ارز دیجیتال لاتزیو LAZIO چیست ؟ معرفی توکن هواداری لاتزیو
ارز دیجیتال لاتزیو LAZIO چیست ؟ معرفی توکن هواداری لاتزیو

ارز دیجیتال لاتزیو LAZIO چیست ؟ معرفی توکن هواداری لاتزیو

با ظهور فناوری بلاک‌چین و گسترش ارزهای دیجیتال مفاهیم مختلفی شکل گرفت که پیش از آن وجود نداشت. یکی از این مفاهیم موضوع Fan Token یا توکن هواداری بود. توکن هواداری به توکن‌هایی گفته می‌شوند که به هواداران یک رویداد تعلق می‌گیرند. رویدادهای ورزشی، سینمایی و خوانندگان موسیقی از جمله مواردی هستند که می‌تواند دارای توکن هواداری باشند. 

این توکن‌ها را برگزارکنندگان آن رویداد عرضه می‌کنند و به هواداران آن رویداد‌ها تعلق می‌گیرد. با استفاده از این توکن‌ها هواداران می‌توانند از امتیازات ویژه و مزایای هواداری بهره‌مند شوند. در واقع فن توکن یک دارایی دیجیتال است که حق دسترسی به یک دفتر کل توزیع شده DLT و حق رأی و مزایای عضویت ویژه را فراهم می‌کند. این توکن‌ها عرضه معدودی دارند و دارندگان آن‌ها برای استفاده از مزایای آن در اولویت هستند. همچنین دارندگان توکن‌های هواداری می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی مشارکت کنند.

این توکن‌ها با افزایش و کاهش قیمت همراه‌اند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود دارد. این توکن‌ها ارزش خود را نه‌تنها از ارز پشتوانه خود بلکه از موقعیت و نام باشگاه، تیم یا گروه موسیقی می‌گیرند که توسط آن‌ها عرضه شده‌اند. برای مثال توکن هواداری باشگاه بارسلونا، پاری سن ژرمن و منچستر سیتی از توکن‌های معروف این حوزه هستند. مثلاً انتقال لیونل مسی از بارسلونا به پاری‌ سن‌ ژرمن، باعث افزایش ۳ برابری قیمت توکن هواداری PSG شد.

این واقعه نشان می‌دهد که اتفاقات و حواشی مرتبط با یک باشگاه یا رویداد، موجب افزایش یا کاهش قیمت توکن هواداری آن خواهد شد. حتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز چندی پیش قصد داشتند تا توکن هواداری تیم‌های خود را عرضه کنند. در ادامه قصد داریم شما رو با فن توکن لاتزیو LAZIO بیشتر آشنا کنیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

فن توکن Lazio چیست؟

مسئولان باشگاه لاتزیو رم بعد از مشاهده موفقیت باشگاه پاری سن ژرمن درزمینهٔ توکن هواداری، تصمیم گرفتند تا توکن هواداری تیم خود را ارائه دهند. آن‌ها توکن لاتزیو را با همکاری شبکه بایننس و به‌عنوان بیست و دومین پروژه در لانچ‌پد این صرافی عرضه کردند.

فن توکن لاتزیو بر اساس استاندارد BEP-20 و بر شبکه زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. این توکن هواداری مانند سایر ارزهای دیجیتال امکان خرید و فروش و یا نگهداری در کیف پول ارز دیجیتال را دارد. توکن لاتزیو یک توکن حاکمیتی است و دارندگان آن می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با انتخاب بازیکنان و نقل و انتقالات آن‌ها مشارکت کنند. همچنین دارندگان این توکن می‌توانند از اشیا کلکسیونی و پاداش‌های این باشگاه استفاده کنند. از طرفی هواداران می‌توانند با این توکن برای خرید کالاهای باشگاه و بلیت مسابقات از طریق بایننس پی اقدام کنند.

