سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

از این رمزعبورها برای کیف پول خود استفاده نکنید!

هنگامی که صحبت از امنیت حساب‌های آنلاین به میان می‌آید بی شک باید به این نکته توجه کرد که هیچکس قادر نیست امنیت حساب آنلاین خود را به صورت صد درصد تامین کند. این موضوع در مورد ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند. بی شک تامین امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این تامین امنیت در درجه اول با انتخاب یک رمز عبور مناسب شکل می‌گیرد. تحقیقات اخیر از 32 مورد از آسان‌ترین رمزهای عبور که در معرض هک شدن قرار دارند پرده برداشته است. برای اجتناب از انتخاب این رمزهای عبور تا اخر این مقاله همراه ما باشید.

طبق گزارشات وب سایت ImmuniWeb، تعداد 16 میلیون از 21 میلیون نفر متعلق به 500 شرکت مورد بررسی قرار گرفتند. حدود 95 درصد از این افراد از رمزعبورهای بسیار ساده استفاده کرده و حتی برخی از این افراد هیچ رمز عبوری برای حساب‌های خود در نظر نگرفته بودند. این مطالعات تفاوت قابل توجهی را بین صنایعی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند نشان می‌دهد. صنایع مربوط به تکنولوژی و امور مالی با حدود 5 میلیون گواهی به سرقت رفته در صدر این لیست قرار داشتند. صنایع مراقبت‌های بهداشتی، صنایع و انرژی با حدود 2 میلیون اوراق به سرقت رفته در رده دوم این لیست قرار دارند و صنعت هوافضا و دفاع، از امنیت بالاتری نسبت به صنایع دیگر برخوردار بودند.

بیشترین رمز عبورهای استفاده شده

انتخاب رمزهای عبور توسط کاربران تا حدودی با زمینه تخصص آن‌ها در ارتباط بود. برای مثال بیشترین رمزعبور انتخاب شده در زمینه تکنولوژی عبارت بودند از: passw0rd، 1qaz2wsx، career121، abc123، password1

امور مالی: 123456، welcome، old123ma، student، 456a33

مراقبت‌های بهداشتی: Exigent، password، pass1، 000000، 123456

صنایع: 12345678، !qaz1qaz، comdy، password، passe

انرژی: password،  123456، snowman، old123ma، 789_234

طبق این تحقیق ضعیف ترین صنایع به لحاظ امنیت به ترتیب عبارت بودند از: خرده فروشی، مخابرات، حمل و نقل و امور مالی.

امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال

کیف پول

دنیای ارزهای دیجیتال نیز مانند صنایع دیگر در معرض خطرات مربوط به دنیای دیجیتال قرار داشته و انتخاب رمز عبور مناسب و تامین امنیت یکی از ارکان اصلی قبل از اقدام به خرید یا سرمایه گذاری روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

بدیهی است اولین کار برای تامین امنیت و جلوگیری از به خطر افتادن حساب شما، عدم اشتراک رمز عبور مربوط به حسابتان با هر فرد دیگری است. رمز عبور خود را روی کامپیوترتان ذخیره نکنید و اقدامات جانبی دیگری برای کاهش ریسک به خطر افتادن آن در نظر بگیرید. یک قاعده کلی در مورد نگهداری ارز‌های دیجیتال وجود دارد که افراد مختلف از آن استفاده می‌کنند، آن‌ها معمولا تمام دارایی خود را به صورت گرم ذخیره نکرده و مقداری از آن را به صورت ذخیره سرد نگهداری می‌کنند.

در صورت امکان همیشه از تایید هویت دو مرحله‌ای که قبل از انجام تراکنش‌ها نیاز به یک تایید اضافی دارند استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود برای تامین امنیت بیشتر از ایمیل‌ها و رمزعبورهای متفاوتی استفاده کنید.

به عنوان سخن آخر همیشه نکاتی را در مورد امنیت حساب‌های خود در نظر داشته باشید و البته هرگز از 12345678 برای انتخاب گذرواژه خود استفاده نکنید!

 

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.