ارز دیجیتال لوپرینگ (Loopring) چیست؟

  • ارز دیجیتال لوپرینگ (Loopring) چیست؟
  • پروژه لوپرینگ ۳ (Loopring 3.0)
  • تیم توسعه دهنده لوپرینگ
  • نحوه کار لوپرینگ
  • نقشه راه (Roadmap) لوپرینگ
  • عملکرد لوپرینگ
  • توکن‌های LRC
  • امنیت لوپرینگ
  • توکن‌های لوپرینگ (LRC) نتورک را از کجا خریداری کنیم؟
  • نحوه ذخیره سازی و کیف پول LRC
  • آینده ارز دیجیتال لوپرینگ (LRC)
  • پیش بینی قیمتی LRC
  • ارز دیجیتال لوپرینگ (Loopring) چیست؟

ارز دیجیتال لوپرینگ (Loopring) با نام اختصاری LRC یک توکن بر بستر اتریوم است که خود را به عنوان یک پروتکل مبادله منبع باز و غیر امانی (که کلیدهای خصوصی مستقیما توسط کاربر نگهداری می‌شود) معرفی می‌کند. هدف این توکن این است که به هر فردی اجازه داده شود تا دارایی‌های خود را به سهولت بین صرافی‌های مختلف مبادله کند. لوپرینگ سعی دارد تا امکان انجام مبادلات غیرمتمرکز تا حد ممکن ایمن و سریع شود.

  • پروژه لوپرینگ ۳ (Loopring 3.0)

لوپرینگ ۳ می‌تواند تا ۲۰۲۵ معامله در ثانیه را پردازش کند در حالی که امنیت آن در سطح بلاک‌چین اتریوم است. امکان پیاده سازی چنین قابلیتی، به لطف ساختار Zk-Rollup لوپرینگ و یک ویژگی به نام On-Chain Data Availability یا OCDA است. اگر OCDA غیر فعال باشد، عملکرد Loopring به ۱۶۴۰۰ معامله در ثانیه می‌رسد، اما موجب کاهش امنیت داده‌ها می‌شود. با Loopring 3.0 مبادلات غیر حضوری می‌تونند با عملکردی بهتر و قابل رقابت با سایر پلتفرم‌ها پردازش شوند.

  • تیم توسعه دهنده لوپرینگ

پروژه لوپرینگ توسط دانیل ونگ (Daniel Wang)، از مهندسین سابق گوگل در سال ۲۰۱۷ و بنیان‌گذار صرافی متمرکز Coin Port در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. ونگ دارای مدرک لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه چین و کارشناسی ارشد در همان رشته از دانشگاه آریزونا است. دانیل ونگ پیش از شروع کار بر روی لوپرینگ، چندین سمت مدیریتی و اجرایی در شرکت‌های بزرگ فناوری داشته است.

پروژه Loopring  شامل صندوق پیشرفت پلتفرم (LEAF) است که برای تامین پاداش همکاران پروژه و سرمایه‌گذاران حوزه فناوری‌های بلاک‌چین تاسیس شده است.

چالشی که لوپرینگ به دنبال برطرف سازی آن است، شفافیت، سرعت و امنیت است. با توجه به وایت‌پیپر این رمز ارز، لوپرینگ به عنوان یک پروتکل منبع باز برای ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین اتریوم معرفی می‌شود.

تیم توسعه لوپرینگ برنامه‌هایی نیز برای گسترش قابلیت‌های لوپرینگ در پلتفرم نئو (Neo) و کوانتوم (QTUM) دارد. توکن LRC در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار بصورت عرضه اولیه راه‌اندازی شد. این پروژه در بازه‌های زمانی مختلف چندین بار به روز رسانی شده است که آخرین نسخه آن در حال حاضر نسخه ۳.۸ است. صرافی غیرمتمرکز لوپرینگ نیز در سال ۲۰۲۰ انتشار یافت.

در نگاه اول، لوپرینگ با رقبای بزرگی همچون Kyber Network و 0x روبرو است. با این حال، تیم اجرایی Loopring ادعا می‌کن که این سیستم‌عامل برای موارد متفاوتی طراحی شده است. برخلاف پروتکل بازرساز Kyber که نقدینگی را با قیمت‌های تعیین شده در یک بازه زمانی مشخص ارائه می‌دهد، لوپرینگ برای تامین انرژی سیستم تطبیق شخص ثالث خود به عنوان سرویس (MAAS) روی سفارشات حلقه‌ای و فناوری‌های تطبیق خود تمرکز دارد.

  • نحوه کار لوپرینگ

لوپرینگ با استفاده از روش utilizing ring sharding یا URS، تطبیق و انجام سفارشات را توسط خود صرافی انجام می‌دهد تا امنیت و سرعت مبادلات افزایش پیدا کند. خود Loopring یک صرافی نیست، بلکه یک پروتکل هوشمند است که به ساده‌تر شدن امور تبادلات مالی کمک می‌کند.

کاربران به راحتی می‌توانند سفارشات خود را لغو کرده، یا آن را کاهش و افزایش دهند. همچنین کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را پس از ثبت سفارش از کیف پول خود برداشت کنند و به این ترتیب پس از اطلاع رسانی پروتکل، سفارش نهایی انجام نخواهد شد.

  • نقشه راه (Roadmap) لوپرینگ

تیم لوپرینگ به روز رسانی و اجرای ضرب‌الاجل‌های نقشه راه خود را با سرعت پایینی انجام می‌دهد. لوپرینگ پروژه‌هایی مانند تولید کیف پول Desktop و موبال را به موقع به اتمام رسانده است اما در راه‌اندازی مبادلات DEX زمان زیادی را از دست داده است. مبادلات توکن‌های ERC-20 و ERC2230 و ایجاد مدل غیرمتمرکز گاورننس با کمک DxDAO، اهدافی است که در حال حاضر مورد انتظار است. این اکوسیستم اخیرا مشکل حل بهبود الگوریتم‌های Ring-mining را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این الگوریتم‌ها موجب ارائه قیمت کمتر، نقدینگی زیاد و عملکرد صحیح مبادلات می‌شوند.

