ارز دیجیتال سوپر فارم SUPER چیست + پیش‌بینی 10 ساله قیمت
ارز دیجیتال سوپر فارم SUPER چیست + پیش‌بینی 10 ساله قیمت

ارز دیجیتال سوپر فارم SUPER چیست + پیش‌بینی 10 ساله قیمت

سوپر فارم یک پلتفرم میان‌زنجیره‌ای (cross-chain) دیفای است که هدف اصلی آن تسهیل ورود کاربران به دنیای توکن‌های غیرمثلی و ایجاد این توکن‌هاست. سوپر فارم دارای بازار NFT منحصربه فرد خود است و به کاربران این امکان را داده تا با ایجاد توکن‌های غیرمثلی خود سودآوری کنند.

با توجه به اینکه سوپر فارم یک پروژه نوپا و پرطرفدار است جای رشد و پیشرفت زیادی داشته و می‌تواند همکاری‌های زیادی را با پلتفرم‌های مختلف گیمینگ داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با پروژه ارز دیجیتال سوپر فارم بیشتر آشنا کنیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

پلتفرم سوپر فارم چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم سوپر فارم یک پلتفرم دیفای بین زنجیره‌ای برای ایجاد یا فارمینگ NFT است. نکته قابل توجه و مثبت در رابطه با این پلتفرم این است که استفاده از آن نیاز به دانش کدنویسی ندارد. البته این به معنای کیفیت و یا کارکرد پایین این پلتفرم نیست و بزرگترین مزیت آن کاهش پیچیدگی‌های فنی در ایجاد این توکن‌هاست.

پلتفرم سوپر فارم چیست؟

در واقع هدف اصلی پلتفرم سوپر فارم، ایجاد آسان توکن‌های غیرمثلی برای افراد مختلف با هر سطحی از دانش و آگاهی و افزودن ارزش به این NFTها است و فرایند توکنی کردن را از طریق مجموعه‌ای از ابزار بصری و مورد پسند کاربران تازه‌کار آسان می‌کند.

توکن‌های غیرمثلی (NFT) چیست؟

همانطور که همه ما می‌دانیم بازار توکن‌های غیرمثلی یا همان NFT امروزه از رونق زیادی برخوردار است و با گذشت زمان به تعداد علاقه‌مندان به این بازار و توکن‌های NFT افزوده می‌شود. به همین موازات هم هر روز شاهد روی کار آمدن پروژه‌های بلاک‌چینی بیشتری برای بهره‌گیری از پتانسیل NFT و فارمینگ NFT هستیم.

در واقع توکن‌های غیرمثلی به دارایی‌های دیجیتالی گفته می‌شود که می تواند بیانگر همه چیز باشد، از آثار هنری گرفته تا هویت افراد. این توکن‌ها نه قابلیت جعل دارند نه کپی و دلیل آن هم این است که هر یک از این توکن‌ها دارای متا داده مختصی به خود و منحصربفردی است.

توکن‌های غیرمثلی (NFT) چیست؟

NFTها ایجاد و ساخت نسخه بلاک‌چینی دارای‌های واقعی را امکان‌پذیر می کنند. با توجه به اینکه این توکن‌ها قابل برنامه‌نویسی هستند، می‌توان ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربفرد و متفاوتی را بسته به نیاز خالق آن، به آنها داد.

با این تفاسیر و با توجه به نقش کلیدی و مهم آن، NFTها به بخشی جدایی‌ناپذیری از بخش مالی غیرمتمرکز تبدیل شده‌اند و یکی از پروژه هایی که این روزها از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار است پروژه ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm است.

ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm چیست؟

توکن بومی و اصلی پلتفرم سوپر فارم به همین نام نامگذاری شده و در بازار ارزهای دیجیتال با علامت اختصاری SUPER شناخته می‌شود.  این توکن‌ از دسته توکن‌های اتریومی و با استاندارد ERC-20 هستند. سوپر فارم یک توکن چند منظوره است که از آن می‌توان به عنوان واسطه‌ مبادلاتی یا پرداخت کارمزد تراکنش‌ها یا نظارت بر پروتکل استفاده کرد. دارندگان توکن سوپر فارم امکان دسترسی به محصولات و برنامه‌های موجود در اکوسیستم گیمینگ سوپر فارم و همچنین محصولات شرکای سوپر فارم در عرصه بازی‌های کامپیوتری و ایردراپ‌های NFT را دارند.

