پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
افزایش چشمگیر عرضه استیبل کوین ها در بازار از فوریه تا کنون

افزایش چشمگیر عرضه استیبل کوین ها در بازار از فوریه تا کنون

طی تحقیقات انجام شده، عرضه استیبل کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال از روزهای آغازین ماه فوریه سال جاری با افزایش 94 درصدی همراه بوده است.

در ماه فوریه، ارزش استیبل کوین های موجود در بازار از 5.68  به 11.0 میلیارد دلار رسید و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، تتر بیشترین سهم را در میان رشد استیبل‌ کوین‌ها داشته است.

استیبل کوین

در همین راستا لری جرماک ( Larry Cermak ) اظهار داشت این افزایش عرضه به واسطه بحران نقدینگی جهانی ناشی از اثرات اقتصادی ویروس کرونا شکل گرفت.

وی همچنین گفت که مشخص نیست این افزایش عرضه ناشی از افزایش تقاضا بوده یا اینکه دارایی موجود در صرافی‌ها به استیبل کوین تبدیل شده است.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین توعی رمز ارز است که به منظور کاهش نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال طراحی شده است. سرمایه‌گذاران از این ارزها به عنوان یک ذخیره ارزش و همچنین در تبادل ارزها استفاده می‌کنند.  استیبل کوین ها در حقیقت به منظور جلوگیری از نوسانات ذاتی ارزهای رمز نگاری شده به بازار ارائه شده‌اند و به دلیل پایداری قیمت خود از دارایی سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات شدید بازار محافظت می‌کنند. قیمت استیبل کوین ها بر خلاف ارزهای دیجیتال که که تابع مستقیمی از نسبت عرضه و تقاضاست، به یک دارایی ثابت وابسته است که این دارایی ثابت هر چیزی از طلا گرفته تا ارز فیزیکی می‌تواند باشد. مثلا اگر 6,000,000 استیبل کوین با پشتوانه دلار در بازار گردش داشته باشد، باید حداقل میزان 6,000,000  دلار پشتوانه برای آن کنار گذاشته شود. پس می‌توان گفت به دلیل اینکه استیبل کوین ها اساسا دارایی‌های مرتبط هستند، معمولا نوسانات قیمت شدیدی را تجربه نمی‌کنند. از جمله معروف ترین استیبل کوین هایی که در بازار ارزهای دیجیتال از محبوبیت زیادی برخوردار هستند می‌توان به tether ، trueUSD، gemini dollar و USDC اشاره کرد.

تتر محبوب ترین استیبل کوین

علاوه بر این می‌توان گفت استیبل کوین‌ها بر خلاف بیت کوین از قابلیت تمرکززدایی بهره نبرده و متمرکز هستند. آن‌ها به یک نهاد واسط برای ایجاد اعتماد نیاز دارند.

لازم به ذکر است که امروزه با توجه به تجربه موفق تتر بسیاری از تریدرهای حرفه ای برای حفظ ارزش دارایی‌های دیجیتال خود به این استیبل کوین روی می‌آورند. تتر درحال حاضر مشهورترین استیبل کوین جهان است که در ایران هم طرفداران بی‌شماری دارد.

منبع: theblockcrypto

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.