معرفی کامل ارزدیجیتال اینجکتیو پروتکل Injective Protocol

اینجکتیو پروتکل، یکی از موفق‌‌ترین و نوظهورترین پروژه‌های دنیای رمزارزها محسوب می‌شود که توانسته با قابلیت‌های فنی خود، توجه زیادی را جلب کند. اینجکتیو پروتکل یک صرافی رمزارز غیر متمرکز به حساب می‌آید که توسط سازمان خاصی اداره نمی‌شود. به‌علاوه، این صرافی سرعت پلتفرم‌های متمرکز را با شفافیت صرافی‌های غیر متمرکز را یک‌جا جمع کرده است تا تریدرها بتوانند بهترین تجربه معاملاتی خود را داشته باشند.
در این مقاله، صرافی اینجکتیو پروتکل و کاربردهای متنوع آن را برای تریدرها بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع
اینجکتیو پروتکل Injective Protocol چیست؟
اینجکتیو پروتکل چگونه کار می‌کند؟
توکن اینجکتیو پروتکل INJ چیست؟
تیم پروژه
توکنومیک
چه چیزی ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل را منحصر به فرد می‌کند؟
امنیت شبکه اینجکتیو پروتکل چگونه تامین می‌شود؟
اینجکتیو پروتکل را از کجا بخریم؟
کیف پول‌های اینجکتیو پروتکل
مزایا
بررسی و پیش بینی قیمت اینجکتیو پروتکل
سخن آخر

اینجکتیو پروتکل Injective Protocol چیست؟

اینجکتیو پروتکل یک صرافی غیر متمرکز DEX است که انواع معاملات مارجین، مشتقه و فیوچرز را ارایه می‌‌دهد. اینجکتیو پروتکل به‌عنوان یک اپلیکیشن غیر متمرکز روی بلاک‌چین کازماس Cosmos ساخته شده است. این پروتکل از بریج‌های بین‌ زنجیره‌ای استفاده می‌کند.
به دلیل استفاده از بریج‌ (پل) در اینجکتیو پروتکل، تریدرها می‌توانند از طریق شبکه‌های دیگری مثل اتریوم و پولکادات به ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند. بیشتر صرافی‌های غیر متمرکز و شناخته‌شده‌ای مثل یونی‌سواپ و بنکور، از بازارساز خودکار AMM برای تامین نقدینگی خود استفاده می‌کنند؛ اما اینجکتیو پروتکل به شکل متفاوتی کار می‌کند! در واقع، اینجکتیو از همان فرمول دفتر سفارشات که سال‌هاست در صرافی‌های متمرکز رمزارز و کارگزاری‌های بورس وجود دارد، استفاده می‌کند.

اینجکتیو با این سیستم، قصد دارد تا ضمن ارایه بهره‌وری بالا در ترید، شفافیت صرافی‌های غیر متمرکز را داشته باشد. زمانی که در اینجکتیو پروتکل معامله کنید، باید توکن اینجکتیو پروتکل پرداخت کنید. کوینINJ به‌عنوان یک توکن حاکمیتی برای نظارت در اینجکتیو پروتکل و استیکینگ (سپرده‌گذاری) استفاده می‌شود.

اینجکتیو پروتکل چیست؟
اینجکتیو پروتکل Injective Protocol چیست؟

اینجکتیو پروتکل چگونه کار می‌کند؟

اینجکتیو پروتکل از چند بخش مختلف ساخته شده است که از عملکرد صرافی غیرمتمرکز اینجکتیو پشتیبانی می‌‌کنند.

اینجکتیو چین

اینجکتیو چین Injective Chain یک صرافی غیر متمرکز روی شبکه کازماس است و امکان ترید و انتقال توکن‌های اتریوم ERC-20 را ارایه می‌دهد. این زنجیره در نظر دارد تا بسیاری از مشکلاتی که بلاک‌چین‌های سنتی در زمینه سرعت و توان پردازش را دارند بر طرف کند. به‌علاوه، این امکان برای توسعه‌دهندگان فراهم است تا از ابزارهای نرم‌افزاری اتریوم استفاده کنند.

