عرضه اتریوم2

اولین شبکه آزمایشی اتریوم2 عرضه شد

طبق گزارش‌های پریزمتیک لبز (Prysmatic Labs)، بلاخره زمان موعود عرضه اولین شبکه آزمایشی اتریوم ۲.۰ به نام توپاز  (Topaz) که همانند شبکه اصلی در فاز صفر، دارای تنظیمات کامل است فرا رسید.

همانطور که ویتالیک بوترین هم اعلام کرد، پس از پیشرفت فوق العاده اتریوم در جهت عرضه تایید رسمی ( FV ) کدهای قرارداد هوشمند واریز اتریوم2.0 در روزهای نخست ماه آوریل و تکمیل و پایان حسابرسی مشخصات فنی فاز صفر اتریوم در اواسط ماه مارس، این شبکه آزمایشی عرضه شد.

پرایزماتیک لبز و آزمایش اتریوم2

پرایزماتیک لبز (Prysmatic Labs) که یکی از تیم‌هایی است که بر روی نسخه دوم اتریوم کار می‌کند، قبل از توپاز سه پروژه دیگر با نام‌های رابی ( Ruby )، سفایر ( Sapphire ) و دایموند ( Diamond ) را در راستای آزمایش‌های مختلف بر روی اتریوم ۲.۰ منتشر کرده بود. پیکربندی توپاز که شباهت‌های زیادی به پروژه‌های پیشین دارد، کاملا شبیه به نسخه اصلی اتریوم2 خواهد بود که در فاز صفر عرضه می‌شود. فاز صفر مرحله‌ای است که در آن شاهد انتقال کامل الگوریتم اثبات انجام کار اتریوم به اثبات سهام خواهیم بود.

اتریوم

در شبکه آزمایشی سفایر، اعتبارسنج‌ها تنها ۳.۲ اتر در شبکه قرار می‌دادند، اما در شبکه آزمایشی توپاز، تاییدکنندگان باید برای حضور در این شبکه، ۳۲ اتر در شبکه آزمایشی Goerli ETH1 واریز کنند.

پرایزماتیک لبز از امروز روند غیر فعال کردن اعبتارسنج‎های تست نت سفایر را آغاز و سپرده‌های جدیدی را ایجاد کرده است.  به گفته پرس  ون لون (Preston van Loon)، یکی از بنیان‌گذاران پرایزماتیک لبز، برای انتشار توپاز دو تاریخ احتمالی 18 یا 19 در نظر گرفته شده است.

وی در یکی از مصاحبه‌های خودعنوان کرد: این شبکه آزمایشی از این لحاظ دارای اهمیت است که به طور کامل پارامترها و مقیاس شبکه اصلی را به نمایش می‌گذارد. تست نت های قبلی یا از مقیاس کوچکتری برخوردار بودند یا میزان سپرده مورد نیاز برای اعتبار سنج‌ها در آن‌ها کمتر از 32 اتر بود.

فاز صفرانتشار یک شبکه آزمایشی با چند کلاینت

طبق گزارش‌ها، یکی از ملزومات برای عرضه فازصفرانتشار یک شبکه آزمایشی با چند کلاینت است و این تست نت‌ باید حداقل برای دو ماه در فاز عملیاتی به فعالیت خود ادامه دهد. طبق گفته‌های ون لون، توپاز تست نتی با یک کلاینت خواهد بود، اما از اتصال دیگر کلاینت‌ها که در جزئیات فاز ۰ عنوان شد، پشتیبانی می‌کند

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم نیز در خصوص معرفی اخیر پریزمتیک لبز توضیح داد که توپاز معادل با شبکه آزمایشی المپیک (Olympic)  برای اتریوم ۱.۰ است. هرچند بوترین در ادامه بیان کرد که این نسخه هنوز شروع شبکه آزمایشی چند کلاینتی نیست. وی گفت:

به این نکته توجه کنید که این شبکه هنوز شروع شبکه آزمایشی چند کلاینتی نیست، زیرا به زودی یکی دو ریستارت دیگر پیش رو داریم تا شانس بیشتر و بهتری برای آزمایش مکانیزم جنسیس داشته باشیم. اما با این حال، پیشرفت عالی و چشمگیری از پریزمتیک لبز شاهد هستیم.

لازم به ذکر است بوترین طی مصاحبه‌ای که در اواخر ماه مارس انجام داد بیان کرد: تا زمانی که شبکه آزمایشی چند کلاینتی با تنظیمات شبکه اصلی بدون هیچگونه مشکل اجرا نشود، شبکه اصلی عرضه نخواهد شد. در نتیجه هنوز نمی‌توان پیش بینی دقیقی از زمان عرضه شبکه اصلی فاز صفر اتریوم ۲.۰ ارائه داد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.