چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
شغل های متاورسی

اپیزود 170 آشنایی با پولسازترین شغل های متاورسی – پادکست

شاید سال‌های قبل، شاغل بودن توی یک دنیای دیجیتال چیزی بیشتر از یک رویاپردازی نبود. اما با شکل‌گیری مفهوم متاورس و حتی تشکیل کلاس‌های درس در این دنیاهای دیجیتال دیگه هیچ چیز غیر ممکن نیست.

امکانات بی‌نهایتی که متاورس به وجود آورده؛ می‌تونه شغل‌های جدید و جالبی رو در این دنیا به وجود بیاره. امروز در رادیو اکسکوینو ۶ نمونه از بهترین مشاغل متاورسی رو معرفی کردیم.

این پادکست جذاب رو از دست ندید!

تو چند وقته گذشته خیلی راجع به متاورس و کاربرداش حرف زدیم و فهمیدیم که قراره خیلی چیزا رو تغییر بده. علاوه بر همه این تغییرات متاورس یه سری شغل جدیدم به دنیا معرفی می‌کنه که اگه با مفهوم متاورس آشنا نباشیم فکر میکنیم که این کارا مربوط به یه رمان علمی تخیلیه.

امکانات بی نهایتی که متاورس به وجود میاره مثل ۳۰ سال پیش اینترنت، قراره شغلای خیلی زیادی ایجاد کنه. تو این قسمت از رادیو اکسکوینو شش تا از بهترین شغلایی که با متاورس عملی میشن رو معرفی میکنیم. با ادامه این اپیزود ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر پنجشنبه 29 دی ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود  170 از رادیو اکسکوینو

قبل از شنیدن کامل این اپیزود، بهتره بدونید که این پادکست به هیچ عنوان یه توصیه مالی نیست و محتوای این پادکست تحت هیچ‌شرایطی برای من و مجموعه اکسکوینو منفعت مالی نداره. تلاش ما در رادیو اکسکوینو اینه که با کیفیت‌ترین مطالب حوزه رمزارزها، بلاک‌چین و اقتصاد کریپتو رو در اختیار مخاطبانمون قرار بدیم. پس قبل ازینکه هرگونه قدمی برای سرمایه‌گذاری بردارید، خوب مطالعه کنید و بعد آگاهانه و با برنامه جلو برید.

– متاورس استایلیست

ازونجایی که آواتار شما توی متاورس تا حدودی بازتابی از شخصیت خودتون تو دنیای واقعیه، احتمالا متاورس استایلیست هم تو آینده نزدیک که هممون وارد این دنیای مجازی میشیم یه شغل خیلی پرتقاضا میشه.

شرکت‌هایی مانند  RTFKTو  DressXلباس‌های دیجیتالی رو مثل برندهای دنیای واقعی،‌ تولید می‌کنن و توی فروشگاهی مجازی خودشون میفروشن. متاورس استایلیست‌ها هم مثل راهنماهای خرید و مشاوران مد دنیای واقعی به علاقمندان مد توی متاورس کمک میکنن تا با مد روز متاورسی همگام باشن و ازون عقب نیوفتن.

مشاور دارایی‌های متاورسی

با ورود شرکت‌های بی شمار به دنیای متاورس و انفجار NFTها، مشاور دارایی‌های متاورسی یکی از پرطرفدارترین مشاغل این فضا خواهد بود. مشاور دارایی‌های متاورسی روند علایق و سرمایه تو این صنعت رو دنبال میکنه و بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی با بالاترین بازدهی رو به کاربرا معرفی می‌کنن.

