پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتا ل توکو چیست؟

ارز دیجیتال توکو چیست و چه آینده‌ای دارد؟

پروژه توکو TKO، خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین پروژه‌هایی معرفی می‌کند که امور مالی متمرکز CeFi، غیرمتمرکز DeFi و توکن‌های غیرمثلی NFT را با یکدیگر ترکیب کرده است. توکو که در کشور اندونزی فعالیت می‌‎کند، مدعی است که این کشور پتانسیل بسیار بالایی دارد و قصد دارد جمعیت 270 میلیونی اندونزی را به اقتصاد جهانی متصل کند. در ادامه با اکوسیستم توکو، پلتفرم توکو کریپتو، ارز دیجیتال توکو توکن و کاربردهای آن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

فهرست

توکو TKO چیست؟

توکو TKO، اولین پروژه رمزارزی بومی در اندونزی است که مبتنی بر مدل هیبریدی منحصربه‌فردی عمل می‌کند. این پروژه، در سپتامبر 2018 راه‌اندازی شد و دو دنیای امور مالی متمرکز CeFi و غیرمتمرکز DeFi را با یکدیگر ترکیب کرد. TKO، پشتوانه اصلی توکوورس TokoVerse، اکوسیستم کامل رمزارزی بوده که شامل یک صرافی به نام توکو کریپتو Tokocrypto، چندین انجمن‌ آفلاین T-Hub و یک بازار خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی TokoMall است. گفتنی است که این اکوسیستم بر زنجیره هوشمند بایننس BSC ساخته شده است.

توکو توکن چیست

امور مالی متمرکز چیست؟

امور مالی متمرکز یا CeFi مخفف کلمه Centralized Finance است. این مفهوم، قبل از ظهور بیت‌کوین هم وجود داشته است. در واقع، نهادهای متمرکز، ارائه‌دهنده خدمات امور مالی متمرکز هستند و معمولا از مقرارت تعیین‌شده توسط نهادهای اصلی محل فعالیت‌شان پیروی کنند. اکثر این مقررات، اجرای روش‌های احراز هویت (KYC) و قوانین ضد پولشویی (AML) را برای مؤسسات مالی متمرکز در نظر می‌گیرند.

امور مالی غیرمتمرکز چیست؟

امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi  مخفف کلمه Decentralized Finance است. دیفای به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی اشاره دارد که می‌توانند امور مالی پراهمیتی را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام ‌دهند. در واقع این پروتکل، استفاده از شبکه‌های غیرمتمرکز و برنامه‌های متن‌باز را برای ایجاد انواع مختلف خدمات و محصولات مالی امکان‌پذیر می‌کند. در واقع، دیفای اکوسیستمی از پروژه‌های مختلفی است که دارایی‌های دیجیتال، قرارداد‌های هوشمند، پروتکل‌ها و نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز را شامل شده و بر بستر بلاک‌چین‌ها فعالیت می‌کنند.

مطالعه بیشتر: ارز دیجیتال DFI.money یا یرن فایننس ۲ چیست؟ + پیش‌بینی قیمت

مزایای اکوسیستم TKO

توکو به عنوان یک پروژه هدفمند پیاده‌سازی شد و با هدف ارتقاء وضعیت اجتماعی و اقتصادی بیش از 270 میلیون اندونزیایی به این حوزه وارد شد. 6 ماه پس از راه‌اندازی، بیش از 55 هزار اندونزیایی، بیشتر از 6 میلیون توکو توکن را در اختیار خود داشتند. توکو یک برنامه توسعه بلندمدت برای این توکن طراحی کرده که به عنوان نقطه کانونی آن، رشد پایدار اکوسیستم یعنی توکوورس است.

این پروژه توسط متخصصان جهانی صنعت رمزارز و با چشم‌اندازی روشن برای تقویت اصول خود از طریق توسعه مستمر کاربردهای عملی جدید برای توکن فعالیت کند.

