سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
اکسی اینفینیتی

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی چیست؟ دنیای بی‌انتهای متاورس!

اکسی اینفینیتی را شاید باید جذاب‌ترین بازی آنلاین در حوزه ارزهای دیجیتال بدانیم. اکسی اینفینیتی جایی است که فناوری رمزارزها و بازی‌های ویدیویی در یک پلتفرم جمع شده‌اند تا تجربه و لذت بی‌نظیری را برای شما فراهم کنند. در این پلتفرم، هم می‌توانید به بازی و سرگرمی بپردازید و هم با گذراندن مراحل بازی، کسب درآمد کنید.

شاید به دلیل استقبال بی‌نظیر کاربران از این بازی بوده که توکن اکسی (AXS) در سال جاری، رشد 25 هزار درصدی را تجربه کرده است. اگر هنوز این پلتفرم را نمی‌شناسید، نگران نباشید چون قرار است در این مطلب، شما را با صفر تا صد این بازی آشنا کنیم.

اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی جدیدترین ترند دنیای رمزارزهاست. پلتفرم اکسی اینفینیتی جایی است که رمزارزها و بازی‌های آنلاین با هم دیدار می‌کنند. اما این یعنی چه؟ در واقع، اکسی اینفینیتی یک بازی آنلاین بر اساس کاراکترهای پوکمون (Pokemon) است که به شما اجازه می‌دهد تا حیواناتی را به اسم اکسی (axies) جمع‌‌آوری کنید.

شما می‌توانید تیمی از اکسی‌ها را تشکیل دهید و آن‌ها را به مبارزه با اکسی‌های بازیکنان دیگر بفرستید. پس این بازیکنان هستند که اکسی اینفینیتی را کنترل کرده و با هم بازی می‌کنند. بازی اکسی اینفینیتی را می‌توانید در کامپیوتر، موبایل‌های هوشمند اندروید و آیفون نصب کنید.

توکن اکسی اینفینیتی (AXS) چیست؟

اکوسیستم اکسی اینفینیتی چند نوع توکن NFT را درون خود دارد که بیشتر آن‌ها در بازی‌ کاربرد دارند. ولی توکن اکسی با نماد معاملاتی AXS، یک توکن حاکمیتی در این اکوسیستم محسوب می‌شود. توکن AXS روی پروتکل ERC-20 اتریوم ساخته شده است.

تاریخچه اکسی اینفینیتی

بازی اکسی اینفینیتی در سال 2018 توسط شرکت ویتنامی اسکای ماویس (Sky Mavis) ساخته شد و با شروع پاندمی کرونا، محبوبیت بالایی پیدا کرد. این بازی، یک روش جذاب و سرگرم‌کننده برای معرفی فناوری بلاک‌چین به جهان است.

توکن اکسی AXS

اکسی اینفینیتی چگونه کار می‌کند؟

اکسی اینفینیتی بر پایه مدل جدید و محبوب «بازی و درآمدزایی» (play-to-earn) ساخته شد. با اینکه این مدل در دنیای رمزارزها قبلا سابقه داشته، اما ساختار ساده و جذاب اکسی اینفینیتی، آن را به بهترین گزینه بین بازی‌های این دسته تبدیل کرده است. اکسی اینفینیتی یک بازی مبتنی بر NFT (توکن غیر مثلی) است و از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند ضمن بازی و سرگرمی، به درآمدزایی هم دست یابند.

فناوری مورد استفاده در همه بازی‌های مبتنی بر NFT، استفاده از بلاک‌چین است. بلاک‌چین مانند یک دفتر کل دیجیتال است که همه می‌توانند اطلاعات درون آن را ببینند. فناوری بلاک‌چین اولین بار زمانی شناخته شد که بیت‌کوین در سال 2009 ساخته و معرفی شد. از آن زمان، تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال بر همین اساس ساخته شده‌اند و بعد از بیت‌کوین، اتریوم قدیمی‌ترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال است.

کاربرد NFT در اکسی اینفینیتی

توکن‌های غیر مثلی (NFT) از اتریوم به‌عنوان رمزارز برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. برخلاف پول رایج یا بیت‌کوین که مثلی محسوب می‌شوند و پس از هر بار تبادل، ارزش‌ خودشان را حفط می‌کنند، توکن‌های غیر مثلی منحصر به‌فرد به‌شمار می‌آیند و نمی‌توان یک NFT را با NFT دیگر جایگزین کرد. با این ساز و کار، مالکیت یک NFT کاملا انحصاری و امن است.

یک مثال ساده برای فهم کاربرد NFT، تابلوی نقاشی است. مثلا نقاشی معروف مونالیزا را در نظر بگیرید، ممکن است از روی این نقاشی هزاران نسخه وجود داشته باشد، اما نسخه اصلی فقط یک مورد است که مالکیت آن نیز تا ابد در اختیار داووینچی است.