– پزشک فرا انسانی

یکی از عجیب‌ترین شغل‌هایی که در آینده متاورس به آن نیاز داریم پزشک فرا انسان‌ها است. در آینده نه چندان دور همزادهای دیجیتالی داریم که یه کپی کاملا دقیق از خودمونه که با تبدیل همه داده‌های بیومتریک و فیزیولوژیکیمون به اطلاعات دیجیتالی، داخل آواتارهای فراانسانیمون قرار می‌گیره تا به راحتی بتونیم شرایط سلامتیمون رو پیگیری کنیم. این همزادهای دیجیتال به پزشک‌های فراانسانی اجازه میده تا تو محیطی شبیه‌سازی شده درمان رو پیش ببرن و از خطراتش آگاه بشن.

علاوه بر این هم ممکنه آواتارهای ما مورد حملات ویروسی قرار بگیرن و براشون مشکلاتی پیش بیاد، اینجاس که یه پزشک فرا انسان میتونه به کمکمون بیاد. یه پزشک فرا انسان باید علاوه بر مهارت‌ های یک پزشک عمومی یا متخصص مهارتهایی چون تجزیه و تحلیل داده ها، کد نویسی، هوش مصنوعی، رمز شناسی و امنیت سایبری رو یاد بگیرد.

– تور لیدر

با رشد روزافزون پلتفرم‌ها متاورسی، گشت و گذار تو این دنیا به تنهایی کار سختیه و اگه یه راهنما نداشته باشید شاید تو این دنیا گم بشید یا نتونید یه حس منحصر به فرد رو تجربه کنید. تور لیدر متاورسی شما رو تو این دنیا بی سر و ته همراهی میکنه و اطلاعات مورد نیاز درباره جایی که توش هستید و بهتون میگه تا از سفرتون کاملا لذت ببرید.

– وکیل متاورس

رونق NFTها در سال ۲۰۲۱ راهی جدید برای هنرمندان و تولید کنندگان محتوای دیجیتال، ورزشکاران و خیلیای دیگه باز کرده. رشد NFTها باعث شده تا قوانین جدیدی در این حوزه و مخصوصا متاورس نوشته بشه. اگه قوانین به صورت واضح نوشته بشن دیگه به راحتی میشه به سوالایی مثل اینکه کی واقعا صاحب یه NFTعه؟ یا کپی رایت تو دنیای متاورس چجوریه؟

یا آیا میشه NFT هامون رو تو وصیت نامه بیاریم؟ یا باید برای اموال متاورسی مالیات بدیم؟ اینها همه سوالایین که یه وکیل متاورسی خوب میتونه بشون جواب بده و از مشکلاتت احتمالی جلوگیری کنه.

کارشناس امنیت سایبری

متاورس هدف مناسبی برای حملات سایبری و کلاهبرداریه؛ از آواتارهای هک شده گرفته تا سرقت NFTهای افراد. ازونجایی که این مشکلات در متاورس بیشماره ما به کارشناسان امنیت سایبری برای متاورس نیاز داریم. افرادی که از حملات سایبری در لحظه جلوگیری میکنن و با ساخت پروتکل‌های جدید زندگی امن ما تو متاورس رو تامین میکنن.

اصلا شاید به یک پلیس سایبری نیاز داشته باشیم تا با حضور تو این دنیا از خیلی از مشکلا جلوگیری کنه.

شغل‌های متاورسی به همینجا ختم نمیشن ولی ما سعی کردیم تو این قسمت جالبترین و پرپتانسیل ترین شغل‌های متاورسی رو براتون توضیح بدیم. طبیعتا با پیشرفت بیشتر متاورس، این صنعت به موقعیت‌ها و تخصص‌های بیشتری نیاز پیدا می‌کنه. برای همین ما باید منتظر بمونیم و ببنیم این شهر عجایب چه برنامه‌هایی رو برامون در نظر گرفته.

راستی، اگه میخواید درباره این حوزه‌ها بیشتر بدونید، به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ مراجعه کنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک و کست‌باکس دنبال کنید.

خب به پایان این محتوای آموزشی و جدیدمون رسیدیم . امیدوارم که این اطلاعات براتون مفید بوده باشه . اگر سوالی دارید زیر همین پست برامون کامنت بذارید تا کارشناسانمون جواب سوالهاتون رو بدن. با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.