احراز هویت دو مرحله‌ای

با احراز هویت دو مرحله‌ای، امنیت کیف پول خود را افزایش دهید

اکسکوینو در جهت افزایش امنیت کیف پول‌ها، امکان احراز هویت دو مرحله‌ای (2 factor authentication) را به پلتفرم خود اضافه کرد. یکی از بهترین روش‌های ایمن‌سازی حساب‌های‌ کاربری که تمام سرویس‌های جهانی معتبر از آن استفاده می‌کنند، احراز هویت دو مرحله‌ای است. به کاربران اکسکوینو پیشنهاد می‌شود که در جهت ممانعت از دسترسی‌های غیر مجاز و افزایش امنیت، احراز هویت دو مرحله‌ای گوگل (google authenticator) و احراز پیامکی را در پنل کاربری خود فعال کنند.

آموزش فعال کردن سرویس احراز دو مرحله‌ای

برای شروع کافی است، اپلیکیشن Google Authneticator را نصب و بارکد ظاهر شده را اسکن کنید.
این برنامه، اپلیکیشنی امنیتی بوده که می‌تواند از حساب‌های کاربری مختلفی در مقابل نفوذ هکرها و سرقت رمز عبور محافظت کند.

راه‌اندازی این اپلیکیشن، فرایند بسیار ساده‌ای است که از طریق پروسه‌ای به نام «احراز هویت دو مرحله‌ای» (Two-factor Authentication)، از اکانت‌های شما محافظت می‌کند.
با فعال‌سازی این سرویس، هر بار که بخواهید وارد اکانت مورد نظرتان شوید، علاوه بر پسورد همیشگی، باید کد اعلام شده توسط  Google authenticator را نیز وارد کنید که کد مذکور از طریق پیامک یا اپلیکیشن قابل دریافت است. نکته قابل توجه که این سرویس را متمایز می‌کند این است که کدهای اعلام‌شده، هر چند ثانیه بر اساس الگوریتم ناشناخته‌ای تغییر می‌کنند و به همین دلیل احتمال هک شدن اکانت شما تقریباً غیرممکن می‌شود.
اپلکیشن authenticator گوگل را پس از نصب و فعال‌سازی حذف نکنید، زیرا در این صورت امکان ورود به اکانت وجود ندارد و باید به پشتبانی جهت بازیابی کردن رمز عبور خود ارتباط برقرار کنید.

البته ارسال کد امنیتی از طریق پیامک، ممکن است با ضعف‌هایی مانند عدم ارسال از سوی سرویس‌دهنده در برخی زمان‌ها همراه باشد؛ لذا پیشنهاد می‌شود از اپلیکیشن Google authenticator برای دریافت کد امنیتی استفاده کنید.

گفتنی است کاربران اپلیکیشن اکسکوینو نیز برای استفاده از این کلیدهای امنیتی می‌بایست برنامه خود را به‌روز‌رسانی کنند.
 
 
 
 

یک دیدگاه

  1. باتشکر از سازندہ محترم

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.