معرفی کامل ارز دیجیتال سوشی Sushi

مقدمه

در این مقاله قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال سوشی سواپ SushiSwap و توکن سوشی یکی از جدیدترین پروژه‌های ایجادشده در زمینۀ دیفای Defi و پلتفرم‌های استخر نقدینگی، بپردازیم. افراد می‌توانند در این پلتفرم توکن‌های خود را به استخرهای نقدینگی اضافه کنند و در قبال این کار، توکن‌های سوشی و دیگر توکن‌ها را به عنوان پاداش دریافت کنند و از این طریق به کسب سود بپردازند.

در ادامه به چگونگی انجام این فرآیند و انجام مبادله در صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که همه می‌توانند با این فرآیند سود به دست آورند. این مقاله همه چیز درمورد ارز دیجیتال سوشی که یکی از آینده‌دارترین رمزارزهای دنیاست را در اختیارتان قرار می‌دهد.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

سوشی سواپ SushiSwap چیست؟

سوشی سواپ یک اکوسیستم غیرمتمرکز و تحت مدیریت جامعه است که در بستر اتریوم و سایر بلاک چین‌ها ساخته شده است. محصولات اصلی شامل بازارسازی خودکار ای‌ام‌ام AMM، صرافی غیرمتمرکز، بازار پول غیرمتمرکز دی‌ام‌ام DMM، ابزارهای بازده و مشتقات سهام است.

سوشی سواپ یک پلتفرم جدید و غیرمتمرکز و به عنوان استخر دیفای با توکن داخلی سوشی SUSHI است. این پلتفرم خودکار، توسط کاربران مستقل آن و به روش رای‌گیری اداره می‌شود. این پلتفرم در سپتامبر ۲۰۲۰ به عنوان یک یونی‌ سواپ Uniswap تکامل یافته برای بازارهای مالی غیرمتمرکز ای‌ای‌ام راه‌اندازی شد.

هدف سوشی سواپ، تنوع بخشیدن به بازارهای مالی ای‌ام‌ام است. هدف دیگر افزودن ویژگی‌هایی مانند پرداخت ‌جایزه با توکن سوشی به اعضای شبکه است. این مورد قبلا دریونی سواپ وجود نداشته است. ای‌ام‌ام که ابزار پر طرفداری در بین کاربران ارز دیجیتال است، مبادلات غیرمتمرکزی هستند که از قراردادهای هوشمند برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌نمایند.

سوشی سواپ SushiSwap چیست؟
سوشی سواپ SushiSwap چیست؟

این ابزار از مشکلاتی مانند مسائل نقدینگی که مانع مبادلات غیرمتمرکز است، جلوگیری می‌کند.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ سوشی سواپ در واقع پلتفرمی است که کاربران توکن‌های خاصی را به ازای سرمایه‌گذاری در استخرهای مخصوص سوشی سواپ دریافت می‌کنند.

این پلتفرم به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز با ارائه ویژگی‌های اصلی دیفای، نقدینگی زیادی را به سمت خود جذب کرد و عنوان بهترین رغیب یونی سواپ را گرفت. از تفاوت‌های عمده بین سوشی سواپ و یونی سواپ می‌توان به سیستم پاداش‌دهی آن‌ها و دریافت پاداش ویژه اشاره کرد.

در سوشی سواپ کاربران می‌توانند با دریافت تمام و کمال نقدینگی خود همچنان سود دریافت کنند در حالیکه در یونی سواپ به محض دریافت نقدینگی و عدم تامین مالی دیگر پاداشی به کاربران تعلق نخواهد گرفت.

تامین‌کنندگان اولیه نقدینگی به عنوان مهم‌ترین مشارکت‌کنندگان این پروتکل حتی با برداشت وجوه، همچنان پاداش دریافت خواهند کرد. اما نکته حائز اهمیت این است که در صورت تداوم عدم تامین نقدینگی، این پاداش به تدریج کاهش خواهد یافت.

