ارز دیجیتال بیفی فایننس چیست و چه آینده ای دارد ؟

پروژه‌های رمز ارزی متنوعی وجود دارند که خدمات مالی غیر متمرکز ارائه می‌کنند و به نوعی سرمایه‌گذاران و وام گیرندگان را با روش‌های مختلفی و با استفاده از فناوری بلاک‌چین به یکدیگر متصل می‌کنند. ارز دیجیتال بیفی فایننس نیز یکی از این اکوسیستم ها است که برای امکان سرمایه‌گذاری با روش‌های مختلف و به اصطلاح کشت سرمایه ایجاد شده است. در این مقاله می‌خواهیم با این ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن آشنا شویم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال بیفی فایننس
ارز دیجیتال بیفی فایننس

ارز دیجیتال بیفی فایننس (BIFI) چیست؟

ارز دیجیتال بیفی فایننس (beefy.finance) با نام اختصاری BIFI یک بهینه‌ساز کشت سرمایه غیرمتمرکز و چند زنجیره‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری (کشت سرمایه) سودهای مرکب کسب کنند.

به عبارتی، پلتفرم ارز دیجیتال بیفی فایننس به عنوان یک استخر بزرگ و غیر متمرکز عمل می‌کند که سپرده‌های رمز ارزی کاربران را در خزانه خود ذخیره می‌کند و آن را به شکل خودکار بین پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که بیشترین سود ممکن را کسب کنند.

تاریخچه و تیم توسعه دهنده BIFI

دوهیون پاک بنیانگذار BIFI
دوهیون پاک بنیانگذار بیفی فایننس

پلتفرم beefy.finance در تابستان ۲۰۲۰ تاسیس و در اواخر همان سال (اکتبر ۲۰۲۰) راه‌اندازی شد. قیمت هر توکن در زمان آغاز به کار این پروژه ۱۰ دلار بود (منبع: CoinMarketCap).

دوهیون پاک (Dohyun Pak)، اهل کره جنوبی، مغز متفکر و بنیان‌گذار بیفی فایننس است و به عنوان مدیر اجرایی پروژه شناخته می‌شود. وی همچنین مدیر اجرایی شرکت تحقیقاتی بلاک‌چینی PiLab Technology است.

اهداف پروژه Beefy Finance

هدف اصلی پروژه بیفی فایننس ایجاد امکان افزایش دارایی رمز ارزی کاربران با کشت آن در پروژه‌های دیفای است تا کاربران بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند. این کار برای اجرایی شدن به زمان و تحقیق نیاز دارد و ارز دیجیتال BIFI برای به انجام رساندن هدف خود از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند تا این فرآیند سودآوری به صورت خودکار انجام شود.

ارز دیجیتال BIFI چگونه کار می‌کند؟

برای این‌که کاربر بتواند به اهداف وعده داده شده توسط Beefy Finance دست پیدا کند، باید ارز دیجیتال خود را در یکی از صندوق‌های (Vault) این رمز ارز قرار دهد. سپس هر صندوق یا خزانه به یک استراتژی کشت سرمایه متفاوت متصل می‌شود، به این معنی که یک صندوق ممکن است دارایی‌های رمز ارزی را در استخرهای نقدینگی قرار دهد، در حالی که یک صندوق دیگر ممکن است دارایی رمز ارزی کاربر را در پروژه‌های بازار ساز خودکار (AMM) سرمایه‌گذاری کند و این خزانه‌ها می‌توانند مختص دارایی‌های خاص یا دیگر انواع کشت سرمایه باشند.

کاربران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به قسمت بیمه (Insurance)، از دارایی‌های خود در مقابل خطرات احتمالی که ممکن است برای استخر‌های تحت مالکیت پلتفرم Beefy Finance رخ دهد، جلوگیری کنند و دارایی‌های خود را با پرداخت کارمزد سالانه ۲.۹ درصد بیمه کنند.

کسب درآمد بیشتر

کابران می‌توانند با مراجعه به قسمت Boost در پلفترم بیفی، از استخرهایی که سود بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد مطلع شده و دارایی‌های خود را به این استخرها انتقال دهند. همچنین کاربران می‌توانند با مراجعه به این بخش از لانچ‌پول‌های (LAUNCHPOOL) فعال پلتفرم بیفی فایننس مطلع شده و با سپرده‌گذاری در این بخش، از پلتفرم بیفی فایننس پاداش در قابل توکن‌های مختلف دریافت کنند.

