بهترین ارزهای متاورس جهت سرمایه گذاری در سال 2022

با به اتمام رسیدن سال متاورسی ۲۰۲۱ میلادی چشمان علاقمندان دنیای متاورس به دنبال سال ۲۰۲۲ است چون با اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، ۲۰۲۲ سال مهمی برای ارزهای متاورس خواهد بود. با وجود پروژه‌های بیشمار متاورسی تشخیص پرپتانسیل ترین ارزها کار سختی است. ما در ادامه به معرفی بهترین و پرپتانسیل‌ترین ارزهای متاورس در بازار رمزارزهای سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. با اکسکوینو همراه باشید.

فهرست ارزهای متاورسی که بیشترین پتانسیل رشد را دارند (با دسترسی سریع)

بیشتر بخوانید: دنیای متاورس metaverse چیست و چه آینده ای دارد؟

اکسی اینفینیتی  Axie Infinity (AXS)

اکسی اینفینیتی یک پروژه متاورسی است که تا حدودی به تعریف متاورس نزدیک‌ است اما آن را بیشتر می‌توان یک بازی سرگرم‌کننده دانست.

این بازی را یک توسعه‌دهنده ویتنامی طراحی و شرکت اسکای میویس Sky Mavis در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. توکن بومی شبکه اکسی اینفینیتی AXS است که می‌توان از آن برای کسب درآمد از این بازی استفاده کرد.

اکسی اینفینیتی همانند بسیار از بازی‌های بلاکچینی دیگر یک بازی NFT محور مبتنی بر جامعه کاربری فعال خود است. این بازی بر بستر شبکه اتریوم و رونین راه‌اندازی شده است که چند وقت پیش شبکه رونین در یک حمله خرابکارانه با ضرری حدودا ۶۲۵ میلیون دلاری رو به رو شد.

اکسی اینفینیتی
axie infinty
موجودات اکسی در اکسی اینفینیتی

اگر با دنیای بازی‌ها آشنا باشید خیلی زود متوجه خواهید شد که سبک بازی بسیار شبیه بازی‌های پوکمون است. در این بازی باید موجوداتی به نام اکسی Axie را خریداری کنید و بعد از آموزش آن‌ها به مبارزه با کاربران دیگر بپردازید. با برنده شدن در مبارزات یا پرورش اکسی‌های جدید و فروش آن‌ها می‌توانید از بازی کسب درآمد داشته باشید.

هر اکسی یک توکن غیرمثلی NFT است که در فروشگاه درون بازی و فروشگاه‌های NFT خارج از شبکه قابل خرید و فروش هستند. علاوه بر اکسی‌ها کاربران می‌توانند املاک مجازی را در این متاورس خرید و فروش کنند و از رشد قیمت این زمین‌ها سود کنند.

سندباکس Sandbox (SAND)

سندباکس از آن دسته از پروژه‌های متاورسی است که به واسطه شرکای تجاری قوی و تبلیغات مناسل عملکرد خوبی از خود نشان داده است. توکن این پروژه با نماد SAND در یک سال گذشته روند خوبی را از خود به‌جای گذاشته و سرمایه‌گذاران زیاد را جذب کرده است.

سندباکس
sandbox

این پلتفرم نیز یک بازی بر پایه کسب درآمد است که با ترکیب فناوری بلاک چین و NFTها به یک متاورس سه بعدی دست یافته است. محتوای داخل بازی نیز بر محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز دارد که به توسعه بیشتر این پلتفرم کمک می‌کند.

این بازی در ابتدا به عنوان دو بازی مجزا بر بستر موبایل منتشر شد؛ The Sandbox در سال ۲۰۱۱ و The Sandbox Evolution در سال ۲۰۱۶. این دو بازی با هم حدود ۴۰ میلیون دانلود را در پلتفرم های اندروید و iOS ثبت کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ این پروژه توسط یک شرکت بازی‌سازی هنگ‌کنگی به اسن انیموکا برندز Animoca Brands خریداری شد که یکی از اهداف آن ادغام بازی با فناوری بلاک‌چین است.

توکن بومی شبکه یعنی SAND که می‌توان با آن در این بستر خرید و فروش کرد یا کسب درآمد داشت در اصل یک توکن بر بستر بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC-20 است.

