چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال KCS

ارز دیجیتال کوکوین شیرز KCS چیست؟ + پیش بینی آینده قیمت

بعد از اینکه صرافی ارز دیجیتال بایننس از ارائه خدمات به ایرانیان سر باز زد بسیاری از هم‌وطنان به صرافی کوکوین روی آوردند. به همین دلیل اگر کمی با این صرافی کار کرده باشید حتما برای کاهش کارمزدها یا کسب سود منفعل با توکن بومی این صرافی یعنی کوکوین شیرز با نماد KCS آشنا هستید.

در این مقاله به بررسی این توکن، تیم پروژه، بنیاد، ویژگی‌ها و آینده این ارز دیجیتال جذاب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال کوکوین شیرز KCS چیست؟

ارز دیجیتال کوکوین شیرز با نماد KCS در اکتبر ۲۰۱۷ توسط صرافی کوکوین به بازار عرضه شد. این رمزارز یک توکن به اشتراک‌گذاری سود Profit Sharing است که به معامله‌گران امکان دریافت سود از صرافی کوکوین را می‌دهد.

به کسانی که در کیف پول کوکوین خود این رمزارز را نگهداری کنند به صورت روزانه از کارمزدهایی که از کاربران گرفته می‌شود مقداری سود تعلق می‌گیرد.

از روز معرفی این ارز تا به الان KCS رشد چشمگیری داشته است چرا که سرمایه‌گذاران زیادی به واسطه علاقه به صرافی کوکوین این ارز را خریداری کردند تا هم از تخفیف در کارمزد این صرافی بهره‌مند شوند و هم سود روزانه کسب کنند.

با اینکه صرافی کوکوین در بازار رمزارزها قدمت زیادی ندارد اما ارائه این توکن به بازار به رشد این صرافی کمک ویژه‌ای کرده است.

ارز دیجیتال KCS
ارز دیجیتال کوکوین

علاوه بر پرداخت به عنوان سود هولد، توکن KCS کاربردهای متفاوت و متنوعی دارد. همانطور که گفته شد اگر مقداری از این توکن در حساب خود داشته باشید، می‌توانید با پرداخت کارمزدها با این رمزارز در کارمزدها تخفیف بگیرید.

یکی از جنبه‌های هیجان انگیر این رمزارز این است که هر چه حجم معاملات در صرافی کوکوین افزایش یابد طبیعتا کارمزد دریافتی از کاربران نیز افزایش می‌یابد که در نتیجه هولدرهای KCS سود روزانه بیشتری دریافت می‌کنند.

سود تخصیصی به طور مساوی بین هولدرهای KCS بنا به مقدار توکنی که در اختیار دارند،‌ تقسیم می‌شود بنابراین هر چه توکن بیشتری را در کیف پول صرافی کوکوین نگهداری کنید سود بیشتری دریافت می‌کنید.

کوکوین شیرز چگونه کار می‌کند؟

توزیع سود و تخفیف در کارمزد به میزان توکن KCS که توسط کاربران هولد شده است، بستگی دارد.

به عنوان مثال، کارمزد تیکر/میکر با افزایش تعداد توکن KCS تا حداکثر ۱۳۵ هزارKCS  برای میکر به حداقل ۰.۰۱۲۵ درصد و برای تیکر ۰.۰۳ درصد کاهش می‌یابد. این تخفیف سطحی اخیرا جایگزین این برنامه تخفیف شده است.

در این برنامه به ازای هر هزار KSC که در کیف پول خود داشته باشید یک درصد تخفیف می‌گیرید.

یکی دیگر از کاربردهای هولد کردن KCS از برنامه بازخرید و سوزاندن این توکن است.

در این برنامه کوکوین تا ۱۰ درصد از سود سه ماهه خود را برای خرید توکن‌های KCS در بازار آزاد استفاده می‌کند و سپس آن‌ها را طی یک قرارداد هوشمند می‌سوزاند.

