یرن فایننس 2

ارز دیجیتال یرن فایننس 2 YFIIچیست؟ + پیش‌بینی قیمت

پروژه DFI.Money یا YFII Finance با نماد اختصاری YFII به منظور ارائه بستری برای سرمایه‌گذاری نوآورانه ایجاد شده است. یرن فایننس 2 یک زیرساخت امور مالی غیرمتمرکز DeFi جامعه‌محور است که در آن، کاربران تعیین می‌کنند به چه محصولاتی نیاز دارند. دیفای مانی (DFI.money)  اولین فورک از یرن فایننس بوده که انجمن رمزنگاری چین آن را ایجاد کرده است. این توکن برای تشویق بیشتر کاربران به فراهم کردن نقدینگی برای پلتفرم‌ها ایجاد شده است و یکی از مهم‌ترین و پرسرو صداترین رمزارز در اکوسیستم دیفای چین محسوب می‌شود. در ادامه با این پلتفرم و توکن یرن فایننس 2 و آینده قیمتی آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

یرن فایننس چیست؟

یرن فایننس یک پلتفرم دیفای (DeFi) است که در آن کاربران می‌توانند رمزارزهای ERC20 خود را انتقال داده و در ازای دریافت سود روزانه، آن‌ها را استیک کنند. این امکان، با سپردن دارایی به استخرهای استیکینگی که بهترین بازده را در شبکه دارند ارائه می‌شود. کاربران در ازای این فرایند، yToken دریافت می‌کنند. همچنین آن‌ها قادر خواهند بود که در هر زمانی yTokenها را بازگردانده و دارایی خود را همراه با سود برداشت کنند.

پروتکل yearn.finance، به عنوان یکی از پروژه‌های غیرمتمرکز در فضای ارزهای دیجیتال که مورد استقبال قرار گرفته است، با هدف ساده‌سازی دیفای و همزمان ارائه بیشترین درصد ممکن سود سالانه نسبت به میزان سپرده ارزهای آن‌ها فعالیت می‌کند. این پروتکل از dYdX، Aave و DDEX پشتیبانی می‌کند.

مطالعه بیشتر: بررسی جامع ارز dydx به همراه پیش بینی قیمتی

آشنایی با یرنس فایننس
پروتکل yearn.finance، یکی از پروژه‌های غیرمتمرکز و محبوب در فضای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود!

علاوه بر این، Yearn و Curve با همکاری یکدیگر،  y.curve.fi را که استخری برای معاملات استیبل‌کوین‌ها بود، ایجاد کردند. دارندگان yToken  علاوه بر بهره‌مندی از امکانات وام‌دهی، می‌توانند توکن‌های خود را در صرافی y.curve.fi قرار داده تا به عنوان یک بازارساز درآمد اضافی داشته باشند. YFI توکن حاکمیتی پروتکل یرن است. سازنده این پروتکل، آندره کرونجی Andre Cronje مدعی است که علاقه‌ای به کنترل و دخالت در سیستم ندارد و آرزو می‌کند که جامعه به طور مستقلی سازماندهی شود.

ییلد فارمینگ چیست؟

ییلد فارمینگ Yield Farming که به آن استخراج نقدینگی Liquidity Mining هم گفته می‌شود، راهی برای تولید پاداش از طریق نگهداری ارز دیجیتال است. ییلد فارمینگ را می‌توان این طور توصیف کرد که شما در یک پروتکل، رمزارز قفل کرده و در ازای آن، پاداش دریافت می‌کنید. در اکثر موارد، Yield Farming یعنی کار با افرادی به نام تامین‌کنندگان نقدینگی Liquidity Providers یا همان LP. این افراد، با اضافه کردن وجه به استخرهای نقدینگی، لیکوئیدیتی مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

استخر نقدینگی یا Liquidity Pool نیز در واقع یک قرارداد هوشمند دارای مقداری وجه است. تامین‌کنندگان نقدینگی در ازای تامین لیکوئیدیتی در استخر، پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش می‌تواند حاصل از کارمزد تولید شده در پلتفرم دیفای مربوط به آن باشد و یا به روش‌های دیگری کسب شود.

فورک یرن فایننس و تولد یرن فایننس 2

استخراج / فارمینگ یرن فایننس در 26 جولای  سال 2020 متوقف شد. به منظور جلوگیری از افت شدید نقدینگی استخرها، جامعه YIP-8 را که مدل هاوینگ هفتگی برای ییلد فارمینگ بود را پیشنهاد کرد. اگرچه بیش از 80 درصد از شرکت‌کنندگان موافق بودند، به دلیل اینکه حد نصاب 33 درصدی برآورده نشده بود، پیشنهاد فوق رد شد.

همه چیز درباره YFII
یرن فایننس فورک شد و رمزارز جدید یعنی یرن فایننس 2 به وجود آمد!

برای محافظت از طرح بی‌نظیر آندره، یرن فایننس فورک شد و نام رمزارز جدید یرن فایننس 2 نامیده شد. این موضوع دلایل متعددی داشت که یکی از دلایل اصلی، تشویق کاربران برای ادامه دادن به تامین نقدینگی پروتکل‌های موجود در اکوسیستم بود. یرن فایننس 2 از مدل هاوینگ بیت‌کوین پیروی می‌کند تا توکن‌ها به طور عادلانه‌ای در جامعه توزیع شوند.

