پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

معرفی کامل ارز دیجیتال آیون AION به همراه پیش بینی قیمتی

ارز دیجیتال AION چیست؟

توکن آیون (AION) برای ایمن‌سازی و دسترسی به شبکه Open Application Network یا OAN استفاده می‌شود. OAN با مدیریت سازمان غیرانتفاعی The Open Foundation به دنبال ایجاد فضای عمومی برای ایجاد برنامه‌های باز (Open Applications) است.

هدف اصلی OAN تسهیل قابلیت همکاری بین بلاک‌چین‌های مختلف است تا به کاربران و توسعه‌دهندگان اجازه ایجاد برنامه‌های متنوع دهد و کاربران بتوانند آن را بین شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

آنچه پروتکل AION در نظر دارد این است که بتواند بستری برای توسعه بلاک‌چین‌ها فراهم کند. توسعه بلاک‌چین‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا سیستم‌های بلاک‌چینی غیر مشابه بتوانند در مدل چند لایه‌ای شبیه به اینترنت، با یکدیگر شبیه سازی شوند.

متیو اسپوک (Mathew Spoke)

تیم توسعه دهنده آیون

شبکه Open Application Network توسط متیو اسپوک (Mathew Spoke)، مدیرعامل و بنیان‌گذار AION و ایان چان (Ian Chan)، مدیر اجرایی آیون اداره می‌شود.

متیو اسپوک فارغ‌التحصیل دانشگاه اوتاوا (Ottawa University) است و تجربه کار در چندین شرکت بلاک‌چینی را داشته است. وی همچنین بنیان‌گذار ائتلاف فناوری بلاک‌چین کانادا است. اسپوک همچنین یکی از اعضای بنیان‌گذار Nuco است.

ایان چان، مدیر اجرایی OAN دارای چندین مدرک دانشگاهی از دانشگاه‌های مختلف از جمله هاروارد و تورنتو است. چان در صنایع خدمات مالی تجربیات زیادی دارد. او در سال ۱۹۹۸ معاون عالی رئیس گروه توماس کوک (Thomas Cook) بوده است. پس از آن، چان به Hwelett Packard پیوست و در سال ۲۰۰۵ وارد Deloitte شد. ایان چان بعد از کسب تجربه در زمینه‌های مختلف آی‌تی و مالی از سال ۲۰۱۸ بر روی توسعه The OAN روی آورده است.

نحوه کار آیون و اعتبارسنج‌ها

نحوه کار آیون

شبکه OAN یک عامل تاثیرگذار در دنیای ارزهای دیجیتال است. چرا که هدف آن پر کردن شکاف میان بلاک‌چین‌های مختلف است. طراحی توکن AION به گونه‌ای است که به توسعه‌دهندگان و خریداران امکان انتقال بین بلاک‌چین‌ها را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، AION امکان انتقال داده‌ها و قراردادهای هوشمند را نیز در بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم (Ethereum) و نئو (NEO) فراهم می‌کند.

عدم همکاری بلاک‌چین‌ها با یکدیگر یکی از عوامل اصلی جلوگیری کننده ورود این فناوری به دنیای اصلی مالی است. آیون قصد دارد با ایجاد بستری مناسب، بتواند جایگزین روش فعلی بانک‌ها در امور مالی جهانی شود. پیش از این، OAN با نام‌های بزرگی در صنعت از جمله CryptoCurve Nodesmith و BlockX Labs همکاری داشته و عضو اتحادیه‌های Ethereum Enterprise و Blockchain Interoperability است.

شبکه بلاک‌چین چندلایه AION به شبکه‌های شرکت‌کننده اجازه می‌دهد تا زنجیره‌هایی را میان یکدیگر برای انجام تراکنش‌ها ایجاد کنند. با این کار آیون عملاً به عنوان یک هاب مرکزی برای شبکه‌های مشارکت کننده عمل می‌کند و داده‌ها با عبور از بلاک‌چین AION از یک بلاک‌چین به یک بلاک‌چین دیگر منتقل می‌شود.