طبق این برنامه عرضه در گردش این توکن کاهش می‌یابد و از نظر تئوری توکن‌های باقیمانده به دلیل کمیابی ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. عملیات بازخرید و سوزاندن تا زمانی که فقط ۱۰۰ میلیون KCS باقی بماند ادامه خواهد داشت. کوکوین اسم این برنامه را «بای‌بک Buy-Back» یا همان باز-خرید گذاشته است.

ارز دیجیتال KCS
ارز دیجیتال کوکوین

این برنامه به سرمایه‌گذاران تضمین می‌دهد که نه تنها درآمد غیرفعال آن‌ها از سود دارایی نگهداری شده به رشد خود ادامه می‌دهد، بلکه ارزش هر توکن KCS نیز در طول زمان افزایش می‌یابد.

سود روزانه‌ای که به واسطه هولد به کاربران تعلق می‌گیرد مستقیما و بدون هیچ مرحله پیچیده‌ای به آدرس کیف پول صرافی کوکوین هر شخص واریز می‌شود. هولدرهای KCS همچنین از مزایای بیشتری در این صرافی بهره‌مند می‌شوند، ‌مزایایی چون پشتیبانی سریع و مشاوره سرمایه‌گذاری شخصی.

عرضه کل و نحوه توزیع

عرضه کل توکن KCS حدودا ۱۷۰ میلیون واحد است که در حال حاضر تنها حدود نیمی از آن در گردش است. در ابتدا عرضه کل این توکن ۲۰۰ میلیون واحد تعیین شده بود اما به واسطه برنامه سوزاندن توکن توسط صرافی، عرضه کل کاهش یافته و به این تعداد رسیده است.

اولین عرضه این توکن از طریق یک مراسم فروش خصوصی و متعاقبا از طریق یک ICO (عرضه اولیه کوین) انجام شد. این فروش با هدف تامین مالی رشد و توسعه صرافی کوکوین و طبیعتا توکن KCS صورت گرفت.

در توزیع اولیه معلوم شد که بنیانگذاران کوکوین ۳۵ درصد از توکن‌های KCS را دریافت کرده‌اند، ۱۵ درصد به سرمایه گذاران اولیه در صرافی و ۵۰ درصد باقی مانده به سرمایه گذاران بعدی فروخته شده است.

ارز دیجیتال KCS
ارز دیجیتال کوکوین
توکنومیک KCS

طبق وایت پیپیر پروژه، ۷۰ میلیون از توکن‌های KCS که بین بنیانگذاران توزیع شده است تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ و ۳۰ میلیون توکنی که به سرمایه‌گذران اولیه داده شده بود تا ۲ سپتامبر ۲۰۱۹ قفل بماند.

KCS یک ارز دیجیتال قابل استخراج نیست، اما آن را می‌توان از طریق هر صرافی که این توکن را لیست کرده است، خریداری کرد.

تیم پروژه

همیشه تحقیق درباره تیم پروژه اطلاعات خوبی درباره یک ارز دیجیتال در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.

مدیر عامل و بنیانگذار این پروژه مایکل گان Michael Gan است که قبلا در انت فایننشال Ant Financial که به اسم علی پی Ali Pay شناخته می‌شد، سمتی داشت. او همچنین نقش‌های مهمی در شرکت‌های اینترنتی مانند مایک‌سی‌آرام MikeCRM و کی‌اف‌فایو دات کام KF5.com داشته است.

اریک دان به عنوان مدیر ارشد اجرایی در این پروژه فعالیت می‌کند. وی به عنوان مدیر ارشد فناوری در شرکت‌های اینترنتی مختلفی از جملهyoulin.COM ، kiteme و reinot فعالیت داشته است.

تیم کوکوین
ارز دیجیتال KCS
ارز دیجیتال کوکوین

مدیر بخش تکنولوژی تاپ لن Top Lan است که به عنوان یک کارشناس حرفه‌ای در جامعه کدنویسی منبع باز شناخته می‌شود. او کسی بود که صرافی کوکوین را در این حد توسعه داده است.