معرفی TKO

پلتفرم توکو کریپتو چیست؟

توکو کریپتو Tokocrypto  در سپتامبر 2018 راه‌اندازی شد و اولین نهاد ثبت شده در آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالاهای اندونزی (BAPPEBTI) در نوامبر همان سال به شمار می‌رفت. این پلتفرم با ترویج فرصت‌های تجاری جدید و رشد جامعه، از قدرت‌های غیرمتمرکز بلاک‌چین استفاده می‌کند تا برای اندونزیایی‌ها این امکان را فراهم کند تا بخشی از یک سیستم مالی جهانی و مدرن باشند. این پلتفرم، طیف وسیعی از قابلیت‌ها را ارائه کرده که به جمعیت رو به افزایشی از مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند و به عنوان پشتوانه قابل توجهی برای پروژه توکو و توسعه آینده آن عمل به شمار می‌رود. توکوکریپتو، ادعا می‌کند که اولین شرکتی است که فناوری امور مالی غیرمتمرکز و بلاک‌چین را برای مردم اندونزی به ارمغان آورده.

توکو ورس چیست؟

توکو ورس Tokoverse، یک اکوسیستم مبتنی بر رمزنگاری است که در آن ارز دیجیتال توکو به عنوان یک رشته یکپارچه عمل خواهد کرد. توکو ورس، اجزای مختلف اکوسیستم را از گیم فای GameFi، آموزش بازی، دیفای و توکن‌های غیرمثلی گرفته تا استارت‌آپ‌های بلاکچین را با هم ترکیب می‌کند.

توکو ورس بر بازار اصلی توکو در اندونزی متمرکز است و توسعه جهانی در هسته اصلی استراتژی این پروژه قرار دارد. این طرح، کارکردی تاکتیکی را برای توکن توکو ایجاد کرده و طیف کاملی از کاربردها را در صنایع چندگانه با چشم‌اندازی چند ملیتی ارائه می‌دهد.

اهداف توکو

هدف اصلی در پس مفهوم توکو، ترویج امور مالی به عنوان یک دروازه تکنولوژی برای جمعیتی است که در اندونزی از خدمات بانک، بی‌بهره‌اند. جمعیت اندونزیایی‌هایی که به خدمات بانکی دسترسی ندارند، حدود 275 میلیون نفر برآورد می‌شود. توکو، حدود 6 ماه بعد از راه‌اندازی با استقبال خوبی در اندونزی مواجه شده؛ به طوری که در آن زمان حدود 55 هزار اندونزیایی، 6 میلیون TKO داشتند.

از دیدگاه کلان، نقش توکو با دیدگاه توکو کریپتو  همراستا بوده و هر دو برای کمک به اندونزیایی‌ها به منظور دستیابی به دانش گسترده‌تر نسبت به صنعت کریپتو و ادغام بلاک‌چین به عنوان بخشی از جامعه محلی تلاش می‌کنند. متعاقباً اقتصاد جهانی با تکیه بر موفقیت تبادل ما در اندونزی، TKO به عنوان ابزاری عمل خواهد کرد که از طریق آن Tokocrypto از ترکیب منحصر به فرد تجربه و تخصص ما برای سرمایه گذاری در کشورهای همسایه که چشم انداز اقتصادی مشابهی با کشورهای اندونزی و پس از آن در سراسر جهان دارند، استفاده خواهد کرد.

ارز دیجیتال توکو

معرفی تیم توکو توکن

مدیر عامل

Pang Xue Kai  بنیان‌گذار و مدیرعامل Tokocrypto است. وی در رشته مهندسی از دانشگاه ملی سنگاپور فارغ التحصیل شد. فعالیت حرفه ای او از سال 2015 به عنوان مهندس طراحی محصول برای TechnipFMC آغاز شد. او پس از گذشت دو سال، شروع به ایده‌پردازی برای توکو کریپتو کرد. این شرکت رسماً در ژانویه 2018 راه اندازی شد. گفتنی است که کای به عنوان یکی از اعضای شورای اتاق بازرگانی سنگاپور نیز فعالیت می‌کند.

 مدیر عملیاتی

 تگو کورنیاوان هارماندا Teguh Kurniawan Harmanda  مدیر ارشد عملیاتی توکوکریپتو است که در سال 2016 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد توسعه از Universitas Gadjah Mada (UGM) دریافت کرد. فعالیت حرفه‌ای او به عنوان نماینده توسعه محصول و بازخورد بازار Blaast در سال 2012 آغاز شد. در سال 2016، وی مدیر ارشد مالی AMAZARA شد و در سال 2018 به عنوان مدیر مارکتینگ به توکو کریپتو پیوست. در حال حاضر، به عنوان مدیر ارشد معاملاتی این پلتفرم فعالیت می‌کند.