نحوه عملکرد بلاک‌چین آیون

نحوه عملکرد بلاک‌چین AION

شبکه چند لایه AION از ۴ بخش اصلی تشکیل شده است، شبکه اتصال (Connecting Network)، تراکنش‌های درون زنجیره‌ای (Interchain Transactions)، پل‌ها (Bridges) و شبکه‌های مشارکت کننده (Participating Networks). برای درک بهتر نحوه عملکرد بلاک‌چین آیون، این چهار بخش اصلی را به تفکیک بررسی می‌کنیم:

  • شبکه اتصال (Connecting Network)

شبکه اتصال پروتکلی است که امکان ارتباط میان بلاک‌چین‌های شرکت کننده را فراهم می‌سازد. در این مدل، هم زنجیره‌های خصوصی و هم زنجیره‌های عمومی مجاز به تعامل با یکدیگر می‌شوند.

این پروتکل بریج (bridging protocol) مسیریابی پیام‌ها را در میان بلاک‌چین‌های شرکت کننده فراهم می‌کند. پل اتصال می‌تواند از یک نهاد متمرکز ارسال شود، اما AION آن را با بلاک‌چین خود جایگزین می‌کند و از این طریق ارائه خدمات غیرمتمرکز خود را تضمین می‌کند.

  • تراکنش‌های درون زنجیره‌ای (Interchain Transactions)

اکنون فهمیدیم AION چگونه بلاک‌چین‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. اما چگونه ارتباط دوطرفه دارایی‌ها و پیام‌ها کار می‌کند؟

پاسخ این سوال با تراکنش‌های بین زنجیره‌ای بدست می‌آید. بلاک‌چین مبدا تراکنش‌های بین زنجیره‌ای را ایجاد می‌کند. سپس از طریق بریج و شبکه‌های متصل به بلاک‌چین مورد نظر جریان پیدا می‌کند. اگرچه فرایند ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما با این مثال می‌توانید آن را به سادگی درک کنید:

یک زنجیره منبع با نام A و یک زنجیره دیگر با نام B را درنظر بگیرید. برای انتقال داده‌ها از بلاک‌چین A به بلاک‌چین B، ابتدا زنجیره A یک تراکنش بین زنجیره‌ای ایجاد می‌کند. سپس تراکنش از طریق پل یا همان بریج به شبکه اتصال انتقال پیدا می‌کند. شبکه اتصال تراکنش را به بلاک‌چین هدف یعنی B متصل می‌کند و داده‌ها با موفقیت بین دو زنجیره انتقال پیدا می‌کند.

پل‌ها در بلاک‌چین آیون
  • پل‌ها (Bridges)

پل‌ها در واقع اعتبارسنج‌هایی هستند که تراکنش‌های درون زنجیره‌ای را اعتبار سنجی می‌کنند. هنگامی که یک اعتبارسنج پل (bridge validator) یک تراکنش درون‌زنجیره‌ای را مشاهد می‌کند، وضعیت (Status) آن به حالت دریافت (Receive) تغییر می‌کند. آنگاه اعتبارسنج‌ها یک مهر تایید اعتبار به تراکنش می‌زنند. پس از آن، اعتبارسنج‌ها پس از دریافت هزینه تراکنش، تراکنش را به عنوان یک تراکنش معتبر تایید می‌کنند.

پس از دریافت دو سوم از آرای اعتبارسنج‌ها، وضعیت به حالت نگهداشت (On Hold) تغییر می‌کند. به علاوه، توکن بلاک‌چین متصل شده تا پایان فرایند تراکنش قفل می‌شود.

در صورتی که تراکنش کمتر از دو سوم آرا را دریافت کند، وضعیت به حالت رد شده (Rejected) و بعد از آن نهایی (Finalized) تغییر می‌کند.

پس از حالت نگهداشت، تراکنش‌ها به شبکه اتصال ارسال خواهند شد. هنگام ارسال تائیدیه از سوی بلاک‌چین مورد نظر، وضعیت به حالت تائید شده (Confirmed) و بعد از آن نهایی (Finalized) تغییر می‌کند.

در نهایت، بعد از نمایش گزارش نهایی شده، تمام هزینه‌های دریافتی در میان شبکه‌های اتصال و پل‌های اعتبارسنج تعمیم پیدا می‌کند.

  • شبکه‌های مشارکت کننده (Participating Networks)

اکوسیستم AION برای هر شبکه‌ای که بخواهد بخشی از آن شود، یک دستورالعمل و راهنما تهیه کرده است. شبکه پس از قبولی از این مرحله، شبکه‌های مشارکت (Participating Networks) کننده نامیده خواهند شد. هر شبکه‌ای می‌تواند تبدیل به یک بخشی از اکوسیستم AION شود و این تطبیق پذیری تنها محدود به نهادهای بلاک‌چینی نیست.