سندباکس به طور کلی از دو بازی رابلاکس Roblox و ماینکرفت Minecraft الهام گرفته است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که نه تنها دنیاها و بازی‌های خود را بسازند، بلکه به واسطه NFTها مالک هرگونه چیزی باشند که در این دنیا خلق می‌کنند.

sand box
سندباکس

دیسنترالند (MANA) Decentraland

محبوب‌ترین پروژه متاورسی در یک سال گذشت متاورس دیسنترالند بوده که اکثر اخبار مهم این حوزه را به خود اختصاص داده است. یک پلتفرم که دنیایی را به به وجود آورده که کاربران می‌توانند خلاقیت‌های زیادی در آن داشته باشند.

دیسنترالند هم مانند پلتفمر‌های دیگر متاورسی از فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌کند و می‌توانند با وجود توکن بومی این بستر یعنی MANA و توکن‌های غیرمثلی به کسب درآمد بپردازند. البته همه چیز به این راحتی نیست!

دینسترالند
مانا
decentraland
mana

دیسنترالند یکی از اولین پروژه‌هایی است که نوع جدیدی از جهان را ایجاد می‌کند؛ یک دنیا و یک اینترنت غیرمتمرکز.

برخلاف فضاهای آنلاین سنتی مانند فیس بوک یا توییتر، مردم در دیسنترالند واقعا مالک دارایی‌های دیجیتال خود هستند. گرافیک کارتونی و جذاب این پلتفرم تا الان میزبان میلیون‌ها کاربر و هزاران برنامه جذاب بوده است که در این بین اکسکوینو نیز شعبه خود را در این پلتفرم تاسیس کرده است.

چیزی که این پروژه را به شکل عجیبی قوی و انقلابی‌ می‌کند، استفاده از فناوری بلاک چین برای قدرت بخشیدن به همه چیز است؛ از خرید زمین گرفته تا انجام معاملات بر بستر این پلتفرم.

هدف دیسنترالند ایجاد یک سیستم منبع باز برای کاربران است تا هر چه را که می‌خواهند در این دنیای مجازی غیرمتمرکز بسازند و با هم تعامل داشته باشند. در سالی که گذشت به دیسنترالند لقب پادشاه متاورس یا King of Metaverse داده شد.

در زمان نوشتن این مقاله دیسنترالند بیشترین حجم بازار را در میان ارزهای متاورسی را در اختیار دارد.

ایپ‌کوین Apecoin (APE)

ایپ کوین یک توکن کاربردی حاکمیتی است که با پشتوانه و برای دنیای کلکسیون توکن‌های غیرمثلی Bored Ape Yacht Club طراحی و به بازار عرضه شده است. از آنجایی که کلکسیون توکن‌های غیرمثلی BAYC در میان جامعه NFT بسیار محبوب است این توکن نیز از رشد و محبوبیتی خاصی برخوردار شده است و در زمان بسیاری کمی بازار توکن‌های متاورسی را از آن خود کرد.

در ابتدا هر شخصی که صاحب توکن‌های غیرمثلی دو مجموعه Bored Ape Yacht Club وMutant Ape Yacht Club بود به صورت ایردراپ مقداری از توکن APE داده شد.

ape
apecoin
bayc
bored ape yacht clun
توکن ایپ و NFT کلکسیون BAYC

ایپ‌کوین را می‌توان جبه‌دار خط مقدم وب ۳ WEB 3 و یک متاورس کاملا غیرمتمرکز دانست.

در حال حاضر این توکن عملکرد و کاربرد خاصی به جز مدیریت ایپ دائو ApeDAO ندارد. با این حال، نقشه راه این پروژه نشان می‌دهد که در آینده باید منتظر کاربردها و عملکردهای خاصی باشیم که می‌تواند در دنیای وب ۳ تحول آفرین باشد.

انجین کوین Enjin Coin (ENJ)

انجین یک پروژه بلاک چینی است که در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت انجین Enjin راه اندازی شد. انجین کوین نیز یک توکن سازگار با استاندارد ERC-20 شبکه اتریوم با نماد ENJ دارد که به صورت بومی برای انجین طراحی شده است و باپشتیبانی ازاستاندارد ERC-1155  از قراردهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. عرضه اولیه انجین کوین در نمایشگاه بین­‌المللی انجین کوین که از جولای تا نوامبر ۲۰۱۷ برقرار بود انجام شد و ارزش تقریبی ۲۲ میلیون دلار را به خود اختصاص داد.

