هارد فورک بیت کوین کش

ارزیابی نتایج جنگ بیت کوین کش – ABC در برابر SV

هارد فورک بیت کوین کش

هاردفورک جدید بیت کوین کش

تقریباً بیش از یک هفته است که از زمان هارد فورک سرنوشت ساز بیت کوین کش می‏‌گذرد. در طول این هارد فورک، بلاک چین بیت کوین کش، به دو قسمت تقسیم شده است. دو قسمتی که به صورت مخالفت آمیزی برای تعیین آینده بیت کوین کش در برابر هم قرار گرفته‌‏اند و اینک بعد از گذشت مدت زمانی از مجادله بین این دو، زمان آن است که وضعیت حال حاضر آن‌‏ها را بررسی نماییم که در چه جایگاهی قرار دارند.

بیت کوین ABC (که به عنوان BCH ABC نیز شناخته می‌‏شود.) توسط افرادی مانند Roger Ver ( وکیل بیت کوین کش) و Jihan Wu (بنیان‎گذار Bitmain) در قالب یک قدرت قابل توجهی از ماینینگ، مورد رهبری قرار گرفته است. معرفی بیت کوین ABC، در جولای سال 2017، به عنوان بخشی از بیت کوین کش قرار بود انجام شود، که به تأخیر افتاد ولی سرانجام بیت کوین ABC به یک جزء مستقل در بازار تبدیل شد که این موضوع در پی افزایش درگیری‌‏ها و تضادهای موجود در شبکه بیت کوین کش به وجود آمد که در نهایت شکل‎گیری بیت کوین ABC به عنوان یک حالتی اجتناب‏ ناپذیر به واقعیت تبدیل شد.

 بیت کوین کش ABC و SV

طرفداران BCH ABC، بر این عقیده تأکید دارند که ساختار پایه از بیت کوین کش، به هیچ گونه تغییرات ریشه‌‏ای و افراطی نیاز ندارد. این در حالی است که نقشه‏‌ی راه بیت کوین ABC بر این نظر استوار است که نیاز است توسعه‌‏های بیش‏تری درباره‌‏ی شبکه بیت کوین کش صورت گیرد. در واقع بدین معنا که این توسعه‏‌ها با افزایش اندازه‌‏ی بلاک بیت کوین کش و پایین آوردن هزینه‏‌های مربوط به تراکنش‏‌ها صورت گیرد.

در مقابل نیز بیت کوین SV توسط آقای Craig Wright رهبری می‌‏شود. فردی که قبل از این خود را به عنوان Satoshi Nakamoto معرفی کرده بود. دیگر حامیان BCH SV، رسانه‏ خبری معتبر مانند CoinGeek، CalvinAyre و Bitcoin.org می‌‏باشند. این در حالی است که بیت کوین SV در آگوست سال 2018 میلادی و درست قبل از این که هارد فورک بیت کوین کش اتفاق بیفتد، ساخته شده است.

در این بین اصلاح طلبان در نظر دارند که از طریق ایجاد تغییرات در ساختار بیت کوین کش، بتوانند پروتکل اصلی ساتوشی را بازیابی نمایند. در راستای تحقق این نظر، این نقشه در دستور کار است که تمامی اسکریپت‌‏های شبکه‌‏ی بیت کوین ABC، دوباره نوشته شده و همچنین برای بالا بردن ظرفیت و مقیاس شبکه، اندازه‏‌ی بلاک هر بیت کوین کش نیز از 32 مگا بایت به حداکثر 128 مگا بایت افزایش یابد.

تاثیر فورک بیت کوین کش روی قیمت بیت کوین

در 15 نوامبر، بلاک چین بیت کوین کش، به دو جز تقسیم شد و هر بخش شروع به ایجاد بلاک‌‏های مربوط به خود، در بلاک‏ چین‌‏های جدا و مخصوص به خود نمودند. هدف هر دوی آن‌‏ها، ادعای سلطه و گرفتن بلاک‌‏های هر چه بیش‏تر بود تا بدین وسیله بتوانند نشان دهند که قانون و ساختار آن‏‌ها نسبت به دیگری بسیار بیش‏تر قابل احترام و استناد می‌‏باشد. هر دوی این بخش‏‌ها مقداری از قدرت ماینینگ خود را در اوج رقابت از بیت کوین به بیت کوین کش تغییر دادند. البته این موضوع باعث ایجاد تأثیرات بزرگی بر روی قیمت بیت کوین در بازار گشت. به طوری که بازار ارزهای دیجیتال که در آن مقطع به صورت بدی در حال کاهش و سقوط بود، با گرفتن تأثیرات منفی بیش‏تر، به وضعیت فعلی اسف بار خود رسیده است.

با توجه به آمار منتشر شده توسط Coin Dance که در بازار به عنوان مؤلف داده‌‏های مربوط به بیت کش شناخته می‏‌شود، از زمان اتفاق جدایی در بلاک چین بیت کوین کش، BCH ABC، توانسته است که POW (تولید بلاک) بیش‏تری نسبت به BCH SV داشته باشد. این موضوع باعث شده است که BCH ABC بتواند اعتماد صرافی‌‏های بزرگی مانند Bittrex، Kraken، Bitstamp و Coinbase را در بین دیگر صرافی‏‌هایی که در طول بازه‌‏ی پر التهاب جنگ هشینگ، تصمیم به توقف تبادلات بیت کوین کش گرفته بودند را بدست آورد. به طوری که بعد از چندین روز سکوت، این صرافی‌‏ها در نبرد بین دو ارز دیجیتال، با انتخاب BCH ABC به عنوان برنده این نبرد و تبدیل بیت کوین کش به BCH ABC در معاملات پلتفرم خود، فعالیت آن را به صورت رسمی قبول نمودند.

