چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

همه چیز درباره ارز دیجیتال استکس STX

مقدمه

نسخه دوم ارز دیجیتال استکس Stacks 2.0 همان نسخه ارتقاء یافته بلاک‌استک Blockstack است. این رمزارز با نماد اس‌تی‌ایکس STX قصد دارد تا راه‌حلی باشد برای مقیاس پذیری بیت‌کوین Bitcoin.

فهرست

ارز دیجیتال استکس STX چیست؟

نسخه دوم ارز دیجیتال استکس همان نسخه ریبرند شده و ارتقاء یافته بلاک‌استک Blockstack است که به حل مشکلات کاربردی بودن و مقیاسپذیری که بر شبکه بیت‌کوین تأثیر منفی می‌گذارد، می‌پردازد.
این یک بلاک‌چین لایه 1 layer-1 است که قصد دارد به کاربرد غیرمستقیم از قراردادهای هوشمند smart contracts و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا همان دی‌اپس dApps برروی شبکه بیت‌کوین کمک کند.

برای دستیابی به این هدف، تیم استکس مکانیزم اجماع جدید و منحصربه‌فردی را ایجاد کرده است که آن را اثبات انتقال پاکس PoX نامیده‌اند که بلاک‌چین‌های بیت‌کوین و استکس را به هم متصل می‌کند.

در این طراحی، بلاک‌چین استکس حاوی قراردادهای هوشمند است، در حالی که لایه بیت کوین به عنوان لایه نهایی و امنیتی عمل می کند. گزینش رهبر از طریق انتخابات در بلاک چین بیت‌کوین اتفاق می افتد، در حالی که بلاک‌های جدید برروی بلاک‌چین متصل شده یعنی استکس ثبت می‌شوند.

با این نوع ساختمان شبکه، تراکنش‌های بلاک‌چین استکس می‌توانند مستقل از بلاک‌چین بیت‌کوین مقیاس‌پذیری و رشد داشته باشند. بلاک‌چین بیتکوین فقط برای امنیت و نهایی بودن مورد نیاز است. این بدان معناست که هزاران تراکنش در بلاک‌چین استکس تنها به یک هش روی بلاک‌چین بیت‌کوین منجر می‌شود. هر بار که یک بلوک در بیت‌کوین ایجاد می‌شود، این تراکنش‌های استکس به صورت خودکار بر روی بیت‌کوین تسویه می شوند. علاوه بر این، استکس مفهوم جدیدی از میکروبلاک‌ها microblocks را معرفی می‌کند که تایید را در چند ثانیه انجام می‌دهد.

ایده میکروبلاک مسیر اصلی تحقیقات مقیاس‌پذیری است، جایی که یک الگوریتم اجماع مانند اثبات انتقال PoX که از نظر تئوری سریع‌تر است می‌تواند از میکروبلاک‌هایی استفاده کند که هر بار که یک بلوک جدید استخراج می‌شود روی بیت‌کوین مستقر می‌شوند. بنابراین بیت‌کوین به عنوان پروتکل تسویه استکس عمل می‌کند. بلاک‌چین بیت‌کوین و بلاک‌های آن به عنوان حقیقت نهایی عمل می‌کنند و هش‌های گذشته بلاک استکس در بیت‌کوین بایگانی می‌شوند. تیم استکس بیت‌کوین را به‌عنوان لایه تسویه، امنیت و نهایی‌سازی به دلیل سابقه اثبات شده آن در برتری در هر سه حوزه انتخاب کرد.
قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا همان دی‌اپس dApps با استفاده از زبان جدیدی به نام کلریتی (Clarity) برنامه‌ریزی می‌شوند که از یک زبان قابل پیشبینی و بدون کامپایلر بهره می‌برد.

این پروژه دارای چهار لایه اصلی است – لایه برنامه یا اپلیکیشن، لایه پروتکل، بلاک‌چین استکس و سیستم بیت کوین.

