سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
اصطلاح وال برای ارز دیجیتال

اصطلاح وال در بازار ارز دیجیتال به چه معناست؟

اصطلاح وال

بازار ارز دیجیتال میزبان سرمایه گذاران با بودجه‌های مختلف

بازار ارز دیجیتال ، به مانند سایر بازارهای موجود در دنیا، از شرایط و ویژگی‏‌های مخصوص به خود برخوردار است و این شرایط هستند که باعث تفاوت در نوع عملکرد و عکس العمل‌‏های بازارها، نسبت به هم می‌‏گردند. بازار ارز دیجیتال هم اینک میزبان سرمایه‏‌گذاران متعدد از جاهای مختلف دنیا با بودجه‌‏های متفاوت است. افرادی که بنا بر بودجه و توانایی مالی خود، نسبت به سرمایه گذاری در این بازار، اقدام کرده و دست به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود می‌‏زنند که در نهایت یا موفق به کسب سود می‏‌شوند و یا این که بخشی از سرمایه‌‏ی خود را از دست می‏‌دهند.

در این بین شناخت و آگاهی از شرایط موجود در بازار، به عنوان اصلی‏‌ترین و مهم‌‏ترین کمک برای سرمایه‏‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌‏رود. منظور از شناخت و آگاهی این است که فرد سرمایه گذار با اصطلاحات مختلف به کار رفته در بازار ارزهای دیجیتال آشنا بوده و شرایط و وضعیت‌‏های متفاوت این بازار را بشناسد و بر اساس این شناخت، نسبت به تعیین استراتژی‌‏های خود اقدام نماید. چرا که این پارامتر‏ها می‌‏توانند یکی از عوامل موفقیت فرد سرمایه‏‌گذار در بازار ارزهای دیجیتال شوند.

اصطلاح ” وال ” در بازار ارزهای دیجیتال

یکی از اصطلاحات به کار گرفته شده در بازار ارز دیجیتال ، اصطلاح ” وال ” می‌‏باشد. همانطور که می‏دانید وال یکی از بزرگ‏ترین موجودات روی کره‌‏ی زمین می‏‌باشد. ولی در واقع، چرا در بازارهای جهانی و بخصوص بازار ارزهای دیجیتال از اصطلاح وال استفاده می‌‏شود و معنای دقیق این کلمه چه می‌‏باشد و با دانستن موارد کاربرد آن، چه استراتژی‌‏هایی را می‏‌توان در خرید و فروش ارزهای دیجیتال به کار برد؟ این‌‏ها همه از جمله سوالاتی هستند که در ادامه‌‏ی این مقاله، به آن‌‏ها پاسخ داده خواهد شد.

خرید و فروش سرمایه گذاران بزرگ ارز دیجیتال منجر به تغییر وضعیت قیمت ارزها می‌شود.

به گفته و عقیده‏‌ی بسیاری از کارشناسان برخی از افراد هستند که در بازار ارز دیجیتال با استراتژی‌‏های خود، وضعیت و نحوه‏‌ی عملکرد بازار ارزهای دیجیتال را کنترل می‏‌کنند. در واقع این افراد با خرید و فروش‌‏های خود باعث ایجاد تغییراتی در وضعیت قیمت برخی از ارزها در بازار می‌‏شوند و شرایط فعلی آن‌‏ها را به طور کلی تحت تأثیر قرار داده و تغییر می‌‏دهند. استراتژی‌‏ها و در واقع خرید و فروش‌‏های این افراد در حد و اندازه‌‏های بزرگ بوده و این افراد با خرید و فروش‏‌های حجیم خود از یک ارز دیجیتال، ضربات تأثیر‌گذاری را بر پیکره‏‌ی بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌‏کنند که گاهی اوقات این ضربات در جهت مثبت بوده و گاهی نیز در جهت منفی می‌‏باشد.

در واقع این افراد با حرکات و معاملات حجیم خود سیر حرکتی قیمت ارزهای دیجیتال را تغییر می‌‏دهند. در اصطلاح به چنین افرادی وال گفته می‌‏شود چرا که خرید و فروش‌‏های آن‌‏ها، به مانند وال‌‏ها، بزرگ بوده و با صورت گرفتن معاملات، این افراد به مانند وال‌‏ها که با پرش و شیرجه‏‌ی خود در آب، ضربه‌‏ای سهمگین را بر دریا و آب وارد می‌‏کنند، پیکره‏‌ی بازار ارزهای دیجیتال را مورد هدف قرار داده و جریان‌‏ها و نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در بازار را در جهت مورد نظر خود تغییر می‌‏دهند.

علاقه مندی افراد به وال

افراد بسیاری در سراسر دنیا هستند که با این وال‌‏ها در ارتباط بوده و استراتژی‌‏های خرید و فروش خود را بر اساس حرکت این افراد تعیین می‏‌کنند و یا حتی در برخی از موارد خود آن‌‏ها با پرداخت هزینه‏‌هایی این افراد را برای ایجاد تغییراتی در بازار هدایت می‏‌نمایند.

اگر می‏‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال به سودهای مناسبی دست یابید، یکی از راه‌‏های آن، الگو برداری از حرکت وال‏‌ها می‌‏باشد، لذا توصیه می‌‏شود که حرکات و نحوه‌‏ی عملکرد وال‌‏ها را دنبال نمایید هر چند که آشنایی و پیدا کردن این افراد کار چندان آسانی نمی‏‌باشد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.