پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
تحلیل قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

بازار ارز دیجیتال بیت کوین ، خرسی یا گاوی؟

طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت گری اسکیل بیت کوین اینوستمنت ( grayscale bitcoin investment ) 83 درصد از سرمایه گذاران آمریکایی تمایل به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین دارند و قسمت جالب ماجرا این است که، میانگین سنی این سرمایه گذاران 42 سال است. این بدان معنی است که حتی سرمایه گذاران سنتی هم دارایی های خود را وارد دنیای کریپتوکارنسی کرده‌اند. به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال توانسته‌اند بخش عمده‌ای از بازار اوراق بهادار را از آن خود کنند.

واقعیت این است که، چاپ پول بیشتر توسط بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا، بر جذابیت بیت کوین و سایر ارزهای دجیتال افزوده است. آنتونی پامپلیانو ( Anthony Pompliano ) نماینده شرکت مورگان گریک، کاهش نرخ‌ها توسط بانک مرکزی اروپا را به عنوان یک عامل محرک برای ارز دیجیتال بیت کوین دانست. همچنین دن مورهد ( Dan morehead ) چهره آشنای ارزهای دیجیتال اخیرا در اظهارات خود بیان کرده است: ارز دیجیتال بیت کوین تا پایان سال جاری به مرز 42,000 دلار و طی سال‌های آینده به قیمت 356,000 دلار هم خواهد رسید.

به هر حال ارز دیجیتال بیت کوین هم مانند هر دارایی دیگر در سراسر دنیا مخالفان و موافقان خود را دارد. از این رو، استیون منوچین ( Steven Mnuchin ) رییس خزانه داری ایالت متحده آمریکا هم اخیرا عنوان کرده است که علاقه ای به ارزهای دیجیتال ندارد و تا ده سال آینده هم قصد خرید بیت کوین را ندارد. در این بین، همچنان که ما دیدگاه گاوی خود را درباره آینده ارز دیجیتال بیت کوین حفظ می‌کنیم، این ارز دیجیتال را در بازه‌های زمانی کوتاه مدت نیز بررسی می‌کنیم. بنابراین با نگاهی به نمودار قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، موقعیت خرید این ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

اقدام به خرید ارز دیجیتال، هنگام سیر روند نزولی آن، می‌تواند منجر به خسارات مالی زیادی شود. بنابراین صبر و بردباری می‌تواند نقش کلیدی در سرمایه گذاری‌های طولانی مدت ایفا ‌کند.  ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر بیشتر وقت خود را در محدوده سطوح حمایتی 9,727.55  تا 9,080 دلار می‌گذراند.

تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین

پیش بینی رفتار آینده بیت کوین و تشخیص این موضوع که آیا این ارز دیجیتال از موقعیت فعلی فراتر خواهد رفت یا تصحیح قیمت رخ خواهد داد، کمی مشکل به نظر می‌رسد. همانطور که می‌دانید تصحیح قیمت برای سلامت روند صعودی هر ارز دیجیتال امری ضروری است. شاخص میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت رو به پایین دارد و شاخص قدرت نسبی هم چند طی روز اخیر، زیر محدوده 50 در حرکت بوده است. شاخص‌های میانگین متحرک، قدرت نسبی خرس‌ها در بازار را نشان می‌دهند.

روزهای آینده جهت مسیر آینده ارز دیجیتال بیت کوین را تعیین می‌کند.  به نظر می‌رسد بیت کوین پس از شکست خط نزولی مثلث شکل گرفته در نمودار، روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.