 مدیر ارشد استراتژی

چونگ یینگ لای Lai Chung Ying مدیر ارشد استراتژی توکو کریپتو است که در سال 2015 و در رشته مهندسی از دانشگاه ملی سنگاپور فارغ‌التحصیل شد. او پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان مهندس طراحی محصول به TechnipFMC پیوست و در سال 2018 به عنوان مدیر توسعه کسب‌وکار توکو کریپتو استخدام شد. در سال 2020، لای در شرکت به سمت مدیر ارشد استراتژی رسید.

ارز دیجیتال توکو توکن چیست؟

توکو توکن، اولین ارز دیجیتال اندونزیایی است که یک مدل توکن ترکیبی منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد. این توکن چندین هدف را در پلتفرم بلاک‌چین توکوکریپتو انجام می دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد که در مبادلات رمزنگاری، برنامه‌های سپرده و پس‌انداز، برنامه های کاربردی DeFi بین پلتفرمی و بازارهای NFT شرکت کنند. توکو توکن رسما در آوریل 2021 راه اندازی شد و از آن زمان توجه کاربران خصوصی و سازمانی را به خود جلب کرده است. پلتفرم توکوکریپتو نیز ایجاد شد که به عنوان پشتوانه قابل توجهی برای پروژه و توسعه آینده آن عمل می‌کند. 

ارز دیجیتال توکو

توکو توکن با تبدیل شدن به یک بستر توزیع داده برای اکوسیستم‌های تجاری به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند. این رمزارز که با نماد اختصاری TKO نشان داده می‌شود، توسط توکو کریپتو توسعه یافته و کار خودش رو در آوریل سال 2021 از بایننس لانچ‌پد شروع کرده. ارز دیجیتال توکو به عنوان توکن بومی این اکوسیستم کاربرد دارد. با توجه به استقبالی که از این ارز دیجیتال به عمل آمد، تیم توسعه‌دهنده توکو ادعا می‌کنند که امکانات و کاربردهای توکو توکن می‌تواند کاستی‌های بازار را جبران کند. TKO از مدل ترکیبی دیفای و سیفای استفاده می‌کند و کاربردهای زیادی دارد. این توکن، قابلیت سپرده‌گذاری یا استیک Stake نیز دارد.

کاربردهای توکن توکو

این رمزارز، اهداف زیادی را در پلتفرم توکوکریپتو دنبال می‌کند. ارز دیجیتال TOKO به کاربران این امکان را می‌دهد تا در معاملات رمزارزی، برنامه‌های سپرده‌گذاری و کاربردی دیفای، بازارهای NFT و متاورس شرکت کنند. توکو کریپتو قصد دارد تا سال 2023 فعالیت خود را به کشورهای منطقه که از مدل اقتصادی شبیه اندونزی پیروی می‌کنند نیز توسعه دهد که همین موضوع می‌تواند کاربردهای ارز دیجیتال توکو را گسترده‌تر کند. می‌توان گفت که این توکن، به دلیل سرعت بالا و هزینه کم تراکنش‌ها به یکی از محبوب‌‎ترین رمزارزهای بازار تبدیل شود.

توکنومیک ارز دیجیتال TKO

ارز دیجیتال TKO، یکی از 500 رمزارز برتر بازار است که در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازاری حدود 34.94 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است. این رمزارز که توسط توکو کریپتو توسعه یافته، بیش از 200 درصد نرخ بازگشت سرمایه ROI را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. کل عرضه و حداکثر عرضه رمزارز توکو 500 میلیون واحد بوده که زمان نگارش این مقاله، بیش از 108 میلیون از آن در گردش است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال توکو توکن

ارز دیجیتال توکو بر بستر زنجیره هوشمند بایننس و مبتنی بر استاندارد BEP20 فعالیت می‌کند. BEP20 یک استاندارد توکن مناسب برای توسعه‌دهندگان است که به هر کسی این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال یا توکن‌های قابل تعویض را در زنجیره هوشمند بایننس پیاده‌سازی کنند. بایننس اسمارت چین یک بلاک‌چین موازی بایننس‌چین بوده که برای ایجاد قرارداد هوشمند (Smart Contract)  طراحی شده است. این پلتفرم، مکانیسم‌های امنیتی بالایی را برای حفظ دارایی کاربران خود در نظر گرفته و با استفاده از قراردادهای هوشمند، امکانات فنی جذابی را ارائه می‌کند.

