پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

افزایش 18 درصدی قیمت بیت کوین تا آخر هفته!

در حالی که هیچ کدام از تحلیل‌گران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال انتظار چنین حرکتی را از بیت کوین نداشتند، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا طی ماه گذشته به محدوده 6,600 دلار نزدیک شد.پس از این افت قیمت، برخی تحلیل‌گران انتظار رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده 7,800 دلار را داشتند.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

طی چند ماه گذشته، یکی از تحلیل‌گران قیمت بیت کوین، رفتار این ارز را فراکتال توصیف کرد. فراکتال‌ها (Fractal) یعنی اشکالی که هر جزء در آن شبیه به کل شکل است و به عبارتی اشکال پیچیده از طریق تکرار اشکال ساده بدست می‌آیند. در بازارهای مالی نیز چنین است یعنی فراکتال‌ها الگوهای مشابهی هستند که خودشان را تکرار می کنند.

فراکتال‌های نمودار بیت کوین

این تحلیل گر شروع فراکتال قیمت بیت کوین را از حرکات قیمت این ارز دیجیتال در سال 2014، به خصوص بازار خرسی شکل گرفته در این سال و بهبود پس از آن دانست.حرکات فراکتال بیت کوین را می‌توان در کاهش قیمت اخیر این ارز دیجیتال به سمت محدوده 6,400 دلار و سپس بهبود قیمت آن ( و رسیدن قیمت به  7,700  دلار ) در روزهای پایانی هفته گذشته ( شنبه و یکشنبه ) مشاهده کرد.

این تحلیل گر در ادامه بررسی حرکات بیت کوین عنوان کرد: به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین طی چند ماه آینده یک سقوط دیگر به سمت محدوده 7,000 دلار را تجربه کرده  سپس با یک افزایش قیمت به سمت سطوح 9,000 دلار همراه خواهد بود.  ولی با این حال احتمالا سطح 10,000 دلار شکسته نخواهد شد.

اگراین فراکتال تکرار شود، قیمت بیت کوین تا پایان هفته جاری قبل از رسیدن به سطح 7,000 دلار، ابتدا با یک افزایش قیمت 18 درصدی به محدوده 8,500 دلار نزدیک خواهد شد.

افزایش قیمت بیت کوین

طبق گفته جردن بلفورت معروف به گرگ وال استریت، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین طی هفته گذشته با یک سیگنال مهم در نمودار هفتگی خود روبه رو بود. این ارز دیجیتال یک واگرایی صعودی در محدوده « فروش بیش از حد » بر حسب شاخص مقاومت نسبی تجربه کرد.

طبق اظهار نظر این تحلیل‌گر، این دفعه چهارم است که این سیگنال در قیمت ارز دیجیتال بیت کوین شکل می‌گیرد. این اتفاق اولین بار در بازار خرسی اواسط سال 2018 و هنگامی که قیمت بیت کوین از 6,400 به 6,900 دلار رسید شکل گرفت. دفعه دوم هم با افزایش 330 درصدی  در دسامبر 2018 تا ژوئن 2019 و سومین بار نیز این اتفاق در نمودار قیمت این ارز دیجیتال حدود چند هفته پیش همزمان با افزایش قیمت بیت کوین از 7,400 به 10,400 دلار تشکیل شد.

با در نظر گرفتن این نشانه صعودی برای ارز دیجیتال بیت کوین، احتمال افزایش قیمت این رمز ارز طی هفته‌های آینده وجود دارد.

احساسات بازار

احساسات بازارهای مالی سنتی در بالاترین سطح شاخص حرص و طمع ( Fear and Greed  ) قرار دارند. اما ترس چیزی است که به وضوح می‌توان در احساسات این روزهای بازار ارزهای دیجیتال مشاهده کرد.

بر همین اساس شاخص ترس و طمع (Fear and Greed) که یک منبع نظارتی مشهور است می‌تواند احساسات متفاوت معامله‌گران و سرمایه گذاران را در قالب اعداد و به صورت کمی نشان دهد. این شاخص در بازه زمانی 0 تا 100 مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

طبق گزارش‌های CNN احساسات سرمایه گذاران بازارهای مالی سنتی به بالاترین سطح طمع ( 92 ) رسیده است. طبق این گزارش اکثر سهام‌های موجود در بازارهای مالی سنتی در روزهای پایانی سال به بالاترین قیمت خود رسیده‌اند.

احساسات بازار ارزهای دیجیتال معمولا از احساسات شکل گرفته در بازارهای مالی سنتی پیروی نمی‌کنند. شاخص حرص و طمع ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده 25 قرار دارد که نشانه شکل گیری ترس زیاد در این بازار مالی است. اما توجه کنید که چندی پیش این شاخص رقمی بسیار پایین‌تر از سطح کنونی داشت و یکبار دیگر به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال ثابت شد که نمی‌شود روی این شاخص حساب کرد. بارها بازار ارز دیجیتال بیت کوین بر خلاف انتظار عموم حرکت کرده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.