برعکس پروژه‌های معرفی شده در این مقاله انجین بازی مستقلی ندارد و هدف اصلی از طراحی و ارائه پروژه آن ایجاد بازی‌های بلاک چینی یا در اصل ادغام صنعت بازی‌سازی با فناوری بلاک چین است.

در اصل انجین نرم‌افزاری است که به توسعه دهندگان توانایی ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی را در بلاک چین اتریوم می‌دهد.

انجین کوین
enj
enjin coin

شرکت سازنده انجین در سنگاپور مستقر است و به دنبال راهکاری برای همکاری و پیاده‌سازی راه‌حل‌های خود بر روی پلت فرم انجین با شرکت‌های دیگر است.

در اصل انجین استفاده از فناوری بلاک چین برای مدیریت آیتم‌های درون بازی توسط انجین می‌تواند به کاهش کارمزدهای بالای شبکه و کلاهبرداری که انتقال کالاهای مجازی درون بازی و کلکسیون‌های توکن‌های غیرمثلی را با مشکل مواجه کرده است، کمک کند.

وراسیتی Verasity (VRA)

پروژه وراسیتی خود را به عنوان یک پروتکل و پلتفرم ورزش‌های الکترونیکی و سرگرمی‌های ویدیویی توصیف می‌کند. این ارز متاورس بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده و هدف اصل آن افزایش تعامل و درآمد تبلیغاتی برای ناشران و تبلیغ‌کنندگان است.

وراسیتی یک مکانیزم اثبات نمایش دارد که تعامل ارگانیک و درآمد تبلیغات در پلتفرم‌های مربوطه را افزایش می‌دهد. این پلتفرم همچنین دارای اد استک Adstack اختصاصی، پخش‌کننده ویدیو و پاداش با ارز VRA در لایه محصول خود است.

پروتکل اثبات نمایش VRA می‌تواند به راحتی در فضای متاورس به کار برده شود تا به ازای توجه کاربران به آن‌ها پاداش اختصاص یابد؛ این ویژگی ارز دیجیتال وراسیتی را به یک پروژه عالی برای زیر نظر گرفتن در سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

وراسیتی

در زمان نگارش این مقاله ارزش وراسیتی در کوین مارکت کپ ۰.۰۳۴ دلار است. با توجه به برنامه‌ها و کاربردهای عالی این پروژه تیم‌های تحلیل تکنیکال پیش‌بینی‌های خوبی درباره آینده این ارز دارند.

تریدینگ بیستس Trading beasts در تحلیل‌های خود اعلام کرده که تا ۲۰۲۳ به قیمت ۰.۰۵۰۵۳۲۱ می‌رسد. در طرفی تیم معتبر والت اینوستور Wallet Investor طی آنالیز‌های خود به پتانسیل زیاد این پروژه اشاره کرده و پیش بینی می‌کند تا آخر سال ۲۰۲۶ به قیمت ۰.۲۷۳ دلار به ازای هر توکن خواهد رسید.

الین وردز Alien Worlds (TLM)

الین وردز یا دنیاهای بیگانه یکی از محبوب ترین بازی‌های متاورسی NFT محور در بلاک چین وکس WAX است که ارزش بازار آن نسبت به باقی پروژه‌ها و نسبت به پتانسیلش بسیار کم است.

کاربران می‌توانند با بازی کردن در این پلتفرم به کسب درآمد بپردازند و درکنار آن توکن پروزه یعنی TLM را استخراج کنند.

در این بازی بازیکنان می‌توانند سیاره‌ای را برای استخراج انتخاب کنند و با استفاده از ابزارهای خود، توکن TLM کسب کنند.

کاربران می توانند با خرید ابزارهای استخراج درون بازی بهتر درآمد بالاتری داشته باشند. بسته به اینکه دوست دارید NFT بدست آورید یا TLM روش‌های متفاوتی برای بازی وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب این ارز متاورسی این است که کاربران می‌توانند یک سیاره خریداری کنند و به دیگر کاربران در ازای کارمزد مشخصی اجازه استخراج بدهند.

