چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
پنج رمز ارز برتر

اپیزود 205 – پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید

همون طور که می‌دونید؛ اخبار جنگ روسیه و اوکراین به نوسانات شدیدتر بازار رمزارز دامن زده و انتشار هر خبر امیدوار کننده یا منفی، منجر به تغییر در شاخص ترس و طمع و در نتیجه کندل‌های قیمتی شده.

توی پادکست امروز، ۵ ارز دیجیتال برگزیده این هفته رو باهم بررسی کردیم. به نظر شما چه رمزارزهایی این هفته عملکرد بهتری خواهند داشت؟

پادکست امروز رو بشنوید :

بازپس گیری قله ۴۰ هزار دلار برای بیت‌کوین، مستقیما روی ارزهای لونا، آواکس، اتم و فانتوم تاثیر مثبت می‌ذاره. اخبار جنگ روسیه و اوکراین به نوسانات شدیدتر این بازار دامن زده، انتشار یک خبر امیدوار کننده و پشت سرش یک خبر نگران کننده، دائما باعث بالا و پایین شدن کندل‌های این مارکت پر هیجان شده.

اما یک نکته که بصورت فاندامنتال در بلندمدت برای بازار ارزهای دیجیتال خوبه اینه که تقریبا تمام خبرگزاری‌های بزرگ دنیا، کمک کریپتویی به اوکراین توسط سایر کشورها رو بعنوان یکی از اخبار درجه اولشون منتشر کردن و این به این معنیه که کاربرد و پذیرش ارزهای دیجیتال هر روز در حال افزایشه!

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه نهم اسفندماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتال برگزیده این هفته رو که در صورت رفتار مثبت بیت‌کوین امید زیادی به رشد دارند رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

بیت‌کوین از سطح حمایتی ۳۴ هزار دلار تا خط میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی محدوده ۳۹ هزار و ششصد دلار بالا اومده. خطوط میانگین متحرک در حال صاف شدن هستن و شاخص قدرت نسبی یا همون RSI هم در تلاش برای رسیدن به نقطه میانی خودش یعنی عدد ۵۰هه که میتونه نشان از بازگشت گاوها باشه.

اگر گاوها یا همون خریدارها موفق بشن تا خط میانگین متحرک رو بالای ۵۰ نگه‌دارن، بیت کوین می‌تونه تا مقاومت بالای ۴۵ هزار و ۸۰۰ دلار حرکت کنه، سطحی که خرس‌ها رو برای فروش بیشتر وسوسه می‌کنه.

اما در صورتی که قیمت از میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کنه، ممکنه چند روزی شاهد نوسان قیمت بین محدوده ۳۹ هزار و ۶۰۰ تا ۳۲ هزار و ۹۰۰ دلار باشیم. در صورت شکست به زیر این محدوده، اولین هدف خرس‌ها نقطه ۳۳ هزار دلار خواهد بود.

لونا

لونا بعد از شکست خط روند نزولی خودش و بسته شدن قیمت روی همون خط، روندش تغییر کرد و صعودی شد. به همین دلیل، میانگین‌های متحرک اصلی یعنی میانگین‌های ۲۰ و ۵۰ روزه در حال عبور از یکدیگر و تشکیل الگوی کراس اوور هستن. اما RSI نزدیک به منطقه اشباع خریده و با این حساب، میتونیم انتظار یک اصلاح یا تثبیت قیمت جزئی رو برای لونا داشته باشیم.

در صورت اصلاح قیمت لونا، دو نقطه قیمتی مهم یعنی ۶۰ و ۷۰ دلار، نقاطی هستند که ممکنه بازار به اون‌ها واکنش نشون بده و به عنوان دو نقطه اصلاحی توی روند صعودی برای لونا عمل کنه.

با این حساب، بعد از تثبیت یا اصلاح لونا توی محدوده کنونی، میتونیم انتظار رشد مجدد تا ۹۰ دلار رو داشته باشیم. بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی محدوده ۶۰ دلار باعث منتفی شدن این دیدگاه صعودی میشه.

آواکس

آواکس توی روزهای گذشته در یک کانال نزولی بزرگ معامله میشده و اول اسفند قیمت به زیر خط میانگین متحرک ۲۰ روزه رسیده، اما گاوها ۶ اسفند این خط رو از خرس‌ها پس گرفتن که نشون میده نهنگ‌های آواکس توی سطوح قیمتی پایین‌تر در حال انباشت هستن.

با این اوصاف، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت رو به لبه بالایی خط روند نزولی برسونن. رسیدن به قیمت ۸۰ دلار و شکسته شدن این خط، قیمت رو میتونه به راحتی تا ۱۰۰ و بعدش ۱۲۰ دلار بالا ببره. از طرف دیگه، اگر قیمت دوباره به زیر خطوط میانگین متحرک برگرده، ریزش میتونه به راحتی تا میانه کانال نزولی یعنی ۵۰ دلار اتفاق بیافته.

اتم

کازماس از حمایت قوی ۲۰ دلار به سمت بالا برگشته و پریروز هم تا بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۷ دلار بالا اومده و گاوها در تلاشن تا قیمت رو بالای این سطح حفظ کنن. RSI درست بالای نقطه میانی قرار داره که این هم نشونه خوبیه.

اگر قیمت بالای ۳۱ دلار تثبیت بشه، اتم به راحتی میتونه ۳۷ دلار رو دوباره ببینه.

فقط در صورتی که قیمت زیر محدوده ۲۵ دلار تثبیت بشه، احتمال ریزش اتم تا ۲۴ و بعدش ۲۰ دلار وجود داره.

فانتوم

ماه‌هاست که فانتوم توی محدوده وسیع ۱ دلار و ۲۴ سنت تا ۳ دلار و ۳۸ سنت در حال نوسان زدنه. پنجم اسفند، قیمت به کف این کانال برخورد کرد و با شتاب زیادی رو به بالا برگشت. این مدل حمایت‌ها خیلی برای خریدارها جذابه و باعث میشه با خیال راحت‌تری تو این کف‌های قیمتی تزریق سرمایه کنن.

در صورت عبور و تثبیت فانتوم از گلوگاه ۱ دلار و ۸۲ سنت، انتظار صعود قیمت تا ۲ دلار و ۱۸ سنت خیلی زیاد میشه که هدف بعدی هم ۲ دلار و ۶۰ سنت خواهد بود.

اما اگر جدال روسیه و اوکراین به ضرر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین تموم بشه، فانتوم هم مثل تمام ارزهای دیگه روند نزولی پیدا میکنه و در این صورت قیمت ۱ دلار و ۲۴ سنت اولین هدف خرس‌ها خواهد بود.

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز برتر هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.