ارز دیچیتال رز ROSE

ارز دیجیتال رز rose چیست؟ + پیش بینی قیمتی

در چند سال‌ اخیر پروژه‌های مختلف بلاک‌چینی با هدف تصاحب جایگاه اتریوم شروع به فعالیت کرده‌اند و اسم خود را «قاتل‌های اتریوم» نامیده‌اند. اینکه واقعا تیم پشت هر پروژه به دنبال نابود کردن اتریوم است یا نه سوال ما نیست اما این اصطلاح همچنان استفاده می‌شود.

شبکه اوآسیس با ارز بومی رز ROSE آخرین پروژه بلاک چینی است که به عنوان قاتل اتریوم شناخته می‌‌شود. این پروژه شباهات زیادی با اتریوم دارد اما دو ویژگی کلیدی آن تمایزی شاخص با اتریوم ایجاد می‌کند؛ حریم‌خصوصی و مقیاس‌پذیری درون شبکه.

در این مقاله به سوالاتی همچون اینکه شبکه اوآسیس چیست، چگونه کار می‌کند، توکن رز چیست و آیا این ارز دیجیتال سرمایه گذاری مناسبی است یا نه، پاسخ می‌دهیم. با اکسکوینو همراه باشید.

شبکه آسیس نتورک (ROSE) چیست؟

پیش از بررسی توکن رز ( ارز دیجیتال rose ) میبایست ابتدا شبکه آسیس نتورک را بررسی کنیم . شبکه اوآسیس یک بلاک چین لایه ۱ متمرکز بر حریم خصوصی مبتنی بر یک بلاکچین اثبات سهام PoS  است. این شبکه به عنوان یک پلتفرم حفظ حریم خصوصی برای امور مالی باز و استفاده مسئولانه از داده‌ها طراحی شده است.

آسیس یک بلاک چین بنیادی مانند مانند اتریوم و بیت کوین است که از ابتدا ساخته شده است اما در حین محرمانه نگه‌داشتن داده‌ها، توانی عملیاتی تا ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد. عدم رعایت حریم خصوصی در بلاکچین مسلما یکی از موانع بزرگ‌ در برابر پذیرش جمعی این فناوری است.

شبکه اوآسیس قصد پر کردن این فقدان را دارد.

ترکیب ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شبکه در زمینه حریم خصوصی با توان پردازش بالای تراکنش‌ها در کنار یک معماری امن، اوآسیس را به یک گزینه عالی و ایده‌آل برای تقویت برنامه‌های دیفای مقیاس‌پذیر تبدیل می‌کند.

نحوه عملکرد و ساختار شبکه

شبکه اوآسیس از یک الگوریتم اجماع اثبات سهام PoS با نود‌های اعتبارسنج تصادفی استفاده می‌کند. نودها برای تایید اعتبار هر تراکنش ارز دیجیتال رز ROSE پاداش می‌گیرند.

مقیاس پذیری این شبکه با تفکیک لایه اجماع و لایه محاسباتی آن به آنچه که لایه اجماع و لایه پاراتایم می نامد به دست می آید.

با جداسازی لایه‌ اجماع و قراردادها علاوه بر رسیدن به توان عملیاتی بسیار بالا، شبکه از ایمنی بالایی هم برخوردار می‌شود. جداسازی لایه‌ها به بلاک چین اجازه اجرای متعدد فرامین را می‌‌دهد.

این شبکه از نظر معماری به ساختار آوالانچ Avalanch و پولکادات Polkadot شبیه است که چندین بلاکچین مختلف را در یک اکوسیستم به هم متصل می‌کنند.

به طور کلی شبکه اوآسیس از دو جز اصلی تشکیل شده است؛ لایه اجماع و لایه پاراتایم ParaTime.

لایه اجماع

لایه اجماع یک اجماع اثبات سهام مقیاس پذیر، با توان پردازش بالا و ایمن است که توسط مجموعه‌ای غیرمتمرکز از نودهای اعتبارسنجی اجرا می‌شود.

