پنج رمز ارز برتر

اپیزود 181 – پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید – پادکست

در روزهای گذشته، احساسات بازار کریپتو و سهام آمریکا تقریبا همسو با همدیگه بوده و بعضی از تحلیل‌گرا معتقدند که صعودهای کوچیک در دنیای کریپتو قابل‌اعتماد نیستند.

از طرف دیگه، خیلی از فعالان بازار بر این باورند که روند نزولی به پایان رسیده. ما هم در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، آلت‌کوین‌هایی که می‌تونند در هفته جاری عملکرد خوبی داشته باشند رو بررسی کردیم.

پادکست امروز رو بشنوید:

بیت‌کوین در حال ساخت یک کف حمایتیه و در همین زمان، نهنگ‌های چین‌لینک، هلیوم، فلو و هارمونی در حال انباشت هستن و دارن اصطلاحا توی کف جمع می‌کنن.

بیت‌کوین توی ژانویه یک صعود کوچیکی بالای ۳۸۵۰۰ از خودش نشون داد و حالا هم گاوها با همه توانشون دارن سعی می‌کنن که قیمت رو توی سطوح بالاتری نگه‌دارن.

روزهای گذشته، احساسات بازار ارزهای دیجیتال هم‌جهت با بازار سهام آمریکا پیش‌رفته و از این رو تحلیل‌گرا به تریدرها هشدار دادن که مراقب باشن و خیلی به صعودهای کوچیک بازار اعتماد نکنن چرا که ممکنه این صعودها فقط یک تله باشن.

اما از طرف دیگه هم خیلی از تحلیل‌گرهای حرفه‌ای مثل سایت Decentrader معتقدن که بازار نزولی به پایان رسیده و به زودی شاهد رشد بازار خواهیم بود.

با این حساب، اگر تحلیل‌گرهای بولیش پایان روند نزولی رو درست پیش‌بینی کرده باشن، آلت‌کوین‌هایی رو که امروز باهم بررسی می‌کنیم، رشدهای خوبی رو تجربه خواهند کرد.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه یازدهم بهمن‌ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست به هیچ عنوان یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتالی که احتمالا شرایط بهتری توی هفته پیش رو خواهند داشت رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

بیت‌کوین به مقاومت بزرگ ۳۷۳۰۰ تا ۳۹۶۰۰ دلار رسیده، جایی که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه قرار گرفته، نقطه‌ای که برای خرس‌ها خیلی پر اهمیته.

قرارگرفتن بیت‌کوین زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه، نشون از قدرت خرس‌هاست. اگر فروشنده‌ها موفق بشن قیمت رو زیر ۳۷۳۰۰ دلار نگه‌دارن، بیت‌کوین به تدریج تا ۳۵۵۰۰ ، ۳۳ هزار و حتی ۳۰ هزار دلار هم پایین خواهد رفت.

اما از طرف دیگه، اگر قیمت از همین سطح کنونی افزایش پیدا کنه و به بالای ۳۹۶۰۰ دلار برسه، می‌تونیم انتظار تغییر روند رو داشته باشیم. در این صورت، بیت‌کوین ۴۳ هزار دلار و بعدش ۴۸۸۰۰ دلار رو هدف میگیره.

توی تایم فریم ۴ ساعته، RSI‌ به منطقه مثبت صعود کرده و این نشون میده که گاوها در تلاش برای تغییر روند هستن. دیشب هم حدود ۳ تا ۴ صبح شاهد یک ریزش قوی و یک حمایت قوی‌تر بودیم که این ادعا رو تایید می‌کنه.

پس بهتره تا همونطور که دکتر دستغیب هم هر شب داره تاکید میکنه، منتظر باشیم تا سیگنال تغییر روند رو از روی نمودار دریافت کنیم تا بتونیم با اطمینان بیشتری بگیم که روند نزولی به پایان رسیده.

چین‌لینک

لینک توی چند ماه گذشته بین ۱۵ تا ۳۶ دلار محصور شده. چندین مرتبه هم تلاش برای فرار از این محدوده با شکست مواجه شده که نشون‌دهنده فروش خرس‌ها توی قیمت‌های بالاتره.

اما گاوها هم بیکار نَشستن و هر سری روی ۱۵ دلار شروع به خرید کردن و با تمام قوا دارن لینک رو به بالای خط میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۹ دلار حرکت می‌دن. در صورت موفقیتشون، لینک به سمت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۲۵ دلار حرکت خواهد کرد و از طرف دیگه هم ادامه روند نزولی بیت‌کوین، باعث شکست حمایت ۱۵ دلار خواهد شد.

هلیوم

اول بهمن هلیوم به زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۲۶.۶۷ دلار سقوط کرد اما خرس‌ها نتونستن سطوح پایین‌تر رو شکست بدن. گاوها با تمام قوا شروع به خرید توی کف ۲۰ دلار کردن و قیمت رو به بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه رسوندن. حالا سه روزه که قیمت بین میانگین‌های ۲۰ و ۲۰۰ روزه باقی مونده.

در صورتی که گاوها با موفقیت این سنگر رو حفظ کنن، میتونن تا ۳۶ دلار و بعد از اون خط روند اصلی یعنی محدوده ۴۰ دلار پیشروی کنن.

در صورت از دست رفتن سنگر خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۲۶ دلار، گاوها ناچار به عقب نشینی تا سنگر ۲۰ دلار خواهند شد.

فلو

تو ماه‌های گذشته فلو یک روند نزولی طاقت فرسایی رو تجربه کرده و حتی حمایت ۶ دلار هم از دست رفته. اما امروز گاوها قیمت رو به بالاتر از سطح متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۶.۴۱ دلار رسونده‌ان. اگر خریدارها با همین منوال بتونن این سطح حیاتی رو حفظ کنن، مهر تایید تغییر روند برای این رمز ارز زده میشه. در این صورت، می‌تونیم شاهد رشد قیمت تا محدوده ۹ و ۱۰ دلار باشیم.

وخیم‌تر شدن شرایط بازار و شکست حمایت ۶ دلار هم اهداف نزولی ۵ الی ۴ و نیم دلار رو نشون میده.

هارمونی

در حال حاضر هارمونی یا همون وان بین ۱۶ تا ۳۶ سنت داره معامله می‌شه. تلاش خرس‌ها برای پایین بردن قیمت از این محدوده تا الان ناکام مونده. حالا وقت زورآزمایی گاوهاست تا قیمت وان رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه یعنی ۱۹ سنت بکشونن. در صورت پیروزی، وان می‌تونه تا بالای خط میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۳ سنت حرکت کنه، جایی که خرس‌ها به کمین نشستن و یک مقاومت مهم محسوب می‌شه. شکست خرس‌ها تو سنگر ۲۳ سنت، باعث پیشروی گاوها تا ۲۸ سنت هم خواهد شد.

اما اگر روند نزولی بیت‌کوین تو این محدوده به پایان نرسه، بازهم شاهد از دست رفتن حمایت‌های مهم آلت‌کوین‌ها خواهیم بود. در این صورت، وان هم حمایت مهم ۱۶ سنت خودش رو از دست خواهد داد و به سمت ۱۲ و ۱۰ سنت حرکت خواهد کرد که امیدواریم اینطور نشه.

پایان

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز برتر هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.