در اینجکتیو چین، تریدرها می‌توانند به چند قابلیت مختلف دسترسی داشته باشند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایده
این قابلیت به هولدرهای توکن‌ها امکان می‌دهد تا روی سبدی از توکن‌ها که از کارمزد معاملات جمع‌آوری شده قیمت‌گذاری کنند. حالا توکن‌های اینجکتیو که توسط بالاترین پیشنهاد برای خرید این سبد پرداخت می‌شود، توسط اینجکتیو پروتکل سوزانده می‌شود.
سوزاندن توکن‌ها به این صورت انجام می‌شود که توکن‌ها را به یک کیف پول انتقال می‌دهند و کلید خصوصی آن را گم می‌کنند. به این ترتیب دیگر کسی به آن‌ها دسترسی ندارد.
صرافی
به تریدرها امکان می‌دهد تا انواع معاملات رمزارزها را انجام دهند. مدیریت دفتر سفارشات، انجام تریدها، تکمیل سفارشات و پرداخت‌ها، همه به صورت خودکار و توسط نرم‌افزار اینجکتیو چین انجام می‌شوند.

اوراکل
اوراکل‌ها، نوعی رابط نرم‌افزاری هستند که اطلاعات قیمتی واقعی را جمع‌آوری کرده و از آن برای تعیین قیمت‌ها در صرافی‌ها استفاده می‌شود.

بریج‌ها
اینجکتیو پروتکل از بریج‌هایی به اسم پگی Peggy استفاده می‌‌کند که این شبکه را به اتریوم متصل می‌کنند. این بریج‌ها به افراد این امکان را می‌دهند تا بتوانند توکن‌های اتریوم ERC-20 را به توکن‌های روی شبکه کازماس تبدیل کنند.

اینجکتیو هاب
اینجکتیو هاب Injective hub یک داشبورد کاربری است و به شما دید و کاربرد مورد نیاز را برای کار با اینجکتیو پروتکل را ارایه می‌دهد. کاربران می‌توانند در این فضا، توکن‌های اینجکتیو خود را استیک کنند. با این کار، می‌توانید به‌عنوان اعتبارسنج تراکنش‌های اینجکتیو هاب فعالیت کنید و در عوض، پاداش دریافت کنید.
در اینجکتیو هاب، فرآیند رای‌دهی در مورد برنامه‌های آینده اینجکتیو پروتکل انجام می‌شود که هولدرها می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. این تصمیمات آینده پروژه اینجکتیو هاب را تعیین می‌کنند.

توکن اینجکتیو پروتکل چیست؟

توکن اختصاصی اینجکتیو پروتکل با نماد INJ کاربردهای مهم و متنوعی در این شبکه دارد. از این توکن برای فعالیت‌هایی مثل حکمرانی، وثیقه‌های معاملات مشتقه، امنیت پروتکل، پرداخت پاداش‌ها و کارمزد معاملات استفاده می‌شود. در ادامه، با موارد استفاده از توکن اینجکتیو بیشتر آشنا می‌شوید:

توکن حاکمیتی: از این توکن برای انجام تغییرات و به‌روز‌رسانی‌ها در شبکه اینجکتیو استفاده می‌شود. به این منظور توسعه‌دهندگان پروپوزال‌های خود را آماده کرده و با ارسال حداقل ۵۰۰ توکن اینجکتیو آن را به شبکه ارایه می‌دهند. پس از انجام این مرحله پروپوزال برای رای‌گیری در جامعه حاکمیتی آماده می‌شود. برای به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری در شبکه حداقل ۷۵ درصد از ولیدیتور‌ها باید موافقت خود را با اجرای آن اعلام کنند.

پاداش‌دهی: از این توکن برای پاداش‌دهی به کسانی که این توکن را استیک می‌کنند و افرادی که در این پلتفرم اقدام به معامله می‌کنند استفاده می‌شود.