الین وردز

به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود در بازار، الین وردز آینده درخشانی در سال ۲۰۲۲ دارد. شکی نیست که تیم به توسعه و به‌روزرسانی بازی ادامه خواهد داد تا کاربران بیشتری به این پروژه جذب شوند. به نظر بسیاری از متخصصان این حوزه، الین وردز بسیار دست کم گرفته شده است.

در زمان نگارش این مقاله، TLM با  قیمت ۰.۲۲ دلار معامله می‌شود. همانطور که گفته شد این پروژه با ارزش بازار پایین و توجه کمی که به آن شده پتانسیل رشد بسیاری زیادی دارد.

تیم تریدنگ بیستس با توجه به تمامی این داده‌ها در پیش بینی جدید خود اعلام کرده اس که این ارز تا سال ۲۰۲۳ به ۰.۸۰۷۶۸۰۶ دلار خواهد رسید. تیم والت اینوستور بر خلاف اکثر تحلیل‌های خود دیدگاه نزولی درباره این ارز دارد و پیش‌بینی می‌کند در بلند مدت این ارز با سقوطی حدودا ۹۵ درصدی به ۰.۰۱۰۲۵ دلار خواهد رسید.

وایلدر ورد Wilder World (Wild)

وایلدر ورد یک دنیای متاورس همه‌جانبه ۵ بعدی مبتنی بر اتریوم است که با موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ Unreal Engine 5 ساخته شده است. این پلتفرم هنوز در حال توسعه است اما به کاربران امکان می‌دهد NFTهای متنوعی مانند اتومبیل، ساختمان‌، لباس و … را خریداری کنند.

علاوه بر این، تیم وایلدر ورد قصد دارد اولین بازار NFT با نقدینگی خالص، غیرمتمرکز و تحت رهبری جامعه را راه‌اندازی کند.

WILD توکن بومی اکوسیستم وایلدر ورد است که در بازار NFT استفاده می‌شود که به وسیله این توکن کاربران در حاکمیت پروژه دخیلند.

وایلدر ورد

سال ۲۰۲۲ سال پرهیجانی برای وایلدر ورد خواهد بود چرا که با موتور گرافیکی فوق‌العاده Unreal Engine 5 ساخته می‌شود که دنیایی بسیار واقع‌گرایانه و طبیعی را فراهم می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، WILD با قیمت ۳.۴۱ به ازای هر توکن در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. طبق تحلیل‌های تیم پرایس پردیکشن این توکن تا آخر سال ۲۰۲۲ به ۵.۶۷ و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۱۷.۳۹ دلار به ازای هر توکن خواهد رسید.

کرومیا Chromia (CHR)

پروژه کرومیا ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز در دنیای واقعی را برای افراد تسهیل می‌کند. این پلتفرم با معماری منحصر به فردی خود به خوبی با اتریوم سازگار است که باعث می‌شود توسعه‌دهندگان برنامه‌ها ۷ تا ۱۰ برابر سریعتر کدنویسی کنند.

به واسطه کرومای بازی‌های بلاکچینی زیادی ساخته شده است که می‌توان از همسایه من آلیس My Neighbor Alice به عنوان یکی محبوب‌ترین این بازی‌ها نام برد.

این ارز متاورس سال جالبی را پیش رو خواهد داشت چرا که به احتمال زاید ارزش بازار آن از یک میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. به صورت کلی کرومیا یک رقیب واقعی برای سولانا است که در حال حاضر ارزش بازاری بیش از ۵۴ میلیون دلار دارد.

کرومیا

با توجه به ارزش بازار حدودا نیم میلیاردی به احتمال زیاد CHR با توجه به کارایی و قدرت خود در سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

در حال حاضر هر  CHR با قیمت ۰.۹۲۳۸ دلار معامله می‌شود. طبق داده‌های دیجیتال کوین Digital Coin تا پایان سال ۲۰۲۵ ارزش این ارز به ۳.۸۱۷ دلار خواهد رسید. والت اینوستور پیش بینی می‌کند تا ۲۰۲۶ ارزش این توکن به ۴.۴۲۴ دلار به ازای هر توکن برسد.