یکی از مزایای داشتن این توکن برخورداری از حق رای‌دهی در پلتفرم سوپر فارم است. به عبارت ساده‌تر دارندگان این توکن‌ها می‌توانند در فرایند تصمیم‌گیری و یا ارائه پروپوزال‌ها برای ایجاد تغییر یا اصلاح در این پلتفرم شرکت کنند.

ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm چیست؟
ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm چیست؟

نکته قابل توجه اینکه میزان قدرت در این رای دهی به تعداد توکن‌های افراد بستی دارد. به این معنی که افراد با تعداد توکن‌های بیشتر حق رای‌دهی بیشتری در این پلتفرم خواهند داشت.

علاوه‌براین، افرادی که می‌خواهند به ویژگی‌های مهم پلتفرم سوپر فارم دسترسی داشته باشند باید ان نکته را در نظر داشته که تنها آن دسته از کسانی که دارنده توکن سوپر هستند چنین اختیار و دسترسی را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

توکن سوپر فارم چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارد؟

ارز دیجیتال سوپر فارم با نماد اختصاری SUPER، توکن بومی این پلتفرم است و نقش مهمی در اکوسیستم SuperFarm ایفا می‌کند. برخلاف دیگر پلتفرم‌های بلاک‌چین، که توکن بومی آنها گاهی اوقات فاقد ابزار ضروری است، SUPER طیف وسیعی از کاربردها را در SuperFarm به دارندگان می‌دهد.

توکن سوپر فارم چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارد؟
توکن سوپر فارم چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارد؟

از جمله کاربردهای اصلی و مهم توکن سوپر فارم که در پلتفرم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • مدیریت: با توجه به اینکه پلتفرم سوپر فارم در آینده به دنبال غیرمتمرکزسازی کامل است، سیستم نظارتی آن تحت اختیار و مدیریت جامعه قرار دارد. این بدان معناست که دارندگان توکن‌های سوپر فارم در ایجاد تغییرات و بررسی پیشنهادات ارائه‌شده توسط افراد نقش داشته و قدرت رای‌دهی دارند.
  • استیکینگ: دارندگان توکن سوپر فارم نه تنها از حق رای دهی در این پلتفرم برخوردارند بلکه این امکان را داشته تا با استیکینگ یا سپرده‌گذاری توکن‌های خود به دریافت پاداش و افزایش توکن‌های خود بپردازند.
  • فارمینگ: منظور از ویژگی فارمینگ این است که علاوه‌بر پاداش استیکینگ با ارز دیجیتال سوپر فارم، دارندگان این توکن‌ها در صورت استیکینگ توکن SUPER خود می‌توانند در کسب پاداش‌های NFT هم شرکت داده شوند. در این شرایط، کاربران با استیکینگ ارزهای خود برای دریافت توکن‌های NFT، قادر به دریافت پاداش NFT انحصاری و ارائه‌شده توسط پلتفرم سوپر فارم و یا فارم‌های شریک سوپر فارم خواهند بود.
    علاوه‌براین، علاقه‌مندان به ایجاد فارم‌های انحصاری خود می توانند این کار را در این پلتفرم انجام دهند. برای انجام این کار داشتن حدقل ۱۰۰ هزار توکن SUPER الزامی است. هدف از داشتن این میزان از توکن کاهش احتمال کلاهبرداری در این پلتفرم و ترغیب کاربران برای خرید این توکن به منظور ایجاد فارم‌های با کیفیت بالاست.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm

پروژه ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm در سال ۲۰۲۱ طراحی و راه‌اندازی شد. الیوت وینمن (Elliot Wainman)، یکی از تریدرهای مطرح در حوزه ارزهای دیجیتال، که به EllioTrades هم معروف است از بنیانگذاران اصلی این پروژه است. وینمن علاوه‌براین در زمینه تولید محتوا و اینفلوئنسری در شبکه‌های مجاری همچون توییتر و یوتیوب نیز فعالیت دارد.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm
تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm

وینمن به همراه تیمی از توسعه‌دهندگان مطرح و حرفه‌ای از جمله با تیموتی کلنسی (Timothy Clancy) به عنوان توسعه‌دهنده اصلی این پروژه همکاری کرده است. کلنسی پیش از این به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان و بنیانگذاران شرکت آموزشی VR مشغول به فعالیت بوده است.