از دیگر ویژگی‌های اصلی و متفاوت سوشی سواپ، توکن سواپ و ییلد فارمینگ هستند که توکن سواپ برای معامله کاربرد دارد و ییلد فارمینگ برای سود کسب کردن از دارایی‌های موجود استفاده می‌شود.

 سوشی سواپ SushiSwap چیست؟
سوشی سواپ SushiSwap چیست؟

توکن ارزدیجیتال سوشی سواپ

توکن‌های سوشی به عنوان پاداش و در قبال مشارکت در تامین نقدینگی به کاربران پرداخت می‌شود. همچنین دارندگان این توکن‌ها در مدیریت شبکه نقش و دخالت دارند. علاوه بر این، مقداری از کارمزدهای پرداخت‌شده در این شبکه مطابق با تعداد توکن‌های نگهداری‌شده، بین دارندگان این توکن‌ها تقسیم می‌شود.

همچنین در مواقعی که دارندگان این توکن‌ها تصمیم می‌گیرند توسعه یا تغییری در شبکه ایجاد کنند، آن را با دیگر اعضای شبکه به اشتراک می‌گذارند و دارندگان توکن سوشی با استفاده از توکن‌های خود می‌توانند در رأی‌گیری شبکه شرکت داشته باشند.

یکی دیگر از استفاده‌هایی که کاربران از این توکن‌ها دارند، خرید و فروش و ترید آن‌ها در صرافی‌هایی همچون بایننس Binance، اف تی اکس FTX، اکی اکس OKEx و کسب سود از نوسانات قیمتی توکن سوشی است.

 توکن ارزدیجیتال سوشی
توکن ارزدیجیتال سوشی سواپ

بنیان‌گذاران سوشی سواپ

سوشی سواپ در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط یک نهاد غیردولتی با نام مستعار سرآشپز نومی Nomi و اکس ماکی XMaki صورت گرفت. جزئیات کمی از این دو نفر در دست است. آنها کدهای این پلتفرم را کنترل نموده، محصولات را توسعه می دهند و عملیات تجاری را مدیریت می‌کنند. این پروژه بلافاصله پس از راه‌اندازی کاربران زیادی را به خود جلب کرد و در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ در لیست صرافی بایننس قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت مبادله مشتقات صرافی اف‌تی‌اکس و شرکت بازرگانی آلامدا ریسرچ Alameda Research، سام بانکمن فرید در ۶ سپتامبر به طور عملی کنترل سوشی سواپ را به دست گرفت و در ۹ سپتامبر انتقال توکن‌ها را از یونی سواپ به سیستم عامل سوشی سواپ انجام داد.

پس از اخذ مدرک فیزیک از دانشگاه ام‌‌آی‌تی MIT، بانکمن-فرید Sam Bankman-Fried به شرکت تجاری کمی جین استریت پیوست، جایی که برای اولین بار با ارزهای رمزپایه روبرو شد. سام بانکمن-فرید اکنون نامی آشنا در فضای کریپتو است و او ابتدا از طریق لیست توکن سوشی در بورس مشتقات اف‌تی‌اکس درگیر سوشی سواپ شد.

 بنیانگذار سوشی سواپ
بنیانگذاران سوشی سواپ

توکنومیک

بر اساس سایت کوین مارکت کپ، توکن سوشی سهم ۰.۰۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و در رتبه ۱۴۰ بازار قرار گرفته است. کل عرضه در گردش این توکن ۱۲۷.۲۴۴.۴۴۳ سوشی و عرضه کل آن ۲۴۱.۲۱۶.۳۷۲ واحد سوشی است و حداکثر ۲۵۰ میلیون توکن دارد.

حجم معاملات روزانه آن ۱۰۷.۶۳۷.۴۷۱ دلار است. در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن سوشی سواپ معامله می‌شود، صرافی کوین تایگر CoinTiger با سهم %۱۸.۱۷ از حجم معاملات روزانه است.