سیک وی‌آر CEEK VR (CEEK)

پلتفرم سیک وی‌آر در زمینه پخش موسیقی به صورت زنده فعالیت می‌کند و قصد دارد به آینده پخش و انتشار موسیقی تبدیل شود.

این پروژه به صورت آزمایشی پتنت یک هدست واقعیت مجازی (VR) را ثبت کرده که در حال حاضر در بعضی از سایت‌ها قابل خرید و فروش است.

نکته جالب در باره سیک وی‌آر این است که با هنرمندانی بزرگی مانند لیدی گاگا، دمی لواتو، زیگی مارلی و … همکاری می‌کند.

CEEK توکن بومی ERC-20 پلت فرم سیک وی‌آر است. CEEK راه‌های زیادی از جمله ایجاد کوین‌ها ولیبل‌های سفارشی برای هنرمندان، ایجاد کالاهای دیجیتال مختلف، اشتراک‌گذاری لینک‌ها در رسانه‌های اجتماعی و تهیه محتوا برای تایید، برای کسب توکن‌های CEEK بیشتر ارائه می‌کند، علاوه بر این، سیک وی‌آر CEEK VR یک دنیای متاورسی به نام سیک سیتی CEEK CITY، است که محلی برای اجرای زنده مراسم‌ها خواهد بود.

سیک وی‌آر

با تکمیل و پخش عمده هدست واقعیت مجازی سیک وی‌آر، ۲۰۲۲ قطعا سالی پر هیجان برای این پروژه خواهد بود. هدست واقعیت مجازی و هدفون‌های ۴ بعدی سیک وی‌آر کاربران را بدون نیاز به سخت افزار خارجی در یک محیط متاورسی منحصر به فرد غوطه‌ور می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، ارز متاورسی CEEK با قیمت 0.7 دلار معامله می‌شود. با توجه به برنامه‌های آتی این پروژه در سال ۲۰۲۲ پتانسیل رشد زیادی برای این ارز وجود دارد.

طبق پیش‌بینی‌های سایت پرایس پردیکشن ارزش این ارز تا آخر سال ۲۰۲۲ به ۱.۱۴ دلار و تا سال ۲۰۲۵ به ۳.۳۷ دلار به ازای هر توکن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید زمین مجازی در متاورس [راهنمای جامع]

وکس WAX (WAXP)

بلاکچین وکس از سال ۲۰۱۷ در دنیای کریپتو شروع به فعالیت کرده است و از آن سال تا به الان رشد قابل توجهی داشته است. بلاک چین وکس لقب دوست‌دار محیط زیست برای NFT‌ها، کلکسیون‌ها و بازی‌های ویدیویی لقب گرفته است.

WAXP نیز توکن اصلی بلاک چین وکس است و به عنوان ارزی برای خرید بازی‌های ویدیویی، کلکسیون‌ها و NFT در این شبکه استفاده می‌شود.

ده‌ها بازی غیرمتمرکز که بر روی این بلاک چین راه‌اندازی شده است و کاربران می‌توانند در مارکت NFTای که بلاکچین وکس راه‌اندازی کرده است به خرید و فروش و معامله NFTهای مورد علاقه خود بپردازند.

با توجه به اینکه بیش از سه میلیون حساب کاربری فعال بر روی این شبکه فعالند و با موفقیت میلیون‌ها دلار NFT بر روی این شبکه به فروش رسیده است شرکای بین‌المللی معتبری مانند میجر لیگ بیسبال  Major League Baseball ، استریت فایتر Street Fighter، آتاری Atari و … با وکس همکاری می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی وکس را پادشاه ان اف تی‌ها The King of NFTs می‌خوانند.

از معروف‌ترین بازی‌های متاورسی که بر روی بلاک چین وکس راه‌اندازی شده است می‌توان از الین وردز، فارمینگ تیلز Farming Tales، پراسپکتورز Prospectors، آر-پلنت R-Planet و … نام برد.

وکس

در مقایسه با سایر بلاک چین‌ها، مزیت اصلی وکس این است که کاربران مجبور به پرداخت کارمزد برای گس نیستند. درعوض، کاربران توکن وکس خود را بر روی بلاک چین استیک می‌کنند که به آن‌ها امکان انجام تراکنش را می‌دهد.