کاربردهای یرن فایننس 2

یرن فایننس 2 متعلق به جامعه است و تنها راه برای بدست آوردن آن، تامین نقدینگی استخرها است. از این توکن، برای حاکمیت جامعه و ییلد فارمینگ پلتفرم‌های دیفای مختلفی استفاده می‌شود. یرن فایننس 2  همچنین در تخصیص درآمد و رأ‌ی‌گیری در YFII DAO نیز استفاده می‌شود.

Vault یرن فایننس 2

یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری در یرن فایننس 2 Vault نام دارد. YFII Vault یک تجمیع کننده بازده برای استخرهای نقدینگی است که بالاترین APR را با استفاده از مجموعه‌ای از استراتژی‌ها، هدف قرار می‌‎دهد. این ابزارها، استخرهای گوناگونی دارند که هریک، استراتژی‌های خاصی را برای به‌حداکثر رساندن بازده در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تیم توسعه‌دهنده اکثر این استراتژی‌ها را ایجاد کرده است، اما اعضای جامعه نیز می‌توانند استراتژی‌های مورد نظر خود را پیشنهاد دهند.

اساساً شما یکی از توکن‌هایی که از آن پشتیبانی می‌شود را سپرده‌گذاری کرده و به‌طور خودکار سودی را که استراتژی تولید کرده است، دریافت می‌کنید. Vault باعث می‌شود که کاربران در میزان هزینه گس (gas fee) پرداختی در یرن فایننس 2، صرفه‌جویی کنند.

APR مخفف عبارت انگلیسی Annual Percentage Rate و به معنای «نرخ درصدی سالانه» است. یعنی درصد سود یا بهره‌ای که در ازای سرمایه‌گذاری یک ساله دریافت می‌کنید را با این عبارت نشان می‌دهند. 

توکنومیک ارز دیجیتال یرن فایننس 2

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، ارز دیجیتال یرن فایننس 2 در جولای سال 2020 و از فورک توکن یرن فایننس به وجود آمد. یرن فایننس 2 با قیمت حدود 750 دلار وارد بازار شد. با گذشت زمان و به مرور، یرن فایننس 2 هم مورد توجه کاربران قرار گرفت و پس از مدت کوتاهی، قیمت این توکن افزایش شدیدی را تجربه کرد. البته پس از مدتی نیز مجدد شاهد افت چشمگیری بود.

عرضه این توکن 39,375 واحد است که در حال حاضر، 38,596 واحد YFII در گردش است. این توکن که مبتنی بر استانداردERC-20  و بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند، در زمان نگارش این مقاله در محدوده 1140 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت یرن فایننس 2 تا سال 2024
پیش‌بینی قیمت توکن یرن فایننس 2

پیش‌بینی قیمت توکن یرن فایننس 2 تا سال 2024

برخی کارشناسان معتقدند که ارزش YFII به دلیل تلاش‌های توسعه‌دهندگان شبکه و سرمایه‌گذاران جامعه افزایش خواهد یافت و در سال 2022 روندی صعودی را تجربه خواهد کرد. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که یرن فایننس 2 تا پایان سال 2022 به حداکثر سطح قیمت 1713.76 دلار برسد.

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را هدایت می کند. کاربران حوزه کریپتو همچنان نگران ممنوعیت‌های ارز دیجیتال هستند. با این حال، قیمت DFI.Money ممکن است در سال 2023 از 2661.35 دلار عبور کند. کارشناسان، میانگین قیمتی این توکن را برای سال 2023 حدود 2319.14 دلار برآورد می‌کنند.

برخی کارشناسان معتقدند یرن فایننس 2 می‌تواند با همکاری قابل توجه مؤسسات مالی تا سال 2024، به 3925.42 دلار برسد.

از کجا می‌توانیم توکن YFII بخریم؟

توکن یرن فایننس 2 را می‌توانید در صرافی‌های غیرمتمرکز یونی‌سواپ Uniswap و بالانسر Balancer خرید و فروش کنید. امکان معامله YFII در صرافی‌هایی مثل بایننس Binance، هوبی Huobi، هات‌بیت Hotbit و… نیز وجود دارد. کاربران ایرانی که به دلیل محدودیت‌های اخیر در صرافی‌های خارجی، قصد دارند یرن فایننس 2 را در یک پلتفرم داخلی خرید و فروش کنند، صرافی امن و مطمئن اکسکوینو بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

این مقاله صرفا با اهداف آموزشی تهیه و ترجمه شده است و هیچگونه توصیه‌‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست. تیم اکسکوینو و نویسنده این مقاله هیچگونه مسئولیتی نسبت به ضررها و سودهای حاصله از این مقاله نخواهند داشت.

سوالات متداول

ارز دیجیتال یرن فایننس 2 چیست؟

YFII Finance با نماد اختصاری YFII اولین فورک از یرن فایننس بوده که برای تشویق بیشتر کاربران به فراهم کردن نقدینگی برای پلتفرم‌های دیفای ایجاد شده است.

YFII چه کاربردهایی دارد؟

از یرن فایننس 2 برای حاکمیت جامعه و ییلد فارمینگ پلتفرم‌های دیفای مختلفی استفاده می‌شود. یرن فایننس 2  همچنین در تخصیص درآمد و رأ‌ی‌گیری در YFII DAO نیز استفاده می‌شود.

از کجا می‌توان یرن فایننس 2 را خریداری کرد؟

امکان معامله YFII در صرافی‌هایی مثل بایننس Binance، هوبی Huobi، هات‌بیت Hotbit و صرافی ایرانی اکسکوینو وجود دارد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.