گفتنی است پروژه SuperFarm هنوز راه زیادی برای توسعه و تکامل بخش‌های مختلف خود داشته و قابلیت‌های بیشتری همچون معامله و تجارت NFT‌ها به آن اضافه خواهد شد.

آیا سوپر فارم اولین پلتفرم فارمینگ توکن‌های غیرمثلی بوده؟

SuperFarm اولین پلتفرمی نبوده که فارمینگ NFT را ارائه کرده است. در واقع پروتکل میم (Meme) در آگوست ۲۰۲۰، برای اولین بار این ایده را پذیرفت و فارمینگ NFT را راه اندازی کرد. Meme قفل‌کردن توکن‌های MEME را فعال کرد و به کسانی که این کار را انجام می‌دادند یک امتیاز در روز پاداش می‌داد.

پس از جمع‌آوری امتیازات کافی، کاربران می‌توانستند NFTهای خود را از مجموعه Genesis Meme انتخاب کنند. امروزه، این NFT‌های Genesis به عنوان کلکسیون‌های کمیاب از ابتدای تاریخ راه‌اندازی ارزهای دیجیتال ده‌ها هزار دلار ارزش دارند. پلتفرم سوپر فارم NFTها و به ویژه کلکسیون Genesis خود را تولید می‌کند، و این توکن‌ها به دارندگان ارز دیجیتال سپر فارم SUPER و سهامدارانی که Genesis NFTها را کشت یا همان فارم می‌کنند، داده می‌شود.

آیا سوپر فارم اولین پلتفرم فارمینگ توکن‌های غیرمثلی بوده؟
آیا سوپر فارم اولین پلتفرم فارمینگ توکن‌های غیرمثلی بوده؟

SuperFarm همچنین به سایر افراد کمک می کند تا فارم‌های NFT خود را بر روی پلتفرم‌های خود راه اندازی کنند تا فرآیند ساده شود و دیگر نیاز به کدنویسی نباشد. مشوق‌هایی هم برای پروژه‌های ایجاد مزارع در SuperFarm وجود دارد. سوپر فارم از دارندگانش می‌خواهد تا توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند، تا در ازای آن به تعداد و ارزش این توکن‌ها اضافه شده و در مقابل، احتمال فروش آن‌ها کاهش پیدا کند.

چه چیزی سوپر فارم SuperFarm را منحصربه‌فرد می‌کند؟

هدف SuperFarm ایجاد یک اکوسیستم منحصر به فرد برای NFT‌های با عملکرد بالا و در یک محیط واحد است که دسترسی به بازارها و ابزارهای NFT را فراهم می‌کند. هدف اصلی این پروژه این است که کاربرانی را که در زمینه کدنویسی تجربه ندارند، قادر سازد تا به راحتی توکن‌های غیرمثلی با ارزش دیجیتالی خود را ایجاد کنند.

یکی دیگر از مواردی که SuperFarm را به یک پروژه منحصربه‌فرد در بخش DeFi تبدیل می‌کند این است که تعاملات ساده‌ NFTها را برای دارندگان این توکن‌ها فراهم می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند به راحتی NFT‌های خود را با سایر دارندگان NFT تعویض کنند و همچنین به خرید، فروش، فارمینگ و کسب درآمد از طریق این توکن‌ها بپردازند. تمامی این قابلیت‌ها حول یک اکوسیستم منحصربه‌فرد می‌چرخند که به‌طور خاص طراحی شده است تا توکن‌های غیرمثلی را به دارایی‌های مطلوب‌تری در بلندمدت تبدیل کند.

با ادامه توسعه پروژه ارز دیجیتال سوپر فارم، این پلتفرم می‌تواند به مکانی منحصربفرد و رده یک برای NFT‌ها تبدیل شود.

