ارز دیجیتال لیبرا

هشدارهای فیسبوک درباره احتمال انصراف از راه اندازی لیبرا

به دنبال اطلاعیه شرکت فیسبوک مبنی بر به کار گیری برنامه هایی جهت راه‌اندازی ارز دیجیتال خود به نام لیبرا، اخیرا سرمایه‌گذار این شرکت نگرانی‌های خود را از بدبینی‌های ایجاد شده درباره این سکه جهانی ابراز کرد. این گزارش به عدم تجربه کافی این شرکت در مورد فناوری بلاک چین و عدم امنیت از سوی دولت اشاره می‌کند.

نگرانی‌ها و تاخیرهای احتمالی

اطلاعیه جدید فیسبوک باعث جلب توجه افراد بسیار زیادی شد، از طرفی  افراد شناخته شده بسیاری در دنیای ارزهای دیجیتال، نگرانی‌های خود را درباره پروژه ارز دیجیتال لیبرا و آسیب‌های احتمالی آن ابراز کردند. در میان افرادی که به آینده این ارز دیجیتال اظهار بدبینی کردند، نام افراد بزرگی مثل استیون منوچیف  ( رییس خزانه داری ایالت متحده آمریکا )، جروم پاول ( رییس بانک مرکزی اروپا )،  بنوت کور ( عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا ) و همچنین برونو ل مایر ( وزیر اقتصاد فرانسه ) هم به چشم می‌خورد.

با توجه به عدم تجربه کافی فیسبوک در صنعت ارزهای دیجیتال، این شرکت طی گزارش خود اعلام کرد: همچنان که احتمال تاخیر در راه اندازی پروژه‌های لیبرا و کالیبرا وجود دارد، از طرفی ممکن است فیسبوک از عرضه پروژه‌های مذکور منصرف شود.

سخنگوی این شرکت در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر توانایی پذیرش این پروژه را ندارد. بنابراین ضمانتی برای در دسترس قرار گرفتن این پروژه ها، و کلا عرضه آن‌ها وجود ندارد. گزارش‌ها حاکی از آن است اعضای هیات مدیره فیسبوک اظهار داشتند که تجربه کافی در زمینه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین ندارند و این موضوع می‌تواند بر قابلیت‌های آن‌ها در خصوص توسعه موفقیت آمیز و بازاریابی پروژه‌های مورد نظرشان اثر منفی بگذارد.

مارک زاکبرگ، مدیر عامل نام آشنای فیسبوک، در اظهارات خود بیان کرد: این شرکت ابتدا تمام جوانب مربوط به راه‌اندازی ارزهای دیجیتال خود را بررسی خواهد کرد و اقدامات لازم جهت رسیدگی به پرسش‌های قانون‌گذاران، متخصصان و متولیان این امر را فراهم خواهد کرد و سپس با استفاده از این اطلاعات، بهترین مسیر را برای پیشبرد اهداف خود انتخاب خواهد کرد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.