استخراج نقدینگی Liquidity Mining: استخراج نقدینگی به معنی این است که کاربران یکی از پروتکل‌های دیفای به ازای همکاری و مشارکت در پروتکل، توکن‌های بومی آن پروتکل را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در این پلتفرم نیز کاربران با استیک کردن توکن اینجکتیو در ازای مشارکت خود از شبکه توکن اینجکتیو پاداش دریافت می‌کنند.

پرداخت کارمزد شبکه: کارمزد تمامی تراکنش‌ها در این شبکه به وسیله توکن اینجکتیو انجام می‌شود. ۶۰ درصد از کل کارمزدهای شبکه هر دو هفته یکبار، برای خرید مجدد و سوزاندن توکن اینجکتیو استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود در طول زمان عرضه این توکن به طور چشم‌گیری کاهش یابد که باعث افزایش قیمت آن می‌شود.
جامعه پروتکل اینجکتیو تصمیم به عرضه ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ واحد از این توکن با نرخ تورم سالانه ۷ درصد گرفته است، که این میزان به مرور زمان به ۲ درصد در سال کاهش خواهد یافت. تاکنون زمان دقیقی برای اجرای این فرآیند، در این پروتکل منتشر نشده است. نحوه توزیع توکن‌های اینجکتیو به شرح زیر است:
در مجموع ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد توکن اینجکتیو وجود خواهد داشت که به شرح زیر توزیع می‌شود:
۹ درصد در لانچ‌پد بایننس به فروش رسید.
۶ درصد در فروش اولیه قبل از عرضه در صرافی‌ها فروخته شد.
۱۶.۶۷ درصد در فروش خصوصی به فروش رسید.
۲۰ درصد متعلق به تیم آن است.
۲ درصد برای تبلیغات مصرف می‌شود.
۳۶.۳۳ درصد از آن برای رشد اکوسیستم به کار برده می‌شود.
۱۰ درصد ار آن صرف رشد جامعه اینجکتیو خواهد شد.

توکن اینجکتیو چیست؟
توکن اینجکتیو پروتکل چیست؟

تیم پروژه

شرکت اینجکتیو لب Injective Lab یک شرکت تحقیقاتی است که ایده ساخت اینجکتیو پروتکل را ارایه داد و شروع به ساخت آن کرد. بنیان‌گذار این شرکت اریک چن Eric Chen نام دارد. او قبل از تاسیس اینجکتیو به عنوان محقق و معامله‌گر ارزهای دیجیتال در یک صندوق کریپتویی بزرگ کار می‌کرد. او در این شرکت به تلاش برای بهبود فضای بلاک چین می‌پرداخت و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های برجسته‌ای مثل ChainLink، 0X Protocol و Cosmos را رهبری می‌کرد. اریک چن دانش گسترده‌ای در مورد پروتکل‌های بلاک چین، امور مالی سنتی و درک جامعی در مورد جوامع مبتنی بر بلاک چین دارد.

یکی دیگر از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد فناوری پروتکل اینجکتیو، آلبرت چون Albert Chon نام دارد. او قبل از پیوستن به اینجکتیو، به عنوان مهندس توسعه نرم‌افزار در آمازون فعالیت داشته است. او به دلیل پیشگامی تکنولوژی اتریوم برای ساخت فناوری‌های جدید که در بسیاری از پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از تکنولوژی اتریوم استفاده کرد و با همکاری اریک چن، اینجکتیو لب را تاسیس کرد.

توکنومیک

طبق سایت کوین مارکت‌کپ، توکن اینجکتیو سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و در رتبه ۱۸۲ بازار قرار گرفته است. کل عرضه در گردش این توکن ۴۸.۶۵۳.۹۷۱ اینجکتیو و عرضه کل آن ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ واحد است و حداکثر ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن دارد و حجم معاملات روزانه آن ۱۶.۸۹۶.۶۳۸ دلار است.