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی

هر کدام از حیوانات اکسی، یک توکن NFT هستند. هر اکسی یک تگ یا برچسب منحصر به فرد را دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند. بازیکنان می‌توانند با استفاده از توکن‌های اکسی (AXS) و معجون‌های مخصوص بازی (SLP)، اکسی‌های جدید و منحصر به‌فرد را تولید کنند. موضوع جذاب دیگر در این بازی، این است که هر اکسی فقط چندبار می‌تواند تولید مثل کند تا جمعیت اکسی‌ها کنترل شود!

درآمدزایی در بازی اکسی اینفینیتی

برای بازی در اکسی اینفینیتی، باید چند اکانت را بسازید. اکسی اینفینیتی از بلاک‌چین و رمزارزها برای معاملات و بازار خود استفاده می‌کند. در ادامه، با مراحل درآمدزایی در اکسی اینفینیتی آشنا می‌شوید.

  • در ابتدا، باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. شما یک آی‌دی (ID) معتبر برای تایید حساب کاربری خود نیاز دارید، سپس باید کیف پول را روی مرورگر یا تلفن هوشمند خودتان نصب کنید.
  • با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال، به مقدار دلخواه از رمزارز اتریوم (ETH) را به کیف پول‌تان انتقال دهید.
  • کیف پول رونین (Ronin Wallet) را دانلود کنید. این یک کیف پول ساخته‌شده توسط شرکت اسکای ماویس بوده و یک سایدچین اتریوم محسوب می‌شود که به طور‌ انحصاری برای اکسی اینفینیتی ساخته شده است.
  • حالا از کیف پول اولیه خودتان، اتریوم‌ها را به کیف پول رونین انتقال دهید. در این مرحله و برای ورود به بازار اکسی اینفینیتی، باید حداقل سه توکن اکسی را با اتریوم‌ها خریداری کنید.
  • بعد از این، برنامه اکسی اینفینیتی را از وبسایت رسمی دانلود کنید.

روش‌های مختلف درآمدزایی در اکسی اینفینیتی

توجه کنید که 2 روش برای درآمدزایی بازیکنان در اکسی اینفینیتی وجود دارد. روش اول این است که با تولید مثل بین اکسی‌ها، اکسی‌های جدیدی بسازید و آن‌ها را در بازار اکسی بفروشید. یا توکن‌های اس ال پی (SLP) را در بازار به اتریوم تبدیل کنید که البته این، روش رایج‌تری است.

بازی اکسی اینفینیتی

سه روش به‌دست آوردن اس ال پی (SLP) در بازار اکسی اینفینیتی

1-انجام ماموریت‌های روزانه (Daily Quests)

انجام و تکمیل ماموریت‌ها، 25 توکن اس ال پی را به بازیکنان می‌دهد و این ماموریت‌ها نیز هر روز تغییر می‌کنند.

2-مبارزه با هیولاها در حالت ماجراجویانه (PvE)

حالت ماجراجویانه (Adventure mode)، حالت تک‌نفره در بازی اکسی اینفینیتی است که به شما امکان می‌دهد تا به جنگ هیولاها بروید. بازیکنان بر اساس تعداد مراحلی که با موفقیت انجام داده‌اند، توکن‌های SLP دریافت می‌کنند. در این حالت، یک بازیکن می‌تواند روزانه تا 50 SLP به دست آورد.

3- مبارزه با دیگر بازیکنان در میدان مسابقات (PvP)

این حالت به شما امکان می‌دهد تا با دیگر بازیکنان و اکسی‌های آن‌ها مبارزه کنید. حالت میدان مسابقه (Arena mode)، بهترین روش جمع‌آوری SLP برای بازیکنان محسوب می‌شود.

مزایا و معایب اکسی اینفینیتی

باکسی اینفینیتی

مزایای اکسی اینفینیتی

هم بازی هم درآمدزایی

در اکسی اینفینیتی، کاربران هم می‌توانند به بازی و سرگرمی بپردازند و هم کسب درآمد کنند. روش‌های درآمدزایی و خرید و فروش موجودات اکسی در این بازی را در بالای همین مطلب توضیح داده‌ایم. علاوه بر این، گرافیک و تجربه کاربری اکسی اینفینیتی هم بسیار ساده و جذاب است.

اکسی‌ها NFT هستند

اینکه کاراکترهای اکسی توکن‌های غیر مثلی (NFT) هستند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و البته مزیت‌های آن است.  به همین دلیل است بازیکنان می‌توانند اکسی‌ها را که توکن NFT هستند، به راحتی در بازار اکسی اینفینیتی خرید و فروش یا تبادل کنند. خیلی از بازیکنان اکسی، از طریق ساخت، فروش یا تبادل اکسی‌ها درآمدزایی می‌کنند.

به‌روز رسانی اکسی اینفینیتی در آینده

اسکای ماویس، شرکت سازنده بازی اعلام کرده که ساختار این بازی در آینده توسعه پیدا می‌کند. این شرکت در تلاش است تا یک اکوسیستم کامل را بر اساس فناوری بلاک‌چین و رمزارزها ایجاد کند که اکسی اینفینیتی در مرکز آن قرار خوهد داشت.

