سایت JD.com

افزایش امنیت شبکه بلاک چین

سایت JD.com به عنوان غول تجارت الکترونیکی قصد دارد امنیت شبکه‌ی بلاک‌چین خود را افزایش دهد.

سایت JD.com

در یک سال اخیر ارز‌های دیجیتال و شبکه بلاک چین مفاهیمی بودند که بیش‌ترین خبر‌ها در مورد آن ها منتشر شد. با ظهور خود، شبکه بلاک چین توانست کل دنیا و صنعت را تحت تأثیر قرار دهد به طوری که از بلاک‌چین به عنوان انقلابی نوین در علم، تکنولوژی، صنعت و شاخه‌های دیگر یاد می‌شود. در حال حاضر شرکت‌ها و سایت‌های بسیاری هستند که برای مدیریت بهتر فعالیت‌ها و تراکنش‌های خود از بلاک‌چین استفاده می‌نمایند چرا که با پیاده‌سازی بلاک‌چین، سرعت انجام مبادلات و کار‌ها بیش‌تر شده و شرکت‌ها به نوعی می‌توانند با صرف هزینه‌ی کم‌تر به سود بیش‌تر دست یابند.

البته در کنار استفاده از تکنولوژی‌های جدید باید در مورد مقوله‌ی امنیتی نیز آگاهی‌ها و اقدامات لازم را در نظر گرفت تا کار ارائه‌شده به مشتریان علاوه بر داشتن کیفیت بالا، از امنیت مناسبی نیز برخوردار باشد. در این بین سایت JD.com که به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی تجارت الکترونیکی به شمار می‌رود، قصد دارد که پارامتر‌های امنیتی جدید و بروز‌تری را بر روی شبکه بلاک چین خود پیاده سازی نماید. شرکت JD.com در سال 1998 در کشور چین تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر پکن چین قرار دارد که توانست خود را در بین قدرت‌های برتر در زمینه تجارت الکترونیکی قرار دهد. مالک این شرکت آقای Liu Qiangdong بوده که با داشتن اکثریت سهام، شرکت JD.com را مدیریت می‌نماید.

افزایش امنیت شبکه بلاک چین توسط JD.com

بر اساس اعلام کمیته‌ی مقررات امنیتی چین ( CSRC ) شرکت JD.com قصد دارد برای افزایش میزان امنیت در فعالیت‌های تجاری انجام گرفته در سایت، امنیت شبکه بلاک چین خود را ارتقا دهد که این کار را با همکاری و در ارتباط با Huatai Securities و Xingye Bank انجام خواهد‌داد. البته این اولین اقدام شرکت JD.com در زمینه بلاک چین نمی‌باشد و این شرکت قبلاً در ماه مارچ اعلام کرده بود که قصد دارد یک پلتفرم بلاک چین به عنوان سرویس ( Blockchain – as – a – Service ( BaaS ) ) را راه‌اندازی نماید.

همانطور که می‌دانید در چند ماه اخیر تعداد آمار حملات سایبری انجام گرفته علیه سایت‌های تجاری بیش‌تر شده و افراد سود‌جو توانسته‌اند مبالغ بسیاری را از این طریق بدست آورند و شرکت‌های تجاری متحمل ضرر‌های مالی شدیدی شده‌اند. در این راستا شرکت‌های بزرگ در حال بروز‌رسانی سیستم‌های امنیتی خود هستند تا دست سارقان اینترنتی را از دارائی‌های خود دور نگه داشته و محیط امنی را برای ادامه‌ی فعالیت تجاری مشتریان خود به وجود آورند که شرکت JD.com نیز در تلاش است با افزایش استاندارد‌های امنیتی در سایت خود از بروز رخنه‌های امنیتی در پیکره‌ی سایت جلوگیری کرده و لذا راه نفوذ را برای حمله‌ی هکر‌ها بسته نگه‌داشته‌باشد.

همچنین ببینید

بلاکچین و تبلیغات

چطور بلاک‌چین صنعت تبلیغات آنلاین را متحول می‌کند؟ – پادکست

بلاک‌چین یه فناوری زیرساختیه که خیلی چیزا رو در زندگی ما تغییر داده. تبلیغات آنلاین …

صنعت خودرو

انقلاب بلاک چین در انتظار صنعت خودرو – پادکست

حالا با توسعه صنعت بلاک‌چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه‌های مختلفی وارد شده …

سیگنال کریپتو

میشه پراید رو با این وضع بازار پورشه کرد؟ – پادکست

چیزی تا پایان سال میلادی باقی نمونده و تایلر سوپ (Tyler Swope)، یوتیوبر مشهور، از …

ارزهای برتر

قسمت اول / کدام ۱۰ ارز در سال ۲۰۲۲ ما رو میلیاردر می‌کنند؟ – پادکست

فقط چند روز دیگه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مونده و فرصت خوبیه که با …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.