توکنومیک
توکنومیک

چه چیزی ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل را منحصر به فرد می‌کند؟

هدف اینجکتیو پروتکل حل مشکلات دنیای امور مالی با بکارگیری ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک چین است. اینجکتیو به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا در یک سازمان امور مالی غیرمتمرکز دیفای مشارکت کنند، جایی که آنها قدرت ایجاد تغییرات و معرفی ایده های جدید را دارند.
بلاک چین اینجکتیو چین برای هر کسی در دسترس است، و همین امر باعث می شود کاملا غیرمتمرکز شود. فرقی نمی کند شما یک سرمایه گذار کوچک هستید یا یک شرکت بزرگ، اینجکتیو پروتکل نفوذ و قدرت یکسانی را به همه ارایه می دهد. این بلاک چین به شما امکان می دهد مجموعه وسیعی از مشتقات، قرارداد های ما به التفاوت، و سایر اشکال دارایی را معامله کنید.

در حالی که این فناوری را برای تمرکززدایی در دنیای صرافی ها و معاملات معرفی می کند، اینجکتیو پروتکل همچنان با روش‌های اثبات شده برای کسب درآمد کار می‌کند. سازندگان و گیرندگان، کارمزد تراکنش ها را به اینجکتیو پرداخت می کنند که به پلتفرم امکان ادامه کار به صورت غیرمتمرکز را می‌دهد.

امنیت شبکه اینجکتیو پروتکل چگونه تامین می‌شود؟

بلاک چین اینجکتیو پروتکل براساس مکانیسم اجماع اثبات سهام PoS تندرمینت Tendermint عمل می‌کند. این یکی از برجسته‌ترین شباهت های اینجکتیو با بلاک چین اتریوم است. اعتبار سنج‌ها به امنیت شبکه کمک می‌کنند و در عین حال آن را غیرمتمرکز‌ تر می‌کنند. اثبات سهام PoS یک اجماع جایگزین برای اجماع محبوب اثبات کار است که توسط بیت کوین استفاده می شود. اثبات سهام از نظر توان ورودی مورد نیاز برای استخراج، مقیاس پذیری و قابلیت استفاده از مزایای بی‌شماری برخوردار است. این اجماع همچنین نقش اساسی در اطمینان از عملکرد غیرمتمرکز برای کل شبکه دارد.

امنیت شبکه اینجکتیو پروتکل چگونه تامین می‌شود؟
امنیت شبکه اینجکتیو پروتکل چگونه تامین می‌شود؟

اینجکتیو پروتکل را از کجا بخریم؟

توکن‌های اینجکتیو پروتکل در اکثر صرافی‌های اصلی موجود هستند.
درحال‌حاضر صرافی بایننس Binance با ۱۲.۶۸۷.۰۸۴دلار حجم، محبوب ترین صرافی برای خرید توکن‌ اینجکتیو پروتکل است.
از دیگر گزینه های خوب که امکان خرید توکن اینجکتیو را برای کاربران فراهم می‌کنند می توان به صرافی های زیر اشاره کرد:
• صرافی اکسکوینو Excoino
• صرافی هوبی گلوبال Huobi Global
• صرافی کوکوین KuCoin
• صرافی گیت دات آی او Gate.io
• صرافی کراکن Kraken
• صرافی یونی سواپ Uniswap

کیف پول‌های اینجکتیو پروتکل

اگر قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل را دارید، بهتر است که یک کیف پول مناسب برای این ارز دیجیتال انتخاب کنید. بهترین کیف پول های اینجکتیو پروتکل عبارتند از:

کیف پول سخت افزاری لجر Ledger
تراست والت Trust Wallet
متاماسک MetaMask
بایننس چین والت Binance Chain Wallet
اتمیک والت Atomic wallet