موفقیت های بیت کوین کش ABC

یکی دیگر از نمادهای پیروزی BCH ABC، مربوط به پلتفرم‏‌هایی مانند CoinMarketCap می‏‌باشد که در لیست‌‏های خود بیت کوین کش را به BCH ABC تغییر داده است. همچنین این که کیف پول سخت افزاری Ledger نیز در راستای نمود پیروزی BCH ABC، سرویس‏‌های بیت کوین کش خود را که متوقف کرده بود تنها در حالت BCH ABC شروع دوباره‏‌ی فعالیت این سرویس‏‌ها را اعلام نمود.

در این بین، هر چه قدر که خبرهای بیش‏تری در مورد شکست BCH SV منتشر می‌‏شود، به همان نسبت هم شاهد پر رنگ‏تر شدن پیروزی و استحکام جایگاه BCH ABC در بازار هستیم. در 19 نوامبر آقای Peter Rizun به عنوان رئیس علمی Bitcoin Unlimited، این چنین بیان نمود که : ” BCH SV، دچار یک سازمان‏دهی مجدد بلاک چین شده است.”

حمایت از بیت کوین کش ABC یا SV

با این اوصاف، بیت کوین SV از نابودی خود فاصله‏‌ی زیادی دارد. برای اولین بار در 16 نوامبر، صرافی Binance که به عنوان یکی از برترین صرافی‌‏های بازار مطرح می‌‏باشد، تصمیم گرفت که در نبرد بین دو ارز ساکت و بی‎تأثیر بماند. به طوری که آقای Changpeng Zhao، به عنوان مدیر عامل این صرافی اعلام نمود هر دوی این ارزها در صرافی Binance، می‏‌توانند نسبت به فعالیت خود در قالب اسم مخصوص به خود یعنی BCHABC و BCHSV اقدام نمایند. بدین ترتیب BCH SV به عنوان یک ارز مستقل شناخته می‌‏شود.

سپس در روز 19 نوامبر، Kraken به عنوان پلتفرمی که قبلاً ادعا کرده بود که تنها از فعالیت یکی از دو زنجیره‌‏ی بیت کوین کش – یعنی بیت کوین کش ABC – حمایت خواهد نمود، نسبت به امکان فعالیت BCH SV نیز اقداماتی را در دستور کار خود قرار داد. البته در این بین هنوز تردیدهایی نسبت به BCH SV وجود داشته و Kraken در پست منتشر شده در بلاگ خود به کاربرانش هشدار داده است که هنوز برخی موارد هستند که باید در BCH SV اصلاح شوند و کاربران هم باید نسبت به این اصلاحات آگاه بوده و بر اساس آن به فعالیت با BCH SV بپردازند. بدین صورت که:

” کاربرانی که از بیت کوین SV در پلتفرم استفاده می‏‌کنند، ممکن است در اثر حملاتی که نسبت به این ارز دیجیتال صورت می‏‌گیرد با برخی از ضررهای مالی رو به رو شوند. به طوری که پلتفرم Kraken این هشدار را نسبت به این موضوع به کاربرانش می‏‌دهد و در راستای بازپس گیری مقادیر ارزهای از دست رفته کاربران، نمی‏‌تواند هیچ گونه گارانتی‌‏ای را به کاربران دهد.”

بیت کوین کش SV

در خاتمه این رویدادها، در 23 نوامبر آقای Calvin Ayre که یک کارآفرین بیلیونر و به عنوان پشتیبان از BCH SV در حال فعالیت می‏‌باشد، در یک مقاله منتشر شده در رسانه‌‏ی خبری شخصی خود یعنی CoinGeek، عنوان داشت که ” دیگر اسم بیت کوین کش ( یعنی BCH) را نمی‏‌خواهد.”

بیت کوین SV به فعالیت خود به صورت بیت کوین خاص ادامه می‏‌دهد نه به عنوان یک نوع از بیت کوین کش

این نظر به طور کامل این چنین تلقی شد که بیت کوین کش SV، از این پس به صورت مستقل از بیت کوین کش به فعالیت خود در بازار ادامه خواهد داد و این ارز دیجیتال در اصل به عنوان یک نوعی از بیت کوین اصلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت: ” بیت کوین SV، یک حالت اوریجینالی از بیت کوین است و یک حالت از بیت کوین کش نمی‌‏باشد.”

همچنین ایشان در مقاله، حامیان هر دو گروه از بیت کوین و بیت کوین کش را به قصد داشتن در مرگ بیت کوین، متهم می‏‌نمایند. چرا که ارز دیجیتال آن‌‏ها، از اصول Bitcoin Core دور شده و این ارزها توافقات مطرح شده توسط Nakamoto و عمل POW در ماینرها را رها نموده‏‌اند.

آقای Ayre سخنان خود در مقاله را بدین صورت پایان داد که ایشان تیمی را به وجود آوده است تا با همه در تعامل بوده و کاری کند که بیت کوین SV به عنوان یک ارز دیجیتال مستقل از بیت کوین کش به فعالیت خود بپردازد. پیش‏‌بینی می‌‏شود که این ارز دیجیتال به زودی و در هفته‏‌ی آینده در طول event مربوط به CoinGeek آغاز به کار نماید. این در حالی است که بیت کوین کش از زمان شروع و اتفاق هارد فورک در حال از دست دادن ارزش و قیمت خود در بازار ارزهای دیجیتال می‏‌باشد.

منبع :

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.