لایه پاراتایم

لایه پاراتایم میزبان بسیاری از عملیات‌هایی است که به صورت موازی اجرا می‌شوند که هر کدام یک محیط محاسباتی تکراری با حالت مشترک را نشان می‌دهند.

ویژگی‌های کاربردی آسیس

حریم خصوصی و مقیاس پذیری

از شبکه اوآسیس می‌توان برای ساخت قراردادهای هوشمند خصوصی استفاده کرد که به این واسطه داده‌ها از ابتدای فرایند پردازش تا انتهای آن محرمانه خواهند ماند.

این شبکه همچنین بسیار مقیاس‌پذیر است که بدین ترتیب سرعت پردازش تراکنش‌ها بسیار بالا می‌رود و طبیعتا کارمزد تایید آن‌ها نیز بسیار کم می‌شود.

توانایی‌های این شبکه به قدری برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز خصوصی مقیاس‌پذیر بالاست که انتظار می‌رود با افزایش حریم خصوصی داده‌ها، موارد استفاده جدیدی در دیفای ایجاد کند و باعث تسهیل در پذیرش جمعی دیفای شود.

افزایش حریم خصوصی و محرمانه بودن داده‌های کاربران

شبکه اوآسیس همچنین از یک پاراتایم محرمانه Confidential ParaTimes نیز پشتیبانی می‌کند که می تواند برای ایجاد قراردادهای هوشمند محرمانه استفاده شود. در یک پارا تایم محرمانه، نود‌ها ملزم به استفاده از یک محیط اجرای مورد اعتماد (TEE) هستند که به عنوان یک محیط امن برای اجرای قرارداد هوشمند عمل می‌کند.

داده‌های رمزگذاری شده به همراه قرارداد هوشمند به بخش امن منقل، رمزگشایی و توسط قرارداد هوشمند پردازش می‌شوند.

پس از کامل شدن این فرایند قبل از ارسال مجدد، داده‌ها دوباره رمزگذاری می‌شوند. این فرایند تضمین می‌کند که داده‌های کاربران محرمانه باقی می‌مانند و توسط اپراتور نود یا توسعه‌دهنده قرارداد هوشمند قابل مشاهده نیست.

محرمانه‌سازی داده‌ها در این سطح، موارد استفاده گسترده‌ای برای بلاکچین ایجاد می‌کند و طبیعتا به داده‌های شخصی یا حساس مانند صورت‌حساب‌های بانکی، داده‌های پزشکی افراد و … اجازه می‌دهد تا به‌طور ایمن به واسطه بلاک چین استفاده شوند.

این سطح از امنیت چیزی است که در بلاک چین‌های فعلی مانند اتریوم یا بیت کوین دیده نمی‌شود.

داده‌های توکنیزه شده

پردازش داده‌ها به صورت محرمانه در بلاک چین امکان ایجاد نوعی دارایی دیجیتال را فراهم می‌کند که آزمایشگاه اوآسیس Oasis Lab آن را داده‌های توکنیزه شده می‌نامد.

این بلاک چین به کاربران و توسعه دهندگان اجازه ثبت و اجرا سیاست‌ها و قوانین استفاده را با یکپارچگی بالا می‌دهد. پردازش محرمانه داده‌ها، خصوصی ماندن داده‌ها و عدم استفاده مجدد از آن‌ها را تضمین می‌کند.

ارائه‌دهندگان داده در شبکه می‌توانند با استیک کردن داده‌های توکنیز ‌شده خود پاداش کسب کنند و همچنان کنترل کامل داد‌های خود را داشته باشند.

برخی از شرکت‌های معروف بازار مانند بایننس، چین‌لینک، بی‌ام‌او BMW و بالانسر Balancer از داده‌های توکنیزه شده شبکه اوآسیس استفاده می‌کنند.