کیف پول‌های اینجکتیو پروتکل
کیف پول‌های اینجکتیو پروتکل

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال اینجکتیو را دارید، باید کیف پولی امن را انتخاب کنید و این کیف پول بهتر است امکان کنترل کلید خصوصی را برای کاربران فراهم کند. با استفاده از کیف پول اکسکوینو دسترسی و نگهداری از کلید خصوصی فقط برای کاربران امکان پذیر است و تمامی داده‌های مربوط به این کیف پول در دستگاه خودتان ذخیره می‌شود. علاوه بر این، این کیف پول امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگهداری دارایی خود در کیف پول‌های اکسکوینو می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید. از طرفی به دلیل مسایل مربوط به تحریم ها، بسیاری از کیف پول های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارایه نمی دهند، اما کیف پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت.
با توجه به موارد گفته شده پیشنهاد می‌دهیم که برای نگهداری از رمز ارزهای خود کیف پول اکسکوینو را انتخاب کنید. اگر قصد استفاده از این کیف پول رو دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف پول اکسکوینو رو مطالعه کنید.

مزایا

• سرعت بالا در مبادلات رمزارزها در بین پلتفرم‌های مختلف
• هزینه پایین در مبادلات رمزارزها در بین پلتفرم‌های مختلف
• دارای قابلیت نظرسنجی خودکار و مدیریت مبتنی بر جمع محوری
• تعبیه سیستم ماینینگی که باعث افزایش ارزش توکن اینجکتیو گردد.

بررسی قیمت و آینده ارز اینجکتیو پروتکل

در این مقاله به برخی از مهم‌ترین مفاهیم و کاربردهای اینجکتیو اشاره کردیم تا شما را با این پروژه رمزارز آشنا کنیم. این مقاله به هیچ وجه توصیه مالی نیست و کاملا آموزشی است. با این حال اگر در آینده، به دنبال سرمایه‌گذاری در اینجکتیو پروتکل هستید بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:
اینجکتیو پروتکل دارای قابلیت معاملات مشتقه است. بر خلاف بسیاری از صرافی‌های غیر متمرکز دیگر، اینجکتیو پروتکل در حالی که از دفتر سفارشات استفاده می‌کند، امنیت و سرعت بالایی هم دارد. استفاده از لایه دوم بلاک‌چین به این شبکه امکان داده است تا تراکنش‌ها و معاملات را تسهیل کند.

از طرف دیگر، این پروژه از بریج‌هایی استفاده می‌کند که روند انتقال توکن‌های اتریوم را ممکن می‌کند. جدا از همه قابلیت‌های فنی و ساختاری انجکتیو پروتکل، توکن اینجکتیو هم از تعداد عرضه محدودی برخوردار است. کل تعداد توکن قابل استخراج اینجکتیو ۱۰۰ میلیون است. به این ترتیب، این توکن در طول زمان با افزایش ارزش مواجه می‌شود. با این همه، توصیه می‌کنیم حتما پس از مطالعه دقیق، با توجه به شرایط خودتان تصمیم بگیرید.

گفته می شود که این پروتکل قصد دارد با با کمک گرفتن از پروتکل فیوچرز همتا به همتا استفاده کند تا بتواند از سوآپ دایمی و سایر محصولات به صورت غیرمتمرکز پشتیبانی کند. تمام ویژگی‌هایی که برای این ارز دیجیتال به آن اشاره کردیم بر اساس رای عمومی درون شبکه عملی می‌شود. به همین دلیل در تمامی بخش‌ها می‌توان از توکن اینجکتیو استفاده کرد و تغییراتی که بر اساس رای گیری مشخص می‌شوند را اعمال کرد. این که بتوان به صورت قطعی در مورد آینده ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل صحبت کرد امری نشدنی است، برای سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال بهتر است مدام چارت‌های آن را بررسی کرده و پیگیر اخبار کاهش یا افزایش ارزش آن باشید.