شرکای اصلی سوپر فارم

یکی دیگر از نقاط قوت مهم سوپر فارم، تعداد شراکت‌هایی است که تیم این ارز دیجیتال در مدت زمان کوتاهی بعد از شروع فعالیت خود به دست آورده است. انیموکا برندز (Animoca Brands) شاید محبوب‌ترین برندی باشد که در زمینه بازی‌های بلاک‌چینی و سرگرمی‌های دیجیتالی پیشرو است، دقیقاً همان شرکتی که سوپر فارم قصد جذب آن را دارد.

Animoca دارای طیف وسیعی از محصولات، از جمله توکن REVV از بازی فرمول یک بلاک‌چین، DeltaTime، و Sandbox، بازی بلاک‌‌‌چینی OpenWorld، است. انیموکا همچنین با شرکت Quidd شراکت دارد، که متخصص در کارت‌های تجارت دیجیتال برای کسب و کارهایی مانند Rick and Morty، Hello Kitty، Dr. Seuss، و Adventure Time است. این موضوع فرصت‌های تجاری بیشتری را برای سوپرورس (Superverse)، رابط کاربری گیمینگ سوپر فارم برای رشد در بازارهای اصلی فراهم کند.

از نظر راه‌حل‌هایی برای کاهش هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم (Gas Fee)، سوپر فارم دو شراکت مهم و بزرگ دارد. یکی از این شرکت‌ها مربوط به پروتکل ایمیوتبل ایکس (Immutable X) است که با ایجاد یک راه حل لایه ۲ اتریومی برای NFT‌ها با استفاده از فناوری گواه اثبات دانش صفر (ZK-rollup) در فضای NFT بسیار موثر عمل کرده است.

شرکای اصلی سوپر فارم
شرکای اصلی سوپر فارم

فناوری ZK-rollup کاربران را قادر می‌سازد تا بدون اینکه یک زنجیره جانبی متمرکز باشند و بدون پرداخت هیچ هزینه کارمزدی به انجام تراکنش‌ها و معاملات همتا به همتا بپردازند و نگران سرمایه خود نباشند چراکه نگهداری و حفظ کلیدهای خصوصی حساب کاربران در اختیار خودشان است.

SuperFarm با همکاری با Immutable X قادر است این خدمات را به کاربران خودش ارائه دهد. علاوه‌براین، ارز دیجیتال سوپر فارم بر روی شبکه پالیگان هم اجرا شده و از این شبکه پشتیبانی می‌کند. این اقدام، یک راه‌حل میان زنجیره‌ای برای مشکل هزینه‌های تراکنش‌ها است، زیرا امکان استخراج و فارمینگ NFTها در سیستم پالیگان را با پرداخت کمترین کارمزد بویژه برای آن دسته از توکن‌های NFT که ممکن است با هزینه گس اتریوم قیمت‌گذاری شوند امکان‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازی‌های بلاک‌چینی

توکنومیک ارزدیجیتال سوپر

در حال حاضر ارزش بازار این رمز ارز ۵۸،۲۹۴،۲۰۶ دلار بوده و ۲۸۷،۳۳۱،۸۷۸ توکن SUPER از مجموع ۹۹۹،۹۹۸،۰۷۷ در گردش است. ارز دیجیتال سوپر فارم عرضه محدودی دارد، دقیقاً مانند بیت‌کوین، که به عنوان یک مکانیسم ضد تورم برای جلوگیری از کاهش ارزش آن توکن عمل می‌کند و به این معنی است که پس از اتمام عرضه، هیچ توکن جدیدی نباید ضرب و ایجاد شود.

توکنومیک ارزدیجیتال سوپر
توکنومیک ارزدیجیتال سوپر

قیمت ارز دیجیتال سوپر فارم در زمان نگارش این مقاله و بر اساس داده‌های به‌دست آمده از سایت کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap) ۰.۱۴۴۸ دلار آمریکا با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۹،۳۳۵،۴۶۱ دلار است. بر اساس همین داده‌ها، ارز دیجیتال سوپر فارم در حال حاضر رتبه ۳۲۹ در میان رمز ارزهای بازار را به خود اختصاص داده است.

امنیت پلتفرم سوپر فارم چگونه تامین می‌شود؟

شبکه ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm در شبکه اتریوم اجرا می‌شود که همین موضوع SUPER را به یک توکن با استاندارد ERC-20 تبدیل می‌کند. این پلتفرم از طریق الگوریتم اتریومی، Ethash، که بر اساس مکانیسم اجماع اثبات کار است، ایمن شده است. توکن‌های SUPER قابل استخراج نیستند، اما این اکوسیستم از طریق شبکه استخراج‌کننده‌های اتریوم (ETH) ایمن می‌شود.