حتی اوراکل‌ها، کریپلت‌ها و کلاسترهای پایگاه داده نیز در صورت پذیرش و تطبیق ملزومات می‌توانند در این اکوسیستم مشارکت داشته باشند.

مهم‌ترین وجه پرواضحی که باید از سوی مشارکت‌کنندگان پذیرفته شود این است که شبکه آن‌ها باید بصورت غیرمتمرکز به اشتراک گذاشته شود.

مشارکت‌کنندگان باید بین تراکنش‌های عادی و بین‌زنجیره‌ای تفاوت قائل شوند و با پروتکل استفاده شده توسط پل شبکه و روند اعتبارسنجی تراکنش‌ها آشنا باشند. همچنین، مشارکت‌کنندگان می‌بایستی قابلیت به تعلیق انداختن تراکنش‌ها را در زمانی که در حالت نگهداشت (Hold On) هستند، داشته باشند.

توکن‌های AION

تعداد کل توکن‌های عرضه شده AION در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیون توکن است. حجم کل بازار این ارز دیجیتال ۴۰ میلیون دلار است و بالاترین قیمت ثبت شده برای هر توکن ارز دیجیتال AION حدود ۱۱.۳۱ دلار در تاریخ ۹ ژانویه بوده است. اگرچه تعداد کل توکن‌های این ارز دیجیتال خیلی بیشتر از تعداد کوین‌های قابل عرضه بیت‌کوین است، اما AION به نوبه خود نسبت به بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر از تعداد عرضه پایینی برخوردار است.

توکن‌های آیون (AION) نتورک را از کجا خریداری کنیم؟

توکن‌های آیون را می‌توان به زودی در اکسکوینو (Excoino) تهیه و نگهداری کرد. در حال حاضر ارز دیجیتال AION در بروکرهای بین‌المللی مانند ای‌ترو (eTroX)، کوکوین (KuCoin)، بایننس (Binance)، کرپیتوکام (Crypto.com)، کوین دی‌سی‌ایکس (CoinDCX) و غیره با جفت ارزهای تتر (USDT)، بیت‌کوین (BTC)، اتر (ETH)، یورو (EUR) و غیره خریداری کرد.

آینده ارز دیجیتال آیون (AION)

برای بررسی آینده یک ارز دیجیتال، چند فاکتور مهم را باید بررسی کرد. دو فاکتور مهم، بررسی تعداد کل توکن‌های قابل عرضه و فاندامنتال پروژه آن ارز دیجیتال است.

می‌توان گفت تعداد کل توکن‌های قابل عرضه آیون نسبت به بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال معروف کمتر است. برای مثال، تعداد کل توکن‌های عرضه شده اتریوم در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیون اتر است، یعنی حدود ۴ برابر تعداد کل توکن‌های عرضه شده توسط AION.

فاکتور مهم بعدی که باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد، فاندامنتال و اصالت اکوسیستم یک پروژه رمز ارزی است. باتوجه به توضیحات ارائه شده، بلاک‌چین AION به دنبال یک ایده نوآورانه و بلندپروازانه است که می‌تواند برای جذب سرمایه بسیار جذاب باشد.

در صورتی که آیون بتواند به وعده‌های داده شده خود جامه عمل بپوشاند و از نظر فنی بدون اشکال به ارائه خدمات خود ادامه دهد، آینده ارز دیجیتال آیون (AION) برای سرمایه‌گذارانی که دیدگاه بلند مدت به این بازار دارند، می‌تواند بسیار امیدوار کننده باشد.

پیش بینی قیمتی AION

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط سایت تحلیلی walletinvestor.com، قیمت معقول پیش‌بینی شده برای این ارز در سال ۲۰۲۲ بین ۰.۲ دلار تا ۰.۴۴ دلار است. به عقیده این وب‌سایت، هر توکن آیون در سال ۲۰۲۳ می‌تواند به راحتی از مرز ۱ دلار عبور کند.

این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که تارگت اصلی هر ارز دیجیتال، شکست رکورد قدیمی خود است و ارز دیجیتال آیون قیمت تاریخی ۱۱.۳۱ دلار را تجربه کرده است که بسیار تامل برانگیز است.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.