تیم توکن KCS با تیم صرافی هم‌پوشانی زیادی دارد. در کل با صعود این صرافی به رتبه‌های بالایی جدول برترین صرافی‌ها تیم پشتیبان هم رشد قابل قبولی داشته است.

نقشه راه و توسعه پروژه

با توجه به اینکه خود KCS عملکرد پیچیده‌ای ندارد پس انتظار چندانی برای توسعه در بلاک چین یا پروتکل آن وجود ندارد. از این رو، هیچ مخزن عمومی گیت‌هابی GitHub برای جمع آوری اطلاعات وجود ندارد.

با این وجود، مهمترین پیشرفت از دیدگاه هولدرها و سرمایه‌گذاران این توکن، رشد صرافی پشت پروژه است.

نقشه راه KCS
ارز دیجیتال KCS
ارز دیجیتال کوکوین

کوکوین در دو سال گذشته علاوه بر افزودن ویژگی‌های متعدد به پلتفرم معاملاتی خود رشد زیادی در حجم معاملات خود داشته به شکلی که در میان صرافی‌های اسپات تا تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۲ در رتبه پنجم بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا ایستاده است.

کوکوین و تست هاوی

یکی از نکاتی که کاربران درباره صرافی کوکوین و دارایی بومی آن یعنی توکن KCS توجه نمی‌کنند، این است که این دارایی ممکن است تست هاوی Howey Test را به درستی و سربلندی پشت سر بگذارد.

تست هاوی یک قانون کلی قدیمی است که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا SEC برای تعیین اینکه آیا یک دارایی می‌تواند به عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود یا خیر، استفاده می‌شود.

تست هاوی
Howey Test

خب چرا پشت سر گذاشتن این تست مهم است؟ اگر توکن KCS از این تست سربلند بیرون بیاید، به این معنی است که SEC آن را به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌کند.

پیش بینی آینده قیمت توکن KCS تا ۲۰۳۰

ترند جدیدی که حول متاورس ایجاد شده باعث رشد حجم معاملات در صرافی کوکوین و طبیعتا رشد قیمت KCS شده است. در ۲ ماه گذشته همراه با این ترند حجم معاملات در این صرافی ۱۵ درصد افزایش داشته است. همه این اتفاق‌ها نوید بخش یک آینده درخشان برای ارز دیجیتال KCS است. در ادامه تحلیل کریپتو نیوز Cryptonewsz درباره آینده این ارز را بررسی می‌کنیم.

به دلیل تقاضای زیاد برای دارایی‌های دیجیتال، بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده این ارز خوش بینند.

اگر توکن KCS را با سایر ارزهای دیجیتال مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که این دارایی ریسک کمتری نسبت به باقی ارزهای دیجیتال دارد.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد KCS در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۲ از مرز ۲۸ دلار عبور خواهد کرد و تا پایان جولای به محدوده ۳۰ دلار می‌رسد. انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۲۲ قیمت هر توکن KCS به ۳۲ دلار برسد.

اگر KCS به روند صعودی خود ادامه دهد می‌تواند ۲۰۲۳ را با قیمت ۳۱ دلار شروع کند. طبق پیش بینی‌ها روند این ارز در سال ۲۰۲۳ کند و رنج خواهد بود به طوری که در انتهای سال ارزش آن دوباره به سطح ۳۲ دلار می‌رسد.

اما ۲۰۲۴ با جهش نسبی به قیمت ۳۷ دلار شروع می‌شود که افزایش قابل‌توجهی نسبت به سطح قیمت قبلی است. با پیش‌بینی‌ها، الگوریتم‌ها و سایر تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های بلندمدت، قیمت توکن KCS‌در سه ماهه ابتدایی به ۳۸ دلار و اگر هیچ مانعی در این بین اتفاق نیفتد، تا انتهای سال به سطح ۴۰ دلار خواهد رسید.