دارندگان توکن لاتزیو می‌توانند اشیا امضاشده توسط بازیکن مورد علاقه‌شان را دریافت کنند و یا با او دیدار کنند. داشتن این توکن‌ به هواداران این امکان را می‌دهد که با اعضای تیم یک تماس تلفنی داشته باشند و یا در جلسه تمرین شرکت کنند. داشتن این توکن حتی به هواداران این امکان را می‌دهد تا مسابقات را از جایگاه VIP مشاهده کنند.

فن توکن Lazio چیست؟
فن توکن Lazio چیست؟

معرفی و تاریخچه باشگاه فوتبال لاتزیو

باشگاه فوتبال لاتزیو در مجموع ۳۷ زیر مجموعه ورزشی دارد که بیشتر از هر انجمن ورزشی دیگر در اروپا است که بیشتر بخاطر تیم فوتبالش شناخته میشود .

باشگاه لاتزیو در نهم ژانویه سال ۱۹۰۰ در منطقه ای به نام پراتی واقع در شهر رم ایتالیا تاسیس گردید اما تا سال ۱۹۱۰ به طور غیر حرفه ای و آماتور بازی میکردند تا اینکه در سال ۱۹۱۲ فدراسیون فوتبال ایتالیا نسبت به سازمان دهی رقابت های قهرمانی در جنوب و مرکز ایتالیا اقدام نمود و تیم لاتزیو به رقابت های لیگ اول ملحق شد و سه بار به فینال رقابت های پلی آف راه یافت اما در هیچکدام از این بازی ها نتوانست به موفقیت برسد . تیم لاتزیو برای اولین بار به صورت سازمان یافته در سال ۱۹۲۹ در مسابقات سری آ بازی کرد.

دهه ۱۹۹۰ اوج باشگاه فوتبال لازیو بوده است که افتخارات مهمی در سطح ایتالیا و اروپا بدست آورده است و در فینال جام یوفا در سال ۱۹۹۸ نیز حضور داشته است. باشگاه لازیو که به شکل یک کمپانی سازماندهی شد به یکبار در سال ۲۰۰۰ دچار افت و بحران اقتصادی می شود و در سال ۲۰۰۲ رئیس باشگاه که دوران پر افتخاری را برای این باشگاه رقم زده بود مجبور به استعفا می‌شود.

در ادامه باشگاه لازیو مجبور به فروش ستارگان مطرح خود می شود و دسته پایین تر نیز سقوط می کند. در سال ۲۰۰۴ کلودیو لوتیتو بخشی از سهام لازیو را خریداری می کند و با تامین مالی این باشگاه جان دوباره ایی به آن می بخشد و در ادامه لوتیتو سهم خود را افزایش داده و تا ۶۶٫۷۰% کل سهام باشگاه را صاحب می شود و در حال حاظر ریاست باشگاه لازیو نیز بر عهده وی می باشد.

معرفی و تاریخچه باشگاه فوتبال لاتزیو
معرفی و تاریخچه باشگاه فوتبال لاتزیو

ویژگی‌های فن توکن لاتزیو

افزایش تعامل طرفداران و باشگاه

 هولدرهای توکن LAZIO می‌توانند در تصممیات سرنوشت‌ساز و رای‌گیری‌هایی که در پلتفرم فن توکن بایننس (Binance Fan Token) برگزار می‌شود، مشارکت کنند.

حق اشتراک برای هواداران وفادار

به‌عنوان هولدر توکن LAZIO از مزایای هواداری همچون اشیای کلکسیونی دیجیتالی و پاداش‌های باشگاه لاتزیو، بهره‌مند خواهید شد.

توسعه تجارت الکترونیک

فن توکن LAZIO می‌تواند در سیستم تجارت الکترونیک باشگاه S.S. Lazio تحول ایجاد کند. از این توکن می‌توان به‌عنوان شیوه پرداختی برای خرید کالاهای باشگاه، بلیط‌های مسابقات، عضویت و غیره از طریق سایت بایننس پی (Binance Pay) استفاده کرد.