 توکنومیک
توکنومیک

امنیت استفاده از شبکه سوشی سواپ چقدر است؟

سوشی سواپ تلاش می کند تا خطرات واریز وجوه در ‌‌‌قراردادهای هوشمند را از طریق افزایش قدرت حاکمیت کاربران خود، کاهش دهد. از سپتامبر ۲۰۲۰، حساب‌های مالی پروژه سوشی به طور رسمی تحت بررسی قرار نگرفته است اما‌ واریز وجوه به یک قرارداد هوشمند حتی برای پروژه‌های معتبر و درست همیشه خطراتی را با خود به همراه دارد.

به هر حال صرافی سوشی سواپ به وسیله تعدادی فرد ناشناس ایجاد شده است به همین دلیل،‌ واریز وجوه به آن‌ها  خطرناک‌تر می‌شود. با وجود اینکه سوشی سوآپ به عنوان فضای سرگرمی شناخته می‌شود همچنین اینکه هزینه‌های گس اتریوم بسیار زیاد است؛ به همین خاطر سرمایه‌گذاری کمتر می‌تواند کشت بیشتری با سود بهتر داشته باشد.

به همین خاطر، سوشی سواپ از تعدادی شرکت حسابرسی برای بررسی قرارداد‌های خود دعوت کرده است. با وجود اینکه حسابرسی امنیتی بسیار‌ گران هستند، از طرفی، کاربران مشتاق تامین بودجه حسابرسی برای طرح‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند، هستند.

امنیت استفاده از شبکه سوشی سواپ
امنیت استفاده از شبکه سوشی سواپ چقدر است؟

چه چیزی سوشی سواپ را منحصر به فرد می‌کند؟

سوشی سواپ در درجه اول به عنوان یک بازارساز خودکار، ای‌ام‌ام، دیده می‌شود که از طریق آن نقدینگی تجارت خودکار بین هر دو دارایی ارز دیجیتال تنظیم می‌شود. مخاطبان اصلی این پلتفرم، تاجران دیفای و نهادهای وابسته هستند که می‌خواهند از رونق توکن‌های این پروژه استفاده کرده و نقدینگی ایجاد نمایند.

چه چیزی سوشی سواپ را منحصر به فرد می‌کند؟
چه چیزی سوشی سواپ را منحصر به فرد می‌کند؟

این پلتفرم قصد دارد نسخه والد خود یعنی یونی سوآپ را بهبود بخشد. این سیستم عامل کارمزد ۰.۳ درصدی معاملات را در بخش نقدینگی خود کاهش می‌دهد در حالی که از توکن سوشی برای پاداش بخشی از هزینه‌های کاربران استفاده می‌نماید. توکن سوشی همچنین به کاربران حق برخورداری از حقوق حاکمیت را نیز می‌دهد.

ارز دیجیتال سوشی را از کجا بخریم؟

سوشی سواپ یک توکن قابل فروش با حجم عمده ای از معاملات است. از این‌رو، برای ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت توکن سوشی می‌توان از هر صرافی استفاده کرد. صرافی‌های زیادی امکان خرید توکن سوشی را برای کاربران فراهم می‌کنند، که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • صرافی بایننس :Binance پشتیبانی از جفت ‌ارزهای سوشی/ بیت ‌کوین و سوشی/ تتر USDT
  • صرافی گیت دات آی او Gate.io: پشتیبانی از جفت ارز سوشی/ تتر
  • صرافی بالانسرBalancer: پشتیبانی از جفت ارز سوشی/ چین ‌لینک LINK
  • صرافی هوبی گلوبال ‌Huobi Global: پشتیبانی از جفت ارز سوشی/ تتر
  • صرافیکوکوین ‌KuCoin: پشتیبانی از جفت ارز سوشی/ تتر
 ارز دیجیتال سوشی را از کجا بخریم؟
ارز دیجیتال سوشی را از کجا بخریم؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال سوشی