ارز دیجیتال استکس چیست؟
ارز دیجیتال استکس STX چیست؟

نحوه استخراج استکس STX: چطورمی‌شود استکس را ماین کرد؟

مکانیسم اجماع اثبات انتقال PoX از از دو نوع شرکت‌کننده تشکیل شده است:
ماینرهای استکس STX miners
هولدرهای استکس STX holders
گروه ماینرهای استکس می‌توانند وضعیت را در هر دو بلاک‌چین استکس و بیت‌کوین مشاهده کنند. آن‌ها مسئول انتخابات رهبر در هر دور هستند و بیت‌کوین‌هایشان را با ارسال تراکنش‌ها بر روی شبکه بیت‌کوین خرج می‌کنند. رهبران در هر دور از طریق یک تابع تصادفی قابل تأیید انتخاب می‌شوند و رهبر جدید انتخاب شده مسئول نوشتن بلوک جدید در بلاک‌چین استکس است.
سپس ماینرهای استکس برای فعالیت خود با استکس تازه ضرب شده که از کارمزد تراکنش‌ها و کارمزدهای اجرای قرارداد هوشمند به دست می‌آید، پاداش می‌گیرند. اما بیایید نگاهی به استخراج از طریق سازوکار اثبات انتقال و روشی بیندازیم که هولدرهای استکس می‌توانند با آن بیت‌کوین به دست آورند.

همانطور که بارها گفته شده، استخراج از طریق سازوکار اثبات انتقال به سادگی یک نوع بهبود یافته الگوریتم اجماع اثبات سوزاندن PoB است، که در آن توکن‌ها به جای سوزاندن و نابود شدن، به عنوان پاداش به سایر شرکت‌کنندگان شبکه منتقل می شوند.
در اکوسیستم استکس، یک ماینر از طریق سازوکار اثبات انتقال، بیت‌کوین را به صاحبان توکن‌های استکس STX واجد شرایط انتقال می‌دهد و در ازای آن، آنها توکن‌های استکس STX تازه ضرب شده را دریافت می‌کنند. بنابراین همه شرکت کنندگان شبکه سود می‌برند.
ماینرهایی که شرکت در این مکانیسم اثبات انتقال را انتخاب می‌کنند، یک کاربر یا کلاینت client استخراج را روی کامپیوتر یا سرور خود اجرا می‌کنند. کاربر استخراج مسئول اجرای نکات ضروری و لازم مکانیزم اثبات انتقال PoX است و همین تضمین می‌کند که فرآیند از طریق چهار مرحله کلیدی به درستی انجام شود:
یک- ثبت نام – ماینرها با ارسال داده‌های اجماع به شبکه، خود را برای انتخابات آینده ثبت‌نام می‌کنند.
دو- تعهد – برای شرکت در انتخابات، ماینرهای ثبت‌نام شده بیت‌کوین را به هولدرهای واجد شرایط استکس STX، متناسب با مقدار توکن استیک شده، منتقل می کنند.
سه- انتخابات – یک تابع تصادفی قابل تایید به طور تصادفی یک ماینر را به عنوان رهبر انتخاب می کند تا یک بلوک جدید در بلاک چین استکس بنویسد.
چهار – اسمبلی – رهبر بلوک جدید را می‌نویسد و در ازای آن، توکن‌های استکس STX تازه ساخته شده را به عنوان پاداش دریافت می‌کند.

نحوه استخراج ارز دیجیتال استکس STX
نحوه استخراج استکس STX

پاداش استخراج

ماینرهای مکانیزم اثبات انتقال (PoX) در هنگام انتقال بیت‌کوین با توکن‌های استکس (STX) تازه ضرب‌شده پاداش می‌گیرند. نحوه توزیع پاداش‌ها توسط توسعه‌دهندگان به شرح زیر تنظیم شده است:
4 سال اول، 1000 استکس در هر بلوک برای استخراج منتشر می‌شود.
4 سال بعد، 500 استکس در هر بلوک منتشر می‌شود.
4 سال بعد، 250 استکس در هر بلوک منتشر می‌شود.
برای بقیه دوره، 125 استکس در هر بلوک منتشر خواهد شد.
پاداش ماینرها از پاداش استخراج هر بلوک به نحوی که در بالا توضیح داده شد و کارمزدهای تراکنش تشکیل شده است، با این حال 100 بلوک در بلاک‌چین بیت کوین لازم است تا این موضوع به پختگی برسد. این بدان معناست که ماینرها معمولاً تا 24 ساعت پس از تولید پاداش خود را نمی‌بینند.
کاربران عادی که توکن‌های استکس هولد می‌کنند، کاربرانی هستند که می‌توانند با قفل کردن توکن‌های استکس خود در یک قرارداد استیکینگ (staking contract)، اجرا یا پشتیبانی از یک گره کامل یا نود کامل (full node)، یا ارسال اطلاعات مفید از طریق شبکه به عنوان تراکنش‌های استکس، در اجماع شبکه شرکت کنند. به عنوان پاداش برای این اقدامات، هولدرهای استکس بیت‌کوین را در یک چرخه پاداش طولانی دو هفته‌ای دریافت می‌کنند.