مزایای هواداری

هولدرهای توکن هواداری لاتزیو می‌توانند کالاهایی با امضای بازیکن مورد علاقه‌شان را دریافت کنند، با فوتبالیست مورد علاقه‌شان دیدار کرده، یک تماس تلفنی با اعضای تیم Lazio برقرار کنند یا در جلسه تمرین شرکت کنند.

اهدای توکن

افرادی که فن توکن لاتزیو را دریافت می‌کنند، همچنین می‌توانند به صورت مستقیم آن را به تیم مورد علاقه‌شان هدیه کرده و نشان اثبات وفاداری دریافت کنند.

ویژگی‌های فن توکن لاتزیو
ویژگی‌های فن توکن لاتزیو

عرضه توکن لاتزیو

این توکن به‌تازگی در اکتبر سال ۲۰۲۱ عرضه شد. درمجموع ۴۰ میلیون توکن لاتزیو موجود است که ۲۱.۵ درصد آن در گردش است. ۱۰ درصد آن در لانچ‌ پد بایننس با قیمت یک دلار عرضه شده و از باقی آن ۱۵ درصد به اعضای تیم، ۲۰ درصد به توسعه‌دهندگان این توکن، ۲۰ درصد برای خدمات‌رسانی به طرفداران وفادار و ۳۵ درصد به کاربران اختصاص داده شده است.

این توکن در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۴.۰۲ دلار در حال معامله است و در جایگاه ۶۹۶ قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده قیمت این توکن به ۶.۳۵ دلار برسد و در ۵ سال آینده تا قیمت ۱۱.۴۳ دلار رشد کند. البته این پیش‌بینی‌ها قطعیت ندارد و برای سرمایه‌گذاری باید عوامل تأثیرگذار دیگر را نیز مورد توجه قرار داد و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.

توکن هواداری لاتزیو LAZIO را از کجا بخریم؟

برای خرید ارزهای دیجیتال باید به صرافی مراجعه کنید. برای این منظور بهتر است از صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی استفاده شود. توکن هواداری لاتزیو در حال حاضر در صرافی بایننس (Binance) و پنکیک سواپ ۲ (Pancake Swap 2) فهرست شده است. 

صرافی بایننس که توسط یک شرکت چینی و در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید ارز دیجیتال لاتزیو است. این صرافی کارمزد کمتری نسبت به سایر صرافی‌های پرمشتری دارد و از حدود ۶۵۰ جفت رمز ارز پشتیبانی می‌کند.

دیگر صرافی که امکان خرید توکن لاتزیو را فراهم کرده صرافی پنکیک‌سواپ (PancakeSwap v2) است. پنکیک سواپ یک صرافی غیر متمرکز بر بستر شبکه هوشمند بایننس است. کاربران در آن معامله را در استخر نقدینگی انجام می‌دهند.

اما با توجه به اینکه خرید و فروش در بسیاری از صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان پذیر نیست، می‌توانید از صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنید.

اگر شما هم یکی از هوادارن تیم لاتزیو هستید یا به دنیای رمزارزها و توکن‌های هواداری علاقمندید می‌توانید به زودی توکن هواداری تیم لاتزیو را در اکسکوینو خرید و فروش کنید.

توکن هواداری لاتزیو LAZIO را از کجا بخریم؟
توکن هواداری لاتزیو LAZIO را از کجا بخریم؟

کیف پول های توکن لاتزیو

از آن‌‌جایی که توکن لاتزیو یک رمزارز BEP-20 است، برای ذخیره‌سازی آن می‌توانید از کیف پول‌های سازگار با شبکه هوشمند بایننس استفاده کنید. از جمله کیف پول‌های توکن طرفداری LAZIO می‌توان به والت‌های نرم‌افزاری متامسک، کیف پول شبکه بایننس (Binance Chain Wallet)، تراست ولت (Trust Wallet)، کیف پول مث (Math Wallet) و کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیف‌پل (SafePal) اشاره کرد.

