چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
پنج رمز ارز برتر

اپیزود 198 – پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید

📊 با بررسی داده‌های گلس‌نود و تراکنش‌های یک سال گذشته، متوجه می‌شویم که بیش‌تر از ۶۰ درصد کل بیت‌کوین‌ها اصلا جابه‌جا نشده‌اند. و این یعنی با وجود نوسانات بازار، هولدرهای بلند مدت هنوز بیت‌کوین‌های خودشون رو نفروختن.

‼️ پادکست امروز رو از دست ندید که ۵ رمزارز مهم این هفته یعنی بیت‌کوین، مانا، لئو، تزوس و کلیتن) رو بررسی کردیم.

پادکست مهم امروز رو بشنوید:

اگر بیت‌کوین بتونه به سرعت حمایت از دست رفته ۴۰ هزار دلار رو پس بگیره، این پنج ارزی که این هفته می‌خوایم مورد بررسی قرار بدیم، رشدهای خوبی رو تجربه خواهند کرد. چینش مهره‌های سواره و پیاده روسیه لب مرز اوکراین، وحشت رو در بین سرمایه‌گذارا زیاد کرده و باعث شده تا حجم فروش به حدی زیاد بشه که حمایت ۳۹۶۰۰ دلار هم شکسته بشه!

اما تو این همه سر و صدا و جو منفی، یک نقطه امید بزرگ وجود داره،

اونم اینه که داده‌های گلس‌نود نشون میده که توی تراکنش‌های یک سال گذشته، بیش‌تر از ۶۰ درصد بیت‌کوین‌های عرضه شده اصلا استفاده نشده و این به این معنیه که هولدرهای بلند مدت به هیچ وجه بیت‌کوین‌های خودشون رو تو این مدت نفروختن.

اما از سوی دیگه، مایک مک گلون، استراتژیست بلومبرگ اینتلیجنس هشدار داده که بیت‌کوین هفته سختی رو پیش رو داره و اوضاع میتونه همچنان ریزشی باشه، مگر اینکه صندوق‌های پوشش ریسک به میدون اومده و اوضاع رو کنترل کنن.

اما با این حال، مک گلون هم معتقده که بیت‌کوین توی سال جاری عملکرد خیلی قدرتمندی رو خواهد داشت.

آیا بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها روند صعودی خودشون رو از سر میگیرن و این ریزش‌ها فقط یک تله خرسی بوده؟ بیاین چارت پنج رمز ارزی که این هفته شانس بیشتری برای صعود دارن رو باهم بررسی کنیم.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه دوم اسفندماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتالی که احتمالا شرایط بهتری توی هفته پیش رو خواهند داشت رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

شکست خریدارا در دفاع از حمایت قوی ۳۹ هزار و ۶۰۰ دلار نشون میده که بیت‌کوین همچنان با فشار فروش خرس‌ها در حال دست و پنجه نرم کردنه. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۴۱ هزار و ۲۰۰ دلار در حال پایین اومدنه و شاخص قدرت نسبی یا همون RSI هم به محدوده منفی رسیده که این هم نشون از قدرت خرس‌ها داره.

اگر قیمت زیر ۳۹۶۰۰ باقی بمونه، فروش، شتاب بیشتری پیدا می‌کنه و احتمال رسیدن به حمایت‌های پایین‌تر یعنی ۳۶ هزار و ۲۵۰ دلار و ۳۵ هزار و ۵۰۰ دلار وجود داره، جایی که گاوها احتمالا شروع به حمایت می‌کنن، چرا که شکست تو این نواحی، مسیر رو برای تست دوباره ۳۳ هزار دلار باز می‌کنه.

به بیان دیگه، هرچقدر قیمت در بازه زمانی بیشتری زیر ۳۹۶۰۰ باقی بمونه، احتمال ادامه ریزش بیشتر خواهد بود.

اما، اگر قیمت با سرعت زیادی به بالای ۳۹۶۰۰ دلار برگرده، نشونه خیلی خوبیه و گاوها قیمت رو به بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه خواهند برد. با شکست مقاومت ۴۵ هزار و ۸۲۰ دلار هم میتونیم امیدوار باشیم که قراره یک روند صعودی پر قدرت دیگه شکل بگیره.