پیش بینی قیمت اینجکتیو پروتکل در سال ۲۰۲۲
براساس وبسایت کریپتو نیوز، قیمت اینجکتیو پروتکل از حدود ۸.۵۸ دلار شروع می شود. با وجود پولبک‌های جزیی قیمت، انتظار می‌رود توکن‌های اینجکتیو تا سال ۲۰۲۲ به حداکثر ۹.۰۴ دلار برسند. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته حداقل قیمت برای این توکن حدود ۷.۵۷ دلار و میانگین قیمت ۸.۰۷ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت اینجکتیو پروتکل در سال ۲۰۲۳
قیمت اینجکتیو پروتکل ممکن است از ۱۰.۷۵ دلار شروع شود. پیش بینی می‌شود که قیمت این توکن تا آخر سال ۲۰۲۳ در ۹.۰۵ دلار بسته شود.

پیش بینی قیمت اینجکتیو پروتکل در سال ۲۰۲۴
قیمت توکن اینجکتیو پروتکل ۸.۸۶ دلار پیش بینی می شود. در سال ۲۰۲۴ حداقل و میانگین قیمت این توکن ممکن است به ترتیب به ۷.۶۴ دلار و ۹.۱۳ دلار برسد.

پیش بینی قیمت اینجکتیو پروتکل در سال ۲۰۲۵
پیش بینی قیمت اینجکتیو پروتکل از ۱۱.۶۱ دلار آغاز می شود و در نهایت در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به ۱۴.۲۲ دلار می رسد. قیمت این توکن ممکن است به حداقل ۱۰.۶۹ دلار و میانگین ۱۲.۶۸ دلار برسد.

پیش بینی قیمت اینجکتیو پروتکل در سال ۲۰۲۶
ممکن است در سال ۲۰۲۶ اصلاحاتی صورت گیرد. طبق پیش‌بینی انتظار می‌رود قیمت توکن اینجکتیو به حداقل ۱۰.۱۱ دلار برسد و حداکثر قیمت این توکن ممکن است حدود ۱۲.۱۵ دلار و میانگین قیمت ممکن است حدود ۱۱.۰۵دلار در پایان سال ۲۰۲۶ باشد. بر اساس تحلیل تکنیکال به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان کریپتو می توانند برای مدت پنج سال روی توکن اینجکتیو سرمایه گذاری کنند و کمی از مشاوره سرمایه گذاری مناسب استفاده کنند.

بررسی قیمت و آینده ارز اینجکتیو پروتکل
بررسی قیمت و آینده ارز اینجکتیو پروتکل

سخن آخر

اینجکتیو پروتکل یک بلاک‌چین برای معاملات رمزارزهاست و به این دلیل، صرافی غیر متمرکز محسوب می‌شود. این صرافی با سیستمی کار می‌کند که هم شفافیت و امنیت صرافی‌های غیر متمرکز را دارد، هم از سرعت بالای تراکنش‌ها در صرافی‌های متمرکز برخوردار است. توکن اینجکتیو پروتکل با نماد INJ در بیشتر صرافی‌های محبوب معامله می‌شود. این توکن کاربردهای مختلفی در شبکه انجکتیو پروتکل دارد. به دلیل ساختار به‌روز و قابلیت‌های فنی متنوع، انتظار می‌رود که اینجکتیو پروتکل از پروژه‌های آینده‌دار حوزه رمزارز باشد.

اینجکتیو پروتکل این قابلیت را دارد تا نسل جدید ترید غیر متمرکز مشتقات را ایجاد کند. بر خلاف دیگر صرافی های غیر متمرکز، اینجکتیو در برابر فرانت رانینگ مقاوم است و در تامین نقدینگی و اجرای اوردرها، عملکرد بهتری را دارد. همچنین به لطف راهکار مقیاس پذیری، اینجکتیو پروتکل از توان عملیاتی لازم برای تسهیل تراکنش ها برخوردار است. تمامی این قابلیت ها به شکلی ارایه می شوند که آسیبی به معیارهای امنیتی وارد نشود. علاوه بر این، میزان کارمزدها در اینجکتیو پروتکل کمتر از دیگر صرافی های غیر متمرکز خواهد بود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.