پیش‌بینی قیمت توکن توکو

با توجه به تحلیل‌های فنی کارشناسان درباره قیمت TKO، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز دیجیتال توکو توکن در سال 2022 به حداقل سطح 0.86 دلار و به حداکثر سطح 1.01 دلار صعود کند. قیمت میانگین ارز دیجیتال TKO در سال 2022، حدود 0.89 دلار برآورد می‌شود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش این رمزارز تا سال 2023 بتواند به حداکثر سطح 1.51 دلار برسد. میانگین قیمت توکو توکن در سال 2023 نیز 1.29 دلار تخمین زده می‌شود. مطابق با بررسی‌های انجام‌شده توسط تحلیلگران بازار، پیش‌بینی می‌شود که حداقل قیمت این رمزارز در سال 2024، به محدوده 1.87 دلار برسد. حداکثر قیمتی که توکو کوین احتمالا در سال 2024 تجربه می‌کند نیز، 2.19 دلار خواهد بود. انتظار میرود که قیمت 1 توکو توکن در سال 2025، حداقل 2.66 دلار و حداکثر 34 دلار باشد.

از کجا توکو توکن بخریم؟

ارز دیجیتال توکو را می‌توانید از صرافی‌هایی مانند بایننس Binance، کوکوین Kucoin، پنکیک‌سواپ PancakeSwap، هات‌بیت Hotbit و… معامله کنید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال Toko Token

اگر تصمیم دارید که روی این رمزارز سرمایه‌گذاری کنید، لازم است از یک فضای امن و مطمئن برای نگهداری دارایی خود را در نظر داشته باشید. اما چه کیف پول‌هایی از توکو توکن پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول‌های متامسک  Meta mask، تراست ولت Trust wallet، ترزور Trezor، لجر نانو اکس Ledger Nano X، کوینومی Coinomi  و.. از ارز دیجیتال توکو پشتیبانی می‌کنند.

ارز دیجیتال توکو

سخن آخر

همونطور که گفته شد، ارز دیجیتال توکو، توکن صرافی ارزهای دیجیتال توکو کریپتو بوده که در اندونزی فعالیت می‌کند. پروژه توکو، از اولین پروژه‌های رمزارزی در این کشور است که در همان ابتدای فعالیت خود، موفق شد توجه مردم عادی و سرمایه‌گذاران کلان را به خود جلب کند. این ارز دیجیتال به دلیل سرعت و هزینه کم، یکی از توکن‌های محبوب فعالان بازار محسوب می‌شود. این توکن، از سیستمی برخوردار است که باعث می‌شود تراکنش‌ها به سرعت تایید شوند.

این مقاله صرفا با اهداف آموزشی تهیه و ترجمه شده است و هیچگونه توصیه‌‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست. تیم اکسکوینو و نویسنده این مقاله هیچگونه مسئولیتی نسبت به ضررها و سودهای حاصله از این مقاله نخواهند داشت.

سوالات متداول

ارز دیجیتال توکو چیست؟

توکو توکن، اولین ارز دیجیتال اندونزیایی است که توسط توکو کریپتو توسعه یافته.

توکو توکن چه کاربردهایی دارد؟

این رمزارز، اهداف زیادی را در پلتفرم توکوکریپتو دنبال می‌کند؛ مانند معاملات رمزارزی، برنامه‌های سپرده‌گذاری و کاربردی دیفای، بازارهای NFT و متاورس.

قیمت ارز دیجیتال TKO چقدر خواهد بود؟

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش این رمزارز تا سال 2023 بتواند به حداکثر سطح 1.51 دلار برسد. اما همان طور که می‌دانید، آینده را نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

2 نظرات

  1. سمیه امینی

    نشنیده بودم اسمشو
    از کجا میشه درباره اش تحقیق کرد؟

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.