امنیت پلتفرم سوپر فارم چگونه تامین می‌شود؟
امنیت پلتفرم سوپر فارم چگونه تامین می‌شود؟

چطور ارز دیجیتال سوپر فارم بخریم؟

حتما می‌دانید که اولین قدم برای خرید و فرو ش ارزهای دیجیتال ثبت‌نام در صرافی‌های معتبر داخلی یا خارجی و استفاده از امکانات و خدمات این صرافی هاست. از آنجایی که بسیار یاز صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران، فهالیت کاربران کشورمان را محدود کرده و امکان دسترسی آنها به خدمات این پلتفرم‌ها را نمی‌دهند، کاربران ایرانی ترجیح می هند از یکی از صرافی های معتبر داخلی برای فعالیت‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال موردنظر خود استفاده کنند.

در همین رابطه، صرافی اکسکوینو به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های معاملاتی رمز ارزهای معتبر در ایران با برخورداری از طیف وسیع و متنوعی از ارزهای دیجیتال امکان خرید و فروش و مبادله بیش از ۲۰۰ رمز ارز را در دو محیط امن مبتدی و حرفه‌ای برای کاربران فراهم آورده است.

چطور ارز دیجیتال سوپر فارم بخریم؟
چطور ارز دیجیتال سوپر فارم بخریم؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان به خرید ارز دیجیتال سوپر فارم هستید می‌توانید بعد از ثبت‌نام و تکمی فرایند احراز هویت به خرید و فروش و یا معامله این رمز ارز محبوب در صرافی اکسکوینو بپرازید.

خبر خوب اینکه اکسکوینو علاوه‌بر پلتفرم معاملاتی خود مجهز به اپلیکیشن کیف پول رمز ارزی منحصربه فردی بوده که قابل نصب بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS است. به این ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از این کیف پول، در هر زمان و هر مکانی به راحتی به حساب کاربری خود دسترسی داشته و به فعالیت بپردازند.

صرافی‌های پشتیبان‌کننده ارز دیجیتال سوپر فارم

از جمله مهمترین و معتبرترین صرافی‌های خارجی که از ارز دیجیتال سوپر فارم پشتیبانی می‌کنند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • صرافی بایننس Binance
  • صرافی کوکوین Kucoin
  • صرافی یونی‌سواپ Uniswap
  • صرافی گیت Gate.Io
  • صراف کوین‌بیس Coinbase
  • صرافی پنکیک سواپ Pancakeswap
  • صرافی سوشی‌سواپ SushiSwap
v
صرافی‌های پشتیبان‌کننده ارز دیجیتال سوپر فارم

علاوه‌براین، با مراجعه به سایت‌ کوین‌مارکت‌کپ می‌توانید در قسمت مارکت با جستجوی رمز ارز موردنظر خود لیست کامل صرافی‌هایی که از آن ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را مشاهده بفرمایید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال سوپر

بسیاری از کاربران و فعالان این بازار بعد از خرید ارزهای دیجیتال مورد دلخواه خود تمایل به ذخیره و نگهداری آنها در محیطی امن و قابل اطمینان دارند. کیف پول‌های ارز دیجیتال بهترین ابزاری است که به ککمک این افراد می‌آید.

مسئله‌ای که برای خیلی از کاربران چالش‌برانگیز بوده و آنها را در انتخاب یک کیف پول مناسب و مطمئن دچار مشکل می‌کند اضافه‌شدن تعداد و تنوع این کیف پول ها در بازار است. اما توجه داشته باشید بهترین راه انتخاب یک کیف پول مناسب این است که در زمان انتخاب آن، نیازها و خواسته‌های خود را در نظر گرفته و متناسب با آن به خرید یا نصب کیف پول موردنظر بپردازید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال سوپر

کیف پول‌های سخت افزاری مانند کیف پول ترزور (Trezor) و لجر (Ledger) که به آن کیف پول‌ سرد هم گفته می‌شود از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال با امکان ذخیره‌سازی و پشتیبا‌ن‌گیری آفلاین است. با این حال، این نکته را هم در نظر داشته باشید که استفاده از این کیف پول‌ها به دانش فنی زیادی نیاز دارد.

