجیتال ملی برای خود می‌‏باشند؟

و دلیل این همه هزینه چه می‌‏باشد؟ در پاسخ به این سوال باید این چنین بیان نمود که همه‌‏ی کشورهای دنیا و حتی برخی از آن‏‌ها که از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال به مخالفت با آن‏‌ها پرداخته بودند، به خوبی می‌‏دانند که دنیا در حال تغییر و تحول بوده و احتمالاً تا یک دهه‌‏ی آینده دیگر شاهد استفاده از ارزهای معمول بازار در مبادلات و تجارت‎های جهانی نخواهیم بود و پیش‌‏بینی می‌‏شود که ارزهای دیجیتال بتوانند به طور کامل وظیفه‌‏ی انجام مبادلات و تراکنش‏‌های مالی صورت گرفته در سراسر دنیا را بر عهده بگیرند از این رو است که به ارزهای دیجیتال به عنوان پول و ابزار آینده مبادلات در دنیا نگاه می‏‌شود.

البته در این راه ویژگی‌‏های ذاتی بارز ارزهای دیجیتال نیز باعث علاقه و رغبت هر چه بیش‏تر به استفاده از آن‏ها به جای ارزهای معمول در دنیا شده است.

پیش بینی غلبه بازار ارز های دیجیتال بر بازار های جهانی تا ده سال آینده

در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال، تعداد متنوع و زیادی از ارزهای دیجیتال موجود هستند که هر یک توسط افرادی خاص و در پی رفع نیازهای مشخصی تولید شده و وارد بازار شده ‏اند. هر یک از ارزهای دیجیتال تولید شده در بازار ارزهای دیجیتال دارای ارزش و قیمت مخصوص به خود بوده و در این شرایط بازار ارزهای دیجیتال به مانند یک بورس جهانی عمل می‌‏نماید که ممکن است در هر لحظه سهام برخی از ارزها بالا رفته و در این بین برخی دیگر از ارزها نیز با کاهش سهام رو به رو شوند.

در شرایط فعلی با توجه به این که نظام اقتصادی دنیا در حال تغییر بوده و احتمالاً تا 10 سال آینده شاهد غلبه و تسلط کامل ارزهای دیجیتال بر بازارهای جهانی خواهیم بود، لذا بسیاری از کشورها از همین حالا به تکاپو افتاده‌‏اند تا نسبت به تولید ارز دیجیتال مخصوص به خود اقدام نمایند تا بدین ترتیب بتوانند به نوعی آینده‌‏ی مالی کشور خود را تضمین نمایند. در عین حال هدف بسیاری دیگر از کشورها از تولید ارز دیجیتال ملی این بوده است تا از این طریق بتوانند از استفاده و کاربرد سایر ارزهای دیجیتال در بین مردم کشور خود جلوگیری کرده و بدین ترتیب بتوانند سرمایه و ثروت ملی کشور خود را در داخل مرزهای خود کشور نگه دارند و مانع از خارج شدن سرمایه‏‌ های مردمی شوند.

petro ، ارز دیجیتال ملی ونزوئلا ، در پی دور زدن تحریم ها

در عین حال با به وجود آمدن ارزهای دیجیتال ملی، هر کشور می‏تواند از ارزهای دیجیتال مخصوص به کشور خود در تجارت‏ های جهانی و ارتباط با سایر کشورها استفاده کرده و علاوه بر این که در این کار از نظارت بانک‏ های جهانی به دور خواهد بود، می‌‏تواند باعث رونق ارز دیجیتال خود شده و در نتیجه موجب ایجاد تأثیرات مثبتی بر اقتصاد کشورش شود. نمونه‏ های بارزی از تولید ارز دیجیتال ملی، در کشور ونزوئلا می‌‏باشد که ارز دیجیتال ” Petro ” را برای دور زدن تحریم‎های نفتی صورت گرفته توسط قدرت‏ های جهانی برای خرید و فروش نفت خود به وجود آورده است. حال باید دید که سایر کشورهای دنیا تا چه حد در کار تولید ارز دیجیتال ملی خود موفق خواهند بود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.