سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
پنج رمز ارز برتر

اپیزود 174 پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید – پادکست

در شرایطی که اکثر بازارهای مالی با اصلاح روبه‌رو شده‌اند؛ تحلیل وضعیت بازار و رمزارزهای قوی می‌تونه تاثیر بسیار خوبی در کیفیت معاملاتمون داشته باشه.
ما هم در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، ۵ رمزارزی که احتمالا شرایط بهتری در هفته پیش رو خواهند داشت رو باهم بررسی کردیم.


این پادکست مهم رو از دست ندید

بیت کوین به مرحله اشباع فروش رسیده و احتمالا آماده یک حرکت صعودی کوچیکه. اما اگر نتونه حرکت رو به بالای خوبی رو از خودش نشون بده، تبدیل به یه تله برای آلت‌کوین ها میشه. بیت‌کوین حمایت ۳۴ هزار دلار رو هم از دست داده، یعنی به کمتر از نصف قیمت تاریخی خودش یعنی ۶۹ هزار دلار رسیده. بخاطر همین هم آلت‌کوین‌ها به خاک و خون کشیده شدن.

اما این بازار خونی فقط محدود به بازار ارزهای دیجیتال نبوده و بازار SاندP۵۰۰ هم ریزش‌های بزرگی داشته.

خیلی از تریدرهای خُرد، بیت‌کوین رو توی بالاترین قیمت خریداری کردن و توی صفحات اجتماعی سروصدای زیادی راه انداختن. اما نجیب بوکله رئیس جمهور ال سالوادور نگران این ریزش‌ها نبوده و اعلام کرده که ۴۱۰ بیت‌کوین دیگه تو قیمت ۳۶۵۸۵ دلار خریداری کرده. آیا ممکنه بزودی شاهد صعود دوباره بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها باشیم؟ بیاید شرایط تکنیکال ۵ تا از ارزهایی که احتمالا این هفته عملکرد بهتری خواهند داشت رو باهم بررسی کنیم.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه چهارم بهمن‌ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتالی که احتمالا شرایط بهتری توی هفته پیش رو خواهند داشت رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

همونطور که هفته پیش توی این پادکست و توی تحلیل‌های دکتر دستغیب هم گفته شد، احتمال سقوط بیت‌کوین تا زیر ۳۹۶۰۰ وجود داشت و بیت‌کوین تا زیر کانال ۳۴ هزار دلار هم سقوط کرد که نشون‌دهنده فروش شدید نهنگ‌هاس. این امر باعث شد تا شاخص قدرت نسبی یا همون RSI تا سطح ۲۰ پایین بیاد. نکته تامل برانگیز اینجاست که آخرین باری که RSI به این سطح رسید، موقع شروع پاندمی ویروس کرونا توی مارس سال ۲۰۲۰ بود، جایی که بعد از اون بیت‌کوین از کانال ۳ هزار دلار به سمت کانال ۶۹ هزار دلار حرکت کرد.

نمودار، انتظار یک موج کوچیک صعودی به سمت ۳۹۶۰۰ دلار رو داره، که اگر موفق به عبور از این مقاومت نشه، نشون‌دهنده اینه که احساسات منفی هنوز هم توی بازار حاکمه. در این صورت، خرس‌ها حمایت ۳۰ هزار دلار رو هدف خواهند گرفت.

خرس‌ها تلاش کردند تا قیمت بیت‌کوین رو به زیر کانال نزولی بکشن، اما قیمت خیلی زود به داخل کانال برگشت. این یعنی خرس‌ها زورشون توی این نقطه به گاوها نرسیده و گاوها به راحتی قیمت رو به داخل کانال برگردوندن. در نهایت، جنگ بین خرس‌ها و گاوها روی خط ۳۴ هزار دلار خیلی اهمیت داره، چرا که حرکت مجدد به زیر ۳۴ هزار، باعث افزایش فشار فروش خواهد شد.

لونا

لونا هم توی روزهای گذشته توی یک کانال نزولی معامله میشده. قیمت لونا پریروز تا کف خط حمایت کانال کاهش پیدا کرد اما روی سطح ۵۰ دلار، با یک شَدوی بلند، به شدت حمایت شد. با این حساب، لونا می‌تونه یک پول بک خوب به سمت ۸۸ دلار و بعدش ۹۴ دلار بزنه.

اما خب اگر بازار بیت‌کوین اجازه نده که شرایط لازم برای رشد آلت‌کوین‌ها بوجود بیاد، قیمت لونا هم مجددا به سمت ۵۰ دلار شیرجه میزنه و این بار احتمال از دست رفتن حمایتش زیاد خواهد شد.

اتم

کازماس هفته پیش از سطح مقاومتی ۴۰ دلار ریزش کرد و به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه یعنی ۲۷ و نیم دلار رسید. اما از این سطح با قدرت زیادی حمایت شد که نشون میده گاوها از این سطح خیلی خوب حمایت کردن. حالا خریدارها در تلاشن تا قیمت اتم رو به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، یعنی ۳۶ دلار برسونن. شکوندن این سطح و عبور از اون نشون‌دهنده پایان روند اصلاحیه و این یعنی حرکت به سمت ۴۵ دلار!

اما اگر اتم هم اسیر حال بد بازار بشه، با عبور از خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، کار رو خراب میکنه و راه برای شیرجه به سمت اتم ۲۰ دلاری باز میشه!

آلکمی پِی

آلکمی پِی یا ACH قصد داره تا با ایجاد تراکنش‌های یکپارچه، پُلی بین بازار کریپتو و اقتصاد جهانی ایجاد کنه. همکاری اخیر این اکوسیستم با چندین شرکت ژاپنی، کره‌ای و اندونزیایی، روش‌های پرداخت زیادی برای کاربرها بوجود آورده.

همکاری با میکردائو و IOTX هم از دیگر نمونه‌های فعالیت پر انرژی این شرکت محسوب می‌شه.

سه روز پیش، ACH به زیر منطقه حمایتی ۵۶ میل، یعنی ۴۵ میل سقوط کرد، اما نمودار نشون میده که تقاضا توی این سطح خیلی زیاده و خرس‌ها نمیتونن قیمت رو به پایین‌تر از این سطح بکشونن. حرکت به سمت بالا باعث میشه تا قیمت مجددا به بالای مثلث نزولی برگرده و در این صورت، ریزش اخیر فقط یک تله برای خرید توی قیمت‌های پایین‌تر بوده.

ولی این تله اگر باعث تغییر احساسات بین تریدرها شده باشه، توان برگشت به بالا رو نخواهد داشت و باعث میشه تا ریزش تا زیر ۳ میل یا همون ۳ هزارم دلار ادامه پیدا کنه.

فانتوم

فانتوم هم هفته گذشته از مقاومت سنگین ۳.۱۷ دلار عبور کرد اما نتونست از مانع بعدی یعنی ۳.۵ دلار عبور بکنه و خرس‌ها با سیو سود، مانع از رشد بیشتر این ارز شدن.

با این حرکت، قیمت فانتوم به زیر خط میانگین متحرک ۵۰ روزه، یعنی ۲.۱۴ دلار رسید. حالا گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت رو بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه‌دارن. اگر گاوها موفق به انجام این کار بشن، این ارز میتونه عددهای بالای سر خودش رو مجددا لمس کنه.

اما اگر گاوها نتونن قیمت رو بالای خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه‌دارن، انتظار سقوط تا زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، یعنی محدوده ۱.۵ دلار رو خواهیم داشت.

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز برتر هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.