  • عملکرد لوپرینگ

لوپرینگ از الگوریتم اثبات دانش صفر یا Zk-Rollup استفاده می‌کند. Zk-Rollup صدها انتقال را در یک تراکنش جمع می‌کند تا به معاملات سریع و ارزان اجازه دهد که ابتدا در خارج از بلاک‌چین اتریوم این معاملات انجام شده و سپس بر روی بلاک‌چین تسویه شوند.

پلتفرم لوپرینگ وظیفه دارد تراکنش‌های انجام شده در صرافی‌های تحت نظر خود را به خارج از زنجیره انتقال دهد و بعد از آن این پروتکل مانند صرافی‌های متمرکز تراکنش‌ها را به صورت متمرکز تایید کرده و ثبت کند. با این روش و با استفاده از Zk-Rollup، این پروتکل می‌تواند تراکنش‌ها را در صرافی‌های غیرمتمرکز اجرایی کند.

در اکوسیستم لوپرینگ کاربران باید ابتدا نقدینگی خود را به قرارداد هوشمند پروتکل ارسال کنند تا پروتکل لوپرینگ محاسبات مختلف از جمله موجودی حساب کاربر و تاریخ‌چه سفارش ثبت شده را انجام دهد.

  • توکن‌های LRC

لوپرینگ برای برای ایجاد بستر مورد نیاز جهت پیاده سازی پروتکل‌های غیرمتمرکز مالی (DeFi)، از توکن‌های LRC استفاده می‌کند. برای این کار، افرادی که از امکانات صرافی غیرمتمرکز Loopring استفاده می‌کنند، می‌بایستی مقداری توکن LRC را تهیه و آن را قفل کنند. همچنین، تهیه توکن‌های LRC توسط کاربران، موجب کاهش بخشی از هزینه‌های استفاده از صرافی می‌شود و این عمل تقاضا برای این رمز ارز را افزایش می‌دهد.

  • امنیت لوپرینگ

اکوسیستم لوپرینگ از امنیت بلاک‌چین اتریوم بهره می‌گیرد. همانطور که گفته شد، لوپرینگ با استفاده از روش URS سفارشات را تطابق داده و اجرا می‌کند. به این ترتیب، لوپرینگ امنیت و سرعت مبادلات را تضمین می‌کند. از سوی دیگر، در کنار روش Utilizing Ring Sharding یا URS، بهره‌گیری از ویژگی On-Chain Data Availability یا OCDA که تا حدودی هم موجب کاهش سرعت انجام تراکنش‌ها می‌شود، ضریب امنیت داده‌ها افزایش پیدا می‌کند.

  • توکن‌های لوپرینگ (LRC) نتورک را از کجا خریداری کنیم؟

میزان کل قابل عرضه توکن LRC حدود ۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون توکن است. توکن‌های لوپرینگ تقریبا در تمامی پلترفرم‌ها و صرافی‌های معروف و بزرگ ارائه دهنده خدمات رمز ارزی دنیا لیست شده و قابل تهیه است. از جمله پلتفرم‌های ارائه دهنده این توکن عبارتند از: اکسکوینو (Excoino)، کوکوین (KuCoin)، بایننس (Binance)، کرپیتوکام (Crypto.com)، گیت (Gate.io)، یونی سواپ (Uniswap)، کراکن (Kraken)، هوبی گلوبال (Houbi Global) و غیره.

توکن LRC در این پلتفرم‌ها بصورت جفت ارز با تتر (USDT)، بایننس کوین (BNB)، بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دلار (USD) قابل معامله است.

  • نحوه ذخیره سازی و کیف پول LRC

از جمله کیف پول‌های پشتیبانی کننده از توکن‌های LRC که می‌توانید توکن‌های لوپرینگ را در آن‌ها نگهداری کنید عبارتند از: اکسکوینو (Excoino)، تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، کوین‌بیس (Coinbase)، لجر (Ledger) و اتمیک ولت (Atomic Wallet).

  • آینده ارز دیجیتال لوپرینگ (LRC)

باتوجه به ایرادات عدیده‌ای که بر صرافی‌های متمرکز وارد است، ارائه دهندگان خدمات غیرمتمرکز می‌توانند سهم چشمگیری از بازار را به خود اختصاص داده و باعث جذب سرمایه‌های زیادی شوند. با این حساب، در صورتی که صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند Loopring بتوانند خدمات برتری به جامعه کریپتو ارائه دهند، سهم بزرگی از آینده ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص خواهند داد.

  • پیش بینی قیمتی LRC

بالاترین قیمت تاریخی توکن LRC در ماه نوامبر ۳.۸۵ دلار بوده است. باتوجه به محدودیت عرضه توکن‌های این رمز ارز، حداقل قیمت تاریخی جدید پیش‌بینی شده برای این ارز توسط سایت‌های معتبر مانند cryptonewsz محدوده ۵.۲ دلار است. و انتظار می‌رود تا سال آینده یعنی ۲۰۲۳ قیمت لوپرینگ به ۷ دلار نیز برسد.

همچنین ببینید

لونا کلاسیک چیست؟

ارز دیجیتال لونا کلاسیک چیست؟ 

در ماه می سال 2022 میلادی اتفاق عجیب و بی سابقه‌ای در دنیای ارز دیجیتال …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.