قابلیت اجرا در تلفن همراه و کامپیوتر

یکی از مزیت‌های واضح اکسی اینفینیتی این است که این بازی قابلیت نصب در کامپیوترهای خانگی و گوشی‌های همراه را دارد. بازی اکسی اینفینیتی قابلیت اجرا در سیستم عامل ویندوز (Windows)، مک (macOS)، اندروید (Android) و آی او اس (iOS) را دارد. پس می‌توانید بازی اکسی اینفینیتی را در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های معمولی، کامپیوترهای مک اپل، گوشی‌های همراه آیفون و اندروید نصب و بازی کنید.

NFT اکسی اینفینیتی

معایب اکسی اینفینیتی

محدودیت درآمدزایی

کاربران در این بازی می‌توانند با انجام ماموریت‌های روزانه و دیگر فعالیت‌ها، تعداد مشخصی توکن AXS به دست آورند. با این حال، بازی اکسی اینفینیتی طوری طراحی شده است که هر بازیکن فقط بتواند تعداد محدودی توکن را به‌عنوان پاداش دریافت کند. در ضمن برای به دست آوردن حداکثر توکن‌های پاداش، باید زمان و تلاش زیادی را صرف کنید.

محدودیت‌های NFT و فناوری بلاک‌چین

بسیاری از تحلیلگران نسبت به شور و اشتیاق زیادی که برای توکن‌های NFT به وجود آمده، ابراز نگرانی کرده‌اند.به گفته این افراد ترند شدن NFT باعث ایجاد یک حباب اقتصادی در این حوزه شده و قیمت‌ها به صورت غیرعادی بالا رفته‌اند. ممکن است بازار NFT به فروپاشی برسد و قیمت‌ها با ریزش شدید مواجه شوند.

هزینه بالا شروع بازی

یکی از بزرگ‌ترین معایب بازی اکسی اینفینیتی، هزینه نسبتا بالای شروع آن است. هر بازیکن باید برای شروع این بازی، سه توکن اکسی (AXS) خریداری کند. قیمت هر توکن در زمان نگارش این مطلب، بیشتر از 100 دلار است. برای بیشتر بازیکنان، این مبلغ بالایی است.

آینده ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی

کانال یوتیوبی کوین بیرو (Coin Bureau) که حدود 1.7 میلیون دنبال‌کننده دارد، در ویدیویی به پتانسیل بالای توکن اکسی اینفینیتی (AXS) پرداخته است. این تحلیلگر حوزه کریپتو اعتقاد دارد که اکسی اینفینیتی، پرچمدار مدل بازی «بازی و درآمدزایی» است.

به گفته این سلبریتی، بازی اکسی اینفینیتی توانسته به‌طور متوسط، 2 میلیون کاربر جدید را در ماه جذب کند و از این نظر، اکسی اینفینیتی، مهم‌ترین توکن بازی در بازار رمزارزهاست.

اکسی اینفینیتی

توکن AXS در سال 2021، با رشد بیشتر از 25 هزار درصدی، از قیمت 0.53 دلار به رکورد 134 دلاری هم رسید. گای (Guy)، مجری معروف این کانال یوتیوبی فکر می‌کند که توکن اکسی هنوز پتانسیل بالایی برای رشد دارد.

البته، اکسی اینفینیتی، حجم بازار بالایی دارد؛ یعنی برای بالا بردن این توکن، پول زیادی باید وارد بازار آن شود. در همین زمان، کاربران بازی اکسی اینفینیتی، پاداش‌های خود را به شکل این توکن دریافت می‌کنند که احتمالا بخش زیادی از آن را می‌فروشند.

در نهایت، این سلبریتی کریپتو تحلیل می‌کند که با وجود برخی از فشارهای فروش در بازار اکسی، محبوبیت این بازی همچنان روبه رشد است، پس به احتمال زیاد باید منتظر رشد بیشتر قیمت AXS بود.

برای خرید و فروش توکن اکسی اینفینیتی و بسیاری از توکن‌های محبوب بازی‌های متاورس مثل گالا و سندباکس، می‌توانید به پلتفرم اکسکوینو مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که این مطلب، به هیچ‌عنوان توصیه مالی نیست و اکسکوینو مسئولیتی در قبال آن ندارد.

سخن پایانی

اکسی اینفینیتی یک بازی آنلاین جذاب و مبتنی بر NFT و فناوری بلاک‌چین است. تعداد کاربران بالا و درآمدهای حاصل از آن نشان می‌دهد که با یک اکوسیستم قانونی و کاربردی مواجه هستیم. این بازی بستری را فراهم می‌کند که کاربران با یک تیر دو نشان بزنند؛ یعنی هم بازی کنند و هم با به دست آوردن توکن‌های اکسی (AXS) و فروش آن‌‌ها، درآمد کسب کنند.

البته بهتر است همچنان محافظه‌کارانه عمل کنید. ممکن است ارزش توکن‌های NFT در بازار رمزارزها دچار ریزش شود و کاربران هم متضرر شوند. البته کل بازار رمزارزها پرنوسان است و باید ریسک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رمزارزها را بپذیرید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.