اکوسیستم جامع و بزرگ

شبکه اوآسیس در حال ساخت و رشد اکوسیستمی متشکل از نودها، توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز، دانشگاه‌ها و … است. اوآسیس یک کمک هزینه برای تشویق توسعه‌دهندگان به ساخت و توسعه برنامه‌هایی غیرمتمرکز، پروتکل‌های دیفای، محصولات اولیه حفظ حریم خصوصی در نظر گرفته است. متقاضیان واجد شرایط بسته به نوع پروژه خود کمک هزینه‌ای بین ۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار توکن‌ رز ROSE دریافت می‌کنند.

همچنین شبکه اوآسیس بزرگترین برنامه دانشگاهی در بین بلاک چین‌های لایه یک را با ۲۵ دانشگاه برتر در ۵ قاره در سرتاسر جهان دارد. اعضای این برنامه، برنامه‌های تحت این شبکه را می‌سازند، نودها را اجرا می‌کنند و … .

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست و چه آینده‌ای دارد؟

امنیت شبکه آسیس از چه طریقی تامین می‌شود؟

در این شبکه نود‌ها باید از نوعی فناوری محاسباتی امن به نام TEE (محیط اجرای مورد اعتماد) استفاده کنند که به عنوان یک جعبه سیاه فرضی برای اجرای قرارداد هوشمند در یک پاراتایم محرمانه عمل می‌کند.

همانطور که گفته شد داده‌های رمزگذاری شده همراه با قرارداد هوشمند به این جعبه سیاه می‌روند، رمزگشایی می‌شوند، توسط یک قرارداد هوشمند پردازش می‌شوند و سپس قبل از ارسال به خارج از TEE دوباره رمزگذاری می‌شوند.

این فرآیند تضمین می‌کند که داده‌ها محرمانه باقی بمانند و هرگز اپراتور نود یا توسعه دهنده برنامه‌ای به آن دسترسی نداشته باشد.

چه چیزی این پروژه را منحصر به فرد می‌کند؟

شبکه اوآسیس با هدف مقیاس‌پذیری بسیار بالا، هزینه گس کم و کسب درآمد از توکن طراحی شده است.

همچنین ارتقای ویژگی‌های حریم خصوصی به منظور تسهیل استفاده از داده‌های حساس در دیفای از دیگر اهداف مهم این پروژه به حساب می‌آید.

این اهداف با جداسازی لایه مکانیزم اجماع و اجرا به دست می‌آیند. در نتیجه، هیچ مشکلی برای هزینه گس در این پروتکل ایجاد نمی‌شود.

از آنجایی که لایه پاراتایم کاملا غیرمتمرکز است، هر کسی توانایی توسعه و ساخت پاراتایم خود را بنا به نیازش دارد.

اوآسیس در این زمینه ادعا می کند که این راه حل پیچیده، کارآمدتر از شاردینگ و پاراچینی است که اتریوم و پولکادات استفاده می‌کنند چرا که به ضریب تکرار کمتری برای همان سطح امنیت نیاز دارد.

علاوه بر این، اوآسیس پشتیبانی گسترده‌ای از فناوری محاسبات محرمانه دارد. اوآسیس Eth/WASI ران‌تایم Oasis Eth/WASI Runtime یک نمونه منبع باز از پاراتایم محرمانه است که از محفظه‌های امن برای حفظ خصوصی داده‌ها در حین پردازش استفاده می‌کند.

این شبکه در حال حاضر چندین مورد استفاده جالب دارد. به عنوان مثال، بایننس در حال ایجاد یک مجمع ب نام کریپتوسیف CryptoSafe است که به صرافی‌ها اجازه اشتراک گذاری داده‌های اطلاعاتی خطرناک را می‌دهد. به لطف فناوری پردازش محرمانه اوآسیس، داده‌های صرافی‌ها حتی در هنگام مقایسه محرمانه نگه داشته می‌شوند.