اگر می‌خواهید توکن لاتزیو را در کیف پولی امن و ایرانی ذخیره کنید خبر خوب اینکه پلتفرم اکسکوینو با برخورداری از نسخه اندروید و iOS کیف پول رمز ارزی این امکان را به کاربران خود داده تا ارزهای دیجیتال محبوب و موردنظر خود را در آن ذخیره و هولد کنند.

بررسی ابعاد اقتصادی توکن هواداری LAZIO (توکنومیک)

توکن لاتزیو در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شده است. تعداد کل توکن‌های موجود (Total Supply) ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد است. طبق داده‌های سایت کوین‌مارکت کپ (CoinMarketCap) از این میزان حدود ۲۱.۵۰ درصد از عرضه کل، یعنی ۸,۶۰۰,۰۰۰ در گردش است. ۱۰ درصد عرضه کل رمزارز لاتزیو (۴،۰۰۰،۰۰۰) در رویداد لانچ‌پد بایننس به قیمت ۱ دلار عرضه شده است. سایر تخصیصات این رمز ارز به شرح زیر است:

  • ۱۵ درصد از عرضه کل به تیم تعلق می‌گیرد.
  • ۲۰ درصد از عرضه کل برای خدمات اشتراک‌دهی به طرفداران وفادار در نظر گرفته شده است.
  • ۳۵ درصد از عرضه کل برای کاربران اختصاص داده شده است.
  • ۲۰ درصد از عرضه کل به‌عنوان سرمایه توسعه‌دهنده در نظر گرفته شده است.
بررسی ابعاد اقتصادی توکن هواداری LAZIO (توکنومیک)
بررسی ابعاد اقتصادی توکن هواداری LAZIO (توکنومیک)

نقشه راه پروژه لاتزیو

سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱

  • تولید فن توکن لاتزیو
  • عرضه توکن در پروژه لانچ پد بایننس
  • ایجاد صفحه لاتزیو برای توکن هواداری لاتزیو در پلتفرم فن توکن بایننس (Binance Fan Token)
  • آغاز رویدادهای افزایش تعامل بین هواداران و باشگاه مثل عرضه اشتراک وفاداری، جعبه مرموز توکن‌های بی‌همتا (NFT)
  • ادغام سیستم عضویت لاتزیو با صفحه توکن طرفداری باشگاه S.S. Lazio

سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

  • ادغام فن توکن لاتزیو با اپلیکیشن S.S. Lazio و سایر شبکه‌های اجتماعی و اکوسیستم‌های تبلیغاتی باشگاه
  • ادغام سیستم تجارت الکترونیک با فن توکن
  • توسعه سیستم مبتنی بر مینی‌گیم (Mini-Game) به‌وسیله توکن هواداری Lazio
نقشه راه پروژه لاتزیو
نقشه راه پروژه لاتزیو

آینده قیمت لاتزیو

توکن های هواداری، ارزهای دیجیتالی هستند که لزوماً توسط اصول ارزشی اساسی بیت کوین یا اتریوم حمایت نمی شوند. آنها ارزش خود را از میزان ارزش هواداران برای شرکت در باشگاه و کسب مزایای منحصر به فرد دریافت می کنند.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۲

