سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
افزایش حجم معاملات بیت کوین

افزایش حجم معاملات بیت کوین در یک سال اخیر

خبری که در چند روز اخیر مانند بمب صدا کرده است این است که حجم معاملات روزانه مهم ترین ارز دیجیتال دنیا یعنی همان بیت کوین از مرز ۱۱ میلیارد دلار عبور کرد که در واقع بیشترین حجم معاملات در ۲۴ ساعته گذشته محسوب می شده است.

از آوریل سال 2018 قیمت بیت کوین سیر نزولی پیدا کرد و تا همین هفته پیش ادامه داشت. در آن زمان میانگین قیمت بیت کوین در حدود ۸,۸۴۵ دلار بود ولی هم اکنون قیمت هر واحد از این ارز دیجیتال کمتر از نصف و در حدود ۴,۰۰۰ دلار رسیده است. اگرچه افزایش حجم معاملات نشان می دهد که سرمایه گذاران همچنان علاقه دارند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند هرچند که شرایط فعلی بازار نامناسب است.

مقدار معاملات بیت کوین با یک چیز ارتباط نزدیک دارد، آن هم روند قیمت است. اما امروزه با بررسی دقیق‌تر بازار معاملات می‌توانیم بفهمیم که این ارتباط نزدیک با اتفاقاتی که در ماه نوامبر در بازار ارز دیجیتال افتاد و سقوطی غیر قابل پیش بینی را به وجود آورد، از بین رفته است. در آن دوران حجم معاملات از روندی که قیمت ها در پیش گرفته بودند، پیروی نکرد.

حجم معاملات بیت کوین

همان طور که در نمودار نشان داده شده است، واگرایی بودن حجم معاملاتی که متعلق به بیت کوین است، مشهود نیست. و نکته جالب این است که این مشهود نبودن فقط برای بیت کوین است و سایر ارزهای دیجیتال مانند لایت کوین که الان چهارمین ارز دیجیتال برتر دنیاست، بازار را در اختیار قرار گرفته است.

حجم معاملات بیت کوین

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می دهد قبل از این که قیمت بیت کوین به ۳,۰۰۰ دلار برسد، در روز ده نوامبر قیمت آن به ۶,۳۸۵ دلار رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته همان روز حجم معاملات انجام شده به ۳.۷ میلیارد دلار رسید.

امروزه قیمت بیت کوین به کمی بیشتر از نصف قیمت آن دوران رسیده است اما حجم معاملاتی که در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است، عدد ۱۱ میلیارد دلار را پشت سر گذاشته است. این حجم از معاملات در واقع ۳ برابر حجم معاملاتی است که در تاریخ ده نوامبر شاهد بودیم. آخرین باری که این حجم از معاملات بیت کوین را داشتیم، آوریل سال گذشته بود.

اطلاعات کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که بیشترین میزان خرید و فروشی که برای بیت کوین اتفاق افتاده است، در تاریخ پنج ژانویه سال 2018 بوده است که د رآن زمان قیمت بیت کوین در حدود ۱۷,۴۲۹ دلار بود و  با ۲۳.۸۴ میلیارد دلار معامله فقط در همان یک روز، رکورد حجم معاملات در بیت کوین شکسته شد.

حجم معاملات لایت کوین

نکته دیگری که در معاملات ارز دیجیتال قابل توجه است، حجم معاملات لایت کوین است. میزان خرید و فروش لایت کوین هم مسیری مشابه بیت کوین را طی می کند.

معاملات لایت کوین

همان طور که در نمودار هم مشخص است، حجم مبادلات لایت کوین در حال افزایش است و قیمت آن در ماه نوامبر که با ۵۰ دلار معامله می‌شد با الان تفاوت زیادی دارد. به طوری که بر اساس اطلاعاتی که از وبسایت کوین متریک به دست آمده است، حجم معاملات از ۳۰۰ میلیون دلار به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در روز رسیده است.

در حال حاضر قیمت لایت کوین ۶۰ دلار است و بر اساس داده های به دست آمده، حجم معاملات لایت کوین در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۷۹ میلیارد دلار رسیده است که این عدد در واقع دو برابر معاملاتی ست که در ماه نوامبر برای لایت کوین مشاهده شده بود.

میان حجم خرید و فروش بیت کوین و لایت کوین و رابطه آن ها با قیمت تغییرات کوچکی وجود دارد. افزایش دوبرابری قیمت لایت کوین از ماه دسامبر و افزایش حجم معاملاتی که دارد، گواه این مدعاست. بیت کوین اما رشد کمتری را شاهد بوده است.

 

منبع: coindesk

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.