همان‌طور که می‌دانید، برای ذخیره ارزهای دیجیتال به کیف پول رمزارز نیاز دارید. این کیف پول‌ها در شکل‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی موجود هستند. بهترین کیف پول‌های سوشی سواپ عبارتند از:

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس  Ledger Nano S
  • متاماسک Metamask
  • اتمیک والت Atomic wallet
  • هایپر پی HyperPay
  • بایننس چین والت Binance Chain Wallet
  • سیف پل Safepal
  • تراست والت Trust Wallet
 کیف پول‌های ارز دیجیتال سوشی سواپ
کیف پول‌های ارز دیجیتال سوشی

سوشی سواپ چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای سوشی سواپ را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

عدم نیاز به احراز هویت: تمامی افراد می‌توانند بدون اینکه نیاز باشد عکسی از خودشان یا مدارک شناسایی‌شان ارائه کنند، در این پلتفرم به فعالیت بپردازند. عدم احراز هویت برای کشورهایی از جمله ایران که دچار تحریم و قوانین سفت و سخت بین‌المللی هستند،‌ بسیار مفید و کاربردی است.

توکن سوشی: به‌ازای فعالیت در استخرهای این صرافی، توکن سوشی دریافت خواهید کرد. می‌توانید این توکن را به اتریوم تبدیل کنید.

کارمزد: ۰.25 درصد از تراکنش‌ها به LPها و 0.05 درصد از هر تراکنش دوباره به سوشی تبدیل و به هولدرها به‌عنوان پاداش داده می‌شود.

کم بودن احتمال هک شدن و مسدود سازی حساب و کنترل کامل بر روی دارایی‌ها از دیگر مزایای سوشی سواپ به حساب می‌آید.

معایب

محصولات جدیدی که عرضه می‌شوند، بعد از گذشت زمان و استفاده از آن‌ها معایب و مزایای آن‌ها مشخص می‌شوند. در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین معایب سوشی سواپ، ضرر ناپایدار در استخرهای آن است. از راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ مدت زیادی نگذشته است به همین جهت تامین نقدینگی استخرها و توکن‌های این صرافی غیر متمرکز هنوز به ثبات نرسیده است.

به‌عنوان مثال در استخری که توکن سوشی و اتریوم داشته باشد، احتمال ضرر ناپایدار وجود دارد. همچنین کم بودن فراوانی رمزارزها در مقایسه با صرافی بایننس، محدودیت در حجم معاملات، نداشتن ابزاری مانند حد سود و ضرر و کارمزدهای بالا از جمله معایب سوشی سواپ است.

پیش بینی قیمت و آینده سوشی

صرافی سوشی ‌سواپ از لحاظ ارزش بازار، یازدهمین پروژۀ برتر حوزۀ دیفای محسوب می‌شود. ارزش بازار این پروژه در حال حاضر، بیش از 700 میلیون دلار است. اگرچه سوشی‌ سواپ از ارزش بازار بالایی برخوردار است، اما توکن سوشی در مقایسه با سایر توکن‌های بازار دیفای، قیمت پایین‌تری دارد. برای پیش‌بینی قیمت توکن سوشی، به دنبال سرویس‌هایی رفتیم که این نوع داده‌ها را بر اساس محاسبات هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

طبق وبسایت والِت اینوستور WalletInvestor، توکن سوشی برای سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت گزینه مناسبی نیست. بر اساس پیش‌بینی‌های این سرویس، قیمت توکن سوشی تا سال ۲۰۲۵، به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. به گفته والت اینوستور، در سال ۲۰۲۳، قیمت این توکن ممکن است به یک سنت نیز کاهش یابد.

بر اساس تحلیل تکنیکال، در یک شرایط مطلوب، قیمت توکن سوشی ممکن است به 30 دلار افزایش یابد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این توکن در مرحله تثبیت قیمت قرار دارد. در صورتی که اگر توکن سوشی وارد منطقه پشتیبانی شود، قیمت آن می‌تواند تا 40 دلار نیز افزایش یابد. البته، لازم به ذکر است که همه این اعداد نسبی هستند و در نهایت، قیمت توکن سوشی به حجم معاملات آن بستگی دارد.

