چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
داج کوین

مروری بر تاریخچه و حواشی رمز ارز محبوب داج کوین

داج کوین با نماد اختصاری (DOGE) یکی از ارز‌های محبوب دنیای رمز ارز‌ها به شمار می‌رود که مورد توجه طرفداران زیادی در سراسر دنیا است. رتبه بالای داج کوین در بازار و همچنین قیمت بسیار پایین آن، باعث می‌شود که افراد زیادی در رویای ثروتمند شدن به سرمایه‌گذاری در این رمز ارز روی بیاورند. اما بسیاری نیز با توجه به پیشینه و هدف پشت این ارز، هوادار پر‌و‌پا‌قرص داج کوین شده‌اند.

داج کوین، ارز دیجیتالی متن‌باز با بلاک چین همتا‌به‌همتا است که اواخر سال 2013 بر مبنای فورک یا همان انشعابی روی بلاک چین شبکه لایت کوین ایجاد شده و تا به حال، جامعه رمزنگاری بزرگی را شکل داده است. نماد داج کوین که به عنوان یک ارز مهربان از آن یاد می‌شود، در ابتدا برای شوخی و سرگرمی از یک نژاد سگ به نام شیبا اینو برگرفته شد. خالق داج کوین در ابتدا قصد داشت یک جوک اینترنتی (میم) محبوب و یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه ایجاد کند. چند ماه پس از شروع به کار، داج کوین اعلام کرد که قصد دارد به پولی اینترنتی بدل شود که برای کمک به فعالان و تولید‌کنندگان محتوای اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. این رمز ارز از زمان موفقیتش، کمک‌های خیریه زیادی انجام داده است که همین موضوع کمک شایانی به افزایش طرفداران داج کوین کرد.

در حال حاضر بیش از 128 میلیارد واحد داج کوین در گردش وجود دارد. البته مقدار کوین‌های قابل عرضه داج کوین برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال نامحدود است. بنابراین قیمت آن در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و لایت کوین که عرضه آنها محدود است، احتمالاً رشد کمتری را تجربه خواهد کرد. البته نامحدود بودن تعداد واحدهای داج کوین بدان معنا نیست که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از آن سود ببرند. در سال 2015 قیمت هر واحد داج کوین حدود 0.0002 دلار بود و تنها 3 سال بعد در 2018، این رقم به اوج خود یعنی 0.017 دلار رسید و توانست به لیست 20 رمز ارز برتر راه یابد.

داج کوین
نمودار قیمت داج کوین از زمان پیدایش تا امروز

داج کوین طی 2 سال اخیر نوسانات چشمگیری نداشته اما در حفظ موقعیت خود در بازار موفق بوده است. اما نکته جالب این است که این ارز طی 1 ماه  اخیر رشدی 300 درصدی را تجربه کرد و در حال حاضر در محدوده 0.07 دلار معامله می‌شود. توییت‌های شخصیت‌های مشهوری همچون ایلان ماسک و اسنوپ داگ در رابطه با حمایت از داج کوین باعث شد که هنگام نگارش این مطلب، حجم معاملات داج کوین از 13 میلیارد دلار نیز فراتر رود.

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، پیش از این بارها حمایت خود از داج کوین را ابراز کرده بود. این بار اما توانست ارزش داج کوین را چندین برابر کرده و باعث شود این رمز ارز به جایگاه دهم ارزهای دیجیتال برسد. از دیگر عوامل افزایش قیمت داج کوین می‌توان به حواشی انجمن وال استریت بتز (WallStreetBets) نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هم اکنون می‌توانید فرایند واریز، برداشت، خرید و فروش داج کوین را به طور مستقیم در اکسکوینو انجام دهید.

همچنین ببینید

نهنگ‌های اتریوم

وحشت‌زدگی نهنگ‌های اتریوم؛ ماجرا چیست؟

مدتی پیش ویتالیک بوترین و بنیاد اتریوم، ۱۵۰۰۰ اتر در کراکن تخلیه کردند و از …

اکسی اینفینیتی

توکنی با ۲۵ هزار درصد رشد در سال ۲۰۲۱ – پادکست

اکسی‌اینفینیتی یکی از پروژه‌های جذاب در حوزه بازی‌های آنلاین و متاورسه که با چند میلیون …

وینک‌

وینک؛ چراغ چشمک زن دنیای رمز ارزها – پادکست

می‌دونستید پروژه وینک‌لینک (WINkLink) از فرازونشیب‌های زیادی گذشته تا به اینجا برسه و حالا توکن …

سند باکس

همه چیز در مورد سند باکس جهان مکعبی متاورس – پادکست

توکن سند (SAND) به تازگی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل شده اما سند …

2 نظرات

  1. ممنون بابت نگارش این مطلب
    و یه خواهشی هم داشتم
    لطفاً تعداد رمز ارزهای اکسکوینو افزایش بدین
    من برای خیلی از دوستان و آشنایان لینک ثبت نام اکسکوینو فرستادم ولی بخاطر نبود بعضی از رمز ارزهای با ارزش بازار مانند Aave، Theta، Avalanche، Synthetix، SushiSwap، Solana، Terra، Elrond، Compound، UMA، The Graph، Celsius، FileCoin، OX، Iota، Kusama، Revain و چند تا دیگه که در پروژه هاشون موفق بودن و همچنین روند رو به رشدی عالی در بسترهای ایجاد شده خودشون داشتن… راغب نشدن…
    می تونید ملاحظه کنید تا الان چندین نفر با کد معرفی من به اکسکوینو دعوت شدن و بعضی ها ثبت نام کردن و هنوز بعضی ها منتظرن تا بسترهای لازم اکسکوینو بروزرسانی شه تا رمز ارزهای محبوب دیگری رو اضافه کنن و بعد با این صرافی خوب ارزهای دیجیتال کار کنن
    ممنون میشم این رمز ارزهایی که بالا اسم بردن رو زودتر بسترش محیا کنید تا ما هم بتونیم با نفرات بیشتری رو دعوت کنیم
    ممنون بابت زحماتتون

    • الهام جمشیدیان

      با سلام
      سپاس از همراهی و اعتماد شما!
      تیم فنی اکسکوینو در تلاشه تا ارزهای بیشتری رو به لیست اضافه کنه. سپاس از پیشنهاداتتون.

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.