تیم پروژه

شبکه اوآسیس توسط داون سانگ Dawn Song یکی از معدود زن‌های این صنعت تاسیس شده است. داون سانگ استاد دپارتمان مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه برکلی کالیفرنیا است و زمان قابل توجهی را صرف تحقیق و ایجاد فناوری‌های امنیت و حفظ حریم خصوصی، به ویژه در زمینه‌هایی مانند رمزنگاری، بلاک چین و یادگیری ماشینی Machine Learning کرده است.

وی برنده جایزه تحقیقات یادگیری ماشینی خدمات وب آمازون برای فعالیتش در زمینه «محافظت عموم در برابر تقلب هوش مصنوعی» شده است. سانگ رده‌های بالایی در شرکت‌های فناوری بزرگی مانند انسیگتا سکیوریتی Ensighta Security و منلو سکیوریتی Menlo Security داشته است.

 چندین شرکت و سرمایه گذار خطرپذیر معروف مانند اندریسن هارویتز Andreessen Horowitz، اکسل Accel، بایننس لب Binance Labs و … پشتیبانی و حمایت خود از این پروژه را اعلام کرده‌اند.

اوآسیس لبز Oasis Labs توسعه‌دهنده اصلی شبکه و متشکل از استعدادهای برتر از سراسر جهان است که در نهادهای بالا رده‌ای چون گوگل، اپل، آمازون، کارنگی ملون، هاروارد، استنفورد و … فعالیت می‌کردندو

ارز دیجیتال رز ROSE چیست؟

ارز دیجیتال رز، توکن بومی شبکه اوآسیس است که در نوامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. از این توکن برای پرداخت کارمزد تراکنش، تفویض اختیار در لایه اجماع و استیک کردن دارایی توسط نودهای اعتبارسنج استفاده می‌شود.

استیکینگ

شبکه اوآسیس از ۲.۳ میلیارد توکن رز برای استفاده به عنوان پاداش برای دلگیتورها و سهامداران (افرادی که توکن‌های خود را استیک کرده‌اند) که شبکه را ایمن می‌کنند، کنار گذاشته است.

توکن‌هایی که به عنوان پاداش استیک کردن در نظر گرفته شده‌اند، مطابق با مکانیسم استخراج شبکه پرداخت می‌شوند.

توکنومیک

طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ ارز دیجیتال رز با ارزش ۰.۳۳ دلار با ارزش بازاری بیش ۳.۲ میلیارد دلار در رده ۷۶ ارزهای برتر ایستاده است.

بیشینه عرضه توکن رز برابر ده میلیارد توکن است که در حال حاضر ۳.۴۹ میلیارد از آن در بازار عرضه شده است. بر اساس داده‌های تیم پروژه کل توکن‌ها به شکل زیر تقسیم می‌شوند:

  • پاداش استیکینگ: ۲۳.۵ درصد
  • حامیان: ۲۳ درصد
  • شرکای استراتژیک و ذخیره ارزش: ۵ درصد
  • جامعه و اکوسیستم: ۱۸.۵ درصد
  • بنیاد: ۱۰ درصد
  • مشارکت کنندگان اصلی: ۲۰ درصد

۲.۳ میلیارد توکن به صورت خودکار به عنوان پاداش به سهامداران و نمایندگان برای ایمن‌سازی شبکه در طی ده سال پرداخت می‌شود. کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن رز خود به تامین امنیت بلاک چین اوآسیس کمک کنند و سالانه تا ۲۰ درصد سود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ارز دیجیتال sxp سوایپ + آموزش خرید و نمودار

پیش بینی قیمتی ارز دیجیتال رز

با توجه به ارتقاها، پیشرفت‌ها و تغییرات در بلاک‌چین این شبکه آیا باید منتظر رشد قیمتی این ارز دیجیتال باشیم؟ در ادامه به بررسی آینده قیمتی این دارایی طبق پیش بینی‌های سایت کوین‌کورا CoinQuora خواهیم پرداخت.