پیش‌بینی قیمت و آینده سوشی در سال ۲۰۲۲

براساس وبسایت پرایس پردیکشن، پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۲۲ در صورتی که این روند صعودی ادامه پیدا کند، قیمت توکن سوشی سواپ به حداقل ۴.۳۰ دلار و حداکثر ۵:۱۵ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۴.۴۳ دلار در بازار رمزارز برسد و شاهد ریزش خاصی نخواهیم بود.

پیش‌بینی قیمت و آینده سوشی در سال ۲۰۲۳

 طبق وبسایت پرایس پردیکشن، پتانسیل سوشی سواپ بیشتر در نقطه حمایتی توسط کارآفرینان چینی ارائه شده است. قیمت سوشی سواپ، پویایی و نوسانات را نشان داده است. از این‌رو، به گفته تحلیلگران پیش‌بینی می‌شود که قیمت سوشی سواپ یک بار دیگر به دلیل استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق به حداقل ۶.۲۱ دلار و حداکثر ۷.۶۴ دلار با میانگین قیمت معاملاتی ۶.۴۳ دلار در بازار رمزارز برسد.

پیش‌بینی قیمت و آینده سوشی در سال ۲۰۲۴

طبق آخرین به روزرسانی‌ها، براساس وبسایت پرایس پردیکشن پیش‌بینی قیمت، آینده سوشی سواپ و طبق پروژه‌های جدید این پلتفرم، سرمایه‌گذاران سوشی می‌توانند در سال ۲۰۲۴ انتظار مشارکت‌های زیادی را داشته باشند. علاوه بر این، ممکن است قیمت سوشی را در بازار رمزارز افزایش دهد چون بهترین سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز است و قیمت آن به حداکثر ۱۰.۹۴ دلار برسد.

پیشبینی قیمت و آینده سوشی در سال ۲۰۲۵

طبق نظر تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵، قیمت سوشی سواپ می‌تواند به حداکثر ۱۶.۱۶ دلار افزایش یابد. با این حال، رسیدن به این سطح از قیمت نمی‌تواند برای سوشی چندان دشوار باشد زیرا اهداف قیمت متوسط​​، کوتاه‌مدت و بلند‌مدت برای خرید یا فروش سفارشات مشخص می‌شود. این نشان می‌دهد که طبق پیش‌بینی‌ها، سوشی به احتمال زیاد در پنج سال آینده به به بالاترین قیمت خود می‌رسد.

بررسی قیمت و آینده سوشی
پیش‌بینی قیمت و آینده سوشی

سخن نهایی

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال سوشی سواپ و توکن سوشی پرداختیم. سوشی سواپ یکی از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده استخرهای نقدینگی است و کاربران می‌توانند با اضافه کردن نقدینگی مورد نظر خود به این استخرها به کسب سود و درآمد از آن بپردازند. با توجه به اهداف این پروژه برای سال‌های آینده و رشد پروژه‌های دیفای، ممکن است که آینده روشنی در انتظار این ارز دیجیتال باشد.

سوشی سواپ پروتکل موفق یونی سواپ را به چالش می‌کشد؛ در واقع سوشی سواپ یک فورک از یونی سواپ است که تفاوت اصلی آن در حق حاکمیت است. سوشی سواپ پس از پایان دوره توزیع اولیه دو هفته‌ای، در آزمایش واقعی قرار می‌گیرد.

یکی از تهدیدهای بالقوه برای سرمایه گذاران و معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال، امکان بلوکه شدن حسابشان در صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های بین المللی است. سرمایه فرد، دست رنج مدت‌ها زحمت اوست و نباید به علت مسائلی چون تحریم و بلوکه شدن حساب آن را به راحتی به خطر انداخت. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، افراد می توانند از طریق صرافی معتبر اکسکوینو، معاملات خود را انجام دهند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.