اجزای اصلی پلتفرم BIFI

پلتفرم بیفی فایننس یک اکوسیستم برای ایجاد درآمد از طریق ارزهای دیجتال با روشی امن و غیر متمرکز طراحی شده است. این مهم با کمک اجزای مختلفی عملی می‌شود. این اجزا عبارتند از:

نحوه کار بیفی فایننس
نحوه کار بیفی فایننس

بدون نیاز به اعتماد (Trustless): پتلفرم BIFI به نحوی طراحی شده است که انجام کارها نیازی به اعتماد کردن نداشته باشد. برای این کار، تیم توسعه بیفی فایننس اطمینان حاصل می‌کنند که تمامی قراردادهای هوشمند از جمله قراردادهای حاکمیتی و توزیر رمز ارز، در شبکه اصلی انجام شده و قابل دسترسی هستند. از این طریق، جامعه این اکوسیستم نه تنها قادر به نظارت بر تراکنش‌ها خواهند بود، بلکه اطمینان حاصل می‌کنند که همه چیز به درستی و همان‌گونه که در نظر گرفته شده کار می‌کند که این امر باعث اعتبار این ارز دیجیتال می‌شود.

غیر متمرکز بودن (Decentralized): پلتفرم بیفی فایننس نیز مانند هر پلتفرم دیفای (DeFi) دیگر، غیر متمرکز است تا بتواند یک سیستم مالی امن بدون واسطه ایجاد کند. بیفی فایننس برای انجام این کار از اتریوم الهام گرفته و از بلاک‌چین‌هایی استفاده می‌کند که از قراردادهای پشتیبانی می‌کنند. بیفی فایننس برای یافتن سودآورترین گزینه‌های کشت سرمایه، نیاز به ارتباط با بسیاری از پروژه‌های این حوزه دارد و به همین منظور اکوسیستم خود را روی چندین بلاک‌چین اصلی و برتر پیاده‌سازی کرده است.

گسترش روی چندین بلاک‌چین ضروری است، زیرا هر بلاک‌چین پروژه‌های کشت سرمایه مختص به خود را دارد که روی آن بلاک‌چین اجرا می‌شود.

به این منظور، بیفی فایننس مجموعه‌ای از خزانه‌ها را در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) راه‌اندازی کرد و بعد از آن در بلاک‌چین‌های اولانچ (Avalanche)، هکو (HECO)، پالیگان (Polygon)، فانتوم (Fantom)، هارمونی (Harmony) و غیره پیاده‌سازی شد. این همکاری‌ها به Beefy.Finance گستره قابل کشت بسیار بالایی را می‌دهد که نتیجه آن افزایش شانس سرمایه‌گذاران نسبت به بازدهی دارایی آنان خواهد بود.

خزانه‌ها (Vaults): خزانه‌های بیفی فایننس بخش اصلی این اکوسیستم هستند. خزانه‌ها مکان‌های امنی بر روی بلاک‌چین هستند که کاربران دارایی رمز ارزی خود را در آن‌جا سپرده‌گذاری می‌کنند و با روش دلخواه، سرمایه خود را کشت می‌کنند. خزانه‌ها با قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند و بصورت خودکار بهترین فرصت‌های کشت را شناسایی و انتخاب می‌کنند و سپس دارایی کاربران به نسبت برترین گزینه سرمایه‌گذاری می‌شود. این بدان معناست که قرارداد هوشمند تمام فرصت‌های موجود در آن صندوق را تجزیه و تحلیل می‌کند، سپس دارایی‌های صندوق را در آن فرصت سرمایه‌گذاری وارد می‌کند.

آزاد سازی سرمایه سپرده‌گذاری شده در این خزانه‌ها در هر زمان امکان‌پذیر است و این ویژگی، یکی از مزیت‌های اصلی این مدل سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

مزایای اصلی بیفی فایننس

مدل خدمات مالی ارائه شده توسط اکوسیستم بیفی فایننس باعث می‌شود تا همه سرمایه‌گذاران، حتی سرمایه‌گذاران خرد بتوانند با کمترین سرمایه بیشترین بهره‌وری را بدست آورند، امکانی که پیش از این تنها برای نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران با تجربه میسر بود.

از دیگر مزیت‌های بیفی فایننس هزینه و کارمزد معاملات مقرون به صرفه‌تر است که به لطف وجود زنجیره هوشمند بایننس میسر می‌شود تا هزینه‌های گس فی (Gas Fee) بالا در اتریوم مانعی برای معاملات و سرمایه‌گذاری‌های کوچک نباشد.

