ارتباط سقوط بازارهای جهانی در وال استریت و کاهش قیمت بیت کوین

به جرات می‌توان گفت هفته گذشته وال استریت و بازارهای مالی جهانی بدترین روزهای خود را سپری کردند. شاخص S&P شاهد سریع‌ترین تصحیح قیمت تاریخ خود بود و سایر شاخص‌های مهم نیز به شدت سقوط کردند. ارز دیجیتال بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نبوده و طی هفته گذشته کاهش قیمت زیادی را تجربه کرد. مایکل نواگریتز مدیر عامل دیجیتال گلکسی  معتقد است بین کاهش قیمت بیت کوین و سقوط شاخص‌های وال استریت قطعا ارتباطی وجود دارد.

سقوط بازارهای جهانی در وال استریت

بازارهای مالی جهانی در ده روز پایانی ماه فوریه کاهش قیمت قابل توجهی تجربه کردند. شاخص S&P با کاهش 12 درصدی از تاریخ 19 فوریه روبه رو بود که این یکی از سریع‌ترین تصحیح قیمت‌هایی است که این شاخص در طول عمر خود تجربه کرده است. با اینکه بازارها هنوز باز نشده‌اند ولی  ( هنگام نگارش این مطلب ) شاهد کاهش قیمت 1 درصدی دیگر در این بازارها بودیم.

سایر شاخص‌های اصلی مانند FTSE 100، NASDAQ 100، Nikkei 225 نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند. این در حالی است که امروز، قیمت‌های آتی نزدک موفق شد افزایش قیمت جزئی 0.66  درصدی را که مانند ورود هوای تازه به بازار مالی است تجربه کند.

تحلیل‌گران پیدایش ویروس مرگبار کرونا را عامل بروز این جریانات در بازار می‌دانند. این ویروس کشنده که تمام جهان را درگیر کرده است از کشور چین آغاز شده و با تعداد مبتلایان 90,000 نفری و نرخ مرگ و میر 6 درصدی به سایر کشورهای جهان نفوذ کرد. سایر کشورهایی که به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند، کره جنوبی و ایتالیا هستند. در ایران نیز تا کنون حدود 1500نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

قیمت بیت کوین وابسته به وضعیت بازارهای مالی جهانی

یکی از مواردی که بسیاری از تحلیل‌گران و اعضای جامعه کریپتو در مورد بیت کوین می‌گویند این است که این ارز دیجیتال ارتباطی با بازارهای مالی سنتی ندارد. به گفته مایک زاکبرگ یکی از چهره‌های شناخته شده بازار بیت کوین، این بار اینگونه نیست. وی معتقد است کاهش ارزش بیت کوین به این دلیل است که بسیاری از سرمایه‌گذاران قدرت نفوذ خود برای کسب سود بیشتردر شرایط بحرانی بازار را از دست داده‌اند.

کاهش قیمت بیت کوین

همزمان با بحران شکل گرفته در وال استریت طی هفته گذشته، ارز دیجیتال بیت کوین نیز کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرد. بزرگ‌ترین ارز رمز نگاری شده دنیا از تاریخ 19 فوریه حدود 1,500 دلار از ارزش خود در برابر دلار را از دست داده و اصلاح قیمت 15 درصدی را تجربه کرد.

اما در حال حاضر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا در محدوده 8,600 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بیت کوین موفق به تست سطوح حمایتی و مقاومتی 8,200 و 8,800 دلاری شده است، تحلیل‌گران برتر این عرصه قیمت آینده این رمز ارز را خوشبینانه پیش بینی می‌کنند.

در همین راستا الکس ساندرس ( Alex Saunders ) خبرنگار و یکی از متخصصین این صنعت معتقد است ارز دیجیتال بیت کوین برای رشد طولانی مدت خود باید به صورت مستقل عمل کرده و وابستگی خود به سایر دارایی‌های مالی را از دست بدهد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.