عملکرد در سال ۲۰۲۲

با توجه به ریزش بازار ارزهای دیجتال در ابتدای ۲۰۲۲ اما این توکن عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. اگر بازار دوباره به دست گاو‌ها بیافتد انتظار می‌رود تا انتهای امسال به ۰.۷۹۵دلار برسد که عملکردی عالی برای این ارز است.

برعکس اگر سرمایه‌گذاران از این ارز حمایت نکنند، خرس‌ها ممکن است زمام امور را در دست بگیرند و رز از موقعیت صعودی خود خارج شود. به عبارت ساده تر، قیمت رز در بدترین حالت ممکن است به محدوده ۰.۲ دلار برسد.

پیش بینی قیمتی تا ۲۰۲۶

اگر روند صعودی ۲۰۲۲ ادامه دارد باشد رز پتانسیل رشد تا ۲.۵ دلار را تا انتهای سال ۲۰۲۳ خواهد داشت. در کل طبق داده‌های تکنیکال سقوط هیچ قیمتی برای رز انتظار نمی‌رود.

اگر ارز دیجیتال رز سطح حمایتی خود در حدود میانگین متحرک روزانه خود را در این سال‌ها حفظ کند تا انتهای سال ۲۰۲۶ به ترتیب انتظار رشد قیمتی تا محدوه‌های ۵ دلار، ۱۰ دلار و تا آخر ۲۰۲۶ حداکثر ۱۵ دلار دور از انتظار نیست.

ارز دیجیتال رز را از کجا بخریم؟

با توجه به عملکر فوق‌العاده این ارز در سال ۲۰۲۱ صرافی‌های نامداری در سراسر جهان این ارز را در بازار خود لیست کردند.

در حال حاضر می‌توان این ارز را با جفت ارزهای اتریوم، بیت کوین، بایننس یو اس دی، بایننس کوین، بیت کوین و ارزهای فیات چون دلار معامله کرد.

از بایننس، کوکوین، بیتفینکس، کوین‌لیست پرو، کوینکس، هات بیت و … می‌توان به عنوان صرافی‌های معتبری که این ارز را لیست کرده‌اند، نام برد.

به زودی منتظر این ارز پر پتانسیل در صرافی اکسکوینو هم باشید.

کیف‌پول‌های توکن رز

شبکه اوآسیس یک کیف پول تحت وب به نام Oasis Web Wallet دارد که آن را بهترین راه برای ذخیره و به اشتراک‌گذاری توکن‌های رز معرفی می‌کند. این کیف پول یک رابط کاربری شیک برای تراکنش‌های سریع این توکن در کنار پروتکل‌های امنیتی قوی و احراز هویت مبتنی بر حافظه برای محافظت از موجودی کیف پول شما ارائه می‌کند.

در کنار این کیف پول می‌توان از کیف پول سخت افزاری لجر، کیف پول تحت وب RockX، انتم anthem و کیف پول موبایل بیت‌پای Bitpie استفاده کرد.

سخن پایانی

در مجموع شبکه اوآسیس یک بلاکچین اثبات سهام امیدوارکننده با سه ویژگی کلیدی است؛ حریم خصوصی، مقیاس پذیری و تطبیق پذیری.

این پروژه ترکیبی از پولکادات و اتریوم است اما ویژگی‌های محرمانه و رعایت حریم خصوصی آن موارد استفاده جدیدی را برای امور مالی غیرمتمرکز و همچنین داده‌های توکنیزه شده ایجاد می‌کند.

با تأکید بر اقتصاد داده مسئولانه، فناوری پردازش و قراردادهای هوشمند محرمانه، پتانسیل شبکه اوآسیس را می‌توان بی حد و حصر خواند.

در کل اوآسیس پروژه‌ای است که قطعا ارزش توجه بیشتری را دارد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.