این مکانیسم اجماع اثبات سهام، بلاک چین وکس را برای برنامه‌های غیرمتمرکز که به تعاملات زیادی با بلاک چین نیاز دارند، بسیار جذاب می‌کند.

در زمان نوشتن این مقاله ارزش هر توکن WAXP ۰.۴۸۳ دلار است. با توجه به مقیاس‌پذیری و کاربرد بسیار جالب این شبکه، آینده درخشانی در انتظار وکس است.

تیم والت اینوستور در پیش‌بینی‌های خود اعلام کرده است که این ارز متاورس تا انتهای سال ۲۰۲۲ به قیمت ۱.۰۶۶ دلار و تا انتهای ۲۰۲۶ حداقل به ۳.۲۸۸ دلار خواهد رسید. تیم تریدینگ بیستس نیز در تحلیل خود به رشد این ارز در سال‌های آتی خبر می‌دهد. طبق آنالیز این تیم ارز WAXP تا آخر سال ۲۰۲۲ به ارزش حدودی ۰.۶۳۶۶ دلار خواهد رسید.

استار اطلس Star Atlas (ATLAS)

استار اطلس یک دنیای متاورسی است که در آن بازیکنان در یک فضای میان کهشکشانی مجازی سه بعدی به گشت و گذار، مسابقه، ‌مبارزه و … می‌پردازند و با این فعالیت‌ها جایزه‌ کسب می‌کنند.

استار اطلس بر روی بلاک چین فوق‌العاده سریع سولانا راه‌اندازی شده به همین دلیل از سرعت بالا و کارمزدهای بسیار کم بهر‌مند شده است.

بازی اصلی استار اطلس قرار است سال ۲۰۲۲ به واسطه موتور گرافیکی فوق‌العاده واقع‌گرایانه آنریل انجین ۵ راه اندازی شود.

کاربران می‌توانند در حال حاضر آیتم‌های مختلفی مثل کشتی‌های فضایی جنگی و ناوبری و … را به صورت NFTهایی بر بستر شبکه سولانا خریداری کنند و از طیف گسترده ویژگی‌های بازی ساخته شده بر روی این پلتفرم لذت ببرند.

استار اطلس

با وجود اینکه استار اطلس همچنان به صورت رسمی راه‌اندازی نشده است اما استقبال فوق‌العاده‌ای از این پروژه شده و همچنین شرکای بسیار خوبی دارد.

با وجود راه‌اندازی برنامه اصلی در سال ۲۰۲۲ انتظار می‌رود این پروژه رشد قابل توجهی داشته باشد و سقف‌های قیمتی جدیدی را لمس کند.

توکن اطلس در حاضر با قیمت ۰.۱۰۶۹ در بازار معامله می‌شود. طبق داده‌های سایت کپیتال دات کام، والت اینوستور قیمت ارز ATLAS را تا اخر سال ۲۰۲۲ در حدود ۰.۲۲۶ دلار می‌بیند. تیم پرایس پردیکشن نیز در تحلیل‌های خود پیش‌بینی بلند مدتی درباره این توکن منتشر کرده است. در این تحلیل آمده است که تا سال ۲۰۲۵ ارزش این توکن به ۰.۵۸ دلار و در سال ۲۰۳۰ به ارزش حدودی ۳.۳۶ دلار خواهد رسید.

سخن نهایی

اگر فکر می کنید که متاورس آینده فناوری است و پتانسیل بالایی دارد می توانید بخشی از پرتفو خود را بر روی این ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. فراموش نکنید که فناوری متاورس بسیار و ارزهای دیجیتال بسیار نوپا هستند پس باید با مطالعه و تحقیق بیشتری وارد این بازار شوید.

هر یک از این پروژه‌هایی که در بالا معرفی شد دارای نقشه‌راه و برنامه‌های فوق‌العاده‌ای هستند که بسیاری از متخصصان این امر نظر مثبتی بر روی این‌ها دارند.

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی گردآوری شده است و نباید به عنوان توصیه مالی در نظر گرفته شود چرا که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد. هر سرمایه‌گذار باید قبل از تعهد به سرمایه‌گذاری، دیدگاه‌های متعددی را بررسی کند و با تمام مقررات محلی آشنا باشد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.