اشکالات ارز دیجیتال BIFI

با این‌که کلیت اکوسیستم بیفی فایننس یک راه حل هوشمندانه و خلاقانه محسوب می‌شود، اشکالات احتمالی را نیز داراست.

بدون شک، یکی از خطرات قابل توجه در مورد استخرهای نقدینگی، زیان ناپایدار آن است. این زیان زمانی رخ می‌دهد که قیمت دارایی‌های قفل شده در یک خزانه افت ناگهانی کند. در زمان انصراف، کاربران به دلیل افت ارزش دارایی‌های خود دچار زیان زیادی خواهند شد، این در حالی است که نگهداری دارایی در کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال، امکان تبدیل آنی دارایی را به کاربران می‌دهند، امری که برای سرمایه‌گذاران در خزانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

توکن BIFI
توکن BIFI

توکن‌های BIFI

تعداد کل توکن‌های قابل عرضه BIFI تنها ۸۰ هزار توکن است که در حال حاضر ۹۰ درصد آن یعنی ۷۲ هزار توکن عرضه شده است. این تعداد توکن نسبت به اکثر ارزهای دیجیتال دیگر بسیار کم است و می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل قیمت بالای این ارز، عرضه بسیار پایین آن است. برای قیاس بهتر، تعداد کل کوین‌های قابل عرضه بیت‌کوین ۲۱ میلیون و تعداد کل کوین‌های در گردش اتریوم حدود ۱۲۱ میلیون کوین است.

پایین‌ترین قیمت ثبت شده برای هر توکن بیفی ۳.۲۸ دلار (۱۴ اکتبر ۲۰۲۰) و بالاترین قیمت ثبت شده تاریخی بیفی ۴۱۱۶ دلار (۱۶ مارس ۲۰۲۱) بوده است.

توکن‌های BIFI را از کجا خریداری کنیم؟

توکن‌های Beefy را می‌توان در اکثر صرافی‌ها و بروکرهای معتبر جهان خرید و فروش کرد. از جمله صرافی‌های معروف پشتیبانی کننده بیفی فایننس می‌توان به اکسکوینو (Excoino)، ای‌ترو (eTroX)، کوکوین (KuCoin)، بایننس (Binance)، کرپیتوکام (Crypto.com)، گیت (Gate.io)، یونی سواپ (Uniswap)، کراکن (Kraken)، هوبی گلوبال (Houbi Global)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، هات بیت (Hotbit) و غیره اشاره کرد. توکن BIFI در این صرافی‌ها و بروکرها که با جفت ارزهای تتر (USDT)، بیت‌کوین (BTC)، بایننس‌کوین (BNB)، اتر (ETH) و غیره قابل معامله است.

کیف پول های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال بیفی فایننس
کیف پول‌های پشتیبانی کننده بیفی

نحوه ذخیره سازی و کیف پول BIFI

از جمله کیف پول‌های اصلی پشتیبانی کننده توکن‌های بیفی فایننس که امکان نگهداری و ذخیره BIFI را به کاربران خود می‌دهند اکسکوینو (Excoino)، کیف‌پول زنجیره بایننس (Binance Chain Wallet) و متامسک (MetaMask) هستند.

آینده ارز دیجیتال BIFI

آینده ارزهای دیجیتال متعلق به پروژه‌هایی است که به معنای واقعی بتوانند نیاز کاربران را در حوزه‌های مختلف کریپتویی و بلاک‌چینی برآورده کنند. پلتفرم بیفی فایننس نیز از جمله پرو‌‌ژه‌های خوب رمز ارزی است که در صورت تداوم ارائه خدمات خود بدون خطا و کسب بیشترین رضایتمندی کاربران خود، می‌تواند چشم‌انداز خوبی در حوزه دیفای داشته باشد. فراموش نکنید که بسیاری از پروژه‌های رمز ارزی با اهداف بلندپروازانه‌ای وجود داشته‌اند که اکنون هیچ اثری از آن‌ها باقی نمانده است. بنابر این، پیش از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای تحقیقات جامع و کاملی نیاز است.

پیش بینی قیمتی BIFI

عرضه محدود توکن‌های بیفی فایننس یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمتی این ارز دیجیتال بوده و خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی سایت technewsleader.com قیمت هر توکن ارز دیجیتال beefy finance تا سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۲۰۰ دلار، تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۲.۴۵۰ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۵.۷۶۱ دلار خواهد رسید. این اعداد برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه رمز ارزی در حوزه دیفای (DeFi) برای سرمایه‌گذاران بلند مدت بسیار جذاب خواهد بود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.