هولدر استکس با قفل کردن استکس‌های خود که به آن استکینگ (Stacking) گفته می‌شود و ارسال تراکنش‌های گاه به گاه، یک مشارکت فعال در ایمن سازی شبکه دارد. این به آن‌ها این حق را می‌دهد تا صاحب بخشی از پاداش‌های بیت‌کوین باشند. این شامل آن دسته از پاداش‌های بیت‌کوینی می‌شود که در هنگام انجام انتقال بیت‌کوین به عنوان پاداش ماینینگ تولید می‌شود.
این مکانیسم استکینگ (Stacking) یک روش امن جدید برای کسب بیت‌کوین بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های استخراج پرهزینه، درگیر شدن در طرح‌های وام متمرکز، یا استفاده از محصولات بالقوه خطرناک دیفای (DeFi) شخص ثالث است.

استکینگ چیست؟

استکینگ Staking روش منحصربفرد جدیدی است که توسط بلاک‌چین استکس استفاده می‌شود تا به کاربران امکان کسب بیت‌کوین را بدهد. این اولین بار است که کاربران می‌توانند یک دارایی را قفل کنند و پاداش خود را از پروتکل در یک ارز ذخیره دریافت کنند. بلاک‌چین استکس این فرآیند را استکینگ (Stacking) می‌نامد و این یک جزء کلیدی از مکانیسم اجماع اثبات انتقال است.
کاربران استک‌کننده Stackers در استکس با قفل کردن توکن‌های استکس خود یا واگذاری آن‌ها به دیگران به حمایت از اجماع شبکه کمک می‌کنند. آنها به عنوان پاداش در پایان هر چرخه استکس بیتکوین دریافت می‌کنند.
این در نهایت به روش‌های دیفای DeFi فعلی ترجیح داده می‌شود که در آن کاربران مجبور می‌شوند انواع توکن‌ها را استیک کنند و معمولاً پاداش‌های خود را در همان توکن به دست می‌آورند، که پس از آن برای نگهداری امن‌تر باید به بیت‌کوین BTC یا برخی از انواع استیبل‌کوین‌ها تبدیل شود.
به جای پذیرش ریسک‌هایی که فرآیندهای دیفای مستلزم آن است، استکرها Stackers می‌توانند مستقیماً با مشارکت در شبکه، با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال را به دست آورند. این همچنین کاربران را از پروژه‌های باگ‌دار یا مبهم دور نگه می‌دارد.

استکینگ چیست؟

مقایسه استیکینگ Staking و استکینگ Stacking

در حالی که استکینگ شبیه به استیکینگ به نظر می‌رسد، تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد که باید درک کنید:
استیکینگ
(به عنوان مثال تزوس، کاسموس، کاردانو)
وجوه کاربر ممکن است بر اساس فعالیت شبکه کاهش یابد.
نیاز به زمان بالا و تضمین از گره‌ها یا نود‌ها دارد.
وجوه دریافتی از سهامداری عموماً برای جبران هزینه‌های نگهداری و به‌روزرسانی فروخته می‌شود و پتانسیل فشار فروش بازار را ایجاد می‌کند.

استکینگ

فقط با استکس STX امکان پذیر است.
وجوه شما هرگز کیف پول شما را ترک نمی کند و خطر از دست دادن آنها وجود ندارد.
بدون نیاز به سخت افزار خاصی کاربران می‌توانند به تنهایی از طریق کیف پول استکس یا از طریق ارائه دهندگان شرکت کنند.
درآمدها به بیت کوین پرداخت می شود، اما دارایی پاداش دهنده استکس است، به این معنی که فشار فروش اضافی برای استکس وجود ندارد.