همچنین با توجه به اینکه کیف پول‌های سخت افزاری امن‌ترین و مطمئن ترین نوع کیف پول‌های رمز ارزی محسوب می‌شوند تهیه و خرید آنها هم هزینه زیادی داشته و همین مسئله باعث شده که کمتر از سوی کاربران مورد استقبال قرار گیرد.

از طرفی دیگر، کیف پول‌های نرم افزاری یا کیف پول‌های گرم گزینه دیگری برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. استفاده از این کیف پول‌ها رایگان و آسان بوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را بر روی گوشی‌های هوشمند یا دسکتاپ نصب و راه‌اندازی کرد.

اگرچه استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری در مقایسه با نوع سخت افزاری راحت‌تر و مقرون به‌صرفه تر است، اما این کیف پول ها از امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری برخوردارند.

کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های تحت وب دسته دیگری از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال است که این نوع کیف پول نیز استفاده رایگان و آسانی دارد و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، کیف پول‌های تحت وب هم از دسته کیف پول‌های گرم محسوب می‌شوند و نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری از امنیت کمتری برخوردار هستند

همانطور که پیشتر گفتیم ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm یک توکن ERC-20 است، به این معنی که SUPER را می‌توان در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند ذخیره کرد. از بهترین و مطرح‌ترین کیف پول‌هایی که می‌توانید از آن برای ذخیره از ارز دیجیتال سوپر فارم کنید به کیف پول نرم افزاری سیف پل (SafePal) و کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet) می‌توان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کیف پول‌های ارز دیجیتال

آینده ارز دیجیتال سوپر

ارز دیجیتال سوپر فارم هم مثل خیلی از رمز ارزهای دیگر ممکن است در طول مدت زمان کوتاهی کاهش و یا افزایش قیمت داشته باشد اما ارزش ذاتی آن از طرق مختلف مثل ظرفیت فنی، تکنولوژی، پیشرفت‌ها و موارد کاربرد و اتسفاده از آن تعریف می‌شود.

ارزش فنی ارز دیجیتال سوپر فارم توسط ابزارها و ویژگی‌های کاربرپسند برای ایجاد، استقرار و فارمینگ NFTها پشتیبانی می‌شود. پروژه ارز دیجیتال سوپر فارم به اندازه کاربرد آن ارزشمند است که این مورد را در حجم معاملات این رمز ارز می توان مشاهده کرد.

پروژه SuperFarm از پروژه‌های نوپا است و تازه شروع به کار کرده است و در حال حاضر در فاز نخست نقشه راه سه مرحله‌ای خودش قرار دارد. برنامه‌های آینده این پروژه شامل مواردی از جمله سازگاری چند زنجیره‌ای، بازی‌های ویدیویی توسعه‌یافته توسط تیم SuperFarm و کیت توسعه نرم افزار (SDK) برای بازی است.

کیف پول‌های ارز دیجیتال سوپر
کیف پول‌های ارز دیجیتال سوپر

پروژه ارز دیجیتال سوپر فارم قصد دارد به همکاری با شرکت‌های بازی، هنرمندان و سازندگان، هم در داخل و هم خارج از فضای کریپتو ادامه دهد. از آنجا که ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm در فوریه ۲۰۲۱ در اوج هیاهو و رونق بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) راه اندازی شد، صعود و سقوط چشمگیر آن باعث شد تا مسیر دشوار و پر دست‌اندازی را در پیش بگیرد.

علاوه‌براین، این یک واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که پروژه‌های بلاک‌چینی معمولاً مشکلات توسعه زیادی دارند و پروژه‌های بلندپروازانهای مانند SuperFarm ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا نتیجه دهند. در صنعت رو به رشدی مانند NFT‌ها، عواملی مانند اثرات شبکه وجود دارد که پیش‌بینی آنها سخت است.

از سوی دیگر، اگر قرار باشدSuperFarm یک بازی موفق ایجاد و راه اندازی کند، پذیرش آن می‌تواند بسیار سریع اتفاق بیفتد، همانطور که اخیراً شاهد محبوبیت بالای بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) بودیم.