۲۰۲۵ هم سالی صعودی برای ارز دیجیتال KCS است. طبق پیش بینی‌های تیم کریپتونیوز ارزش این دارایی تا پایان سال به ۴۵ دلار خواهد رسید.

از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰، قیمت‌های بیشتر ارزهای دیجیتال از سطح ارزش فعلی به بالاترین حد خود خواهند رسید. قیمت توکن‌ KCS صرافی کوکوین وارد محدوده‌های جدیدی می‌شود و تا پایان سال ۲۰۲۶ بر مقاومت ۵۰ دلاری غلبه می‌کند.

اگر هیچ مشکلی بر سر راه این صرافی و ارزهای دیجیتال پیش نیاید تا انتهای ۲۰۳۰ این دارایی به ارزش ۱۰۰ دلار به ازای هر توکن خواهد رسید.

حرکات جزئی قیمت در تحلیل‌های بلندمدت قیمت در نظر گرفته نمی‌شوند. حرکات آتی بازارهای جهانی به طور حتمی قابل پیش بینی نیستند. با این حال، حرکات هر رمزارزی ممکن است بر اساس حرکت بازار نوساناتی داشته باشد.

ارز دیجیتال KCS را از کجا بخریم؟

همانطور که گفته شد این ارز دیجیتال توکن بومی صرافی کوکوین است پس اولین گزینه برای خرید این دارایی خود این صرافی است. علاوه بر کوکوین این توکن در صرافی اسنداکس AscendEX، پروبیت گلوبال Probit Global و یونی‌سواپ ورژن ۳ Uniswap v3 قابل خرید و فروش هستند. شما می‌توانید این دارایی را با جفت ارزهای زیادی مانند تتر، اتریوم، بیت کوین، بی‌ان‌بی، دات، ‌دوج کوین، آدا و … معامله کنید.

به زودی می‌توانید در اکسکوینو به خرید و فروش ارز دیجیتال KCS بپردازید.

کیف پول KCS

به جز کیف پول صرافی‌های گفته شده کیف پول‌های زیادی نیستند که از این رمزارز پشتیبانی کنند. تراست والت، اتمیک والت، متاماسک و چند گزینه محدود دیگر از کیف پول‌هایی هستند که می‌توان این دارایی را در آن ذخیره کرد.

کیف پول KCS
ارز دیجیتال KCS
ارز دیجیتال کوکوین

سخن نهایی

ارز دیجیتالی که به هولدرهای خود سود روزانه ارائه می‌دهد در نوع خود منحصربه‌فرد است و با ورود کاربران بیشتر به بازار ارزهای دیجیتال، این رمزارز به صرافی کوکوین برتری نسبی خوبی در برابر رقبا می‌دهد.

با ایجاد یک انگیزه عالی برای هولد بلند مدت توکن KCS و استفاده از این صرافی، یک موقعیت برد برد برای تریدرها و سرمایه‌گذاران به وجود می‌آيد.

اضافه کردن برنامه باز-خرید به سیاست‌های صرافی، باعث می‌شود میزان تقاضا حول توکن KCS هر روزه بیشتر شود که در نتیجه باعث رشد قیمت آن می‌شود.

گردش مالی روزانه فعلی این صرافی، اگر بتواند به اندازه صرافی بایننس Binance، که آرزوهای هر تیمی است افزایش یابد، کارمزد (و سود تخصیص یافته به هولدرها) نزدیک به ۸ برابر افزایش می‌یابد.

این در حالی است که تعداد توکن‌های KCS نیز با برنامه بازخرید کاهش می‌یابد که نوید یک سود بزرگ را به سرمایه‌گذاران اولیه می‌دهد.

حتی اگر کوکوین به بایننس هم نرسد تا زمانی که از نرخ رشد خوبی برخوردار باشد، سود تخصیصی همچنان افزایش خواهد یافت.

البته همچنان سوالات زیادی در مورد تست هاوی و تصمیمات SEC وجود دارد، اما هنوز هیچ پاسخ نهایی در دسترس نیست.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.