چطور با استک کردن توکن‌های استکس کسب درآمد کنیم؟

همه این جزئیات فنی جذاب هستند، اما تا به حال مطمئن هستم که شما فقط می‌خواهید بدانید که چگونه می توانید بیت کوین غیرفعال را روی هم قرار دهید و درآمد بسازید. در واقع بسیار ساده و آسان است.

برای اجرای یک گره کامل یا فول نود (full node) به 70000 توکن استکس نیاز است که برای اکثر معامله‌گران کوچک و استاکرها تحقق‌یافتنی نیست. با این حال، اگر کمتر از 70000 استکس دارید، می‌توانید به یک استخر استکس تفویض و واگذاری کنید و از آن استفاده کنید، بنابراین حتی ما اعضای کوچک بازار نیز می‌توانیم استک کنیم و بیت‌کوین به دست آوریم.

مزایای استکس (مزیت‌های رقابتی استکس)

استکس برای کاربران کریپتو، به ویژه اعضای جامعه استکس بسیار مفید است. بلاک‌چین استکس مزیت لذت بردن از ویژگی‌های ترکیبی دو بلاک‌چین مستقل در هر فعالیت را به کاربران ارائه کرده است.
علاقه‌مندان به فضای دیفای (DeFi) می توانند از ویژگی‌های توسعه یافته بیت‌کوین در حین اجرای قراردادهای هوشمند لذت ببرند.
به علاوه، استکس به اعضاء این فرصت را می‌دهد که بیت‌کوین کسب کنند. برنامه‌های پاداش خاصی که شبکه ارائه می‌دهد معمولاً با بیت کوین ارائه می شود. استکرهای (Stakers) بلاک چین استکس این فرصت را دارند که پاداش خود را به جای هر توکن دیگری که بعداً به بیت کوین تبدیل کنند، در بیت کوین کسب کنند.

تیم استکس

یکی از سئوالات مهم در مواجهه با هر پروژه‌ایی این است که چه کسانی پشت آن پروژه هستند. ما در این بخش به این می‌پردازیم که چه کسانی پشت پروژه استکس هستند. یعنی تیم پروژه استکس متشکل از چه کسانی است:
استکس به عنوان پروژه‌ای برای ایجاد اینترنت بهتر در سال 2013 در دپارتمان علوم کامپیوتر پرینستون (Princeton) آغاز شد.
یک سال بعد، رایان شی (Ryan Shea) و مونیب علی (Muneeb Ali)، بنیانگذاران مشترک استکس با کمک وای‌کامبینیتور یا شتاب‌دهنده وای (Y Combinator) گروهی از دانشمندان کامپیوتر دیگر را از پرینستون برای تلاش‌های اولیه تحقیق و توسعه به خدمت گرفتند.
در سال 2017، پایان نامه دکتری مونیب چارچوبی را برای اینترنت متعلق به کاربر که بر روی بلاک‌چین ساخته می شود، ارائه کرد.
اگر سریع بپریم به سال 2021 می‌بینیم که استکس اکنون توسط یک تیم توزیع شده در سطح جهانی که شامل محققان برجسته دانشگاه‌های ام‌آي‌تی (MIT)، پرینستون و استنفورد Stanford است، در حال توسعه است.
این پروژه متعلق به هیرو سیستم پی‌بی‌اس Hiro Systems PBC است که قبلاً بلاک‌استک پی‌بی‌اس Blockstack PBC نام داشت و توسط بنیاد اینترنت باز استکس Stacks Open Internet Foundation نظارت می‌شود.