پیش‌بینی قیمت سوپر فارم در ۱۰ سال آینده

سالحداقل قیمت میانگین قیمتحداکثر قیمت
۲۰۲۲۰.۲۰۰.۲۱۰.۲۴
۲۰۲۳۰.۳۰۰.۳۱۰.۳۶
۲۰۲۴۰.۴۵۰.۴۶۰.۵۳
۲۰۲۵۰.۶۳۰.۶۵۰.۷۸
۲۰۲۶۰.۹۰۰.۹۳۱.۰۹
۲۰۲۷۱.۳۲۱.۳۵۱.۶۰
۲۰۲۸۱.۸۴۱.۹۱۲.۳۰
۲۰۲۹۲.۶۸۲.۷۷۳.۲۹
۲۰۳۰۴.۱۳۴.۲۷۴.۷۳
۲۰۳۱۶.۳۰۶.۵۱۷.۳۳
پیش‌بینی قیمت آینده سوپر فارم

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تمامی جزئیات و مطالب مرتبط با ارز دیجیتال سوپر فارم و پلتفرم ارائه‌دهنده آن یعنی سوپر فارم SuperFarm آشنا کنیم. پلتفرم غیرمتمرکز سوپر فارم مبتنی بر بلاکچین بوده که کاربرد اصلی و اولیه ان در ایجاد و راه‌اندازی توکن‌های غیرمثلی (NFT) است. هدف اصلی این پروژه راه‌اندازی و عرضه اکوسیستمی منحصربه‌فرد و خاص برای توکن‌های غیرمثلی و با کاربردها و مصارف متعدد در یک محیط واحد است.

توکن این پلتفرم که با نام اختصاری SUPER شناخته شده است نقش مهمی در این پلتفرم بازی می‌کند. سوپر یک توکن اتریومی و با استاندارد ERC-20 است که از کاربردهای مهم آن به فارمینگ NFT، مدیریت و استیکینگ می توان اشاره کرد.

سوالات متداول

  • ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm چیست؟

توکن بومی و اصلی پلتفرم سوپر فارم با نام اختصاری SUPER از دسته توکن‌های اتریومی و با استاندارد ERC-20 است. سوپر فارم یک توکن چند منظوره است که از آن می‌توان به عنوان واسطه‌ مبادلاتی یا پرداخت کارمزد تراکنش‌ها یا نظارت بر پروتکل استفاده کرد.

  • ویژگی‌های اصلی توکن سوپر فارم چیست؟
    – مدیریت پلتفرم توسط کاربران سوپر فارم
    – استیکینگ توکن سوپر فارم
    – فارمینگ توکن‌های غیر مثلی (NFT)
  • آیا سوپر فارم اولین پلتفرم فارمینگ توکن‌های غیرمثلی بوده است؟

SuperFarm اولین پلتفرمی نبوده که فارمینگ NFT را ارائه کرده است. در واقع پروتکل میم (Meme) در آگوست ۲۰۲۰، برای اولین بار این ایده را پذیرفت و فارمینگ NFT را راه اندازی کرد.

  • امنیت پلتفرم سوپر فارم چگونه تامین می‌شود؟

شبکه ارز دیجیتال سوپر فارم از طریق الگوریتم اتریومی، Ethash، که بر اساس مکانیسم اجماع اثبات کار است، ایمن شده است. توکن‌های SUPER قابل استخراج نیستند، اما این اکوسیستم از طریق شبکه استخراج‌کننده‌های اتریوم (ETH) ایمن می‌شود.

  • کیف پول‌های پشتیبان‌کننده ارز دیجیتال سوپر کدام هستند؟

از آنجاکه ارز دیجیتال سوپر فارم SuperFarm یک توکن ERC-20 است می‌توان آن را در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می‌کند ذخیره کرد. از بهترین و مطرح‌ترین کیف پول‌های پشتیبان‌کننده سوپر فارم به کیف پول نرم افزاری سیف پل (SafePal) و کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet) می‌توان اشاره کرد.

این مقاله صرفا با اهداف آموزشی تهیه و ترجمه شده است و هیچگونه توصیه‌‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست. تیم اکسکوینو و نویسنده این مقاله هیچگونه مسئولیتی نسبت به ضررها و سودهای حاصله از این مقاله نخواهند داشت.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.