لئو

لئو ۱۹ام بهمن به سقف تاریخی خودش یعنی ۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. اگه قیمت به بالای ۶ دلار و ۲۴ سنت برسه،  لئو حرکت صعودی خودش رو از سر می‌گیره و تا قیمت ۷ دلار پیشروی خواهد کرد.

اما اگه گاوها نتونن اصلاح فعلی رو کنترل کنن، توپ به دست خرس‌ها می‌افته و عبور به زیر خط میانگین متحرک ۲۰ روزه، یعنی ۵ و نیم دلار و بعدش ۵ دلار و ۱۸ سنت هدف اصلی خرس‌ها میشه.

مانا

دیسنترالند ۲۷ ام بهمن موفق به عبور از خط روند نزولی خودش نشده و این نشون از باقی موندن احساسات منفی توی بازاره. خرس‌ها هم که قیمت رو به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲ دلار و ۸۳ سنت کشوندن، راه رو برای کاهش احتمالی قیمت به منطقه حمایت ۲ دلار و ۴۰ سنت تا ۲ دلار و ۲۰ سنت باز کردن.

اگر قیمت از این محدوده به سمت بالا برگرده، گاوها مجددا به خط روند نزولی حمله ور میشن. در صورت شکست خط مقدم خرس‌ها، شاهد یک روند صعودی پر قدرت خواهیم بود که در این صورت تارگت ۳ دلار و ۸۵ سنت در دسترس خواهد بود.

در نظر داشته باشید که شکست خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۲ دلار و ۲۰ سنت باعث سقوط قیمت تا ۱ دلار و ۷۰ سنت خواهد بود که خیلی بعید به نظر میرسه.

کِلِیتی ان

کِلِیتی ان یا کِلِی با نماد اختصاری KLAY هفته گذشته از خط روند نزولیش به سمت پایین حرکت کرده و این نشون میده که خرس‌ها تو هر قله اقدام به فروش کرده‌ان. اما نکته مثبت اینه که گاوها اجازه ندادن قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱ دلار و ۲۳ سنت کشیده بشه و این یعنی معامله‌گرها در حال خرید توی کف‌های قیمتی‌ان.

در صورتی که قیمت از خط میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱ دلار و ۲۷ سنت افزایش پیدا کنه، گاوها تمام تلاش خودشون رو می‌کنن تا خط روند نزولی اصلی شکسته بشه. در این صورت، احتمال تغییر روند خیلی زیاد میشه و قیمت کِلِی می‌تونه تا ۱ و نیم دلار افزایش پیدا کنه.

از طرف دیگه، با شکست گاوها و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه، خرس‌ها با خوشحالی قیمت رو تا ۱ دلار و ۱۰ سنت پایین خواهند کشید که اصلا عاقبت خوبی برای این رمز ارز نخواهد داشت.

تزوس

تزوس یا همون XTZ، ۲۱ بهمن با برخورد به سقف خط روند نزولی خودش به سمت پایین حرکت کرده که نشان از فروش خرس‌ها در رالی‌های قیمتیه. حالا خرس‌ها تلاش می‌کنن تا قیمت رو به کف خط روند صعودی اصلی تزوس یعنی محدوده ۲ دلار و ۶۰ سنت بکشونن. این خط روند صعودی از مارس ۲۰۲۰ یعنی اسفند ۹۸ تا الان به عنوان یک خط حمایتی پر قدرت عمل کرده.

بخاطر همین، گاوها از این خط روند کاملا دفاع خواهند کرد. در صورت موفقیت گاوها، حرکت به سمت خط روند نزولی آغاز خواهد شد و این بار احتمال بازگشت روند از نزولی به صعودی خیلی بیشتر خواهد بود. در این صورت، تارگت‌های ۴ و نیم دلار و ۵ و نیم دلار در دسترس معامله‌گرها خواهد بود.

خب دوستان به پایان این اپیزودمون رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز برتر هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

همچنین ببینید

اکس باکس اکسکوینو

اکس باکس اکسکوینو: یک جعبه پر از پاداش و جایزه

اکس باکس اکسکوینو،‌طرح جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن، با استیکینگ مبلغ مشخص، روزانه …

بیمه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین چیست؟

ضرب‌المثل معروف گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد به‌خوبی در مورد شرکت‌های بیمه صدق می‌کند. چه …

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟ امنیت بیت کوین چگونه تامین می‌شود؟

رمزارز بیت کوین در چند ماه گذشته، فراز و فرود شدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.