توکن استکس

توکن استکس اساساً برای استفاده به عنوان سوخت موردنیاز برای اجرای قراردادهای هوشمند کلریتی (Clarity) ایجاد شده است. با این حال این توکن دارای عملکردهای بیشتری در اکوسیستم بلاک‌چین استکس هست.
از میان بسیاری موارد کاربرد می‌شد گفت: توکن استکس را می توان برای انتشار قراردادهای هوشمند جدید در بلاک‌چین، پرداخت هزینه تراکنش‌ها و ثبت دارایی های دیجیتال استفاده کرد.
توکن اس‌تی‌ایکس از این جهت منحصر به فرد است که عرضه اولیه آن از طریق اولین توزیع توکن مورد تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ این کشور انجام شد.
این پروژه همچنین در دسامبر 2020 یک یادداشت حقوقی منتشر کرد که نشان می داد توکن اس‌تی‌ایکس چگونه می تواند از وضعیت فعلی خود خارج شود و در صرافی‌های آمریکا قابل معامله شود.
در بلوک نخستین، 1.3 میلیارد توکن اس‌تی‌ایکس ضرب شد، در حالی که حداکثر عرضه برنامه ریزی شده 1.818 میلیارد توکن است. جنسیس بلاک (Genesis block) اولین بلوکی است که در هر بلاک‌چین ثبت می‌شود.
توکن های ضرب شده در بلوک نخستین در میان بنیانگذاران، خزانه داری، سرمایه‌گذاران سهام، کارمندان، دو نوبت فروش توکن، و استخراج از طریق اپلیکیشن توزیع شد.

در ۵ آوریل ۲۰۲۱ ارز دیجیتال اس‌تی‌ایکس STX به قیمت 2.82 دلار رسید که یک رشد بیش از 8800 درصدی در سال 2021 بود.
این توکن در ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ قیمتی معادل با ۲۳ دلار داشت که به آن نرخ بازگشت سرمایه‌ایی ROI معادل ۱۷۵۰ درصد در مقایسه با قیمت عرضه اولیه آن می‌داد.
در حالی که توکن اس‌تی‌ایکس در سال 2021 عملکرد شگفت‌انگیزی داشته است، ارزش طولانی مدت این توکن به رشد اکوسیستم و شبکه استکس و همچنین تقاضا برای قراردادهای هوشمند کلریتی بستگی دارد.
این منطقی به نظر می‌رسد چرا که توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان برای افزودن قراردادهای هوشمند به بلاک‌چین استکس به توکن های اس‌تی‌ایکس نیاز دارند و کاربران هنگام اجرای قراردادها به توکن‌های اس‌تی‌ایکس به عنوان سوخت (کارمزد معروف به گس‌فی) نیاز دارند.

توکن استکس

توکنامیک استکس

استکس در لحظه نگارش این مقاله بنابر اطلاعات سایت کوین‌مارکت‌کپ coinmarketcap در جایگاه ۵۵ بازار قرار دارد و ۱۰ صدم درصد از دامیننس بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. مارکت‌کپ آن هم طبق همین منبع در حدود ۱ میلیارد و ۹۷۶ میلیون دلار است. قیمت فعلی آن ۱ دلار و ۵۲ سنت است و عرضه در گردش آن ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون اس‌تی‌ایکس است. حداکثر عرضه آن یک میلیارد و ۸۱۸ میلیون توکن اس‌تی‌ایکس است.

تحلیل قیمت توکن استکس

توکن استکس از اکتبر 2019 در بازار‌های معاملاتی حضور داشته است و تاکنون هیچ‌گونه حرکت چشمگیری نداشته است. پرایس‌اکشن یا عملکرد قیمتی استکس تنها در سال 2021 پس از تغییر نام به بالاترین قیمت یعنی ۲ دلار و 90 سنت رسید که در حال حاضر قصد دارد از آن عبور کند. قیمت فعلی‌ آن در ۲ دلار و ۵ سنت نزدیک به 20 برابر قیمت عرضه اولیه آن در ۱۲ سنت است. قیمت استکس همزمان با دو رویداد بالا رفت، اولین مورد تغییر نام و دیگری لانچ یا راه‌اندازی شبکه اصلی Mainnet بلاک‌چین آن در ژانویه 2021 بود. این رویداد منجر به روند صعودی قیمت استکس شد.