توکن‌هایی وجود دارد که بازار کریپتو در آستانه ورود به عصر جدیدی است. مطمئناً آینده فن توکن LAZIO از لحاظ قیمتی افزایش خواهد یافت زیرا هنوز خوش‌بینی هایی وجود دارد که این ارز توجه بسیار بیشتری را به خود جلب کند. سال ۲۰۲۲ می تواند با میانگین قیمت ۱۰.۶۴ دلار و حداقل ارزش قیمت ۱۰.۳۶ دلار به پایان برسد. انتظار می رود حداکثر قیمت در حدود ۱۲.۱۳ دلار معامله شود.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، با پذیرش بیشتر و مشارکت بین سایر شبکه‌های مهم بلاک چین، قیمت فن توکن لاتزیو افزایش می‌یابد، حداکثر قیمت معاملات ممکن است در سال ۲۰۲۳ به ۱۸.۲۲ دلار برسد. اگر به همین روال ادامه داشته باشد، محدوده قیمت‌ها بسیار جذاب خواهند بود. اگر همه چیز خوب پیش برود، می توان انتظار قیمت متوسط ۱۵.۷۷ دلار با حداکثر قیمت ۱۸.۲۲ دلار برای سال ۲۰۲۳ را داشت.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۴

به نظر می رسد که تا سال ۲۰۲۴، قیمت های فن توکن لاتزیو (LAZIO) به سطحی مشابه با بالاترین رکورد قبلی خود خواهند رسید. تا سال ۲۰۲۴، ممکن است قیمت به ۲۲.۹۱ دلار برسد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، پیش‌بینی می شود که حداکثر قیمت فن توکن لاتزیو می‌تواند تا ۲۶.۸۹ دلار در سال ۲۰۲۴ باشد. البته، این احتمال وجود دارد که بازار پس از یک دوره صعودی طولانی سقوط کند و این برای بازار ارزهای دیجیتال طبیعی است.

آینده قیمت لاتزیو
آینده قیمت لاتزیو

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۵

ارزش فن توکن لاتزیو به دلیل تلاش توسعه دهندگان شبکه و سرمایه گذاران جامعه افزایش خواهد یافت. بنابراین، قیمت محاسبه شده برای سال ۲۰۲۵ صعودی است. به گفته تحلیلگران، LAZIO تا پایان سال ۲۰۲۵ به حداکثر سطح قیمت ۳۸.۶۱ دلار دست خواهد یافت. از سوی دیگر، بسیار خوش بینانه است که آینده لاتزیو فن توکن در نهایت رشد خواهد کرد.

بنابراین، میانگین قیمت پیش‌بینی‌شده LAZIO در حدود ۳۲.۳۸ دلار تا ۳۳.۲۹ دلار در سال ۲۰۲۵ بسته به بازار پیش‌بینی می‌شود. همانطور که در همان شعار گفته شد، حداکثر قیمت LAZIO از ۳۲.۳۸ تا ۳۸.۶۱ دلار برای سال ۲۰۲۵ متغیر است.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۶

محدوده قیمت فعلی Lazio Fan Token ممکن است بسیاری از تریدرها را مورد توجه قرار دهد و به همین دلیل، LAZIO می تواند تا سال ۲۰۲۶با همکاری قابل توجه با مؤسسات مالی در صورت برآورده شدن شرایط زیر به ۵۶.۵۲ دلار برسد. با میانگین قیمت ۴۸.۳۷ دلار برای سال ۲۰۲۶، می تواند آخرین روند قیمت را شکست دهد. برای رسیدن به اوج های جدید برچسب قیمت می تواند متفاوت باشد زیرا بازار کریپتو می تواند شاهد روند صعودی دیگری در راه خود تا سال ۲۰۲۶ باشد.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۷

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را هدایت می کند. امروزه پیش بینی و همگام شدن با قیمت فعلی آسان نیست. بسیاری از تحلیلگران کریپتو در این زمینه وارد بازی می شوند. قیمت توکن فن لاتزیو ممکن است از ۸۱.۲۲ دلار عبور کند اگر بازار شاهد روند صعودی خوبی در سال ۲۰۲۷ باشد. با توجه به اینکه انتظار می رود این توکن توسط سرمایه گذاران بلندمدت نگهداری شود، میانگین قیمت آن برای سال ۲۰۲۷ حدود ۷۰.۹۸ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۸

