خرید و فروش ارز دیجیتال

ممنوعیت استفاده از کارت های اعتباری برای خرید ارز دیجیتال

بانک آمریکایی Wells Fargo، حق استفاده از کارت‌های اعتباری خود برای خرید ارز دیجیتال را برای کاربرانش ممنوع کرده‌است.

بانک آمریکایی Wells Fargo

ارز‌های دیجیتال توانسته‌اند در چند سال اخیر به خوبی رشد کرده و جایگاه خوبی را در بازار‌های جهانی به خود اختصاص دهند به طوری که همه روزه حجم بسیار بالایی از تراکنش‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال شکل می‌گیرند. افراد سرمایه‌گذار در زمینه ارز‌های دیجیتال می‌توانند از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال آنلاین نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام نموده و کسب در آمد نمایند. در این بین برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال آنلاین امکان خرید مستقیم ندارند و سرمایه‌گذاران فقط می‌توانند در این صرافی‌ها، تبادلات ارزدیجیتال به ارزدیجیتال را انجام دهند که موانع و محدودیت‌های خاص خود را دارد ولی در عوض در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم و از طریق کارت اعتباری خود نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام نمایند و جا‌به‌جایی‌های مالی خود را به سرعت انجام دهند.

ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال

البته خیلی از بانک‌ها اجازه‌ی چنین فعالیتی را برای مشتریان خود نمی‌دهند و در واقع خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق کارت‌های اعتباری خود را ممنوع اعلام کرده‌اند. از جمله‌ی این بانک‌ها، بانک Wells Fargo می‌باشد. بر اساس اخبار منتشر شده در روز‌های اخیر، بانک Wells Fargo که مرکز اصلی آن در شهر سانفرانسیسکو قرار دارد، اخیراً اعلام نموده که مشتریانش حق خرید ارز دیجیتال از طریق کارت‌های اعتباری این بانک را ندارند و عملاً امکان شکل‌گیری چنین عملی را بر روی کاربران خود بسته است.

بانک Wells Fargo اعتقاد دارد که سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال ریسک‌ها و تهدیدات مالی خاص خود را دارد و برای این مشتریانش و در نتیجه سرمایه‌ی آن‌ها متضرع نشود، این تصمیم را گرفته است و در واقع هدف از این کارش را حمایت و دفاع از مشتریانش در برابر ریسک‏های سرمایه گذاری ارز دیجیتال می‌داند. این بانک با این اقدام وارد مجموعه‌ای از بانک‌های دیگر شد که قبلاً ارز‌های دیجیتال را تحریم نموده بودند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به سه بانک بزرگ و قدرتمند J.P  Morgan chase، Bank of America و Citigroup اشاره نمود که در ماه فبریه سال جاری تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت خرید ارزدیجیتال با کارت‌های اعتباری بانک خود را به عموم اعلام نمودند.

مشکلات بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال نسبت به خبر‌های مختلف واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهند. به طوری که با خبر‌های خوب منتشر شده در دنیا برای ارز‌های دیجیتال، شاهد افزایش ارزش و قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار هستیم و در عوض در صورت بروز اتفاقات ناخوشایند در زمینه ارز‌های دیجیتال، شاهد کاهش ارزش و جایگاه ارز‌های دیجیتال در بازار‌های جهانی هستند. در این راستا جبهه‌گیری بانک‌ها نسبت به ارز‌های دیجیتال ممکن است باعث ایجاد تأثیر منفی بر روی بازار ارز‌های دیجیتال بگذارد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.