تحلیل قیمت توکن استکس

آینده توکن استکس: پیش‌بینی قیمت رمزارز استکس

تقریبا همه کارشناسان کریپتوکارنسی و تحلیل‌گران تکنیکال اعتقاد دارند استکس در بلندمدت یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری است.
با توجه به این که استک کردن توکن استکس می‌تواند پاداش بیت‌کوین را برای کاربر به همراه داشته باشد، در صورتی که این روش پرسود بودن خود را اثبات کند، باید منتظر افزایش تقاضا برای توکن استکس باشیم که همین موضوع می‌تواند موجب رشد قیمت این رمزارز شود.
ماینرها باید حداقل 90000 توکن استکس داشته باشند تا به عنوان یک صاحب رأی در بلاک چین استکس شرکت کنند. با در نظر گرفتن ارزش توکن استکس که بالاتر از 2.35 دلار است، انجام این کار امروز حدود یک چهارم میلیون دلار هزینه خواهد داشت.
صرافی بایننس با نزدیک به 17 درصد، بستر بیشترین حجم تراکنش توکن استکس را با جفت ارز استکس/تتر (STX/USDT) دارد.
توکن استکس تمایل زیادی به پیشی گرفتن از رقبا نشان داده است و طبق تحلیل فنی ما، عملکرد قیمتی استکس به طور غیرقابل انکاری شبیه به عملکرد قیمتی بیت کوین در دو سال گذشته است. این روند به احتمال زیاد از سطوح زیرسازی و رنج فعلی به سمت بالا خارج می‌شود، در حالی که احساسات درباره توکن استکس STX از زمان لانچ نسخه دوم Stacks 2.0 آن مثبت بوده است.

آینده توکن استکس: پیش‌بینی قیمت رمزارز استکس

کیف‌پول‌های ارز دیجیتال استکس STX: کدام کیف‌پول‌ها از ارز دیجیتال استکس STX پشتیبانی می‌کنند؟

کیف‌پول‌های زیادی از ارز دیجیتال استکس پشتیبانی می‌کنند که می‌توان به عنوان نمونه به نتورک نروس سیستم Network Nervous System، پلاگ والت Plug Wallet، استوئیک والت Stoic Wallet، دی‌فایننس Dfinance، و ارث والت Earth Wallet اشاره کرد. یکی از مطمئن‌ترین کیف‌پول‌های مناسب برای کاربران ایرانی اکسکوینو است که از اسفند ۱۴۰۰ امکان ذخیره این ارز دیجیتال را به کاربران خود ارائه کرده است.

کیف‌پول‌های ارز دیجیتال استکس (STX)

رمزارز استکس را از کجا بخریم؟ صرافی‌های ارز دیجیتال استکس

صرافی‌های زیادی مانند بایننس Binance، اوکی‌ایکس OKX، گیت‌دات‌آي‌او Gate.io، کوکوین KuCoin، کوینکس Coinbase و آپ‌بیت Upbit توکن اس‌تی‌ایکس را عرضه ‌می‌کنند.

 اما مطمئن‌ترین گزینه برای کاربران ایرانی صرافی اکسکوینو است که از اسفند ۱۴۰۰ این توکن را به کاربران خود عرضه کرده است.

رمزارز استکس را از کجا بخریم؟ صرافی‌های ارز دیجیتال استکس

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

استکس یک پروژه منحصر‌به‌فرد و مبتکرانه است که نوید افزایش کاربرد شبکه بیت‌کوین را می‌دهد و اجازه استفاده از ارزش عظیم بیت‌کوین را با مفیدتر کردن آن در اکوسیستم دیفای (DeFi) از طریق گنجاندن قراردادهای هوشمند و اپ‌های غیرمتمرکز (dApps) می‌دهد.

انتظار می‌رود که این ایده وقتی با وعده‌های قوی ذخیره ارزش بیت‌کوین ترکیب ‌شود، ارزش بیت‌کوین را تا چند برابر بیشتر افزایش دهد. این پلتفرم همچنین در ایجاد راهی برای کسب بیت‌کوین بدون استخراج یا شرکت در طرح‌های مشکوک برای کاربران بی‌نظیر است. با قفل کردن توکن های اس‌تی‌ایکس، کاربران می‌‌توانند مستقیماً بیت‌کوین کسب کنند. این اولین باری است که می‌توان بیتکوین را به صورت غیرفعال با قفل کردن توکن‌ها از یک بلاک‌چین دیگر به دست آورد.
آنچه جالب خواهد بود این است که ببینیم جامعه بلاک‌چین با چه سرعتی استکس را می‌پذیرد و اینکه آیا افزودن قراردادهای هوشمند به بیت کوین واقعاً باعث می‌شود افراد از شبکه های دیگری که برای دپس dApps طراحی شده‌اند مانند اتریوم دور شوند یا خیر.
تاکنون، با توجه به افزایش قیمت توکن استکس، اشتیاق برای استکس واضح به نظر می‌رسد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.