LAZIO پتانسیل بسیار زیادی دارد، با همکاری‌ها و نوآوری‌های خاص ممکن است تعداد کاربران و جذب افراد افزایش یابد. اگر بازار بر روی سرمایه گذاری در لاتزیو متمرکز شود، قیمت ممکن است بسیار بالاتر رود. تا سال ۲۰۲۸، می‌تواند به حداکثر ارزش ۱۲۰.۶۷ دلار برسد. پیش بینی می شود در صورت افت بازار، LAZIO اندکی تغییر کند. سال ۲۰۲۸ می تواند با میانگین قیمت ۱۰۴.۱۶ دلار و با حداقل قیمت ۱۰۰.۶۱ دلار و حداکثر قیمت ۱۲۰.۶۷ دلار به پایان برسد.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۲۹

یک رویکرد یکپارچه برای این ارز ممکن است در بسیاری از وب سایت ها و انجمن ها یافت شود. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۹، LAZIO حداکثر ارزشی معادل ۱۷۶.۵۹ دلار داشته باشد. اگر بازار صعودی شود، حداقل قیمت می تواند تا ۱۴۰.۳۴ دلار افزایش یابد.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۳۰

برای پیش‌بینی‌های بلندمدت قیمت فن توکن لاتزیو، تجزیه و تحلیل اولیه ضروری است. با توسعه DAPP ها و استیبل کوین ها، شبکه گزینه های پرداخت قابل برنامه ریزی رقابتی، تدارکات و ذخیره سازی را ارائه می دهد. اگر سرمایه گذاران بیشتری جذب این ایده شوند، میانگین قیمت LAZIO تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۲۱۵.۶۴ دلار افزایش خواهد یافت. برای سال ۲۰۳۱، سال می تواند با حداکثر قیمت ۲۴۸.۴۰ دلار و با حداقل سطح قیمت ۲۰۹.۸۲ دلار به پایان برسد.

پیش بینی قیمت لاتزیو در سال ۲۰۳۱

LAZIO به عنوان گزینه بهتری در نظر گرفته خواهد شد و با جامعه بزرگ Lazio Fan Token قیمت اوج جدیدی را تجربه خواهد کرد. پیش بینی نوسانات قیمت دشوار است، به خصوص اگر بازار بیش از همیشه صعودی یا نزولی باشد. برای سال ۲۰۳۱، قیمت لاتزیو فن توکن تقریباً ۳۱۱.۸۲ دلار خواهد بود. حداکثر قیمتی که می توان دریافت کرد ۳۵۷.۰۲ دلار است. میانگین قیمت این رمزارز در پایان سال ۲۰۳۱ می تواند حدود ۳۲۲.۶۰ دلار باشد.

سخن پایانی

توکن‌های طرفداری را می‌توان از جمله دارایی‌های دیجیتالی کلکسیونی دانست که به طرفداران یک باشگاه ورزشی، رویداد سینمایی، گروه موزیک و غیره تعلق می‌گیرند. دارندگان این رمزارزها از خدمات و امتیازاتی همچون تخفیف در تهیه محصولات رویداد، مشارکت در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی، بلیط رایگان، جایگاه ویژه برای حضور در رویدادهای خاص و حساس بهره‌مند می‌شوند.

هواداران لاتزیو می‌توانند با استفاده از امکانات توکن هواداری در تصمیم‌گیری‌های آینده تیم مشارکت کنند. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند با داشتن توکن‌های هواداری در جایگاه ویژه به تماشای مسابقه بپردازند و یا کالاهای ورزشی مانند توپ و لباس را با امضای بازیکن مورد علاقه خود دریافت کنند. این توکن‌ها می‌توانند علاوه بر امکانات ویژه به قیمت مناسب به فروش برسند و به هواداران سود برسانند.

آیا شما حاضرید روی فن توکن‌ها سرمایه‌گذاری کنید؟ به نظر شما کدام یک از توکن‌های هواداری سودآوری بیشتری برای طرفدارن خود خواهند داشت؟

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.